Vårmammor 2010 & Co del 17! <3

Sv: Vårmammor 2010 & Co del 17! <3

Ett rätt av två möjliga, det nöjer jag mig med :D

Ja jag hoppas iallafall att det blir snyggt. För just nu ser det ut som :crazy: Men jag försöker påminna mig om att det tar ett tag innan det ser ut som det ska. Än så länge är det ju otvättat, blodigt och guckigt under plasten ;) och ser ut ungefär som att en 4-åring skrivit :D

Åååå här sitter jag i min ensamhet - maken måste ha somnat när han skulle söva H för nu har han varit där uppe i över en timma. Måste väl smyga upp snart och se om han är vaken men varje gång jag gör det så brukar H preciiiiis ha somnat (or so he says ;))

Vad tråkigt att få ett sånt bemötande när man varit med om allting som vi har varit med om. Vi åkte ju in en gång med S när hon hade väldigt hög feber och inte några andra symtom, då vi trodde det var urinvägsinfektion, och vi fick ett väldigt bra och proffsigt bemötande, för omväxlingsskull... Håller med om att det annars är väldigt mycket känslan att man är en nojjig småbarnsförälder...

*kl*

Grattis på födelsedagen Viv!!

Och ett stort grattis, Mikan, till er dotter! Skönt att höra av dig och se att det gått bra och håller tummarna för att ni får komma hem snart. :)

Här hemma har det varit en lugn dag. Jag har varit inne och mått dåligt mest och sambon har fått ta hand om hölasset som kom idag. :o sen så tog han med småtjejerna, som har ponny i vårt stall, ut med fyrhjulingarna i skogen och körde lite, så de var helt lyriska, småskitarna. :) efter det fick jag ta en lång, varm, skön dusch innan vi fick svamptoast hos mina föräldrar och sen åkte vi till grannarna och blev bjudna på snask och dricka.

Nu har jag precis lagt lilla S och sambon har fått ta sig en dusch. Nu tänkte jag krypa ned i sängen och se klart på pirates 4, som både jag och J somnade till igår, efter typ 10 min... :D

Och ia, jag har fortfarande inte beställt duo-täcket. Nu får hon gå med ett fodrat regntäcke, min lilla snutta. Vi har ju en häst på prov och jag kom på att det var smartast att vänta tills vi vet om vi ska behålla honom och beställa till honom samtidigt. Måste ha till min ridhäst också, suck, men han får amigotäcken, han har en förmåga att riva sönder allt på ingenting, så tills han har "vuxit" upp så får han inga dyra täcken... :p På tal om det, vad tror ni man behöver för fodring på täcket på en helklippt häst med fri tillgång till grovfoder hela dagen i hagen och som står inne på nätterna? Räcker det med 200 eller måste jag ta 3-400? Har aldrig haft en klippt häst förut. :/

Jag vart också ensam nu. Sambon åkte precis iväg till jobbet så inatt (också) får jag bre ut mig i hela sängen!! :)

Mitt Pucko är expert på att riva sönder täcken :mad: Han har nog förstört.. åtminstone 5-6 stycken. Han drar alltid sönder bogen på dem - sen är han nöjd. I början köpte jag nya och lagade, men numera klipper jag bort den nedersta, trasiga biten av bogdelen efter han haft sitt roliga och så får det vara bra med det :D Och av den anledningen har han aldrig fått ett Rambo. Å andra sidan kanske det skulle hålla för hans prövningar eftersom det är bra kvalla, men jag vill inte chansa när det gäller så mycket pengar. Han har ett Shires vintertäcke som han hittills inte rått på, tack och lov :laugh:

(borde gå ut och kvällsfixa stallet men *gäsp*)

Jag har hämtat ner min karl (H hade preciiis somnat ;)) men han sover på soffan nu. Så jag är i princip ensam med sista skvätten vin som blev kvar efter middagen :d

Ska som sagt bara orka masa mig ut till stallet. Egentligen är det knappt jobbigt för en av medisarna har varit här och mockat åt ena hästen. Så mocka en box, ta in och fodra. Det är bara den där mentala spärren.. :angel:

Nej särskilt inte när vi säger att vi använder en rektaltermometer så kan de ju inte jämför med en örontermometer. Örontempen är ju väldigt känslig på hur man håller den och hur långt man kommer in i örat. Tar du temp på ytterörat så är det självklart att du inte kan få en rättvis mätning :crazy: Ska ta med mig vår termometer nästa gång :devil:

+Lottch
Problemet tror jag är att jag är så himla bortskämd med personalen på barnakuten och nere på barnmottagningen (på sjukhuset) där de är pedagogiska mot barnen och är vana att jobba med barn. Sköterskan som skulle sätta urinpåsen på Isabella var så ovan och dålig på det att det bara blev skit av det hela och sedan en skör, febrig 17 månaders på det. Jag sätter urinpåsen bättre och borde ha gjort det färre gånger än sköterskan. Sedan skulle ju hon naturligtvis sticka i fingret på Isabella också och hade ingen koll alls så det droppade blod och hon gjorde av med 2st "bloduppsamlare" innan hon lyckades med det hela. Jobbar man med barn, små barn särskilt, så måste det gå undan man kan inte hålla på och fippla och famla hur mycket som helst.
Läkaren som sagt verkade inte alls vilja förstå att vi inte var intresserade av att veta om hon var förkyld eller inte (för det är hon inte, inga symptom iaf) utan vi ha ett urinprov. Vi har blivit tillsagda av Bellans läkare att är det hög feber och inga förkylningssymptom så måste vi ta en urinsticka. Förkylda kan vi faktiskt avgöra själva om hon är eller inte.

Modett: Det är väl inte mycket som ser bra ut när det är nytt särskilt inte när du har fått huden perforerad av en nål :angel: Vänta till svullnaden har gått ner som sagt :)

*morr* Jag blir så irriterad av taffligt bemötande! Och kanske framförallt över "sjåpig småbarnsförälder"-tänket. Tror nog, faktiskt, att det är mer ovanligt än vanligt att man åker in baraföratt. Det finns en anledning. Och ni, med er sjukdomshistorik, ska banne mig bli tagna på allvar. /end of utbrott/

Nu ska jag gå ut. Faktiskt. Och snart får jag ta bort plasten och tvätta lite :laugh:

*morr* Jag blir så irriterad av taffligt bemötande! Och kanske framförallt över "sjåpig småbarnsförälder"-tänket. Tror nog, faktiskt, att det är mer ovanligt än vanligt att man åker in baraföratt. Det finns en anledning. Och ni, med er sjukdomshistorik, ska banne mig bli tagna på allvar. /end of utbrott/

Nu ska jag gå ut. Faktiskt. Och snart får jag ta bort plasten och tvätta lite :laugh:

Problemet är väl att jouren på vårdcentralen har inte koll, läser inga journaler m.m. medan barnakuten har full koll när man kommer in och läser på om barnen i deras journaler.

Haha förstår att det vart fel när du läste! :) farligt med vaniljvodka! ;)

Det farliga nu är ju att jag dricker bara alkohol så länge jag inte känner alkoholsmaken så det kan bli farligt mycket innan jag förstår att det är för mycket.
Sedan har jag lite problem ibland att läsa klart först utan läser om på en gång om det är en mening jag inte fattar istället för att fortsätta så jag kanske förstår senare :o

*kl*
Vi har varit ut och tittat på meteorskuren :idea: ganska roligt att få se så mycket "stjärnfall" på en gång :)

Åh, det hade jag också velat se! Har bara sett ett stjärnfall, en kväll när jag var ute med Änglahästen. Tycker folk verkar se stjärnfall jämt och ständigt men trots att jag själv upplever att jag ser rätt mycket uppåt stjärnorna när jag är ute på kvällarna så lyckas jag inte pricka in dem :confused:

Har ni stjärnklart i kväll? Gå ut och titta lite snett till vänster över karlavagnen i så fall! Kommer någon meteor lite nu och då och ska vara som bäst nu innan kl. 23 :)

Ja de där gaserna kan vara giftiga ibland ;)

Det hade jag också velat se! Iofs är jag så trött så hade säkert missat det fast om jag varit ute. Nu ska jag sova!! Underbart! :)

Tittade ut men varenda stjärna jag såg vägrade röra på sig. Hittade inte ens karlavagnen innefrån huset. Gissar att den är bakom våran lilla skog brevid huset. Men jag är rätt kass på stjärnhimmlen också :o

Det är ju inte stjärnorna du ska titta på, du ska ju titta på stjärnorna som bara dyker upp och som försvinner nästan lika fort. Tror faktiskt det är lättast att se utifrån så att man inte får något blänk och kan se en större del av himlen på en gång :idea:

Liknande trådar

Hästmänniskan Hej! Vill nog egentligen mest skriva av mig, det känns tungt och jobbigt och vet inte hur jag ska tänka. Jag har haft egen häst...
Svar
15
· Visningar
1 071
Senast: Bison
·
Fritid På onsdag 28/8 börjar Paralympics och det sänds på SVT/svtplay. Ska ni kolla? :banana: Här finns sändningstider och deltagare: 28...
Svar
12
· Visningar
469
Senast: Rosett
·
Tjatter Nej men nu är det väl hög tid, tycker ni inte? 2024 års upplaga av Secret Santa är här! 🤓 Ni som har varit med tidigare har koll på...
49 50 51
Svar
1 018
· Visningar
33 022
Senast: netia
·
Gravid - 1år Det är dags för en ny tråd :heart Försökte hitta den senaste listan men vet att det hänt en hel del sen dess, så uppdatera gärna...
38 39 40
Svar
787
· Visningar
74 129

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Liten fodertunna?
  • Annonsera mera hundar 2
  • Oseriös avel 2023

Hästrelaterat