Vårmammor 2010 & Co del 17! <3

Sv: Vårmammor 2010 & Co del 17! <3

Jag tycker att ni kan ge den i julklapp! Spela roll hur ni skaffade den. Barnen kan ju inte det här med pengar än så då får man passa på att spara in litr slantar när man kan!

Fast jag är impad över att ni kan hålla er ifrån att ge honom den på två månader! :)

*kl*
Ohja! Visst handlade det om mina grannar på treans sanning & konsekvens :eek:
Visst, har hört rykten om att det är löst folk, men inte att de va såna lurendrejare!

Jag tycker att ni kan ge den i julklapp! Spela roll hur ni skaffade den. Barnen kan ju inte det här med pengar än så då får man passa på att spara in litr slantar när man kan!

Fast jag är impad över att ni kan hålla er ifrån att ge honom den på två månader! :)

Det är väl det som är problemet - jag är inte säker på att vi kommer kunna hålla oss :D

*kl*

Första kvällen på länge som jag inte är helt död. Jag lyckades få båda små knåddarna att sova bredvid mig i em. Och då passade jag på att sova en timme med :) Sen att jag inte sov jättebra med A på högerarmen samtidigt som jag ammade E på vänstersidan är ju en annan grej, jag fick välbehövlig vila iaf!
När jag vaknade av att sambon kom hem fick jag brått till föräldrarmöte på dagis, det gav väl inte speciellt mycket mera än att jag fick träffa några nya föräldrar.

Ang mordet på den lilla killen så är den mest vanliga kommentaren att det är andra barn som är skyldiga. Nu idag har det även börjat komma sådana kommentarer från media. Polisen verkar inte vara särskilt oroliga för att det går någon lös som skulle kunna göra något ytterligare, vilket såklart tolkas som om att det är deras inställning med. Tragiskt är det oavsett vem som är skyldig :(

Haha, just nu finns den bara på hans iphone. Får väl se om han för över den till datorn sen!

Så här en dag efter alla andra... (har inte vart inne här på Buke)

GRATTIS TILL JOBBET! :banana::bump::banana::bump:

Och tjusig frisyr, jag har nåt liknande. Fast lila färg ;)

På nyheterna ikväll sa faktiskt en polis (?) något om att hålla extra koll på barnen eftersom fallet inte är löst än. Klokt.

Otroligt tragiskt är det, stackars lilla barn vars ljus blåstes ut alldeles för tidigt :cry: Och om ett/flera barn ligger bakom.. Det är svårt att ta in. Men de har ju detta att leva med i resten av sin tid.

Jag ska till frissan på fredag och färga igen, det tråkiga med sån färg är att det rinner ur/bleknar så fort bara :( Efter det så ska jag lägga in bild, om jag törs :D

S har ärvt från både mig och hennes pappa. Hon har min ögonfärg, blå, och är blond, precis som jag var när jag var liten, men hon har sin pappas lite brunare pigment och lockiga hår.

Låter som hon dragit vinstlotten när det gäller generna där! :D

*kl*
Ohja! Visst handlade det om mina grannar på treans sanning & konsekvens :eek:
Visst, har hört rykten om att det är löst folk, men inte att de va såna lurendrejare!

Usch ja.
Men alltså, hur många firmor har människan? För de heter ju Grevagården i de flesta annonserna. Mycket skumt. Dem skall man nog inte göra affärer med :o

Haha, antagligen! Hon blev som en pepparkaka i somras, trots spf 50 och var inte ens i närheten att bli röd någonstans, till skillnad från mig som blir skär så fort jag går utanför dörren när det är sol ute. :p

Hon ärvde mina långa ögonfransar också, genuppsättningen hade varit perfekt om hon ärvt hennes pappas smilgropar också, men jag antar att jag får vara glad för att hon fick hans fina hår istället. ;)

*kl*
Ni med lite äldre barn, om ni inte har sett den så måste jag verkligen rekommendera filmen draktränaren, jag tror jag sett den 6 gånger nu och tycker den är lika mysig varje gång. :)

Jo, det lila har ju som en tendens att bli allt mer mot rött varefter man tvättar det. Klart du vågar lägga upp en bild, självvald censurering är helt okej!

Hoppar in lite snabbt och rekomenderar Nutricolor från Revlon. En inpackning med färgpigment i som ger MYCKET färg. Nr 200 är lila och 500 mer ceriselila.

Men jag tyckte inte hon var så "hemsk". Iaf inte i början. Det är ju trots allt lika mycket köparens ansvar att undersöka djuret man köper. Jag skulle tex aldrig köpa att ärret på benet bara var ett skönhetsfel, utan att en veterinär kollade upp det innan köp.

Och samtidigt, hur kan man tro att man ska kunna köpa en häst för 65k och sen sälja den vidare för det dubbla inom kort? Varför gör då inte den första säljaren det då?? Jag tycker som sagt att köparna i det här fallet har varit ganska naiva... Iaf vad man fick se i programmet. MEN, tycker samtidigt att det var alldeles för lite fakta för att VERKLIGEN få veta hur det ligger till... Reportaget hade helt enkelt kunnat vara lite mer välarbetat. Och det hoppade såklart några grodor ur munnen på säljaren... Jag personligen skulle aldrig köpa häst av henne. Men det hade inte gjort bara av att se hennes annonser på nätet, behövde inte se detta programmet om henne för att ta det beslutet...

Haha, satt nyss och läste i en av trådarna om just det inslaget så när jag såg ditt inlägg efter att ha svarat Ia var jag tvungen att kolla vilken tråd jag skrev i egentligen :D *förvirrad*

Såg inte programmet själv, kanske måste söka efter det på nätet.

Liknande trådar

Hästmänniskan Hej! Vill nog egentligen mest skriva av mig, det känns tungt och jobbigt och vet inte hur jag ska tänka. Jag har haft egen häst...
Svar
15
· Visningar
913
Senast: Bison
·
Fritid På onsdag 28/8 börjar Paralympics och det sänds på SVT/svtplay. Ska ni kolla? :banana: Här finns sändningstider och deltagare: 28...
Svar
12
· Visningar
468
Senast: Rosett
·
Tjatter Nej men nu är det väl hög tid, tycker ni inte? 2024 års upplaga av Secret Santa är här! 🤓 Ni som har varit med tidigare har koll på...
49 50 51
Svar
1 018
· Visningar
32 611
Senast: netia
·
Gravid - 1år Det är dags för en ny tråd :heart Försökte hitta den senaste listan men vet att det hänt en hel del sen dess, så uppdatera gärna...
38 39 40
Svar
787
· Visningar
74 097

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka