Vårmammor 2010 & Co del 17! <3

Sv: Vårmammor 2010 & Co del 17! <3

Du, jag funderade också på Emla inför nr 1. Och varför inte? Emla hjälpte mig deluxe under åren som jag var sjukt spruträdd!

Fast jag försöker inte övertala dig om det låter så, men lite pepp kan du allt få om du verkligen är sugen :D

Här nöjer vi oss med gnuggisar. Alice är galen i tatueringar, minst en ny i veckan. Ja gnuggisar då :D igår delade hon ut nya till sig, mig och Vera.
Kan dessutom tala om att gnuggisar fungerar utmärkt som solskydd, av klistret....

Jaha idag ska vi på ny husvisnng och så har jag leverans av 90 muffins :banana:

Min andra BM (träffade tre på förlossningen) hade tydligen tatuerat sig med emla och inte känt någonting alls berättade hon när hon skulle emla inför värkstimulernade :D
Men jag kan ändå inte förlita mig på att en salva ska hålla under en tatuering och göra den helt smärtfri. Nej jag kan verkligen se förbi min rädsla att det sitter en nål.

Bollen: ja men gnuggisar det är härligt det :D Gjorde en såndär airbrush-tatuering på en marknad en gång och mamma muttrade om att vi skulle få hiv innan hon fattade att det var en oäkta :p
Roligt med husvinsning! Jag tycker det är ganska roligt att gå på såna :)

Zazza: Nu har Isabella ofodrat regnställ från Lindberg och ett fleeceställ från Kax att kunna ha under. Dit kommer hon med en pop vindfleece och mössa, fodrade gympaskor från skopunkten, gummistövlar finns på fsk. Tunna tumvantar finns där att ha men de har aldrig använt dem, fleecefodradegalonvantarn ligger fortfarande här hemma för att jag aldrig kommer ihåg att ta med dem.
Täckkläder har jag inte riktigt bestämt mig än när vi ska börja med men det lär väl vara kallare än vad det är nu. Har ju lite det där i bakhuvudet också att de inte ska ha tjocka kläder i bilstolen.

Tycker det är svårt med kläder men jag frågar personalen om vad de vill ha och då fick de fleecestället när de tyckte att en sånt kunde vara bra att ha under regnkläderna. Känns bra att veta också att de får det de vill ha.

Och i skrivande stund så har Isabella precis gjort sin egna första tatuering. I prima blått bläck :grin:
Tur att hon målade på sig själv och inte på tapeten...

Just nu har Flisan fleeceunderställ från pop under antingen regnstället från Laban eller om det inte regnar skaloverallen från pop. Och antingen gummistövlar eller gore tex skor från Viking. Tunna vantar finns där men har inte använts än. Tunn mössa i bomull. Jag tror vi kommer klara oss med skaloverallen tills det är snö och kallt nog för vinteroverallen. Kommer bara komplettera med ett ullunderställ.

Haha - det måste vara ett tecken ;) Gällande Emla så är det ju inte säkert att effekten skulle hålla hela sessionen. Fast är det bara namn och datum så går det ju på ett kick.

Ska slänga upp en bild sen så kanske du får sista puffen :D Måste bara komma fram till var den ska sitta *hmm*

Jag tycker det är fint med tatueringar på insidan av handleden när man skriver sitt barns namn men det får jag inte ha som tsk. Det ser ovårdat ut enligt min arbetsgivare och då är det bara att lyssna.
Jo visst går det fort med en liten tatuering men det sitter fortfarande en nål på maskinen :p

Lägg gärna upp en bild :laugh: inspiration är aldrig fel!

Vad roligt med en namntatuering, det har jag också funderat på, med Miltons namn. Men vet inte om jag ska ha det eller om jag ska ha ett fotavtryck etc. istället för jag har redan mina föräldrars efternamn på foten :) Jag tyckte inte att min tatuering gjorde direkt ont att göra, men jag böev så hiskeligt illamående när jag gjorde det! Medan min syster som gjorde precis likadan på exakt samma ställe (utsidan av foten, precis vid den stora knölen så att säga) ä, låg och somnade :D Väldigt olika det där helt enkelt :)

Jag vill också tatuera in något som påminner om Milton. Men antingen ska det vara fullständigt namn längs sidan eller så vill jag ha hans fot eller handavtryck eller någon av hans första teckningar. Har inte riktigt bestämt mig än :p men har ett tag på mig att bestämma mig eftersom jag inte får göra någon nu iaf.
Nu har jag mitt namn på sidan av foten och en rosa 'hund' på handleden. Det som gjorde mest ont va när dom försökte gnugga bort den blå pennan från den rosa tatueringen. Spelar ju ingen roll att vi säger att det inte gjorde ont när det är nålen och inte smärtan du är rädd för. Min sambo är extremt spruträdd med tatueringar går bra. Han har väll kopplat isär dom två nålarna i huvudet. Är väll mer själva sjukhusnålens utsseende han är skraj för gissar jag.

Helst av allt skulle jag kunna tänka mig en sleeve med sagotema. Alltså bumbibjörnarna, mlp, hjärtan och stjärnor och bara gulliga färger. Men jag är nog för snål för att kosta på mig att göra den. :)

Jag vill också tatuera in något som påminner om Milton. Men antingen ska det vara fullständigt namn längs sidan eller så vill jag ha hans fot eller handavtryck eller någon av hans första teckningar. Har inte riktigt bestämt mig än :p men har ett tag på mig att bestämma mig eftersom jag inte får göra någon nu iaf.
Nu har jag mitt namn på sidan av foten och en rosa 'hund' på handleden. Det som gjorde mest ont va när dom försökte gnugga bort den blå pennan från den rosa tatueringen. Spelar ju ingen roll att vi säger att det inte gjorde ont när det är nålen och inte smärtan du är rädd för. Min sambo är extremt spruträdd med tatueringar går bra. Han har väll kopplat isär dom två nålarna i huvudet. Är väll mer själva sjukhusnålens utsseende han är skraj för gissar jag.

Helst av allt skulle jag kunna tänka mig en sleeve med sagotema. Alltså bumbibjörnarna, mlp, hjärtan och stjärnor och bara gulliga färger. Men jag är nog för snål för att kosta på mig att göra den. :)

En säljare hos oss tar sitt barns teckning tatuerad på underarmen. Rätt kul grej. Inte vackert men annorlunda.

H är en sån liten skämtare :D Han tycker det är såå kul att kittlas, och att vara Läskig Baby och skrämma mamma.

"Ååååh neeej, det är LÄSKIGA BABYN!"
dsc01563_169502273.jpg

Åh fina H :) Hoppas gaddningen går bra idag är bara lite avis ;) i veckan var jag äntligen och bokade tid för min sleeve som jag skulle gjort för längesen men det råkade komma en graviditet emellan... Har lite drygt 30 timmar framför mig i stolen innan det är färdigt. Men de kommer bli så fint :bump:

Tack snälla :laugh: Det var igår överraskningen var. Våra vänner plockade upp oss vid 18 så åkte vi och bowlade och drack några drinkar, sen åkte vi vidare till en mysig grekisk restaurang där vi åt 16-rätters middag. Jag blev väldigt mätt ;) Sen gick vi ut och drack några fler drinkar. Vid ett ungefär blev jag sambon trötta småbarnsföräldrar och tog taxi hem. Sov till kl 9 idag :bump: Nu har precis våra föräldrar åkt hem efter lite kaffe och tårta och jag ska förbereda mig för en jobbkväll. Inte så kul att fira kvällen på jobbet kanske :grin:

Igår när vi var på krogen och jag stod i baren så tänkte jag flera gånger: "Får de killarna/tjejerna verkligen vara här?" De såg så unga och små ut. Är det ett tecken på att man börjar bli gammal :o

Grattis på födelsedagen! :)

Vi ska fira din dag med att vara på vårdcentralen kl. 15.30.
Värdelöst, tyckte att Isabella var väldigt varm vid 10-tiden och tempar henne med 38,4. Så jag ringde 1177 och fick läkartid på jouren inne i stan. Nu när hon har sovit så tempade jag henne 38,7 vid 13-tiden. Inga tecken på att vara sjuk med snuva m.m. (sitter och sjunger här bredvid mig) så det är bara att åka och ta en urinsticka :grin:
Får hoppas att det är en kompentent läkare vi får träffa så vi inte hamnar på barnakuten ikväll om det skulle visa sig något på stickan, läkarna verkar inte alls bekväma med ett barn med en njure :crazy:

Isabellas fadder tyckte att det gjorde ont att gadda sig (överarmen och vaden) så jag har ju dessutom hört flera versioner om det gör ont eller ej men det är hennes fadder som står oss närmast.
Visst är jag rädd för smärtan också men jag är övertygad om att den går att delvis emla bort om det skulle vara så men den där nålen går ju inte att lägga en salva på så försvinner den :angel:

Äsch jag kommer nog inte ångra mig som pensionär på ålderdomshemmet att jag aldrig fick någon tatuering men visst blir jag avis när jag ser snygga tatueringar.

Men oj.... Hoppas Bellan är kry.

Huset var över förväntan men på tok för mycket att renovera innan det skulle gå att ha som åretrunt boende. Bättre lycka imorgon.....
Jag gillar också husvisningar.

Alice har riktiga tatueringspennor som hon brukar göra egna med.

Liknande trådar

Hästmänniskan Hej! Vill nog egentligen mest skriva av mig, det känns tungt och jobbigt och vet inte hur jag ska tänka. Jag har haft egen häst...
Svar
15
· Visningar
1 076
Senast: Bison
·
Fritid På onsdag 28/8 börjar Paralympics och det sänds på SVT/svtplay. Ska ni kolla? :banana: Här finns sändningstider och deltagare: 28...
Svar
12
· Visningar
469
Senast: Rosett
·
Tjatter Nej men nu är det väl hög tid, tycker ni inte? 2024 års upplaga av Secret Santa är här! 🤓 Ni som har varit med tidigare har koll på...
49 50 51
Svar
1 018
· Visningar
33 022
Senast: netia
·
Gravid - 1år Det är dags för en ny tråd :heart Försökte hitta den senaste listan men vet att det hänt en hel del sen dess, så uppdatera gärna...
38 39 40
Svar
787
· Visningar
74 129

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka