Vårmammor 2010 & Co del 17! <3

Sv: Vårmammor 2010 & Co del 17! <3

Det finns flera fina gårdar till salu här och säkert till reapris jämfört med hos er. :angel: Så kan jag komma och fika hos dej vaaarje dag :D

Nu är vi hemma igen :) Fick komma in direkt kl. 15.15 och Isabella hade 39,0 när vi åkte hemifrån men deras skittemp (naturligtvis i örat) visade först 37,0 sedan 37,9 när de tog om. Litar inte ett dugg på den särskilt inte när barnakuten och bvc helst vill ha rektaltemp för att det är säkrare och hon 40min innan hade 39,0 här hemma :grin:

Isabella hade låg sänka på 11 och lite bakterier men inte mycket men de ska skicka odling ändå så vi ska pinka i påse här hemma som vi kan lämna imorgon hos dem.

Sedan så såg jag prickar innan för blöjan innan vi skulle åka och påpekade det men läkaren såg minsann ingenting. Nu när vi är hemma så är fötterna också pricka så det är väl kanske något virus? Ska påpeka prickarna igen när vi ska lämna in urinprovet imorgon. Hon var iofs väldigt varm om fötterna så det kan ju bara vara värmeutslag också på fötter och innanför blöjan, jag vet inte men vi ska hålla koll.

Tyckte läkaren kändes stressad och lite nedlåtanden med attityden att vi är oroliga småbarnsföräldrar med förkylt barn.

Åh fina H :) Hoppas gaddningen går bra idag är bara lite avis ;) i veckan var jag äntligen och bokade tid för min sleeve som jag skulle gjort för längesen men det råkade komma en graviditet emellan... Har lite drygt 30 timmar framför mig i stolen innan det är färdigt. Men de kommer bli så fint :bump:

Grattis!! Och jag hoppas på bilder när de 30 timmarna är avklarade ;) har också lite funderingar på sleeve men inget som är spikat än. Nästa tattoo kommer bli en bild av min Änglahäst som Lena Furberg ritat.

Isabella flörtar med bilden på H :angel: :D

Hihi, jag förstår henne - han är en goding även när han gör sin Läskiga Babyn-min.

Usch vad jobbigt med febern, och upprörande att ännu en i tråden fått dåligt bemötande av vården :mad: Har hon haft 3-dagars?

För övrigt så sitter jag nytatuerad och väntar på karln utanför Coop. Dokumentärfoton kommer sen ;)

*kl*

Grattis på födelsedagen viv!:laugh:

Apropå tatueringar. Har världens fulaste kossa på armen. Hatar den! Den va så fin på bilden, så sumpade tatueraren den totalt. Men jag ska, nångång när jag har råd gå till nån annan och göra ett hästhuvud över kohuvudet. Hoppas det går bara.

Och så har jag min älskling, en liten keltisk-inpirerad stjärna på ena bröstet.
Den är några år nu och börjar bli grå, så jag får väl ta och låta fylla i den igen. Det bör väl inte kosta många hundra.
Är även lite sugen på att skriva Oscar nånstans med, men vet inte vart än.

Nej hon har inte haft tredagars men symptomen stämmer inte eftersom hon fortfarande har 39 grader (tempade när vi kom hem, alt. så har hon lokal feber i rumpan) och prickarna kommer när febern sjunker enligt 1177. Börjar på magen och sprider sig därifrån. Isabella har innanför blöjan och på fötterna :confused:

Hmm, skumt att det är just under fötterna.

Åsså utlovad bild. Det får bli en sneakpeak tills vidare eftersom det var så svullet och rött just efteråt och nu sitter ju plasten på. Men på papperslappen ser ni hur det ska se ut :D

urklipp_169594710.jpg

Hoppas ni får träffa en annan läkare imorgon som inte är lika stressad. Säger som Modett, mysko att prickarna sitter under fötterna. Bra att dom skulle göra en odling iaf.

Påtal om temp så måste jag komma ihåg att köpa en ny någon dag. Miltons blev dränkt på handfatet när han va sjuk senast. Vilket va i maj när han hade tredagars. Tur han inte hunnit bli sjuk igen. Men eftersom det är dagisdax nu snart så lär vi nog ha en!

+ aneka
men var har jag skrivit under fötterna någonstans? Jag har ju skrivit PÅ fötterna :p Fast nu när jag bytte till pyjamas på henne så har de faktiskt spridit sig till under fötterna också, typ hålfoten :D (fast hon har ju ingen hålfot den lilla plattfoten)
Än så länge är det bara prickiga fötter och framsidan under blöjan. Inget på händerna, inget runt munnen eller i munnen. Vi får se vad som händer och sker.
Tror inte vi får träffa någon läkare imorgon utan tanken är att vi bara ska lämna in ett rör med urin, men sköterskan kanske kan klämma in oss *hoppas*

Snygg tatueringen och bra placering! :laugh:

Haha jag skyller på att jag läste ditt inlägg i bilen och sen läste Modetts inlägg hemma så då föll det på vad hon skrev. Men tyckte att det inte känndes helt rätt. Men jag tycker på fötterna är lika mysko som under. Iaf på deras små oslitna fötter!

Tjusigt! Tog en sund för mig att se att den satt på axeln, trodde först det bara var stencilen som visade var den skulle sitta :o men det blev jättefint! Nu ble jag ännu mera sugen! Och ang loppisen, du missade inte nåt. Tycker det var både dyrt, oorganiserat och allmänt trångt å rörigt!

Zazzarazz
Theo har ofodrade regnkläder, fleecefodrade regnbyxor, stövlar å Magic gloves hos dagmamman. Sen har han alltid på sig sin vindfleecejacka, joggingskor å mössa när han åker dit och dom dagar det inte är blött tar jag med vindoverallen. När det blir kallare så kommer jag skaffa ett fleeceunderställ som han kan ha under vindoverallen! Sen när vintern kommer så åker vinterklädern fram. Kommer ha overall.

*kl*
Sitter och kollar på hockey :eek: sambon är på 30-års kalas hos några bekanta. Jag å Theo var där till kl 19 ungefär, Theo var så trött så han somnade i bilen på väg hem, en färd på ca 3km. Klart, han laddar nog för att kunna sparka för fullt med Bobbycaren i morgon som han fick av några andra
vänner ikväll.

Haha, under fötterna - på fötterna - bredvid fötterna! ;) Skyller på H som hysteriskt skulle banka på tangentbordet så det var bara att läsa och skriva snabbt :D

Placeringen blev bestämd i absolut sista sekund. Eller tanken fanns ju där men jag velade mellan ankeln och under nyckelbenet in i det sista. Så medisen fick bestämma :D Tydligen var jag väldigt svårtatuerad. Han hade stora svårigheter att få in bläcket i huden och fick gnugga på rejält. Måste ha varit platsen, för jag har aldrig tidigare varit med om det! Jag citerar: "är det ingen av dina tidigare tatuerare som sagt att du är svårtatuerad?!" Så det tog lite tid och rejält rött och svullet blev det.. Tänkte på dig under tiden ;)

När du säger det så har jag hört att barnloppisarna brukar vara dyra.. som att det tas extra betalt för att det är "barn"loppis.

Ja, jag blev jättebesviken :( hade hoppats på att hitta en overall till lilleman. Hittade en Didriksson i strl 90 som var rätt sliten. T om hål på insidan kragen, den begärde dom 250:- för. Sen fanns det även en i strl 100 som var bättre, men den blev förstor och kostade 450:- om jag inte minns fel. Fanns även en svart typ Ellos eller nåt för 250 som var ganska fin men då blev jag lite snål. Ville ju helst ha en "märkes" overall :o Tror att många säljer lite finare saker på typ Tradera å så. Men tydligen brukar dom ha en riktigt bra loppis i Robertsfors, dock bara ca 2 ggr per år ungefär och självklart har det precis vart en :grin:

Haha jag skyller på att jag läste ditt inlägg i bilen och sen läste Modetts inlägg hemma så då föll det på vad hon skrev. Men tyckte att det inte känndes helt rätt. Men jag tycker på fötterna är lika mysko som under. Iaf på deras små oslitna fötter!

Finns en tråd på sida 2 här på förälder som heter feber och bilderna i den tråden påminner om Bellans fötter fast inte lika mycket, men prickarna!
Ska ta bild imorgon om de är kvar!

Haha, under fötterna - på fötterna - bredvid fötterna! ;) Skyller på H som hysteriskt skulle banka på tangentbordet så det var bara att läsa och skriva snabbt :D

Placeringen blev bestämd i absolut sista sekund. Eller tanken fanns ju där men jag velade mellan ankeln och under nyckelbenet in i det sista. Så medisen fick bestämma :D Tydligen var jag väldigt svårtatuerad. Han hade stora svårigheter att få in bläcket i huden och fick gnugga på rejält. Måste ha varit platsen, för jag har aldrig tidigare varit med om det! Jag citerar: "är det ingen av dina tidigare tatuerare som sagt att du är svårtatuerad?!" Så det tog lite tid och rejält rött och svullet blev det.. Tänkte på dig under tiden ;)

Fötterna var ju rätt iaf ;)
Gud jag hade dött om någon skulle gnugga med tatueringsmaskinen :eek: haha nej jag får nog försöka hitta min inre frid utan tatuering. Men det blev kanon snyggt!

En kompis som går en del på loppisar har fyndat mycket på Travet :idea: Bla overaller, en BabyBjörn babysitter och en massa annat smått och gott för spottstyvrar. Så jag ska absolut åka dit nångång.

Det är så trist när man inte blir bemött på ett bra sätt. Varför inte lyssna lite extra, du känner ju ditt barn bättre än vad läkaren gör. Om du säger att hon hade feber så tar det ju inte så lång tid att ta tempen ordentligt..... grrr

Liknande trådar

Hästmänniskan Hej! Vill nog egentligen mest skriva av mig, det känns tungt och jobbigt och vet inte hur jag ska tänka. Jag har haft egen häst...
Svar
15
· Visningar
1 077
Senast: Bison
·
Fritid På onsdag 28/8 börjar Paralympics och det sänds på SVT/svtplay. Ska ni kolla? :banana: Här finns sändningstider och deltagare: 28...
Svar
12
· Visningar
469
Senast: Rosett
·
Tjatter Nej men nu är det väl hög tid, tycker ni inte? 2024 års upplaga av Secret Santa är här! 🤓 Ni som har varit med tidigare har koll på...
49 50 51
Svar
1 018
· Visningar
33 022
Senast: netia
·
Gravid - 1år Det är dags för en ny tråd :heart Försökte hitta den senaste listan men vet att det hänt en hel del sen dess, så uppdatera gärna...
38 39 40
Svar
787
· Visningar
74 129

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka