Vårmammor 2010 & Co del 17! <3

Sv: Vårmammor 2010 & Co del 17! <3

Händer en del i ditt liv just nu :) Blir spännande att höra om finalen och kanske få se någon bild på bakverken på måndag :idea: :angel:

Ja dessa jäkla hormoner. Sambon behöver bara nämna avsnittet i Criminal Minds när mamman till Jack dör så vill tårarna börja spruta. Sur och grinig med kort tålamod är jag flera gånger om dagen. :(

Vilken gullig pappa du har!! :)

Där är du ju!!! Har funderat hela dagen vart du hållit hus. Tur du gjort ett litet livstecken i hösttråden annars hade jag blivit orolig! :)

usch vad jag lider med dig och ditt illamående :(
Jag mår oxå illa men inte ens i närheten av hur du mår tror jag... Dock så får jag faktiskt lite hjälp av sånna åksjukearmband man sätter runt handleden, de hjälper mot det som ligger i bakgrunden eller vad man ska kalla det men inte när jag behöver äta och mår illa därför :)

Annars så har vi ännu inte berättat för någon och imorgon är det dags för inskrivning :)

Här har vi klarat av hembesöket nu och det ska nog bli bra. Milton va inte det minsta blyg inför fröken utan efter fikat ledde han in henne till leksakerna och visade sen glatt upp dom för henne. Men mest intressant va givetvis hennes kamera och att titta på bilderna som hon tog(till hans bilderbok) :D
Har ävent ringt kommunen och hört hur det funkar med Miltons 15h och sambons 5skift. Men han får gå sina 15h oavsett hur sambon jobbar/är ledig så det känns bra. Annars är det nog lätt att det blir hattigt iom att sambon kan gå av måndag morgon och sen börja på fredag morgon och då m går 9-14 tis-tors så blir det knasigt om han inte får komma till dagis på hela veckan var 4e vecka eller va det blir. Så känns bra att rutinen får sitta där oavsett hur sambon jobbar! Även om det kommer kännas knasigt att vi är hemma båda två utan honom. Fast vi har ju mini hemma också iofs!

Sorry om det vart lite svammligt.

Iaf så börjar han 1nov med 3 dagar 9-14 då vi ska vara med och sen 4e dagen ska vi lämna honom om allt känns bra och sen ha jour i några veckor! Men visst får jag ta fp för milton då jag har jour eller brukar ni som jobbar jobba under jouren?

Senast ändrad:

*kl*

Jag ska på föräldrarmöte :eek: hade helt glömt det sedan 1,5h tillbaka. Har legat på soffan och tyckt synd om mig själv med huvudvärk, illamående och lite frossa. Men en varm avslappande dusch senare och lite köttbullar och potatis i magen så är lite krafter tillbaka.
Varför inte min man går? Nej Brynäs spelar ikväll på tv :cool: så då får jag gå trots att jag helst hade velat ligga i soffan med mjukisbyxorna med en temugg i handen.

Jag kommer känna mig gammal den dagen jag ska gå på mitt första föräldramöte som förälder!!
Hoppas dom säger något viktigt på erat möte så att det känndes ok att gå dit fast du mår lite kasst.

Ja, här är jag! Mig blir ni inte av med så lätt. ;) Tog bara en liten paus och sen var det så mycket jag ville skriva att det nästan kändes lite jobbigt och då drog jag mig för det. :o Nä, jag är inte det minsta vårmammetrådberoende... :angel:

Michellan: Jag tyckte att det var lite kul att gå på föräldramöte och höra lite mer om dagis och vad de gör om dagarna. :idea:

Lottch: Vad jobbigt med ditt illamående... :( Jag var inte ens i närheten av ditt, men det är ändå inget jag vill uppleva igen. Vilken tur du har som har så snälla som ställer upp på olika sätt! :laugh:

Bollen: Lycka till på tävlingen!!!! :banana:

Jag kommer känna mig gammal den dagen jag ska gå på mitt första föräldramöte som förälder!!
Hoppas dom säger något viktigt på erat möte så att det känndes ok att gå dit fast du mår lite kasst.

Jag kände mig som en liten skit på föräldrarmötet, jag är i särklass yngst men de flesta andra har äldre barn också så det är ju "naturligt" att jag är yngre. De sas inte så där jätte mycket. Det märks att jag bara bor i här, känner ingen, har inte koll på den andra förskolan m.m.. Men det är alltid intressant ändå för man är ju så nyfiken av sig :o

Ja, här är jag! Mig blir ni inte av med så lätt. ;) Tog bara en liten paus och sen var det så mycket jag ville skriva att det nästan kändes lite jobbigt och då drog jag mig för det. :o Nä, jag är inte det minsta vårmammetrådberoende... :angel:

Michellan: Jag tyckte att det var lite kul att gå på föräldramöte och höra lite mer om dagis och vad de gör om dagarna. :idea:

Äsch, ibland får man ignorera gammalt snack och bara hoppa in och hoppas att ingen har glömt en :D
Lite roligt var det men samtidigt inte. Bellan ska iaf till förskolan imorgon, vi har fått klartecken :banana:

Det är lite skönt på Miltons dagis för där känner jag iaf 4 mammor och deras barn och alla är i samma ålder som oss ungefär. Så jag lär inte känna mig så ensam på föräldramöten. Jag/vi är först ut att skaffa barn nr2 av dom vi känner. :)

Fast ensam kände jag mig inte men man märker som "nyinflyttad" att man inte riktigt har samma koll som de andra. De andra känner ju varandra genom sina äldre barn dessutom.
Föräldrarrådet tackade jag nej till, jag har alldeles för dålig koll för att kunna sitta där och framföra andras talan :o

På tal om "dagis å sånt" så fick vi ett sms idag från blivande dagmamman med gratulation på namnsdagen :laugh: Det var gulligt, tycker jag. Och sen fick vi en inbjudan att följa med henne och de barn som redan har börjat på ett studiebesök till en hästgård som har shires i slutet av månaden. Kul att han ska gå i en hästverksamhet, kommer ju vara som hemma :D

Dock hade maken tänkt åka med jobbet till grannkommunen och se hockey den dagen som de ska på studiebesöket.. Men hon sa ju när vi varit där och hälsat på att H gärna får komma dit och leka med de andra några gånger innan inskolningen så han känner sig lite som hemma redan när den kör igång :)

Vilken omtänksam dagmamma! :laugh: Egentligen skulle jag också vilja ha en dagmamma till Bellan men det får man inte i min kommun om inte barnet har särskilda behov eller vad det var.
Skulle vilja ha en mindre barngrupp eftersom Bellan tycker det är jobbigt när det är mycket barn som är tätt intill.

men du.. Prata med kommunen. För på dina beskrivningar av hur Bellan är på dagis så kanske det är själ nog att få vara hos dagmamma. För jag tror liksom dig att hon nog skulle kunna passa bättre i en lite mindre barngrupp.. (endast baserat på det som du skrivit så klart eftersom jag inte sett henne på dagis. Eller alls irl ;) )

Modett: Jag håller med Michaellan om att det var en väldans omtänksam dagmamma. Låter som ett riktigt drömställe!!

Fast jag menade inte ensam som i utanför utan ensam som själv att vara ung.
Förstår att du tackade nej till föräldrarådet.

Gud vilka rara föräldrar du har :love:! Men usch för ditt illamående och hemska svärmor :mad: Kan du inte få några tabletter mot illamåendet, svärmor är det nog svårare med :o

*kl*
Wow vad vissa barn är duktiga på prata. Theo surrar väl också en hel del men sällan nåt man förstår. Ord som mamma, pappa, hej, bil, mjauuu (katt), häst, bäää (får), hjul, åka ( betyder både åka och sitta) traktor och sko är väl dom ord som man förstår vad han menar. Säger även nej om han inte vill och ja (och nickar) om han vill något när man frågar t ex "vill du ha mera mjölk?" men oj vad han förstår mycket ändå. Det är faktiskt underbart att verkligen kunna prata med sitt barn och man verkligen ser att dom fattar :love:

Hoppas att lilleman får sova på nätterna nu. Ringde BVC i morse och fick utskrivet hostdämpande (som han tog med bravur nu ikväll :bow:)

Nu ska jag gå och kolla om jag vann vindfleecejackan på tradera :angel:

men du.. Prata med kommunen. För på dina beskrivningar av hur Bellan är på dagis så kanske det är själ nog att få vara hos dagmamma. För jag tror liksom dig att hon nog skulle kunna passa bättre i en lite mindre barngrupp.. (endast baserat på det som du skrivit så klart eftersom jag inte sett henne på dagis. Eller alls irl ;) )

Det är lite både och samtidigt. Hon trivs ju verkligen med sina fröknar och eftersom hon har vant sig vid dem och trivs med dem så känns det inte helt 100 att slita upp henne från hennes "trygghet". Det är ju bara storleken på barngruppen jag har invändningar emot.

Fast jag menade inte ensam som i utanför utan ensam som själv att vara ung.
Förstår att du tackade nej till föräldrarådet.

Du menade såååååå :D

Varför inte min man går? Nej Brynäs spelar ikväll på tv :cool: så då får jag gå trots att jag helst hade velat ligga i soffan med mjukisbyxorna med en temugg i handen.

skönt att du mår bättre iaf, så att du kom iväg på mötet.

Du, hälsa din man, att det var väl en dålig bortförklaring, om det ändå hade varit LEKSAND som spelade, ja DÅ hade jag förstått honom :angel:

Liknande trådar

Hästmänniskan Hej! Vill nog egentligen mest skriva av mig, det känns tungt och jobbigt och vet inte hur jag ska tänka. Jag har haft egen häst...
Svar
15
· Visningar
1 069
Senast: Bison
·
Fritid På onsdag 28/8 börjar Paralympics och det sänds på SVT/svtplay. Ska ni kolla? :banana: Här finns sändningstider och deltagare: 28...
Svar
12
· Visningar
469
Senast: Rosett
·
Tjatter Nej men nu är det väl hög tid, tycker ni inte? 2024 års upplaga av Secret Santa är här! 🤓 Ni som har varit med tidigare har koll på...
49 50 51
Svar
1 018
· Visningar
33 021
Senast: netia
·
Gravid - 1år Det är dags för en ny tråd :heart Försökte hitta den senaste listan men vet att det hänt en hel del sen dess, så uppdatera gärna...
38 39 40
Svar
787
· Visningar
74 129

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Valp 2024
  • Storlek röd Kong?
  • Liten fodertunna?

Hästrelaterat