Sv: Vårmammor 2010 & Co del 17!
Äh, jag bränner av ett inlägg till
Här är så dött idag ju!
Träffade en föräldragrupps-kompis idag som fick en flicka till när första flickan var 13 månader och jag är så glad för deras skull, av olika anledningar som jag inte behöver gå in på här. Men shit vad jag blev avundsjuk, eller nej det är fel ord, men längtan efter nummer två blev mycket starkare nu och jag vill så gärna ha en till liten bebis. Har dessutom en klasskompis som ska ha barn till sommaren och jag vill också ha nr 2 till sommaren, när Milton är två år.
Nu först får vi se hur det går för min sambo, som sökt nytt jobb och lyfter honom lite högre upp i karriären
och detta är något vi hoppas så innerligt bägge två; bättre lön, inga arbetande helger 9-17-jobb helt enkelt. Han var på första intervjun i måndags och "gick vidare" till andra intervjun, som är nästa torsdag, så det är ju positivt.
Jag har ju så dålig föräldrapenning egentligen, så om det ska fungera rent ekonomiskt med ett barn till, innan jag är färdig och innan jag har ett ordentligt jobb, så krävs det att sambon får ett bättre jobb.
Känns samtidigt så tråkigt att det ska hänga på ekonomiska saker.
Dessutom är jag säker på att mina föräldrar (precis som Lottch's svärmor) kommer ha invändningar åt det negativa hållet, inte så att de på något vis tycker synd om Milton, utan de tycker nog bara att jag kan vänta med studierna, typ. Tråkigt att detta också ska dra ner "suget" på att vilja skaffa barn, men ååååå jag vill det så gärna