Vårmammor 2010 & Co del 17! <3

Sv: Vårmammor 2010 & Co del 17! <3

Haha, det var tur att det var just Karlavagnen för det är nog den enda stjärnbilden jag kan hitta! Kanske Orions bälte också. Men det är lite synd, för jag tycker stjärnhimlen är så vacker och önskar att jag hade tid och ro att oftare bara ligga och titta.

Dra på trissor, jag såg en liten rackare :laugh:

Härligt härligt!
Jag är nog varken bra eller dålig på stjärnbilder. Ganska medelmåtta skulle jag tro men jag har försökt lära mig att hitta dem bara för att det är roligt. Innan jag blev gravid så typ 2008 så satt vi ute och tittade på stjärnor och satelliter.

Nu har jag också sett!! :) dock så vaknade mini till ordentligt nu när jag va upp och tittade så lär väll vänta nån minut med att somna nu. Tur att mini inte brukar röja så länge!

Btw så drömmde jag om dig inatt. Du va gravid i v16 men försökte dölja det för oss fast jag listade ut det på endel som du skrev. :p

Btw så drömmde jag om dig inatt. Du va gravid i v16 men försökte dölja det för oss fast jag listade ut det på endel som du skrev. :p

:rofl:

"så vet du att du spenderar way to much time på Buke"

(fast det gör ju jag också ;))

Vi är hemma :banana:

Hennes värden hade sjunkit med hjälp av sollampan och hon har börjat att öka i vikt så det var ok att åka hem idag. Jätteskönt att komma hem, men tyvärr så är A snorig och har varit jättegnällig hela dagen. Det är säkert en blandning av förvirring och förkylning. Han är väldigt intresserad av lillasyster och klappar henne väldigt försiktigt :laugh:
Tjejen (vi har inte bestämt namn ännu) hade magknip nu när vi lagt oss och för att inte väcka A och sambon gick vi ner. Hon är nu nerbäddad i babyliften och jag ska sova en stund på soffan.

Så skönt att vara hemma. Personalen var väldigt bra men maten var en katastrof. Vilket har gjort att när jag ställde mig på vågen visade den mindre än innan jag blev gravid :bump:

En annan fråga, jag har ju gravidpenning beviljad fram till 10 dagar före bf. Vad händer när man föder för tidigt?? Gäller den ändå eller måste jag ta ut fp dagar nu? Hittar ingen bra info på fk sida

Det va Väldigt många år sen jag bara stod och kollade på upp mot stjärnhimlen. Pinsamt många år sen. Minns att jag tittade på karlavagnen sist när jag fortfarandr bodde hemma och vi hade hästarna så jag va nog en 12 år kanske. Har tittat på himmlen en massa nyårsaftonar men då tittar man ju på raketerna.

Kan pinsamt erkänna att karlavagnen höll till rakt utanför vårat sovrumsfönster. Den va lite större än vad jag tänkt mig :o

Välkomna hem och Grattis igen till lilla prinsessan!!! :love:
Skönt att sollampan hjälpte! :)

Kan tyvärr inte svara på din fråga om gp och fp :(

Doris, Armani & Lottch
Det är hemskt att läsa om era förlossningar. Jag är så tacksam för den hjälpen jag fick. O Lottch på SÖS finns det en fantastisk kurator om ni känner att ni vill ha någon att prata med.

Oregano
Människor gillar att ha åsikter om de mest konstiga saker. Tyvärr är tydligen att lägga sig i hur mycket folk är en av de sakerna.

Mikan
Grattis till bebbe

Viv
Grattis på födelsedagen

Puh, har äntligen hunnit läsa ikapp och tänkte bara komma med en liten reflektion angående febern och prickarna, det är inte höstblåsor? Vad jag förstår brukar de kunna börja komma i blöjområdet, på fötter, händer och i munnen.

Mikan, jättegrattis till tjejen!

Viv, Stort grattis på dagen! (i sista sekund :D)

+ ni andra, tack för alla grattis! Jag blir uppriktigt sagt jätteglad för allihop :love:

Mikan: skönt att ni är hemma igen! Hoppas vi får se en liten bild eller ligger hon på webbisar? :)

Modett: Supersnyggt! Bra placering också.

Michellan: vilket trist bemötande, hoppas Bellan kryar på sig. Hur tar man förresten urinprov på så små barn?

Nu har jag också sett!! :) dock så vaknade mini till ordentligt nu när jag va upp och tittade så lär väll vänta nån minut med att somna nu. Tur att mini inte brukar röja så länge!

Vad roligt att du också fick se :) Jag fick lite abrupt gå och ta hand om Isabella igår kväll. Hon hade 39,2 så hon fick en alvedon och sedan har hon legat mellan oss och gnällt större del av natten :( Nu när jag tempade så var den på 38,2 (alvedonfri) så vi avvaktar med fler alvedon. Hon har druckit en hel del vatten och snart 2dl välling så hon får ju i sig vätska.

Du är nummer två som drömmer att jag är gravid :eek: Usch och fy på er som drömmer sånt :p
Men på heder och samvete kan jag lova att det inte är någon bebis på gång här hemma oavsett hur avundsjuk jag är på alla fina magar i magtråden.

Mikan: Vad skönt att ni är hemma! :laugh:
Kommer ihåg att maten på bb var vidriga matlådor så jag förstår att du inte har ätit så bra men vad gör det nu när du har fått kommit hem till din familj!

Kaktusblomma: Jag har tittat och jag hittar inga prickar i eller vid munnen? För prickar runt/i munnen är väl obligatoriskt vid höstblåsor, eller? Hon har ju inga problem att äta direkt, igår åt hon "tacos" utan problem dessutom.

viv: Antingen kan du försöka dig på ett kastprov där du ska hinna med att fånga upp urinen i en burk eller så klistrar man på en påse som de får kissa i. Påsen är ju ingen höjdare att klistra på en liten tjejs snippa om man säger så :crazy: men man har ju inte så stort val för kastprov är nästan omöjligt när de inte är pott-tränade men vi har lyckats med det en gång när hon var två månader och var så sjuk i njurbäckeninfektionen :idea:

Det var lite det jag menade med mitt förvirrade, trötta inlägg igår. Att ni inte var förvirrade småbarnsföräldrar som hade panik över förkylningen utan ville ha ett urinprov. Vi fick ju hjälp och förståelse direkt när vi åkte till Huddinge sjukhus och ville ha ett urinprov på lilla S. Då fick de faktiskt på påsen direkt och otroligt nog kissade lillstrumpan i den.

Hur mår Bellan idag? Lägre feber?

*kl*
S vaknade kl 5 imorse helt hysteriskt och gömde sig i ena änden av sängen när jag kom och hämtade henne. Är det nu vid 18 månader som de börjar bli mörkrädda och drömma mardrömmar?

Hon somnade iaf vid kl 6 i vår säng och sov till 8 på min arm, nu är sambon nere och ger henne frukost. Jag mår jätteilla och har som pricken över iet fått en ögoninflammation med tillhörande feber. Toppen.

När du blir utskriven ifrån neo, där både du och gubben kan få tillfällig vab peng (kommer inte ihåg vad det heter) så ska du ta vanlig föräldrapeng. RIng FK och amnäl det bara. Och ni borde få ett intyg på att ni legat inne på neo som ni skickar till FK, du ska ha en och manen en egen. När ni blir utskrivna ifrån sjukhuset är det precis som valigt, pappa kan ta sina tio dagar och du föräldrapeng (eller hur ni gör)

Du är nummer två som drömmer att jag är gravid :eek: Usch och fy på er som drömmer sånt :p
Men på heder och samvete kan jag lova att det inte är någon bebis på gång här hemma oavsett hur avundsjuk jag är på alla fina magar i magtråden.

Jag brukar drömma väldigt mycket men senaste året har det varit väkdigt lugnt men nu verkar det ha satt igång rejält igen. Inatt drömmde jag att sambon fick ur sig att han varit otrogen en massa gånger ibörjan av vårat förhållande. Plus att jag drömmde att svärmor va gravid(och skulle få en tjej) och berättade det nu fast hon va beräknad till nästa helg. Dessutom skrattade hon åt mig som blivit så tjock för hon va jätte smal om benen och ingen mage alls nästan. Själva svärmor va hon mamman i mamma mia. Så jag har typ gråtit mig igenom hela drömmen och va lagomt knäckt när jag vaknade.

Det roliga i alltihopa är att jag vet var ifrån min hjärna fått alltihop men den har då verkligen lyckats röra ihop allting till en väldigt negativ sörja :p

Febern är lägre idag, 38,2 hade hon imorse när vi bytte blöja. Sedan har vi förburkat en kisspåse för fröken bajsade samtidigt och naturligtvis var påsen fylld med fint urin. Bara att kasta.

Prickarna börja leta sig upp för benen och hon har också på händerna nu. Nu har jag även alldeles nyss sett två blåsor på tungspetsen så det kan ju inte vara annat är höstblåsor. Stämmer överens med febern 38-39 grader och pigg enligt 1177.
Känns bra att det verkar vara höstblåsor och inte någon uvi :banana: (får man göra en banan? :o )

Jag drömmer om mycket konstigt jag också, det är vardag och jag brukar minnas det mesta jag drömmer och kan återberätta i detalj.
Vissa drömmar är ganska jobbiga, jag har också vaknat och kännt mig alldeles nedstämd efter en dröm - bra start på dagen eller inte :cool:

Håller tummarna för höstblåsor på lilla stackars Bella (kände mig tvungen att tillägga att det är synd om henne ändå ;) )!

:o ja det är synd om henne hon blir påverkad av sin feber genom att vara skör, gråtmild och trött. Fast det känns ändå skönt att det inte är uvi (ska väl inte ropa hej förrän odlingen är kvar men jag tror inte det är något). Ska ringa vårdcentralen imorgon och be om att få visa upp hennes prickar eftersom jag känner mig missnöjd med jouren. Jag blir hemma och vabbar tills vi vet vad det är. Fsk (pratade med våra vänner som har samma fsk) vill tydligen att barnen kommer när de har blåsor.

Nu när vi pratar prickar, undra om inte milton också åkt på det hela. Tycker han har kännts lite varm i några dagar men inte påverkad av det. Vi har ju som sagt ingen temp. Kanske får åka till svärmor och tempa för finns väll inget öppet i närheten som säljer en nu. Och igår hade han några prickar runt munnen och idag är dom flera. Vad jag vet så ska han inte ha ätit något han kan ha reagerat på. Men det är bara runt munnen ev nån på en hand. Men vette tusan vem han ska ha fått det av.

Vad tror ni?
71c9710b-fbe3-48e6-9f84-332a81bc8cd17.jpg

0800ad44-6234-4eb5-a984-fce07b6eff408.jpg

Liknande trådar

Hästmänniskan Hej! Vill nog egentligen mest skriva av mig, det känns tungt och jobbigt och vet inte hur jag ska tänka. Jag har haft egen häst...
Svar
15
· Visningar
1 071
Senast: Bison
·
Fritid På onsdag 28/8 börjar Paralympics och det sänds på SVT/svtplay. Ska ni kolla? :banana: Här finns sändningstider och deltagare: 28...
Svar
12
· Visningar
469
Senast: Rosett
·
Tjatter Nej men nu är det väl hög tid, tycker ni inte? 2024 års upplaga av Secret Santa är här! 🤓 Ni som har varit med tidigare har koll på...
49 50 51
Svar
1 018
· Visningar
33 022
Senast: netia
·
Gravid - 1år Det är dags för en ny tråd :heart Försökte hitta den senaste listan men vet att det hänt en hel del sen dess, så uppdatera gärna...
38 39 40
Svar
787
· Visningar
74 129

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Liten fodertunna?
  • Annonsera mera hundar 2
  • Oseriös avel 2023

Hästrelaterat