Sv: Vårmammor 2010 & Co del 17!
Vad tråkigt att få ett sånt bemötande när man varit med om allting som vi har varit med om. Vi åkte ju in en gång med S när hon hade väldigt hög feber och inte några andra symtom, då vi trodde det var urinvägsinfektion, och vi fick ett väldigt bra och proffsigt bemötande, för omväxlingsskull... Håller med om att det annars är väldigt mycket känslan att man är en nojjig småbarnsförälder...
*kl*
Grattis på födelsedagen Viv!!
Och ett stort grattis, Mikan, till er dotter! Skönt att höra av dig och se att det gått bra och håller tummarna för att ni får komma hem snart.
Här hemma har det varit en lugn dag. Jag har varit inne och mått dåligt mest och sambon har fått ta hand om hölasset som kom idag.
sen så tog han med småtjejerna, som har ponny i vårt stall, ut med fyrhjulingarna i skogen och körde lite, så de var helt lyriska, småskitarna.
efter det fick jag ta en lång, varm, skön dusch innan vi fick svamptoast hos mina föräldrar och sen åkte vi till grannarna och blev bjudna på snask och dricka.
Nu har jag precis lagt lilla S och sambon har fått ta sig en dusch. Nu tänkte jag krypa ned i sängen och se klart på pirates 4, som både jag och J somnade till igår, efter typ 10 min...
Och ia, jag har fortfarande inte beställt duo-täcket. Nu får hon gå med ett fodrat regntäcke, min lilla snutta. Vi har ju en häst på prov och jag kom på att det var smartast att vänta tills vi vet om vi ska behålla honom och beställa till honom samtidigt. Måste ha till min ridhäst också, suck, men han får amigotäcken, han har en förmåga att riva sönder allt på ingenting, så tills han har "vuxit" upp så får han inga dyra täcken...
På tal om det, vad tror ni man behöver för fodring på täcket på en helklippt häst med fri tillgång till grovfoder hela dagen i hagen och som står inne på nätterna? Räcker det med 200 eller måste jag ta 3-400? Har aldrig haft en klippt häst förut. :/