Vårmammor 2010 & Co del 17! <3

Sv: Vårmammor 2010 & Co del 17! <3

Mums :d *avis* Här kör vi sedan igår ett GI-försök. Ska bli intressant att se hur länge en pastaälskare som jag kan hålla ut.

*kl*
Smyger in och lämnar ett litet avtryck, minns ni mig eller har ni glömt bort mig - ni med alla era gravidhormoner osv? ;) Så himla kul att se att ni är ett par stycken som har nr. 2 på gång, både rätt färskt och ni som alldeles snart ska ha. Avundsjuk så det skriker om det!

Här är det inget syskon på g än, men jag längtar. Ska inte klaga heller, livet med Stella är helt fantastiskt. Hon är en sån glad, busig, intelligent och rolig liten tjej som förstår massor. Hon pratar i ett, är så medveten och med i allt.
Att börja på förskolan var bland det bästa som hänt henne tror jag, hon älskar pedagogerna och de andra barnen. Från att bara ha somnat på mig eller sin pappa så vill hon nu somna själv, i sin säng. Möjligtvis att vi måste sitta bredvid och hålla handen och sjunga lite, men det är ju en enorm skillnad!
Stella har blivit otroligt självständig sedan hon började på förskolan, vill och kan det mesta själv. ;)

Vet egentligen inte vad jag ska skriva, känner att jag är helt bortkopplad från Buke och Vårmammorna tyvärr.. Blev ett alldeles för långt uppehåll tyvärr, men nu finns tiden och lusten till att bli delaktig igen. Om jag får alltså. :angel:

Du e saknad och efterfrågad. Jag förvinner själv med jämna mellanrum när livet tar över. O än så har jag inte blivit bannad… Så...

GUD VAD KUL ATT HÖRA AV DIG!!!

Välkommen tillbaka!! :love: Vi va några som efterlyste dig i början av tråden och hoppades att du skulle titta in här igen! :)

Nej men gud vad roligt att höra ifrån dig, HEJ!! Givetvis är du alltid välkommen in här, det behöver du eller ingen ens fundera över. Ibland blir det så att livet utanför tar över och buke finns ju alltid kvar :D
Kikar in till dig på facebook då och då i alla fall, så jag vet i alla fall lite där igenom vad du sysslar med ;)

Tack hörrni! :D Jag tänker inte ens ge mig på att läsa de gamla trådarna, utan mitt mål för kvällen är att plöja igenom den här i alla fall. Kanske jag blir lite uppdaterad då, även om jag har på känn att ni är rätt duktiga på att bara snacka strunt också. ;)

Vad roligt att höra av dig! :laugh: Klart du är välkommen in i tråden igen när du har tid och lust!

meh, jag som trodde du skulle smuggla med dig din "peng" till mig :D

Ja men då ska jag höra av mig till henne och museet.
En form går snabbt att göra. Bara att blanda ihop silikon typ....

Efter lite googlande.... chokladpengen finns på museet :bump::bump:

Svartfot, du är bäst! :bow:

Long time, no see ;) Men förstår att livet utanför Buke ibland kan ta det mesta av en :)

Livet utanför buke?

:rofl::bow:

Låter klokt att komma och fika istället för bygga hinder ute i kylan :idea:

*delvis knapp*
Vad roligt att så många vill komma :laugh: Tid vet jag inte riktigt utan jag ville pejla läget lite med er. M är utsparkad och ska fiska och sedan beror det ju på med middagsovningar, lunch och allt som brukar vara runt våra barn :idea: Förslag någon?
Barnet i detta hus sover med all säkerhet mellan 11 och 13 det är något jag nästan kan lova men både hon och jag är flexibla :)

Lottch: Vi får ta fika flera gånger! Vi ska ju se till att inte Oregano får lappsjuka som f-ledig nu också :angel:

Zody! Välkommen tillbaka, det är varken förtidigt eller försent att komma in i tråden :) här bannas ingen :idea:

Om era barn visade att de inte vill vara med ett annat barn hur skulle ni reagera då? Skulle ni ta det för vad det är eller skulle nu pusha barnet att umgås med alla?
Jag kan bli lite beklämd av att personalen på fsk uppenbarligen tycker det är "viktigt" att två barn ska vara kompisar. Jag menar vi vuxna väljer ju vilka vi vill vara med. Vi trivs ju inte med alla och vill inte umgås med alla, varför måste våra barn göra det då? Mer korrekt mitt barn...

Senast ändrad:

Förmodligen bara ignorera så länge de har andra vänner, inte e elaka mot varandra och gruppen som helhet fungerar. Det kanske bara är på olika platser i sin utveckling just nu och att det är därför det inte riktigt klickar. Kanske hittar de varandra i framtiden o kanske inte.

Som jag har förstått det så vill det andra barnet vara med mitt barn men mitt barn vill inte vara med det andra barnet. Jag vet inte exakt vad Isabella gör för att vissa sitt missnöje med det andra barnet (M hämtade på fsk idag) men jag kan tänka mig att det är som med katten; ett hoppskrynklat ansikte, gnälligt läte och en hand som viftar bort den närgångna.

Jag skulle ju helst se att personalen lät mitt barn få välja sina vänner själv men jag har ju inga detaljer på vad som egentligen sker just nu på avdelningen.

Jihooo, äre jobbet i Vännäs eller?! Hoppas iaf att det går vägen!!

Skulle också vilja ha jobb men som det ser ut nu lär det ta tid. Önskar att jag bara kunde vakna upp en morgon och känna att "det här vill jag bli!"

Zody
Välkommen tillbaka! :bump:

Liknande trådar

Hästmänniskan Hej! Vill nog egentligen mest skriva av mig, det känns tungt och jobbigt och vet inte hur jag ska tänka. Jag har haft egen häst...
Svar
15
· Visningar
1 064
Senast: Bison
·
Fritid På onsdag 28/8 börjar Paralympics och det sänds på SVT/svtplay. Ska ni kolla? :banana: Här finns sändningstider och deltagare: 28...
Svar
12
· Visningar
469
Senast: Rosett
·
Tjatter Nej men nu är det väl hög tid, tycker ni inte? 2024 års upplaga av Secret Santa är här! 🤓 Ni som har varit med tidigare har koll på...
49 50 51
Svar
1 018
· Visningar
33 020
Senast: netia
·
Gravid - 1år Det är dags för en ny tråd :heart Försökte hitta den senaste listan men vet att det hänt en hel del sen dess, så uppdatera gärna...
38 39 40
Svar
787
· Visningar
74 129

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka