Vårmammor 2010 & Co del 17! <3

Sv: Vårmammor 2010 & Co del 17! <3

+Modett Hehehe! Är inte så kul igt handlar mest om mig som är fjantig. Gjorde er bra mkt mindre nyfikna va :p

Det låter som att nu gör precis som vi. Visar han tydligt att han behöver närhet (ligga i vår säng) så känns det självklart att låta honom göra det. Även om vi alla sover något sämre då så funkar det iaf bättre än att ha en ledsen kille som inte kan somna om i sin egen säng.

Ja, precis, är S vaken och ledsen så sover ju ingen (vi sover alla i samma rum). Plus att S somnar om mycket snabbare i vår säng, då brukar det typ bli vaknar-gnäller-ser att vi är där-somnar om. I egen säng hinner man ju bli mycket mer vaken och ledsnare innan vi kommer, så då tar det längre tid att somna om.

*delvis kl*

Tack för tips och tankar ang sovningen. Theo sov i sin nya stora säng till 3 snåret i natt, då kom han tassandes in till oss, kröp upp i sängen mellan mig och sambo och sov till kl 7. Han vaknade 2 ggr på kvällen igår medans vi fortfarande var vakna men somnade om bara man kom och satt bredvid honom. Jag var inte så sugen på ta upp striden om att han skulle sova i sin säng kl 3 i natt. Men i fick sova rätt bra ändå :bow: kommer dock ändå fortsätta med att få honom att somna i sin säng vid läggningen.

Vad skönt att han sov hyfsat bra inatt! Vi har inte vågat lägga S i en gallerlös säng än, av ren lathet. :) hon sov faktiskt också bra inatt, somnade direkt vi la ned Henne på kudden och sov till 5, då det räckte med att hyssja så la hon sig ned och sov till 7.30 när jag väckte henne. :eek: Så skönt för min sambo som fick sova, jag var dålig hela natten och spenderade den mest på toan, så jag fick tyvärr inte njuta så mycket av det. :p

Idag kunde min mamma hjälpa mig och skjutsade S till dagis imorse, har svårt att köra bil när jag kräks, och jag har kunnat ligga i sängen och bara vila. Helt underbart!!

Hur då lathet menar du? Jag tycker det är betydligt mer bekvämt och mysigt att ligga bredvid och gosa/natta än att sitta bredvid spjälsängen. :laugh:

*kl*

Vad använder ni för mössor på era barn nu? Hur tunna/tjocka? Måste införskaffa en liten hög med mössor gissar jag till dagisstarten. Nu har vi bara 1 och den börjar bli för liten. Men ska man satsa på lite tjockare redan nu? Kan ni tipsa om några snygga mössor som inte kostar en förmögenhet? :)

För att vi har en S som är full av energi och ska ut ur sängen så fort hon vaknat, i spjälsängen är det lättare att få henne att somna om. :) sån lathet. ;)

Jag har glömt bort din mössa. :o Skulle börja med den, men så började jag må illa i samma veva och den glömdes bort. :o förlåt!! Kan du inte ge mig måttet igen så sätter jag igång med den när S somnat ikväll. :)

Isabella har en finstickad mössa med ett jätte mjukt och mysigt foder - ingen aning om vad det är men mössan ska tvättas i 30 grader fintvätt, praktiskt va på en snart 18 månaders ;) Märke; Fun Wear (gjord i dalarna ;) ), tyvärr en dyr mössa, hela 200 ville de ha för den.
Denna mössa använder hon nu och hon har aldrig blivit för varm i den.

Sedan har hon en Lindberg mössa också som är 50%ull 50%akryl med fleecefoder. Dyr den också :o
Mössan är sydd för att skydda öronen ordentligt, typ öronlappar, så den kan vi vänta med att använda tills det blir kallt och öronen måste skyddas bättre.

Min mor köpte en "dubbel" fleecemössa från Bamse för 80 kr sydd på samma sätt som Lindbergen. Men eftersom jag är smått allergisk mot seriefigurer på kläder så blir det nog en mössa för stallet. Lite synd för mössan är jätte fin om man bortser från den där kaninen som är broderar i pannan på mössan.

Får leta efter mössor med nått foder i iaf då. Nu har han bara en tunn bomulls mössa. 200kr kan jag ge för en snygg och bra mössa som funkar tills det börjar bli riktigt kallt. Men inge mer. Tror inte man kommer så mkt lägra här i krokarna tyvärr. Kanske får ta en omväg på lördag och spana in det nya köpcentret!

Mössorna vi har hemma nu hade vi nog tänkt att ha hela vinter nu. Tycker mössorna är så pass väl fodrade att jag inte ser att vi skulle behöva något tjockare.
Den första mössan i mitt inlägg går nog att få tag på på team sportia tror jag (håller aldrig koll på vilken sportaffär jag varit in på). Köpte den för samma pris som där i en barnklädbutik.

Den enda mössan jag hunnit spana in är så där rejäl hjälmmössa med lurv i. Från bla didriksson som man kan knäppa under hakan och har rejäla öronlappar. Nån som förstod vilken jag menar? Hade tänkt lägga den på dagis så har dom till dom riktigt kalla dagarna. Om dom nu ens går ut då, men om dom gör det så har dom kläder till det iaf.

Jag tror jag har sett den på deras hemsida :) som har förstått på Bellan fsk så går de ut så länge det inte blir för kallt och då menade de 15-20 minus. Jag har en mössa liknande Isabellas mössor med fleecefoder som jag inte frös med ens i 30 minus (hoppas fasen det inte blir så kallt i år också) så jag har mig själv som referns här hemma :idea:
Tycker det är viktigt med varma kläder men samtidigt är det svårt tycker jag att veta om ett barn är lagom påklätt. Hur gör man för att veta? En varm nacke säger ju eg ingenting. Jag kan vara varm men frsya ändå :confused:

H har några tunnare tygmössor man knyter under hakan, ett par från Villervalla och en av märket Kivat. Sen har han en mellantjock, vanlig HM-mössa. Och en megavarm skinnmössa med ullfoder till de riktigt kalla dagarna.

Kl
JAG FICK JOBBET!!

Wooohoo!!! Superduper GRATTTIS!!!! Det förtjänar du! :bump:
När börjar du?

Jadu man får väll lära sig från dag till dag om barnet kommer in kall eller svettig. Inge härligt att vara för varm heller. Jag lider mer av att vara för varm äm för kall. Vet inte vad Milton tycker. Blir skönt när dom blir så stora att dom kan tala om själva hur det känns.

Vore bättre om det bara fanns ett märke på kläder med tillhörande bruksanvisning: Detta ska du ha när det är X grader utomhus och ni förväntas vara ute i minst X timmar. Det hade varit toppen :idea: förra året var ju enkelt, man la bara på en extra filt om man var osäker :D

Min mormor berättade att när min mamma var ca 2-3 år och de bodde i skogarna utanför umeå så hade mormor frågat mamma om hon frös. Min mamma svarade varje gång "i skogen" på den frågan så det kan vara ett tag kvar innan de kan svara på den frågan ;)

Från det ena till det andra så har vi hårda förhandlingar här hemma om den röda frukten på köksbänken heter äpple eller apa.
Man hör att hon uttalar apa lite annorlunda än vanligt men det är fortfarande apa hon säger :D

Sedan har jag precis upptäckt att hon är bekväm dessutom. Om jag står bakom henne så kan hon inte ta sig upp i soffan själv men om jag sitter i soffan då studsar hon upp som en liten gummiboll.

Theo har en bomullsmössa från typ Lindex, en jättegammal mössa som jag fick i gymnasiet, den också av det tunnare slaget men av nåt konstmaterial. Sen har han även 2 hemstickade och den där mössan du beskriver från Didrikson! Didriksonmössan köpte jag på inrådan av min ena syster, har bara använt den några ggr med Theo som är ganska noga med vad han har på huvet verkar då gilla den!

Modett
Grattis till jobbet!!! :banana:

Liknande trådar

Hästmänniskan Hej! Vill nog egentligen mest skriva av mig, det känns tungt och jobbigt och vet inte hur jag ska tänka. Jag har haft egen häst...
Svar
15
· Visningar
1 036
Senast: Bison
·
Fritid På onsdag 28/8 börjar Paralympics och det sänds på SVT/svtplay. Ska ni kolla? :banana: Här finns sändningstider och deltagare: 28...
Svar
12
· Visningar
469
Senast: Rosett
·
Tjatter Nej men nu är det väl hög tid, tycker ni inte? 2024 års upplaga av Secret Santa är här! 🤓 Ni som har varit med tidigare har koll på...
49 50 51
Svar
1 018
· Visningar
32 979
Senast: netia
·
Gravid - 1år Det är dags för en ny tråd :heart Försökte hitta den senaste listan men vet att det hänt en hel del sen dess, så uppdatera gärna...
38 39 40
Svar
787
· Visningar
74 110

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka