Vårmammor 2010 & Co del 17! <3

Sv: Vårmammor 2010 & Co del 17! <3

Fy! Det är så hemskt! Tänkte genast på dig när jag läste vilken stad det handlade om, sen mindes jag att din äldste pojk va bra mycket äldre.

Sån jäkla tragedi! :( Vem fan vill mörda ett litet barn?
(eller nån överhuvudtaget, men ett barn är ju försvarlös)

Ni som vill komma på lödag kan ni vara gulliga och skriva upp er på en lista? Måste planera lite för mitt lilla hem var vi kan sitta och så :idea:

Lördag 22, kl. 13
Michellan
aneka

Sicken tur att du tänkt komma! :D
Btw du får gärna pma mig din adress! :)

Lördag 22, kl. 13
Michellan
aneka
Oregano

Jag tror att jag vet vart du bor, men du får gärna fixa vägbeskrivning till mig också!

Det är nog jätte jobbigt att börja om om 5 år men just nu i skrivande stund vill jag inte börja om öht, varken nu eller om 5 år, 10 år.

Sedan har jag skrivit mycket mer men tog bort det för det blir bara så rörigt när jag lättar mitt hjärta om syskonfrågan...ingen kommer fatta ett jota
Du behöver inte förklara dig. ;) Det blir jättebra hur ni än gör eller inte gör! :laugh:

När det gäller nattningen har vi alltid kört på det som funkat smidigast, jag väljer mina strider rätt noga när det gäller barnet, och att absolut somna i egen säng ligger väldigt långt ner på listan.

......

På nätterna prioriterar vi sömnen, inte principerna. Det funkar inte annars, det blir lite nog sömn som det är för oss, utan att dessutom behöva ta en principdiskussion med en trött och ledsen unge på nätterna.
Det låter som att nu gör precis som vi. Visar han tydligt att han behöver närhet (ligga i vår säng) så känns det självklart att låta honom göra det. Även om vi alla sover något sämre då så funkar det iaf bättre än att ha en ledsen kille som inte kan somna om i sin egen säng.

Vi får ta förklaring på lördag muntligt för jag misstänker att det kan bli lite syskonsnack med två blivande två-barnsmammor :D det är inte så komplicerat som det verkar men när jag försöker skriva ner alla mina tankar så blir det så rörigt att jag knappt förstår mig själv :o

PM kommer :)

Känner igen det där. Låter logiskt i hjärnan men fort man försöker skriva ner det då bli det bara en enda sörja.

Jag har lite barnsnack att dra på lördag som jag inte vill skriva här men som jag endå vill ventilera med er. Vilken tajming det vart med bukedate!

Lottch - nätter
Vi försöker dela som huvudregel dela på nattstöket. Men maken tar alltid nätterna efter spruta så han tar i slutändan mer.

Här har T börjat kissa så mycket under natten att hon blir irriterad på blöjan. Så senaste tiden har vi fått byta blöja någon gång under natten.

Bollen
Grattis till 5:e platsen. Jag hoppas du fick tillfälle att prata med Mia i juryn. Väldig trevlig.

Vissa saker låter bättre i huvudet än när man öppnar munnen helt enkelt :D mycket lägligt med fika tydligen :idea:

Tack tack, synd att du mår så dåligt! Det hade varit kul att träffa dig.
Jo då, Mia passade jag på att prata med. Hon beskriver dessutom mitt bakverk som "ren och skär chokladporr" på sin blogg :D

Liknande trådar

Hästmänniskan Hej! Vill nog egentligen mest skriva av mig, det känns tungt och jobbigt och vet inte hur jag ska tänka. Jag har haft egen häst...
Svar
15
· Visningar
1 040
Senast: Bison
·
Fritid På onsdag 28/8 börjar Paralympics och det sänds på SVT/svtplay. Ska ni kolla? :banana: Här finns sändningstider och deltagare: 28...
Svar
12
· Visningar
469
Senast: Rosett
·
Tjatter Nej men nu är det väl hög tid, tycker ni inte? 2024 års upplaga av Secret Santa är här! 🤓 Ni som har varit med tidigare har koll på...
49 50 51
Svar
1 018
· Visningar
32 989
Senast: netia
·
Gravid - 1år Det är dags för en ny tråd :heart Försökte hitta den senaste listan men vet att det hänt en hel del sen dess, så uppdatera gärna...
38 39 40
Svar
787
· Visningar
74 119

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka