Vårmammor 2010 & Co del 17! <3

Sv: Vårmammor 2010 & Co del 17! <3

Haha här är det jag som är gammal. Får iofs alltid visa leg överallt iaf men förstår kassapersonalen efter som dom går betala 5000kr ur egen ficka om dom säljer till någon under 18 och åker fast i en kontroll.
Folk tror alltid att jag är äldre än min syster som är 3år äldre mig. Fast jag tycker det är lite kul, min syster tycker inte att det är lika kul. :D

Ja det va uppe som krav redan när vi köpte hus. Men vi hade tur som gick till banken ett par veckor tidigare och bara fick ett måste på 10%. 25% är det nog inte många som har idag.

Gosh, 25%.. Nä, då hade det aldrig blivit hus för oss. För inte nog med att det i sig vore massor av pengar - sen vill man ju inte stå barskrapad efter köpet utan ha kvar både buffert och pengar att fixa i huset för.

Enda möjligheten är väl om man börjar "lågt" med en BR, säljer med vinst och går den vägen. Fast det kändes aldrig aktuellt för oss att köpa lägenhet baraföratt, så att säga. Livet är kort.

Man ska drömma! :laugh: Hörde nu att det var nån bank som kräver 25% i kontantinsats nu! :eek: Det är ju helt sjukt!! Jag är så himla tacksam över att vi köpte huset när vi gjorde det. Nu hade vi med all säkerhet inte fått göra det. :crazy:

SHIT :eek: Tycker faktiskt att de tär lite överdrivet, 25% är ju för fasen en fjärdedel av huset, vilken normal människa har råd med det??
Är också jättetacksam över att vi har den bank vi har och att vi redan har köpt huset!

Lillåudden 7,9 milj. Hur häftig som helst!!

Wow, vilken lägenhet. Ja, skulle jag bo i lägenhet så skulle det där nog vara bland de enda alternativ jag kan tänka mig. Hela bortadsområdet verkar rätt trevligt måste jag säga! Relativt nybyggt visst?

Samma som här då, min syster tycker det är skitkul att hon ser äldre ut än mig, medan det kan reta ihjäl mig att hon ser så mycket mer vuxen ut än mig, som faktiskt både har barn, hus, pojkvän/sambo sedan snart 9 år. Hon bor hemma, singel och festar loss varje helg :D

Fast om 10 år är du glad att du ser yngre ut. Jag hade gärna sett lite yngre ut. Det är nog tur att jag är så finnig i perioder annars skulle väll folk tro att jag är 35 :p

Fast om 10 år är du glad att du ser yngre ut. Jag hade gärna sett lite yngre ut. Det är nog tur att jag är så finnig i perioder annars skulle väll folk tro att jag är 35 :p

Ja det är sant i och för sig, hon kommer nog alltid se äldre ut än mig och jag tror precis som du säger, att om 10 år är det nog enbart roligt :D

Du, vad fin du är förresten! Såg dig och magen i mag-tråden :love:

Tack va snäll du är!! Kännde mig allt annat än fin när kortet togs. Kännde mig mera trött och risig.

Det här kommer låta konstigt men jag förstår hur du känner med att du är så bebissugen. Hadde inte jag varit gravid nu så hade jag varit jätte avudsjuk på alla som får bebisar. Dom 2-3åren innan jag själv äntligen fick bli gravid så ville jag bara åka hem och gräva ner mig om jag hörde att någon skulle få barn. Hela min kropp skrek efter att få föda och sen ta hand om ett barn! Håller tummarna för att din sambo får det nya jobbet så du också kan få visa upp en gravidmage igen!!! :)

Vi skulle impregnera Isabellas skor så jag tror inte det skadar att du också gör det innan ni tar de i bruk. Jag brukar impregnera mina vinterskor inför varje säsong :idea:

Oregano: Nej ska man bo i lägenhet så ska man bo sådär med terass och gärna etagelägenhet. Det är det jag tycker är så synd med lägenhterna i stan, ingen normal människa har ju råd med det om man inte ska skuldsätta sig upp till öronen.
Tycker det är bra med mål här i livet! Vi planerar vi också för framtiden men i lite mindre skala :)

Okey va bra då ska jag göra det när vi får hem dom! :) jag brukar aldrig ha några speciella vinterskor :o men det börjar bli dax att införskaffa det nu när man har några år i pulkabacken frsmför sig! :)

Wow, vilken lägenhet. Ja, skulle jag bo i lägenhet så skulle det där nog vara bland de enda alternativ jag kan tänka mig. Hela bortadsområdet verkar rätt trevligt måste jag säga! Relativt nybyggt visst?
Tror det huset var byggt -04. Vi flyttade in när de röda höghusen (som syns på någon av bilderna) var precis nybyggda -05. Det var iofs hyresrätt med ändå överkomlig hyra.

Jag har haft såna här lite billigare från skopunkten som har varit helt okej i värme och torrhet första säsongen. Förra året efter att ha knallat runt i "snöstorm" på Uppsalas gator med blöta fötter så köpte jag ett par garanterat vattentäta Timberlands. Så förra året var väl första året jag köpte riktiga vinterskor och innan dess hade jag svarta, mockaimitation med fluff i :)

En fråga, är det någon som vet om man får barnbidraget på en fredag om den 20:e är på en söndag eller får man vänta till måndagen då? Jag har verkligen ingen koll när man faktiskt får barnbidraget om 20:e infaller sig på helgen.

Det ska komma på fredagen då. Har iaf gjort det för oss tidigare.

Jag upplever det som värre den här gången, men troligen är det värre för att jag "måste" vara mer aktiv denna gång med hästarna och S. Den här gången kan jag inte bara ligga på soffan eller sängen och ta det lugnt när det är som värst... Det är verkligen hemskt att Hulka på toaletten när S står utanför och ropar mamma, mamma, mamma och så J som ska förklara att mamma inte mår så bra. Jag vill ju att hon ska slippa vara med in på toaletten och se allt... Jag mår faktiskt riktigt uselt och vet inte jag klarar av att hålla det här tempot så länge till.

Jag är i v. 8 (7+5) och om jag minns rätt så var det i v. 23-24 som det avtog med illamåendet, så det är en bit kvar... :crazy:

Armani: vad gullig du är. :love: och alla ni andra också. :love:

Önskar att jag kunde säga att jag var stark, men jag bryter ihop varje dag. Särskilt nu när jag inte ens kan öppna kylskåpet utan att kräkas. Känns så bittert.

usch, det låter verkligen inget vidare :( tycker så synd om dig.
Men du, för din egen skull så tror jag att du måste försöka lösa det här med hästarna. För om du inte får behålla någon mat, så är det ju viktigt att du gör av med så lite energi som möjligt. Mao inte mockar/rider etc. Då kommer du ju att bli helt utpumpad/energilös och svimma typ. Nä, ta nu hand om dig. Fixa medryttare/hästskötare som sköter hästarna åt dig. Och se det i stället som en bonus om du väl kommer ut och kan skritta i skogen 1 dag av 7. Eller kan borsta en häst för att du vill, inte för att du måste. Du kommer inte orka annars.

Jag vet att det inte är så lätt att hitta bra folk, men det låter inte som om det här kommer att funka heller så länge till. Skickar en stor pepp- och styrkekram till dig.

Usch, jag tycker så himla synd om dig. :( Önskar att jag kunde göra något eller skriva något bra, men det hjälper ju inte. Det är ju iaf tur att du kan få hjälp från flera håll med S och andra sysslor. Sen får vi hoppas på att det lägger sig tidigare den här gången. Två graviditeter behöver ju inte vara på samma sätt. Kram på dig! :love:

Lottch - en kram från mig också!!

Här har varit natten from hell. Ture är inne i världens oros-fas och vaknade tre gånger/timme och grät och ville ligga på armen. Han sover i vår säng. Sen vaknade han 5. Jag hade tänkt sjukanmäla mig för jag var död men sen blev jag snål och pallrade mig till jobbet, hade bara en lektion så jag var hemma igen tio. Nu sover han så det får bli två sovstunder idag. Men nåt är det med honom för han hade varit ledsen på simmis igår och inte velat gå in till bassängen med de andra barnen.

Segt eftersom vi ska skola in på dagisom två veckor. Kanske läge att förvarna om att jag behöver ta lite ledigt de första veckorna. Hur gör man då? Tar föräldrardagar? Kompledigt?

Vi har haft en höst med jättemycket inplanerat och har nu andra lugna helgen på raken, helt underbart!

Liknande trådar

Hästmänniskan Hej! Vill nog egentligen mest skriva av mig, det känns tungt och jobbigt och vet inte hur jag ska tänka. Jag har haft egen häst...
Svar
15
· Visningar
1 059
Senast: Bison
·
Fritid På onsdag 28/8 börjar Paralympics och det sänds på SVT/svtplay. Ska ni kolla? :banana: Här finns sändningstider och deltagare: 28...
Svar
12
· Visningar
469
Senast: Rosett
·
Tjatter Nej men nu är det väl hög tid, tycker ni inte? 2024 års upplaga av Secret Santa är här! 🤓 Ni som har varit med tidigare har koll på...
49 50 51
Svar
1 018
· Visningar
32 999
Senast: netia
·
Gravid - 1år Det är dags för en ny tråd :heart Försökte hitta den senaste listan men vet att det hänt en hel del sen dess, så uppdatera gärna...
38 39 40
Svar
787
· Visningar
74 129

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka