Vårmammor 2010 & Co del 17! <3

Sv: Vårmammor 2010 & Co del 17! <3

Ja, jag fattar inte riktigt hur han är funtad ibland, min kära lillebror. Mamma har aldrig haft mycket pengar men kämpar för att få ihop klappar till 6 barn och 2 barnbarn. Allt han fick fnös han åt och tyckte var skit. Till 500 spänn sa han hånfullt "för 500 får jag ju inte ens en tröja. Hoppas jag får bättre julklappar hos farsan". :mad:

Problemet (enligt min amatörpsykologiska tolkning) är 1. hans pappa köper allt han pekar på och 2. han är såååå himla känslig för vad kompisarna tycker och tydligen så ska det alltid jämföras klappar efter jullovet :confused: Det ska bara vara dyra märkesgrejor.

Han är ett år äldre nu så något kanske har hänt å den fronten. Känns ju ganska otrevligt att bete sig så men jag känner igen attityden lite hos min kusin. Han blir ändå 13 år nu men han har de senaste 3 (?) åren bett om märkes grejer i födelsedagspresent och julklappar. Det ska vara björn borg-kallingar och det ena med det tredje. Tyvärr verkar lillebror ta efter och enligt deras föräldrar är det så det är idag, bara märkesgrejer och dyra saker som räknas :crazy:

Usch vad jobbigt det låter att vara ifrån dom så länge... Men grattis till lilltjejen och jag blir jätteglad av att läsa att du fick en bra förlossning! Har tänkt på dig varje dag sen i lördags!

Kl
Jag och V satt i vardagsrummet och tittade på tv när maken kom hem nu ikväll. "Har du missat dramatiken?!" Var det första han sa. Han hade mött fyra polisbilar här i området och sen hade han träffat grannen som sa att alla polisbilar stått utanför huset som ligger precis bredvid dagis. Undra vad det var! :eek: Jag är osunt nyfiken ibland och håller nästan på att gå åt nu. :o ;)

Själv är jag precis tvärt emot, inte alls brydd om märkessaker även om det såklart kan vara kul att köpa kläder/prylar av bra kvalité när man har råd och möjlighet! Men skulle jag få ett par, säg mjukisbyxor av okänt märke, så inte tusan skulle jag gasta på om att det inte är Peak utan glatt ha på mig dem när jag är hemma och myser. (Iofs, JAG skulle väl lika gärna kunna ha dem på affärn också men.. :D)

Ja, jag hoppas att det växer bort. Han har alltid varit en osäker typ med dåligt självförtroende och det är ju där det antagligen bottnar.

Och jag mötte tre polisbilar här i veckan som kom farandes från Sågverket längs vägen mot oss :eek: Såå nyfiken, men det har inte stått något i lokalpressen.

halvt kl
Spinner vidare på poliser och dagis.. Fyy vad jag tycker det är obehagligt med den här pedofilhärvan med kvinnorna :crazy: Mår fysiskt illa när jag läser att de tagit bilder på sina barn och barnbarn och spridit, att någon talat med "mannen" i nätverket om att våldta ett litet barn tills det avlider. Stackars, stackars familjer :(

Enda gången jag faktiskt bryr mig om märke så är det mina köksgrejer. Kläder, skor osv rör mig inte i ryggen så länge det är skönt och funktionellt men jag håller med dig, visst är det roligt med något märke ibland.
Lite som att det är roligt att få ngt plagg från pop till Bellan men blir lika glad för Lindex :idea:

Märkesfixeringen växer nog tyvärr inte bort, inte om man ska ha min brorsa som referens som fyller 28 strax efter årsskiftet.

Spinner vidare på poliser och dagis.. Fyy vad jag tycker det är obehagligt med den här pedofilhärvan med kvinnorna :crazy: Mår fysiskt illa när jag läser att de tagit bilder på sina barn och barnbarn och spridit, att någon talat med "mannen" i nätverket om att våldta ett litet barn tills det avlider. Stackars, stackars familjer :(

Tycker det är vidrigt, jag kan inte förstå hur man vill barn illa. Oskyldiga små barn :cry:

kl

Jisses vad ni skrivit under dagen :D

Mikan - Grattis till lilltjejen och skönt att höra ifrån dig.

Ang julklappsutdelning/öppning - så har det på mammas sida alltid varit så att tomten/utvald person delar ut alla klappar och talar om till och från vem sedan öppnas en klapp i taget där yngst börjar och även då talas det om från vem det var, lugnt och sansat och föräldrarna har kolla på läget ;)
På pappas sida(utan pappa) delas alla klappar ut och även där talas det om från och till vem, men sedan öppnar alla på en gång, dock är det inte så många så det är lungt ändå.
Vid sambons mamma så delas det ut och sedan öppnar alla samtidigt, inte heller där ar det så många så det blir kaos men ändå lite rörigt.
Jag tycker det är mysigt att öppna en och en.

Oregano - Jag är oxå en sån person som äter stora portioner, dock är det sällan någon "vågar" säga något eftersom jag även är överviktig :grin:
Sen är jag oxå sjukt nyfiken och förstår att du undrar över poliserna... här är vi duktiga på att kolla ut om det händer något särskillt ;)

Mår fysiskt illa när jag läser att de tagit bilder på sina barn och barnbarn och spridit, att någon talat med "mannen" i nätverket om att våldta ett litet barn tills det avlider. Stackars, stackars familjer :(

FY FAN :eek:, nu fick jag j*vligt ont i magen måste jag säga. Hur sjuk i huvet får man vara?!

Mikan
Skickar en jättekram! Blev så berörd när jag läste ditt inlägg, börjar fundera på vad man gett sig in på :crazy:

*kl*
Så där, julklapparna till Theos småkusiner är klara :banana: Eller iaf beställda! Nu är det bara storkusin kvar...vet verkligen inte vad man ska hitta på. En fisketokig 12-åring som dock redan har det mesta inom fiske....

Bestämde även ikväll med stora storasyster att det nog blir en resa ner till Sthlm Int. Horseshow i november!!! Lillsyster ska dit med ungdomssektionen för körkommitén så då passar vi nog också på att åka :bump:

Pedofili och djurplågeri är det värsta av det värsta på min lista. Och, som vi berört tidigare i tråden, sedan jag fått barn har det blivit om möjligt ännu värre. För allt går att relatera till H, och jag blir tårögd bara jag tänker det.

Måste byta samtalsämne igen till något roligare..

Imorgon ska jag och maken göra något som jag egentligen tycker är lite fjantigt - vi ska tatuera H´s namn :D Medisens kille är tatuerare (guld! frisörmedis med tatuerarboyfriend) och ingen av oss är någon främling för tatueringar sedan tidigare. Och är det något jag alltid kommer stå för så är det H.

Skulle också vilja tatuera in Theo och lillebrors namn, men vet inte om jag vågar, är livrädd att jag ska bli missnöjd :crazy:

Förresten, du ska inte på barnloppisen i morrn då, på Nolia?!

Tänk om jag inte var så sprut/nålrädd. Eller det kanske är bra för annars skulle jag nog ha alldeles för många tatueringar. Lite avundsjuka blev jag allt :o

Äh, det där med att bli missnöjd kan man ju aldrig veta ;) Tror inte att jag hade gjort någon av mina tatueringar idag om man så säger, men de betydde något då och den betydelsen finns alltid kvar :) Om vad gäller namnen så bara du har ett typsnitt du gillar lär du ju aldrig vara missnöjd med vad det står för :)

Njäe hade egentligen velat gå på loppis bara för att jag aldrig varit där, men vi hinner nog inte imorrn :crazy: Diverse ärenden + att tatueringarna lär ta sin tid.

Ett stort grattis mikan till lilla flickan, vad glad jag är för er! Förstår att det ändå är tufft som bara den att vara utan resten av familjen, framför allt utan pojkarna där hemma i alla fall :( Håller tummarna för att ni får komma hem imorgon, kram till dig!!

Är man rädd så är man ju, och det spelar ingen roll vad någon säger och jag lyssnade definitivt inte innan tatuering nr 1, men.. att tatuera sig är faktiskt inte smärtsamt! (givetvis beroende på var man gör den, vissa ställen gör säkert sjukt ont) Jag var jättenojjig inför den första, när jag var 18. Det var inte långt efter den där reklamen där en kvinna sitter i en tatueringsstudio och nyser (?) och råkar få en mustasch på överläppen :D Så jag var halvt övertygad om att jag skulle rycka till och få ett streck över hela skuldran eller kanske inte kunna fullfölja det hela för att det skulle göra så ont. Men det var ju skönt :idea:

En stallkompis jämförde det med att dra med en bläckpenna över huden med lite tryck, och det tycker iallafall jag stämmer hyfsat. Självklart är det olika för alla. Mest "ont" har det gjort över armbågsknölen, höftbenet och när jag fyllde i en gammal tatuering. Men inte värre än att det gick att uthärda med lätt rynkad panna.

(tangentbordsdiarré ikväll tror jag :D)

Fast den sortens diarré är väl helt okej ;)

Jag skulle mer än gärna vilja tatuera in Isabellas namn med födelsedatum men jag kan inte höja mig över min rädsla att det faktiskt är en nål. Sedan är det ju olika hur folk uppfattar en tatuering, en del säger som du att det inte gör så ont medan en del har sagt att det gör ont.
Tror inte tatueraren blir så impad på ifall kunden svimmar men tanken har förespeglat mig att typ Emla innan :o

Grattis till lillan än en gång :banana: Skönt att höra att ni mår bra båda två.

Usch, nu vart det lite jobbigt igen när du skrev det där om att gråta.. Det kan jag skriva under på. Ni som skall föda snart. Det är jätte jätte jobbigt när bebis har kommit ut och storasyskonet kommer och hälsa på. Usch. Så fort jag såg C komma in i rummet så störtbölade jag så mycket att pappan fick ta bebis som inte kunde fortsätta äta för att jag grät så häftigt.. Det är en ENORM känslostorm som kommer över en!! C blev så klart livrädd för mig, och för vad som hade hänt. Han fattade ju inte alls varför jag grät så mycket.. Han sade flera gånger till pappan " vad är det för fel på mamma, varför gråter hon så mycket? tycker hon inte om oss? Jag vill åka hem. Kan mamma följa med, vi lämnar bebisen här" osv osv osv. Usch, det var riktigt jobbigt. Man inser plötsligt hur mycket/stora känslor som man har till barnet. Det blir lite (mycket) jobbigt att inse att man skall leva upp till att orka med att ge 2 (el flera) barn lika mycket.

Oj, svammel från mig känner jag nu. Inte lätt att beskriva sina känslor i text.

Åh herregu vad ni skriver ;)

Har skummat igenom det mesta jag har missat nu :)

GRATTIS Mikan! :D

Ang julafton så är jag kluven... Har sedan jag var nio år inte tyckt om julafton. Men sedan jag blev tillsammans med sambo har det blivit bättre och bättre. Vi firar alltid kvällen tillsammans med sambos familj. Det är mysigt och harmoniskt. Tills vi ska öppna julklapparna. Då blir det kaos. Vi är numera tre småbarn, varav en har adhd och tar väldigt väldigt mycket plats, och mellan 6-10 vuxna. Alla får alldeles för mycket julklappar, det är crazy. OCH alla får julklappar samtidigt... Vilket är trist tycker jag. Jag tycker att man ska öppna en i taget, blir mycket mysigare så... Den traditionen växte jag upp med (tills jag slutade att fira jul...)

Jag skulle vilja flytta till ett hus i typ morgon och alltid bjuda hem familjen till oss, där vi fick utforma egna traditioner... Och kanske även bjuda in delar av min familj ibland...

En annan sak: Sitter å fnurlar på vinterkläder... Vad behöver fröken ha på dagis egentligen? Tycker det är skitsvårt. Nu har hon en vindfleece och skaljacka från POP och ett ofodrat regnställ + gummistövlar och en miljard tumvantar (stickade) och galonvantar. När det inte regnar lämnar jag henne i gympadojjor. När börjar man med täckkläder? Vad mer måste hon ha i uteväg där? Vilka märken satsar man på, vilka står sig i tester? Vad är prisvärt?

Liknande trådar

Hästmänniskan Hej! Vill nog egentligen mest skriva av mig, det känns tungt och jobbigt och vet inte hur jag ska tänka. Jag har haft egen häst...
Svar
15
· Visningar
1 077
Senast: Bison
·
Fritid På onsdag 28/8 börjar Paralympics och det sänds på SVT/svtplay. Ska ni kolla? :banana: Här finns sändningstider och deltagare: 28...
Svar
12
· Visningar
469
Senast: Rosett
·
Tjatter Nej men nu är det väl hög tid, tycker ni inte? 2024 års upplaga av Secret Santa är här! 🤓 Ni som har varit med tidigare har koll på...
49 50 51
Svar
1 018
· Visningar
33 022
Senast: netia
·
Gravid - 1år Det är dags för en ny tråd :heart Försökte hitta den senaste listan men vet att det hänt en hel del sen dess, så uppdatera gärna...
38 39 40
Svar
787
· Visningar
74 129

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka