Vårmammor 2010 & Co del 17! <3

Sv: Vårmammor 2010 & Co del 17! <3

Ja dom va ute och åkte mitt i gatan utan att lyssna på att dom skulle hålla sig till kanten. :)

Förhoppningsvis slipper vi sådant :S Miltons ska i första hand vara inomhus faktiskt, tycker den är för fin för att använda utomhus ;)
Det blir en lila åt Milton faktiskt :) Den limegröna var slut. Men han får den nog i julklapp av oss, känns lite sniket att ge honom något som vi har vunnit, men äh, det gör ju inte honom mindre glad precis ;)

Möjligen en bättre beskrivning men jag har aldrig använt mig av det ordet och är väl ingen som brukar slänga mig med engelska/amerikanska ord heller. Tror shit är det ord jag frekvent använder. Så på svenska för mig blir det barn, kort och gott :D

Stort grattis till jobbet! Vilken boost för självförtroendet att få det av så många sökande och inte ha massor av erfarenhet i bagaget!

Aneka, jag blev också hur nyfiken som helst!

Jag har vart och spelat curling med jobbet ikväll. Var första gången för mig och oj vad svårt det var! Och halt... Men betydligt roligare än att titta på :)

Min S ligger ju i spjälsäng ännu. Han kommer att få sova i den så länge som han själv vill. Det vill säga till dess att han endera slår i sidorna och inte får plats att sova, eller tills det att han själv kan klättra ur och i den. Det har varit min släkts "mantra" typ.. De små skall sova i spjälsäng till dess att de själva kan klättra ur den. Normalt händer det väl runt 2-2,5 års åldern eller nått sånt..

Så vi kommer inte att byta bort spjälsängen alls förens till sommaren tidigast. (ifall han inte påvisat att han vill byta tidigare såklart)

*kl*
Tack för matförslagen alla, jag skall samla ihop och kika igenom ordentligt. Har ni fler?
Torsk går eg bra ;) men vi åt Lax i söndags så jag vill inte ha fisk igen.. Fisk är INGEN favorit hos mig :p

Jag tittar på curling var fjärde år och det är när damlaget spelar :D

Doris: Låter väl smart att byta säng när barnet börjar klättra i och ur den själv. Känns lite säkrare så :idea:

Gnocchi med en god tomatsås, renskav och fetaost :d Tacobiffar gjorde jag i fredags, maken älskade dem och vill äta det varje vecka :D

Ja det känns verkligen som att alla bekymmer bara försvann i ett trollslag! (skönt att få känna så en kort stund åtminstone, nya bekymmer uppstår antagligen inom en nära framtid ;)

Maken har spelat curling i någon företagsliga ett par säsonger, är säkert kul att testa!

*kl*

I dag står klippning av trollunge högst på listan. Någon frivillig?! :laugh: Det är fotografering hos dagmamman i morgon.

ddce0713.jpg

f31ecf3c.jpg

Men åh vad söt han är!! Jag klippte Milton i måndags, phu säger jag bara :D Det var också inför fotografering (igår) och väldigt välbehövligt, denna kalufs växer som ogräs!

Söta theo :)
Tyvärr anmäler jag mig inte frivillig.. Måste tyvärr göra det samma med min minsting.. Han måste verkligen klippas, men jag vill/kan inte.. han har inte mycket hår.. Nästan inget alls.. Men det är långt :angel:

Hehe, jag har fått klippa Oscars lugg massor av gånger. Han ser förjäklig ut. Ser ut som jag satt en potta på huvudet och klippt efter kanten. Jag är glad åt att han är lockhårig, då behöver jag inte bry mig om övriga håret på ett tag iaf :D

Oscar vill veta vart Theo har köpt sin tröja! :laugh:

AKB förresten... Idag är det ett program på 3:an om hästhandlarna i dina trakter. Kl 20. Tänkte att jag skulle titta på det.

Jag har satt det på inspelning så jag inte missar. Ska bli intressant och se om mina grannar är med!

Visst är den fin, vet inte om den går att köpa fortfarande. Den följde med ett klädpaket som jag köpte på tradera. Är iaf en PoP tröja och tyvärr i strl 86 så den börjar vara i minsta laget för honom :(

Okej :laugh: Ja, den va riktigt fin!

*kl*
Huga! Vilket ruskväder. Har regnat non-stop sen igår morse :grin:
Och jag som har utegångshästar. De har en stor ligghall att gå in i, men de väljer att stå ute i skiten :mad:
De har iaf fri tillgång på ensilage, så de kan hålla sig varma genom att tugga.

Mina skithästar går också ute, trots ligghall... Suck! Men mina har också fri tillgång på grovfoder, så jag är inte orolig. Om det bara kunde sluta blåsa. :crazy:

*kl*

Blir så less, skrev värsta långa inlägget och så blev det time out på sidan, grr...

Armani: vi kommer att göra som Doris när det fäller spjälsäng, först när Selma verkligen inte får plats i sängen längre eller klättrar över kanten, så tänkte vi byta till stor säng. Vi funderade på att använda juniorsäng, mest för att jag tycker det är så gulligt :D , men sambon protesterade vilt, då han både är lång och bred och också vill kunna mysa ned sig i sängen när vi ska läsa sagor, så lutar det åt att vi köper en "riktig" säng fast utan ben ett tag tills S inte rullar ur sängen.

På tal om barninredning, har ni sett the little white companys barnmöbler? Jag skulle kunna inreda hela S rum med det, om det inte vore så dyrt... :(

Idag är en riktig skitdag, har inte fått i mig någonting och ligger och deppar. Ska till bm nästa vecka och då ska jag försöka få någon medecin utskriven, jag orkar inte vara invalid längre.

Jisses vilken goding!! :)

Här hemma fick svärmor/farmor klippa Miltons lugg. Jag vågade inte och sambon förbjöd jag :p dock va det några veckor sen. Den skulle ha behövt toppas inför fotograferingen på dagis, som ägde rum imorse, men ähh det fick va som det va. Småkortet vart jätte bra. Gruppkortet vet jag inte då jag va tvungen att stå på sidan annars ville M bara gå till mig. Sen så fick han äta frukt och röja runt lite inne på dagis och det blir nog inga problem det här! Bara han har nån vuxen i närheten så kommer det gå finfint! :) Bara 2veckor kvar till inskolningen!

Liknande trådar

Hästmänniskan Hej! Vill nog egentligen mest skriva av mig, det känns tungt och jobbigt och vet inte hur jag ska tänka. Jag har haft egen häst...
Svar
15
· Visningar
1 008
Senast: Bison
·
Fritid På onsdag 28/8 börjar Paralympics och det sänds på SVT/svtplay. Ska ni kolla? :banana: Här finns sändningstider och deltagare: 28...
Svar
12
· Visningar
469
Senast: Rosett
·
Tjatter Nej men nu är det väl hög tid, tycker ni inte? 2024 års upplaga av Secret Santa är här! 🤓 Ni som har varit med tidigare har koll på...
49 50 51
Svar
1 018
· Visningar
32 910
Senast: netia
·
Gravid - 1år Det är dags för en ny tråd :heart Försökte hitta den senaste listan men vet att det hänt en hel del sen dess, så uppdatera gärna...
38 39 40
Svar
787
· Visningar
74 103

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka