Vårmammor 2010 & Co del 17! <3

Sv: Vårmammor 2010 & Co del 17! <3

Haha precis lika smidigt det vore om barnen kom med en exakt bruksanvisning. :D

Milton är också 'lat' ibland. Ffa. om vi är ute. Han kan gå hela vägen tills det är ca 5meter kvar då ska man bära honom sista biten. Speciellt gäller det till gungan där man iaf lär lyfta upp honom på slutet så då är det väll klart man kan åka snålskjuts sista biten. :D

Undra hur många som verkligen skulle läsa bruksanvisningen om barnen skulle komma med en, med tanke manualer på teknikprylar m.m. :p Man läser inte förrän man får problem som inte går att lösa på annat sätt ;)

Ute så vill Isabella gärna bli buren om det är lite jobbig terräng men vi försöker peppa henne att gå ändå så hon lär sig. Men det är klart att soffan är jobbig att krypa upp i det förstår jag också.

Svarar alla

Jobbet är som marknadsförare inom musik, dans och kultur (lagom luddigt men vill inte outa för mycket innan alla papper är påskrivna ;)) Börjar den 1/12 så nu får vi vara hemma hela familjen ett tag :laugh: Klart, det hade vi ju fått även med mig som arbetslös men det hade inte varit alls lika kul!

Jag som brukar tycka att det är svårt att komma upp ur soffan, inte att sätta sig i den! :D ;)

Ibland kan det vara svårt att förstå vad vissa jobbar som trots en närmare beskrivning men jag förstår nog vad ditt jobb går ut på iaf :) kändes som jag behövde en liten uppdate vad du hade sökt och fått helt enkelt.
Man njuter av ledigheten på ett annat sätt när man är ledig från jobb än när man är ledig ändå.

aneka: ;) :D

Alltså, du behöver verkligen inte göra nån mössa om du mår dåligt och inte känner för det. Jag blir inte arg för det. ;) Men annars är det väl ca 35-36 cm. :)

Grattis till jobbet!! :banana: :banana:

Å grattis Bollen till en fin 5:e plats! Det var ju coolt det som hon i juryn skrev om ditt bakverk. :D

Aneka.... inga hemlisar!!! Vi andra som (troligtvis) inte kommer vill ju så klart också veta!
Mina barn har just nu varsin vändbar mössa i bomullstyg = tunn mössa*2. (2 st lager vanligt bomullstyg). När det blir lite kallare så har de en stickad mössa med fleece foder i. Och sen när det blir riktigt kallt så har lilleman en ordentlig hjälmmössa med fluff i som du beskrev. Sån som man knäpper under hakan och sitter tajt över öron/kinder. Finns ingen bättre mössa när det blir så där kallt som det kan vara nu för tiden på vintern. Stora killen får en 3 lagers stickad mössa med dubbla foder i. Det skall nog funka bra. Klagar han så är det ju bara till att köpa en varmare även till honom.

Igt är det ingen hemlis men då det handlar om personer som kanske skulle kunna hitta hit så vill jag inte riskera nått. Förlåt att jag nämnde det här så att ni blev nyfikna. Får pma er sen ist om jag kan lyckas skriva ner det på något vettigt sätt.

vårmammor, jag behöver verkligen eran hjälp nu..
Varje onsdag har vi "ny maträtt" på matsedeln här hemma. Detta efter att vi tyckt att vi fastnat i en hamsterhjul med maten.. Samma sak varje vecka..
I morgon är det min tur att hitta en ny maträtt, och jag har inga förslag!!
Så, ge mig några tips på hyffsat enkla vardagsmats rätter som ni käkar hemma hos er.
Krav: inte fisk!! ;)

Du kan PM:a även om det inte är vettigt, vi kan nog ändå lista ut summan av kardemumman :)

*åsså kl*
Tack för alla gratulationer :laugh: Känns riktigt bra, minst sagt. Jag vet ju hur hård konkurrens det är om liknande jobb här i faggorna, så det är banne mig inte lätt att få in en fot. Var ganska beredd på att jag nog skulle få ta "vilket jobb som helst", som ni nog vet efter allt jag kräkt ur mig i tråden. Bara till denna tjänst var det ju 55 sökande, och det är ofta ännu fler..

Så när man kommer med klen erfarenhet är det svårt att slå sig in. Men jag lyckades :banana: Det är "bara" en projektanställning men på 18 månader med chans till förlängning, så ändå ganska tryggt. För att inte tala om att sen är jag med och tävlar på allvar om jobben!

Grymt awesome iallafall, så nu ska jag klicka hem en massa snygga kläder till när det är dax, och min frisörmedis ska få klippa och färga håret, och.... (osv)

Du kan PM:a även om det inte är vettigt, vi kan nog ändå lista ut summan av kardemumman :)

Grymt awesome iallafall, så nu ska jag klicka hem en massa snygga kläder till när det är dax, och min frisörmedis ska få klippa och färga håret, och.... (osv)

Ska försöka författa ihop något då. Men det kommer nog inte förens i morgon.

Blev riktigt avis på dig nu! Jag vill också köpa en massa snygga kläder. Frissan behöver jag också besöka. Men min kropp och plånbok skriker Nej! :p

En rätt som både jag + maken gillade var skivad choritzo (stavning?) som jag stekte tillsammans med haricot vers (stavning igen? :D) och slutligen fräste ihop med matvete som kokats med lite buljong. Snabb vardagsmat och faktiskt riktigt gott :)

Annars så åt vi en grymt god sallad i måndags med det var med rökt lax och ingen fisk var det ju.. :angel:

Oookej, kan väl vänta till imorgon då ;)

Ja det ska bli såå kul att få piffa till mig lite! Maken (med noll klädintresse) ser inte riktigt varför jag behöver nya kläder eftersom han tycker jag har så mycket kläder och, jag citerar, "en miljard skor" :D Men faktum är att kroppen inte ser riktigt likadan ut som innan H :grin: så många av mina gamla kläder sitter inte snyggt. Och för mig känns det bra att ha lite nytt att klä mig i på ett nytt jobb!

Vilken fiffig lösning! Något sånt skulle vi också behöva göra.
Har inte så mkt att komma med.
Förutom tacoknutar om man tröttnat på vanlig tacos.
Du lägger tacoköttfärs, ost och gräddfil i smördeg som du knyter ihop. Brukar bli 4st på en sån där färdig smördeg i affären. In i ugnen i ca 8-10 min serveras ihop med sallad och gräddfil eller vad man nu vill ha till.

Det andra jag kunde komma på va en torskrätt och lite svårt att göra den utan fisk! :p

Grattis till jobbet! Vad spännande med nytt jobb :bump:

Aneka, vi är inte alls nyfikna :angel:

Doris, måste fundera lite på vad vi egentligen äter här hemma ;)

Ang kläder så hittade jag min låda idag. Har redan provat en del byxor och jag kommer i dom :bump: (Fast magen dallrar lite över kanten :o) Blir till att träna magmuskler eller skaffa gördel :D

Armani__: Tittade på supernanny idag och då hade barnen varsinna sån där bil som ni har vunnit! :D

Här är en till som skulle behöva gå till frisören men jag vet inte när jag ska hinna med det? (snål är jag dessutom) Var där i början av juni sist och klippte och tonade håret så nu är det slitet och urtvättat och jätte fult :( Var lättare att hinna med håret när man var f-ledig tyckte jag, var lättare att få barnvakt på något vis. Nu känner jag mer stress att åka till fsk och hämta för att sedan åka samma väg tillbaka med ett trött barn och nej.... mitt hår får nog vara fult ett tag till...

Liknande trådar

Hästmänniskan Hej! Vill nog egentligen mest skriva av mig, det känns tungt och jobbigt och vet inte hur jag ska tänka. Jag har haft egen häst...
Svar
15
· Visningar
1 036
Senast: Bison
·
Fritid På onsdag 28/8 börjar Paralympics och det sänds på SVT/svtplay. Ska ni kolla? :banana: Här finns sändningstider och deltagare: 28...
Svar
12
· Visningar
469
Senast: Rosett
·
Tjatter Nej men nu är det väl hög tid, tycker ni inte? 2024 års upplaga av Secret Santa är här! 🤓 Ni som har varit med tidigare har koll på...
49 50 51
Svar
1 018
· Visningar
32 979
Senast: netia
·
Gravid - 1år Det är dags för en ny tråd :heart Försökte hitta den senaste listan men vet att det hänt en hel del sen dess, så uppdatera gärna...
38 39 40
Svar
787
· Visningar
74 110

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka