Vårmammor 2010 & Co del 17! <3

Sv: Vårmammor 2010 & Co del 17! <3

Påminner helt klart om bellans prickar fast du kan lägga till hennes prickiga fötter och händer;

dsc00209_169717337.jpg

dsc00211_169717898.jpg

Dåliga bilder eftersom hon så gärna vill ta kamerna och nej hon har ingen läskig sjukdom, bara messmör på benet ;)

Hon finns med bland webbisarna om ni vill tjuvkika. Har fullt upp här hemma med gnällig snorig A, tjejen äter och sover och skriker bara precis när hon har lite magknip.
Jag skulle ut och njuta av vädret och inviga syskonvagnen. Tur att en kompis var med för jag var visst lite för optimistiskt ang min rygg och fogar. Glömde att jag inte rört mig på en hel vecka och därmed inte haft ont. Det var nära att kompisen fick hämta bilen för att hämta mig :grin:

Jo vi fick intyg av neo, ska kontakta fk imorgon för att se hur det fungerar med gp/fp.

Såg A också ut så på fötter/händer eller fick han bara runt och i munnen? Tycker det tråkigaste är att jag inte får jobba imorgon utan måste vabba. Hon är ju inte sjuk sjuk bara lite feber och prickig ju :angel:

Ja fast nu syns hans prickar knappt men dom finns där. Syns bellans prickar mer eller mindre beroende på om hon är varm eller kall om kroppen. Eller är hon varm hela tiden nu när hon har feber? Mycket mysko tycker jag. höstblåsor går inte på något dagis här i krokarna iaf.

Jo men det tycker jag, att de ändrar färg beroende på om hon är varmare eller kallare. Kan t.o.m. vara svårt att se dem ö.h.t. om man inte tittar i rätt ljus ibland, blixten fick fram dem väldigt tydligt. En prick ser ut som en blåsa och och den sitter under foten och sedan har hon fått på överläppen, lite på insidan, och sedan tungspetsen ser man röda prickar/blåsor. Vädligt svårt att titta ett litet barn i munnen! Men de blir sakta sakta fler och fler prickar.

Nu gör ni mig fundersam på om M oxå åkt på det samma...
För ca en vecka sedan var hon "knottrig" på magen men vi funderade inte så mycket över det, kanske att hon ätit något nytt, men igår såg jag prickar ungefär som bilden på Milton fast en på magen och en innanför blöjan bara, senare såg vi även en vid munnen, idag en liten en på typ hakan, annnars så har hon inte varit varm eller något vad vi märkt, men hon har varit väldigt knölig med maten de senaste dagarna vilket är mycket ovanligt och hon har även händerna mycket inne i munnen...
det är svårt de här.

Oki men då är det nog det iaf. Ska be svärmor tempa nu när vi åker ut dit. Dock har hon örontemp men hon är nog inte lika stressad som doktorn. Har inte försökt mig på att titta i munnen än men kanske va det som irriterade när han petade så mkt. Höstblåsorna kanske blivit moderna och sprider sig genom internet :D

Ja jag blir inte klok på de här prickarna. Isabella har sovit mellan 13-16 och nu tycker jag inte man ser några prickar i ansiktet (munnen vet jag inte), eller på händerna, feber 38,2 fortfarande men hon har prickar på insidan av armarna och på fötterna är de kvar fast mycket mindre tydligt.

Undrar om man ska ringa bvc först och prata med "vår" sköterska eller om man ska ringa direkt till vc imorgon?

Åh så larvigt stolt jag är över vårt barn. Sitter och gör handrörelser till Imse vimse spindel och lilla snigel akta dig. Sedan kom hon och gav mig en kram och jag frågade om hon ville ha pyjamas men det ville hon inte. Frågade om hon ville gå och sova och Bellan nickade och knallade iväg till trappen :love:

Jag blir så underbart överraskad över allt hon kan och allt hon förstår. Det känns himla bra att vara mamma just nu :love:

Ja nu på kvällen syntes prickarna bara om man tittade supernära. Tempen va 37.3 då tagen i örat. Mysko är det verkligen. Men bellan har ju iaf rejält på fötterna också plus feber.

Btw här är en till som blir löjligt glad och varm i hjärtat när M visar att han förstår och kan så mkt! :love:

Visst är det härligt.
När vi frågar Alice om hon behöver kissa går Vera och hämtar pottan och ställer framför Alice :D. På kvällen när det är dags att gå och sova så säger vi; Vera grinden är öppen. Varpå Vera släpper allt hon leker med och skyndar dit, för att gå i trappen är det bästa hon vet. Hon passar dessutom på att berätta en massa för på vägen upp. Tyvärr har vi lite svårt att förstå vad hon säger, men vissa ord har vi lärt oss som Tatan (en av hästarna) pampa (lampa), Tiitee (morbrors namn) och bää som kan vara vilket djur som helst utom kanin för då sniffar hon. :D

Jag brukar drömma väldigt mycket men senaste året har det varit väkdigt lugnt men nu verkar det ha satt igång rejält igen. Inatt drömmde jag att sambon fick ur sig att han varit otrogen en massa gånger ibörjan av vårat förhållande. Plus att jag drömmde att svärmor va gravid(och skulle få en tjej) och berättade det nu fast hon va beräknad till nästa helg. Dessutom skrattade hon åt mig som blivit så tjock för hon va jätte smal om benen och ingen mage alls nästan. Själva svärmor va hon mamman i mamma mia. Så jag har typ gråtit mig igenom hela drömmen och va lagomt knäckt när jag vaknade.

Det roliga i alltihopa är att jag vet var ifrån min hjärna fått alltihop men den har då verkligen lyckats röra ihop allting till en väldigt negativ sörja :p

Men älskade du vad jag skrattade när jag läste om dina drömmar här, samtidigt som jag tyckte oerhört synd om dig!! Det finns inget värre än att drömma sådana hemska saker och sedan vaknar man och så vet man knappt vad som är sant eller inte :D

kl
Modett: Vad fin tatueringen ser ut att bli, verkligen jättefin! Den min syster och jag har ser ut såhär;
5849_125635600411_744925411_3414609_7958399_n.jpg

Hennes är mycket finare än min :o Jag slet av plasten efter ett par dagar och sedan slarvade jag massor med att smörja den, medan hon smorde väldigt flitigt och sedan dessutom använder hon alltid solkräm på sin.

Lottch; Angående vintertäcke hade jag 300 eller 400, beroende på väder och hur pass nyklippt han var när Armani var helklippt. Nu hade de inte fri tillgång på grovfoder tyvärr och så små hagar.

Mikan; Vad härligt att höra att ni är hemma igen. Milton fick ju också sola inne på bb, vilket verkligen var skittråkigt. Jag ville ju ha honom nära mig och hos mig hela tiden, men han skulle ju bara ligga där på lampan och bara vara hos mig när han skulle äta.

Hon var "feberfri" nu innan vi satte på pyjamasen; 37,8 hade hon då :banana: men de där prickarna ja... jag vet som sagt inte. De hon hade i ansiktet är borta, syns ingenting. Jag har inte kunnat titta henne i munnen så jag vet inte hur det är där. Fötterna har prickarna kvar men blekare och sedan som sagt på insidan av armarna men inte på händerna :confused:

Blir vab imorgon.

+ Bollen
Det är helt underbart med ett (eller två) barn man kan kommunicera med. Jag är verkligen ingen bebismamma. Det är så roligt man ställer frågor och man får svar även om det inte alltid är verbalt. Fast språket kommer mer och mer. Apa är det nya roligaste och flitigast använda ordet här hemma just nu :D

Härligt med pottan! :rofl:

Höstblåsorna kanske blivit moderna och sprider sig genom internet :D

Det är DET som är det nya dator-viruset :D

kl

Visst blir man sådär stolt, precis som du Michellan, berättar! Milton går alltid direkt in på dagis och tar den stora kossan och den stora hästen, sen håller han dem, likaså gör han tydligen direkt när han vaknar, när de kommer in etc. Igår fick han bondgårdsdjur här hemma (den spannen på biltema, har ni sett den?) och givetvis kånkas det nu runt på just hästen och kossan.
Sedan älskar han sina böcker, ber man honom att hämta en bok så gör han det. Ska vi sova "bowa" svarar Milton då eller "neeej", beroende på vilken han vill :D och så är det för mycket man frågar honom om; antingen härmar han oss, om han vill göra något, eller så säger han "neeeej".
Favoriten är:
Jag: Milton kan jag få en puss?
Milton: Neeeeej. Bipa.
Jag: Nej inte bita, pussas.
Milton. Bipa.

Det är en liten diskussion vi har varje dag. Tydligen är det roligare att bita än pussas ;)

kl
I fredags ringde de från förskolan. T hade fått jättehög feber efter sovpausen. Tack o lov satt jag hemma o skrev så jag var där på några minuter. Väl tillbaka rotade jag fram Alvedonen som hon nekade att dricka. Slet i alla skåp och lådor för att hitta suppar emedan hon bara blev sämre och sämre. Tillslut var hon som en urvriden disktrasa som låg vid mina fötter och jämrade sig. Tack o lov hade våra grannar suppar.

Eftermiddagen och kvällen spenderade vi i soffan. O på natten kräktes både hon och jag. Detta hade inte varit en katastrof om jag hade varit klar med mitt arbete som jag skulle. Men en himla massa sjukhusbesök den senaste veckan har försenat mig.

Så helgen har gått till att må skit och försöka skriva om ”förmånsbeskattning av optionsbaserade incitamentsprogram med förfoganderättsinskränkningar”. Men nu e jag äntligen klar och T hon e frisk. Så ni andra vad har ni gjort?

Jag vet faktiskt inte om det är så att de måste ha blåsor i munnen för att det ska vara höstblåsor, kan du inte fråga det om du ringer imorgon?

Jag håller förresten också med om att man blir helt stum över hur mycket de förstår och kan, det är så härligt!

Åh nej, vilken helg!

M fick också något magkör och kräktes ner hela sängen i torsdags natt, men det blev inget mer. Annars har vi storstädat igår och haft stort släktkalas idag. Vi har bägge fyllt år, varav sambon fyllde jämt.

Ang tatuering.
Mina bröder har tatuerat in tre kompassrosor på vaden som symboliserar oss syskon. De har sedan omslutit/knutit hip dessa på personliga sett. De vill gärna jag göra samma sak. Men jag måste kunna gå i kortärmat och med knälång kjol utan att någon tatuering över huvud taget kan skönjas. Så jag vet inte riktigt vart jag skulle placera den.

Liknande trådar

Hästmänniskan Hej! Vill nog egentligen mest skriva av mig, det känns tungt och jobbigt och vet inte hur jag ska tänka. Jag har haft egen häst...
Svar
15
· Visningar
1 071
Senast: Bison
·
Fritid På onsdag 28/8 börjar Paralympics och det sänds på SVT/svtplay. Ska ni kolla? :banana: Här finns sändningstider och deltagare: 28...
Svar
12
· Visningar
469
Senast: Rosett
·
Tjatter Nej men nu är det väl hög tid, tycker ni inte? 2024 års upplaga av Secret Santa är här! 🤓 Ni som har varit med tidigare har koll på...
49 50 51
Svar
1 018
· Visningar
33 021
Senast: netia
·
Gravid - 1år Det är dags för en ny tråd :heart Försökte hitta den senaste listan men vet att det hänt en hel del sen dess, så uppdatera gärna...
38 39 40
Svar
787
· Visningar
74 129

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka