Vårmammor 2010 & Co del 17! <3

Sv: Vårmammor 2010 & Co del 17! <3

*kl*

Någon som har erfarenhet av barn som vägrar amma? Ester (jo så blir det) vägrar att ta bröstet, men bara ibland.
Igår gick det bra hela dagen, inatt började hon krångla. På fm ammade hon när vi var på bvc utan problem sen när vi kom hem vägrade hon igen.
Har hittills matat med kopp men det mesta rinner utanför så i em fick hon flaska och sög i sig utan problem.
Jag har mat i överflöd och hon behöver inte suga mycket utan det rinner av sig själv. Nu har jag pumpat resten av dagen/kvällen för att slippa bråk plus att jag blir stressad av att hon inte äter.

Åh vilket fint namn :love:

Det är inte så att mjölken kommer för fort då? Jag fick mjölka ur lite i början innan Iggy kunde äta för det kom så mycket på en gång. Det blev bättre efter ett tag när mjölkproduktionen hade stabiliserats.

Jag vet inget om barn som inte vill ta bröstet men jag ville säga att jag tyckte det var ett fint namn! Av bilden på webbisar att döma så tycker jag att hon ser ut som en Ester :idea:

(våra kompisar har en dotter föd sep. förra året med samma namn)

viv: Jag ska också se på greys om en stund. Sitter här med en filt och en temugg och tittar på Arga Snickaren under tiden :)

Jaaaa Emelie R också så klart. Vart är ni tjejjer??
(tur att vi har koll på er på FB så att man ser att ni lever iaf)

Ja, det var väldans vad dött det var här inne idag alltså. Jag som brukar känna att jag knappt hinner läsa ikapp, ännu mindre skriva något :p

Jag skall också kika Greys :banana: Just nu käkar jag rostade solroskärnor (supergott!!!) men snart blir det schweizernöt å pepsi :angel: På tal om snask.. AKB hur går det för dig med vikten? Delge oss gärna, vill inte ge dig jobbiga känslor ifall du inte vill, tänkte bara skicka en stor Peppkram.

Senast ändrad:

jag funderade på det innan idag men hittade inte den jag hade när A var liten. Hon tycker kanske att mina bröstvårtor är för stora, hon är ju ganska liten av sig :o

Vi hade en lite strulig start på amningen eftersom H vägrade äta (amma) när han blev för hungrig. Vaddå ond cirkel? Tyckte att det var lättare att ge med sked än med kopp. Ibland fick han lite med sked först för att ta udden av hungern. Varvade en del med flaska också och kämpade. Vet alltså hur stressande det kan vara! Men det blev bättre och bättre, och i slutändan så ammade han ju faktiskt till strax efter 1-årsdagen.

(och ooooojj vad det plötsligt känns avlägset med en pyttis och amningsproblem :eek:)

(och fint namn, förresten :))

Jag säger som Viv
Åh vilket fint namn :love:

Det är inte så att mjölken kommer för fort då? Jag fick mjölka ur lite i början innan Iggy kunde äta för det kom så mycket på en gång. Det blev bättre efter ett tag när mjölkproduktionen hade stabiliserats.

Hade nämligen precis samma problem med första sonen, fick pumpa ur lite så att han inte blev "kvävd" av maten då den rann så fort.
Jättefint namn. Men jag vill också se en bild.. Michaellan kan du PM´a mig adressen??

snart blir det schweizernöt å pepsi :angel:

Åh :d

Dag tre av vårt GI-försök. Maten jag lagat har varit riktigt god, och maken har slagit mig med häpnad genom att faktiskt äta den :D (han är extremt kräsen och äter knappt några grönsaker i vanliga fall). Dag tre utan godis eller snask också.. Lite småimpad av mig själv som åt en morot framför tvn igårkväll istället för att hämta en glass ur frysen trots att jag var såå sugen ;)

*kl*
Svarar på lite allt möjligt, det blir säkert rörigt! :D

Michellan: Nu hade du ju fått bra svar av förskolan, men innan jag läst det inlägget så var min första tanke: "För vems skull tussar de ihop Bellan och det andra barnet?" Rent krasst, för mig, så känns det som att det var för personalens skull, och kanske även för det andra barnet "som så gärna vill, och tycker så mycket om I". Men Isabella då är min tanke? Vad hon vill och känner sig trygg med är väl jätteviktigt! Just nu vill hon inte alls leka med det andra barnet, och så måste det få vara.

Mikan: Stort grattis till lillasyster! :bump:

Lite allmänt sådär: Såg igår när jag plöjde igenom tråden att ni pratat lite om hur mycket era barn pratar och så. Stella är helt enormt verbal, det kommer flertalet nya ord varje dag och hon snappar snabbt upp vad vi och andra säger, sätter det i sammanhang och förstår snabbt. Två- och treordsmeningar kommer allt mer, och det är så himla roligt att prata med henne! :love:

Nåt helt annat, nu måste jag spy ur mig lite skit och ångest.. :crazy:
Min älskade farmor, som jag enda sedan barnsben haft en enormt nära relation med, drabbades i våras av cancer i bland annat magsäcken och levern. Har gått på cytostatika-behandling hela sommaren och har svarat bra enligt tidigare DT's. För någon vecka sedan gjordes en ny DT för att se så att allt såg bra ut inför den planerade operationen. Då upptäcker man att tumören på levern slutat svara på behandlingen och ökat i storlek, och även att en till tumör dykt upp. :cry:
Beskedet - obotlig cancer. :cry: :cry: :cry: Min fina, älskade, fantastiska, vackra, snälla, roliga farmor kommer att tas ifrån mig. När vet vi inte än, men jag vet av erfarenhet att det kan gå snabbt. Just nu vill jag bara gråta och skrika, jag hatar den där förbannade cancern som drabbar varenda människa jag älskar. Som tar ifrån mig min mamma, nästan min mormor och nu snart min farmor. Jag hatar, hatar, HATAR den!!!!

Så, färdigspytt för en stund. Nu ska jag dricka te och gråta ögonen ur mig.

Oj, jag googlade webbisar efter att Mikan sa att det fanns en bild där. Sedan visste jag vart hon hade fött Ester och när och letade rätt på henne så sätt. Så jag har ingen adress.

jag har inte lagt ut en enda bild ännu förutom på webbisarna. Anledningen är att kameran är söder, datorn vägrar att plocka fram foton från mobilen. Skulle laddat upp en bild till fb men först hade jag ingen mobil och nu har jag inte hunnit med det. Ska skärpa mig;)

De håller isär barnen så gott det går just nu. Försöker att förklara för det andra barnet att Isabella inte vill samtidigt som de försöker få Isabella att förstå att det andra barnet vill vara snäll. De är ju bara 1-2 år alla barnen så språket är inte så där väl utvecklat utan Isabella gråter ju om det är något som inte passar henne.

Vad häftigt med sånt utvecklat språk på Stella :laugh:

Skickar över lite kramar, finner inga ord om din farmor :(

Du får dröja hur mycket du vill med att lägga bilder på fb, jag kommer ändå inte kunna se dem ;) men hon var så söt på webbisar :)

Cancer är en fruktansvärd sjukdom :( Är också väldigt nära min farmor, som har alla möjliga krämpor och närmar sig 80. Så vetskapen om att hon nog inte finns här så länge till är jobbig.

AKB[/B] hur går det för dig med vikten? Delge oss gärna, vill inte ge dig jobbiga känslor ifall du inte vill, tänkte bara skicka en stor Peppkram.

Tack för peppen! :laugh: Behövs kan man säga!
Jag gick ner 8 kilo. Nu har jag råkat gå upp 3 av dem (om inte mer, har inte vågat kolla på vågen) :o Så nu orkar jag inte bry mig ett tag. Försöker hitta motivation igen. Det va min födelsedag som pajjade allt, skulle inte ätit tårta och firat med en påse Polly, va ju verkligen som att sätta en flaska vodka i händerna på en nykter alkoholist.
Hepp, i morgon ska jag börja igen! Tack för påminnelsen :bump:

Ester var det namn som vi hade funderat ut till Alexander, fast vi fick ju tänka om där ;)
nu ammade hon utan problem igen, ungefär en halvtimme efter att jag pumpat ur. Jag har ev helt enkelt för mycket mat. Men nu ville hon ha mera och då fick hon flaskan efteråt istället.

Ni tekniska personer, går det inte att länka bilder från fb hit på något sätt?
Eller så får nyfikna söka på webbisar i halmstad helt enkelt, hon föddes den 1/10 :)

Jag har köpt en bärsjal, vet ju att flera här inne är flitiga användare så tips mottages tacksamt.

Går det inte bara att högerklicka på bilden, kopiera bildadressen och lägga in som vanlig bild i inlägget? Eller har FB någon dum spärr? Mobilsurfar som vanligt och tänkte spara in en googling :D

Hoppas det lossnar med amningen nu!

Liknande trådar

Hästmänniskan Hej! Vill nog egentligen mest skriva av mig, det känns tungt och jobbigt och vet inte hur jag ska tänka. Jag har haft egen häst...
Svar
15
· Visningar
1 062
Senast: Bison
·
Fritid På onsdag 28/8 börjar Paralympics och det sänds på SVT/svtplay. Ska ni kolla? :banana: Här finns sändningstider och deltagare: 28...
Svar
12
· Visningar
469
Senast: Rosett
·
Tjatter Nej men nu är det väl hög tid, tycker ni inte? 2024 års upplaga av Secret Santa är här! 🤓 Ni som har varit med tidigare har koll på...
49 50 51
Svar
1 018
· Visningar
33 015
Senast: netia
·
Gravid - 1år Det är dags för en ny tråd :heart Försökte hitta den senaste listan men vet att det hänt en hel del sen dess, så uppdatera gärna...
38 39 40
Svar
787
· Visningar
74 129

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Oseriös avel 2023
  • Uppdateringstråd 30
  • Valp 2024

Hästrelaterat