Vårmammor 2010 & Co del 17! <3

Sv: Vårmammor 2010 & Co del 17! <3

Ang babyskydd

Kolla med NTF där du bor. Här i V-botten kan man hyra babyskydd för en mindre summa dom första 9 månaderna. Finns även ett försäkringsbolag som hyr ut både babyskydd och/eller ett stolspaket fram tills typ 6-års ålder, dock dyrare.

Vi hyrde på NTF sist och kommer göra det den här gången också!

Okej
I Visby kunde man hyra på Babyproffsen men det kostade ca 1000kr för 9månader och då var det ju begagnade skydd så vi valde att köpa ett begagnat istället, då vi ansåg risken för skador lika stor. dessutom kunde vi då sälja och få tillbaka lite pengar :) troligen blir det ett begagnat även denna gång...

Vi betalade 600:-, skydden byts ut med jämna mellanrum och kasseras vid skada eller olycka. Vet inte om priset är detsamma där nere!

*kl*

Måste berätta vad som hände nu innan jag gick till jobbet. Skulle köpa en redbull och fick visa leg. Tänkte inte så mycket på det utan hivade fram körkortet. När jag gick därifrån kom jag på att det är ju 15-årsgräns på energidryck :eek: Vet inte om jag ska ta det som en komplimang eller förolämpning:rofl: Det måste vara min 1 cm långa utväxt som gör att jag ser ut som en fjortis :angel:

Nyss fick jag även kommentaren: "Du är jävligt cool för att vara morsa alltså" från J 19 år...

Jag fick också visa leg för att köpa red Bull senast! :eek: men jag trodde att de höjt till 18 år? Då brukar jag alltid få visa. :p när jag var på Statoil en gång och skulle hämta ut paket så frågade kassörskan om jag hade mina föräldrar som kunde köra med mig, för det var ganska tungt... :D

*kl*

Alltså, ursäkta, men, JÄVLA PISSDAG!!! har mått så dåligt och kräkts upp allt, håller på att bli helt knäckt. Tårarna bara forsar och jag är helt utmattad.

S är ju inne i en period då hon sover dåligt, och när hon vaknar mitt i natten så innebär det att både jag och sambon är helt slut. För honom har det inte större betydelse än att han är trött på jobbet, jag kräks hela dagen.

Min väninna :love: skulle rida min lilla B idag, så jag var tvungen att gå ned till hagen och hämta honom, varvid en olydig ponny springer ut, genom den minimala öppningen mellan mitt sto och stolpen. Suck. Så där står jag med två spattiga unghästar på 3 och 4 år och en ponny på 5 år som flyger runt. Mina hästar var dock SÅ duktiga, trodde de skulle flyga i luften, men när jag röt ifrån så stod de stilla som lamm. :eek: det var ju bara att ta in mina i hagen, springa och jaga ponny, in med ponny i hagen, spark i bringan på ponnyn när han försökte samma sak igen (ja, jag var less) och sen upp med mina och sen spy. :grin: så har det fortsatt resten av dagen.

Är så LESS på att få se min halvsmälta mat komma upp igen, ur både mun och näsa. Jag klarar snart inte mer.

Vad tråkigt :( men som sagt det kommer fler gånger

Oregano: Vad dåligt av din kollega att inte tänka mer på säkerheten :crazy:
Kan jag få ett pm med länken på lägenheten eller ett tips om vad jag ska leta efter? Jag är inte alls nyfiken :angel:

Vill bara skicka en kram till dig! Finns väl inget man riktigt kan skriva för att göra det bättre med illamåendet :(

Ujujuj 7,9 miljoner kan jag komma på att göra mycket annat för :angel:
Jag drömmer ju ganska ofta vad jag skulle göra om jag hade mycket pengar och fantasin skenar redan :D

Tycker det är så synd att de ska ha såna priser på lägenheterna, visste de ligger fint vid sjön men en normal familj har ju inte råd med det :(

Det va verkligen hur fint som helst! Fast jag skulle nästan bli lite höjdrädd :o men för 7,9milj köper jag hellre en fin hästgård på landet för.

Det måste nästan vara rekord för en bostadsrätt i Västerås. Men jag blir lite deprimerad, för vi båda vill verkligen tillbaka till Lillåudden eller Östra hamnen så småningom. Vi trivdes jättebra i området, men jag klarar verkligen inte av att bo i en vanlig lägenhet. 12 kvm balkong funkar inte för mig... :crazy:

Redan när vi var och kollade på radhuset i början av sommaren så bestämde jag att vi ska börja amortera/spara som bara den när vi båda jobbar igen för att ha råd med något bra boende där om 15 år. Min man tycker jag är galen som planerar så långt fram. :p Men vad sjutton, man måste ju ha mål i livet! :idea:

Jag budade precis hem ett par Viking Gore-Tex skor till Milton som va i nyskick(använda lite i vagn) på tradera. Hoppas att dom är lika fina när jag får hem dom som dom va på bilden. Men borde jag impregnera dom? Hur ska ni göra med vinterskorna?
Det fick bli tradera tillslut efter att vi kollat på kavat defender och jag tyckte precis som Akb att dom känndes stora och lite klumpiga. Gillade Viking skorna men hade verkligen ingen lust att lägga 700kr på Miltons skor, så då fick det bli såhär!

Det va verkligen hur fint som helst! Fast jag skulle nästan bli lite höjdrädd :o men för 7,9milj köper jag hellre en fin hästgård på landet för.
Jag har inte 7,9 milj, så jag behöver inte fundera på det! :D ;) Men drömmen om hästgård har jag nog släppt. Jag funderade faktiskt på häst och sånt härom dagen och kom fram till att jag saknar det mindre och mindre. Det känns både skönt och sorgligt. :crazy:

Jag slapp faktiskt visa leg sist jag köpte folköl på Ica! :banana: De sista gångerna har jag ju fått göra det. :grin:

Usch vad jag lider med dig som mår så illa och kräks. :( Vilket helvete det måste vara... Är det precis likadant den här gången, eller annorlunda på något vis? Vilken vecka är du i nu och i vilken vecka började du må bättre sist?

Jag har inte heller 7,9milj, men man kan ju alltid drömma! Fast här uppe skulle det räcka med 3milj för en finfin hästgård och det känns inte lika långt borta! :)

Vad underbart, hahaha!! Jag köpte biljett på pressbyrån, tågbiljett då för biljettautomaten var sönder, härom dagen.
Jag: Hej, jag vill ha en tågbiljett till Osby.
Han: Okej.....?
Jag: Ja...?
Han: Barn eller vuxen?

:D

Folk blir förvånade över att jag är mamma, typ alltid. Framför allt om jag är ute och partajar eller är iväg på tillställningar utan Milton. Får ofta höra att jag max ser ut som att jag är 17.. Och då kan de vara folk som ändå träffat mig en lång stund, kan ju tycka att det förhoppningsvis märks på mitt sätt att vara, att jag är 7 år äldre än så ;) Men jaja, jag kan leva med det. Vi brukar ha roligt åt det, min syrra och jag. Mammas och pappas elever tror alltid att hon är jag och tvärtom, då hon ser SÅ mycket äldre ut än mig, trots att hon är 3,5 år yngre än mig :D

Jag lider verkligen med dig som måste må så dåligt :( Kan inte ens föreställa mig hur man orkar med det och jag är så imponerad av dig och alla andra som står ut. Ja jo givetvis har man väl inget val, men jag förstår ändå inte det.. Finns ju ingen känsla som är så obehaglig som att må illa och att kräkas :crazy: Är som sagt djupt imponerad av dig, som försöker orka med vardagen, synd att vi inte bor närmare, annars kunde jag kommit bort imorgon och hjälpt dig, för jag är ledig!

Jag har inte heller 7,9milj, men man kan ju alltid drömma! Fast här uppe skulle det räcka med 3milj för en finfin hästgård och det känns inte lika långt borta! :)
Man ska drömma! :laugh: Hörde nu att det var nån bank som kräver 25% i kontantinsats nu! :eek: Det är ju helt sjukt!! Jag är så himla tacksam över att vi köpte huset när vi gjorde det. Nu hade vi med all säkerhet inte fått göra det. :crazy:

Liknande trådar

Hästmänniskan Hej! Vill nog egentligen mest skriva av mig, det känns tungt och jobbigt och vet inte hur jag ska tänka. Jag har haft egen häst...
Svar
15
· Visningar
1 061
Senast: Bison
·
Fritid På onsdag 28/8 börjar Paralympics och det sänds på SVT/svtplay. Ska ni kolla? :banana: Här finns sändningstider och deltagare: 28...
Svar
12
· Visningar
469
Senast: Rosett
·
Tjatter Nej men nu är det väl hög tid, tycker ni inte? 2024 års upplaga av Secret Santa är här! 🤓 Ni som har varit med tidigare har koll på...
49 50 51
Svar
1 018
· Visningar
33 015
Senast: netia
·
Gravid - 1år Det är dags för en ny tråd :heart Försökte hitta den senaste listan men vet att det hänt en hel del sen dess, så uppdatera gärna...
38 39 40
Svar
787
· Visningar
74 129

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka