Vårmammor 2010 & Co del 17! <3

Sv: Vårmammor 2010 & Co del 17! <3

Åh, men det finns ju massor med plats ;) Har tex en på höften, det tycker jag (obviously..) är snyggt.

Vad jobbigt det lät med sjukdom och skola dessutom :(

Favoriten är:
Jag: Milton kan jag få en puss?
Milton: Neeeeej. Bipa.
Jag: Nej inte bita, pussas.
Milton. Bipa.

Det är en liten diskussion vi har varje dag. Tydligen är det roligare att bita än pussas ;)

:rofl: :rofl: :rofl:

Ååh så underbar!

För övrigt instämmer jag i kören. Det är störtskönt med en liten kille som fattar det mesta :love: H älskar tex att hjälpa mig att dammsuga. Så säger jag "ska vi dammsuga?" så sätter han full fart och börjar gräva fram den - gud nåde om jag stannar för att göra något annat på vägen. Sen startar han den åt mig också och hjälper till att styra :D Det är inte mycket som går honom förbi längre..

Även här är det mycket eget språk men mycket ord också. Mamma, Pappa, Faffa (måste viskas!), Vovve, Disse (Kisse), Didde (hundens namn), Muu, Brum, Dä, Ditta (titta), Budde (Bulle), Botä (boken). Fast Botä kan också vara skor och mössa ;)

Senast ändrad:

Även här är det mycket eget språk men mycket ord också. Mamma, Pappa, Faffa (måste viskas!), Vovve, Disse (Kisse), Didde (hundens namn), Muu, Brum, Dä, Ditta (titta), Budde (Bulle), Botä (boken). Fast Botä kan också vara skor och mössa ;)[/QUOTE]

Jag vet, diskussionen är väl härlig :D Det är dock svårt att försöka vara allvarlig och säga just det där; nej, man får inte bitas. För han är GALET söt när han pratar om att Bipa och han vet precis att han inte får, man ser det i ögonen för de är fulla av bus :love:
Dammsuga är en toppengrej här hemma också, fast Milton sitter gärna på slangen eller precis bredvid och tittar på allt jag gör, går jag så kryper han efter och ska titta igen. Skönt samtidigt att han inte vill hjälpa till :D För det tar (väl?) betydligt längre tid ;)

Vilken bra idé där du förresten, vad säger alla era barn för ord nu? Milton säger, mer eller mindre tydligt, men så vi vet vad eller vem han menar i alla fall: mamma, pappa, Mimi (min syster), Moa (sambons ena syster), Emilia (kusin), farmor, farfar, mormor, morfar, muu, bäää, häst (eller ja, han gnäggar), anka, kuliku (fast mer som klukluklu), pipipip (fåglar), mage, snopp, näsa, Yda, katt, tack, Malva (lilla hästen), Dusty (mina föräldrars hund), Zindy (sambons föräldrars hund), äta (typ det första ordet som satt :D ), sova, titta. Och så bita (Bipa) givetvis. Och neeeeej.

Men fy vilken helg!

S hade ju också hög feber i nästan en vecka, men som tur var slapp vi någon kräksjuka. Stackars dig och lilla T. Däremot har jag varit totaldäckad I helgen och kräkts, men det är ju självvaltså att säga... :p

Det är lite jobbigt just nu, för jag är i en mittimellan period. Jag mår så sjukt dåligt, att jag helst inte vill vara långt hemifrån, men det är för tidigtatt berätta att jag är gravid, tycker jag, så ibland måste jag hålla kräket nere och försöka verka glad och pigg, vilket inte alla gånger är så enkelt. Vi var ju tvungna att berätta för mina föräldrar, min mamma kom när jag låg hävd över toaletten, vilt grinandes och kräkandes, så det var lite svårt att dölja. De var så himla glada, mina söta päron, och de tog verkligen hand om mig igår när J ar tvungen att göra annat.

Ingen utav oss ser fram emot att berätta det för sambons föräldrar efter min svärmors kommentar om att det är elakt mot lilla S att skaffa barn så tätt. Jag har sagt till J att om hon går runt och säger "stackars S" en enda gång, så kommer jag att få tokryck. Vi har alla möjligheter i världen att se till att inget utav vårs barn kommer att bli bortglömda. :grin:

Riktigt puckad kommentar av din Svärmor måste jag säga. Det är väl knappast varken bättre eller sämre rent generellt att ha tätt mellan syskonen, utan det måste väl varje familj få känna själv vad som passar? :confused: Sen är ju inte 2 år så väldigt tätt heller.

Kl
Kom på fler saker H säger: Mmm eller smackande ljud (äta/gott) och Butte (tutte). Finns nog fler som jag glömt :D

Usch och fy vilken helg. Strongt av dig att klara av skoluppgiften iaf! :)

Här har vi fått något konstigt.... Flisan har gjort fyra bajsblöjor på en dryg timma och det är väldigt löst. Mellan de två sista ökade hennes temp från 37.8 till 38.2. Blir hemma idag.

Milton säger Mamma, Pappa, Atten(katten), gaka(klocka), Brum, gnäggljud, kuckeliku(fast mer kukuuu), muu, bepe(tror att det är nappen ev.), sen har han nån variant på hönsljudet också. Nån gång har det kommit ampa(lampa) också. Men orden har börjar rasa in nu senaste veckan så om några veckor kan han nog några till. :)

Hon har sagt den kommentaren ett flertal gånger. En av våra grannars bästa vänner fick tvillingar nu, 45år gammal, som sladdisar och de är överlyckliga, likaså deras äldre barn 17,15,12år, men svärmor förstod inte alls varför man ville ha barn när man var så gammal och det skulle ta all glädje med blivande barnbarn. Jag höll på att få krupp och skrika, men bet mig i tungan och sa att alla jag kände som hade skaffat ban hade tvärtom njutit mer av föräldraskapet och varit fantastiska föräldrar och bara för att man har egna unga barn så tror jag inte att man kommer att älska barnbarnen mindre, tvärtom så har man ju chansen att ha jämnåriga barn som kan leka med varandra och en fantastisk barnvakt, men tydligen inte... Suck.

Sambon säger att jag inte ska lyssna och ta åt mig, men ibland är det jävligt svårt. Det var ju som när hon (haha, föööörlååååt för att jag drar upp det igen) gick omkring och sa till alla att lilla S hade torsk i rumpan när hon hade blöjexem och det var så synd om henne och vi baddade inte tungan ordentligt och blablabla. Där röt jag faktiskt ifrån, ordentligt, när jag satt med och hon drog den historien för andra. :eek: snacka om att inte lita på oss som föräldrar.

Jag är faktiskt lite upprörd över detta och jag kan helt ärligt säga att jag inte, för fem öre, ser fram emot att berätta att vi väntar ett till barn för sambons föräldrar. Jag tror inte att J brinner för det heller, då han inte fört på tal att vi ska göra det efter att mina föräldrar fick reda på det. :/

Tycker det är svårt det där med språk för många egna ord som Isabella använder är svåra att förstå ibland. Sedan när hon har lärt sig ett riktigt ord nöter hon det ett tag och därefter slutar hon säga dem.
Vi tror hon är en kombo i utv. av mig och M. Jag var tidig att prata och han var sen men när han väl pratade så blev det meningar med flera ord :)
Så jag har ingen bra lista att ge eftersom många ord hon har lärt sig men sen är det tyst! Hon görs sig förstådd med att visa vad hon vill.
Hon sjunger däremot mycket "lalala" och "dadada" men okänd melodi räknas det? :D

*kl*
Nu har jag pratat med bvc. Är det höstblåsor så är det blåsor i och runt munnen och ganska ofta i händer och under fötterna. Isabella har inga blåsor mer än möjligen på tungspetsen (idag har tittat) och prickarna kan man knappt se längre.
Blåsorna sitter i och runt munnen och sedan kan de även sitta i händerna och under fötterna när det är höstblåsor. Blåsorna och prickarna är en reaktion på viruset, typ istället för att bli snorig även om de kan bli det också. Prickarna trodde bvc helt enkelt var en reaktion på feber och virus. Så är hon pigg under dagen, har inte svårt att äta och feberfri så kan fnulisen gå till fsk imorgon :)

Så nu har det tagit mig över en timme att skriva detta med diverse avbrott för telefonsamtal och blöjbyten :D Nu sitter vi och lyssnar på 99 små visor för små barn och Bellan sjunger med :laugh:

Vår lilla S pratar väldigt mycket, men vi förstår inte riktigt vad hon säger. :D klockrena är iaf mamma, pappa, Zelda, hej, tack och varför det. Hon kan inte säga djurnamnen, men hon kan lätena till kossa (muuu), krokodilen (Grrr), hästen (neeeigh), ankan (kvackkvack) osv. Däremot förstår hon nästan allting man säger nu, känns det som, vilket är så häftigt! Känns konstigt att ha en sån "stor" bebis. :love:

Dagisfröken trodde att hennes prat snart skulle lossna, hon är verkligen aldrig tyst utan kvittrar på "sitt" språk hela tiden. Så jag antar att mina öron snart kommer att blöda. :D

Det är väl knappast varken bättre eller sämre rent generellt att ha tätt mellan syskonen, utan det måste väl varje familj få känna själv vad som passar?

Nej nej sånt får man inte bestämma själv;
Enligt mensa ska man ha 4 barn i ordningen flicka, pojke, flicka, pojke och jag tror dessutom att det ska vara 4 år mellan varje barn. Sedan så ska mor- och farföräldrar vara i livet. DÅ har man bästa förutsättningarna för att få smarta barn eller vad det var.
Sjukt va? Hur ska man kunna styra sånt och hur har de kunnat göra denna undersökning överhuvudtaget? :eek: Jag har inte alls varit källkritisk utan det var en artikel i deras medlemstidning så det kan ju har varit ett smart-skämt som jag med normal IQ inte förstår ;)

Nej antal barn, täthet/gleshet mellan syskon måste vara familjeanpassat. Min mamma är tvärtemot Lottch svärmor, hon tycker vi kommer ha för långt mellan syskonen om vi nu skaffar några.

Milton säger Mamma, Pappa, Atten(katten), gaka(klocka), Brum, gnäggljud, kuckeliku(fast mer kukuuu), muu, bepe(tror att det är nappen ev.), sen har han nån variant på hönsljudet också. Nån gång har det kommit ampa(lampa) också. Men orden har börjar rasa in nu senaste veckan så om några veckor kan han nog några till. :)

Glömde flera ord: ja(inkl nickning) nej(inkl huvudskakning), tack, hejdå(mer ejdå) titta(används väääldigt flitigt), Mera. :)

Nu har jag sövt Milton nästan en timme tidigare än vanligt för jag måste hinna skura golven+städa toaletter och göra mig själv i ordning innan dagis kommer på hembesök idag. Visserligen inte förens halv 2 men sambon sover efter nattjobb så kommer bli tajt där runt lunch när det ska äta och greja också. Plus att jag tänkte försöka hinna baka.
MEN jag är skittrött och hade helst velat gå och sova jag med. Inatt har jag haft jätte ont i ryggen som stört sömnen plus detta jäkla drömmande. Men det är väll bara att gå och fylla på skurhinken.

Jadu dom gör tydligen så på vårt dagis. Kommer hit och presenterar sig och informerar om dagis. Får väll veta mer varför när dom kommer.

Detta inlägg visar hur långt jag kommit med att fylla skurhinken, eller inte. :p

Gaaahhh, jag får frispel på Flisan. Hon klättrar upp på köksbordet så fort jag vänder ryggen till. Och snabb som bara den är hon oxå! Vågar inte ens tänka på vad som skulle kunna hända om hon ramlade ner :(

S har också börjat med det. Missade att hon lärt sig klättra och blev av med 3 st ljuslyktor som stod där. Vi har ju klinkers i köket också, så är livrädd för att hon ska ramla ned och slå i huvudet. :(

Men vad gör man? Binder fast stolarna i bordet?

Jag är så tacksam för varje dag som går tills Milton lär sig detta hyss. Men skönt nog så verkar han inte ha alltför stort klätter behov. Hans grej nu är dock att banka på vitrinskåpets glasdörrar och på rislampan brevid. Inge kul om glaset skulle råka gå sönder. :( lampan har han redan rivit sönder, skulle gärna slänga ut den om det inte vore för att en ny lampa till hörnet är så jäkla dyrt. :grin:

Testa att ställ bort dom. Eller knuffar hon dit dom då? Alt lägg dom ner ifall hon inte kan ställa dom upp igen. Annars spänn ihop stolarnas fötter med spännband. Iofs drygt att använda stolarna då.

Liknande trådar

Hästmänniskan Hej! Vill nog egentligen mest skriva av mig, det känns tungt och jobbigt och vet inte hur jag ska tänka. Jag har haft egen häst...
Svar
15
· Visningar
1 071
Senast: Bison
·
Fritid På onsdag 28/8 börjar Paralympics och det sänds på SVT/svtplay. Ska ni kolla? :banana: Här finns sändningstider och deltagare: 28...
Svar
12
· Visningar
469
Senast: Rosett
·
Tjatter Nej men nu är det väl hög tid, tycker ni inte? 2024 års upplaga av Secret Santa är här! 🤓 Ni som har varit med tidigare har koll på...
49 50 51
Svar
1 018
· Visningar
33 021
Senast: netia
·
Gravid - 1år Det är dags för en ny tråd :heart Försökte hitta den senaste listan men vet att det hänt en hel del sen dess, så uppdatera gärna...
38 39 40
Svar
787
· Visningar
74 129

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka