Vårmammor 2010 & Co del 17! <3

Sv: Vårmammor 2010 & Co del 17! <3

Tack va snäll du är!! Kännde mig allt annat än fin när kortet togs. Kännde mig mera trött och risig.

Det här kommer låta konstigt men jag förstår hur du känner med att du är så bebissugen. Hadde inte jag varit gravid nu så hade jag varit jätte avudsjuk på alla som får bebisar. Dom 2-3åren innan jag själv äntligen fick bli gravid så ville jag bara åka hem och gräva ner mig om jag hörde att någon skulle få barn. Hela min kropp skrek efter att få föda och sen ta hand om ett barn! Håller tummarna för att din sambo får det nya jobbet så du också kan få visa upp en gravidmage igen!!! :)

Du ser i alla fall inte ett dugg trött eller risig ut, jättefin enbart helt enkelt =)

Men åh vad rar du är! Ja här håller vi alla tummar vi kan för det här jobbet, det är nog tuff konkurrens och min sambo har ingen direkt utbildning inom området (snarare hade jag kunnat sno jobbet mitt framför ögonen på honom, om jag varit färdig med min utbildning nu :D ), men det är en fantastisk chans tror vi, om han får jobbet och vi kanske hade kunnat börja på bebisverkstaden vi också då :banana: Känner ett så enormt sug efter ett syskon, även om jag givetvis är kluven, jag är en tänkare som tänker mycket :D
Å ena sidan är det himla mysigt att få njuta såhär av ett barn och kanske plugga färdigt = bättre SGI till nästa barn. Å andra sidan skulle jag vilja ha "småbarnstiden" över, eller det är också fel, men det är ju bekvämt med barn när de blir lite större som Milton nu, jag är inte mycket av en bebis-mamma. Fast jag längtar oerhört mycket efter att vara föräldraledig igen, och det är man ju när de är bebisar.
Vad invecklat det blev :D

Ska välja vilket kort släkten ska få på Ture i julklapp, vilket hade ni valt?

DSC_4567.jpg

ADSC_4414.jpg

Vilka fina kort!! Jag hade valt det andra fotot, det är jättefint!

kl

Wohoo, vi vann en blogg-tävling igår och vann en Wigglekart, typ en sparkbil, fast man kan sätta upp fötterna och genom att snurra på ratten så förflyttar sig bilen framåt :banana: Ibland ska man ha flyt!
wigglekartallsmall_170441155.jpg

Jag vet, jag vet. :( och det skär i hjärtat att sluta med hästarna nu när det börjat gå så bra, men jag klarar ingenting nu. Ingenting. Känner mig sämst.

Min syssling är ju 5 veckor före mig och har samma symtom och hon skäller också på mig, men ni vet hur det är. Det är inte bara att knäpps med fingrarna och hitta någon vettig som har TID att hjälpa till. Min kompis vill ju, men hon har ju redan 9 egna hästar att stressa med. Hennes sambo har hjälpt mig rida B, men han har också sitt jobb. Lilla Blancis överlever ju, hon vill bara ha pyssel och mat just nu, och kamma pannlugg klarar jag fortfarande av.

Som nu, nu ligger jag och är helt slut och kämpar för att få behålla havregrynsgröten jag gvingade i mig, men det känns som mission impossible och tårarna bara rinner. Jag hatar att vara så svag. Jag är van att klara av allt själv, nu kan jag knappt sortera smutstvätt.

Verkligen fina kort. Jag hade valt andra bilden :)

Armani: Wow, vilken häftig vinst!! Grattis. Han kommer nog att ha mycket skoj med den tror jag :D

Jag hade också valt det andra, han ser verkligen så söt och lycklig ut!

S är också inne i en period när hon är orolig på nätterna. Hon vaknar antingen mitt i natten eller framåt 5 snåret. I början när vi tog in henne till vår säng var hon som en propeller för att hon var så glad över att "pappaaaa" låg där, nu börjar hon varva ned och ligger och kramas lite innan hon somnar om på någon oss.

S har alltid varit orolig dagarna innan hon blir sjuk, så det kanske är något på gång för stackars T?

Den andra bilden var egentligen finare, men jag störde mig direkt på skuggan han har i ansiktet. Därför hade jag valt den första bilden.

Grattis! Dom verkar ju helhäftiga ju, aldrig hört talas om dom för. Vet en till som nog skulle bli glad över en sån men 3 bilar kanske är lite för mkt?! :o

*kl*
Jag och sambon håller på bli galna. Grannens katt (okastrerad honkatt, fd avelshona) driver oss och våra katter till vansinne. Dom ger henne inga p-piller så hon löper ju för jämnan just nu. Går runt och skriker och hänger efter våra katter så dom knappt vill vara ute. Hon får vara ute på natten, gissningsvis pga att dom säkert inte får sova om hon är inne, men hallå, vi som bor runt i kring då?! Tidigare skyllde dom på att dottern inte gav henne sina piller, men nu har dottern flyttat, behöver hon inga piller alls då?! Grannens bror har försökt prata med dom men det verkar inte gå något vidare.

Sen tycker jag även att det är väldigt oseriöst av uppfödaren som sålt katten till dom att inte se till att kastrera henne innan. Hon har nog lämnat sitt bidrag till katter här på jorden. Vet dock inte vem uppfödaren är så jag kan heller inte kontakta denne.

Kan man anmäla för allmänstörande beteende?! Ibland har jag lust att bara kasta in katten i bilen och åka till veterinären och göra det enda rätta.

Som grädde på moset så sover Theo väldigt dåligt nu också, så en löpande katthona är ju det sista man vill ha skrikandes utanför sovrumsfönstret....

Båda bilderna är jättefina, men jag går nog mot strömmen och tycker nästan att den översta känns mer personlig på nåt sätt.

ps har blivit lite hemligt förälskad i din (gissar jag iaf) fina Cajsa :love:

Tack! Jo de är riktigt häftiga! Får se bara om Milton sköter det ordentligt och inte kör på oss eller djuren, så som han har gjort med läragåvagnarna.. Annars får han ha den när han blir lite större och förstår bättre :)

Men fy vad trist med katten, förstår er. Det är det värsta med katter, de går som de vill och ingen vill ansvara för dem.. Vår lille kommer kastreras så fort han är stor nog. Förresten, när är det? :o När kastrerar man en hankatt, åldersmässigt alltså?

Men hur står man ut med en löpande honkatt?! :eek: Jag tycker att första löpet har varit helt fruktansvärt jobbigt i väntan på kastreringen. Ändå fick vi p-piller till henne så att hon skulle sluta lite tidigare. De kastrerar inte under löpet pga ökad blödningsrisk.

Armani: Vid 6 månader har man väl tidigare kastrerat hankatter, men jag vet att vissa kliniker börjat med tidig kastrering. Vet dock ingenting om det, så googla eller ring en klinik och fråga.

Armani: Vid 6 månader har man väl tidigare kastrerat hankatter, men jag vet att vissa kliniker börjat med tidig kastrering. Vet dock ingenting om det, så googla eller ring en klinik och fråga.

Tack, ska göra det =) Blir väl någon gång till våren gissar jag på, vi vet ju inte riktigt hur gammal Vilse är.
Han är för övrigt världens härligaste katt, är så glad för denna varelse! Han är superduktig, han är ute han är inne, han äter, går på lådan, leker och sover på mig så fort jag sitter i soffan. Han är verkligen så lättsam på alla sätt och vis. Det enda är väl att han inte riktigt har förstått att man inte får vara på diskbänken.. Så fort han ser mig så hoppar han ju snabbt ner, men han ska inte vara där alls, i mitt tycke :D

Men hur står man ut med en löpande honkatt?! :eek: Jag tycker att första löpet har varit helt fruktansvärt jobbigt i väntan på kastreringen. Ändå fick vi p-piller till henne så att hon skulle sluta lite tidigare. De kastrerar inte under löpet pga ökad blödningsrisk.

Ja, dom kanske inte reflekterar så mycket över att hon stör, hon springer ju inte runt och skriker kring deras hus. Hon är ju mestadels ute när dom är hemma :grin: Tycker ju synd om kissen också, hon mår ju inte alls bra av att löpa titt som tätt heller och inte tala om hur sjuk hon kan bli om det vill sig illa :(

Åh vilken häftig bil! En sån skulle ju barnet här hemma också :idea:

Emmah: Min mamma anmälde en hund som satt ute i hundgård större delarna av dagarna och ylade till kommun. Kommer inte ihåg vad det kallades. I alla fall, man måste ju kunna anmäla en katt också som stör med att springa runt och gapa. Vår hona löpte en gång för vi var lite långsamma med att kastrera henne och det är nog det värsta jag har varit med om i kattväg.

Ja visst är den fräck? Tror att Milton kommer gilla den skarpt, vi valde limegrön, men om den färgen inte finns så får han en lila :D Vi tänkte ta en rosa, men kände starkare för lila och limegrön, wiiii ! Nej jag kommer nog inte kunna vänta till jul innan han får den, han får nog den direkt, hahaha :D

kl
På tal om vinterskor, trodde det var flera här inne som köpt Kavat Defender och var jättenöjda med dem? Hade ju tänkt beställa dem eftersom jag har rabatt på Ellos :angel: , men jag håller med om att de ser klumpiga ut. Attans att inte Vikings kängor fanns i mindre storlek än typ 28, för de ser smidiga ut.. Vad har ni andra valt för kängor? Och ska man verkligen satsa på mer än ett par? Jag är lite kluven, jag vet inte om jag är så pigg på att köpa två så pass dyra par... Eller ska man satsa på ett par billiga extra-kängor? Jag är lite emot det, kanske skitlöjligt, men kända märken = för mig fotriktiga alternativ och både sambon och jag har knasiga fötter, vilket vi vill undvika på Milton. Har han superfina fodrade gummistövlar, men ärligt, gummistövlar i vinter, nej väl?

Vad duktig Bellan är på att bygga torn, Milton gillar det också, eller ja att stapla allt på vartannat :D Men han är inte alls så duktig! Förresten, vad för vinterskor är det som Bellan har fått? Såg även de i bloggen precis ;)

Bilen var bara så grym. Skulle passa Bellan perfekt eftersom här hemma sätter hon upp benen på "motorhuven" och sedan ska man putta runt henne på bottenvåningen :p

Isabella fick ett par Viking Play GTX. Det är ju Gore Tex så de ska vara vattentäta och efter att sko punkten sa att det bara är gore tex och gummi som är garanterat vattentäta så vet jag inte alls hur vi ska göra med reservskor i vinter. Några lär hon ju ha på fsk iaf.

H hade nog inte heller tackat nej ;)

Han har 2 bilar redan förvisso, och han kör dem så det ryker. Fort fort går det, och han sladdar i kurvorna. Tyvärr har han fått för sig att han även ska "jappa"/stegra med dem och tja.. det är ju inte bara en gång det slagit över. Igår dunkade han huvudet i golvet ordentligt när han backade i full fart och stegrade :cool:

Milton har också två bilar men han har inte fattat det här med att sparka sig fram :D bakåt funkar men blir oftast bara nån meter. Typ två spark frammåt kan han göra annars så sitter han mest still på sina och slår på tutan/trycker på knapparna på den som spelar melodier. Alt går han av och puttar runt bilen ist. Senaste veckan har han börjat snurra lite på ratten. Iofs kul att bli knuffad runt på den men inget han kräver eller ber om. Kul att det kan vara så olika! :)

Liknande trådar

Hästmänniskan Hej! Vill nog egentligen mest skriva av mig, det känns tungt och jobbigt och vet inte hur jag ska tänka. Jag har haft egen häst...
Svar
15
· Visningar
1 059
Senast: Bison
·
Fritid På onsdag 28/8 börjar Paralympics och det sänds på SVT/svtplay. Ska ni kolla? :banana: Här finns sändningstider och deltagare: 28...
Svar
12
· Visningar
469
Senast: Rosett
·
Tjatter Nej men nu är det väl hög tid, tycker ni inte? 2024 års upplaga av Secret Santa är här! 🤓 Ni som har varit med tidigare har koll på...
49 50 51
Svar
1 018
· Visningar
32 999
Senast: netia
·
Gravid - 1år Det är dags för en ny tråd :heart Försökte hitta den senaste listan men vet att det hänt en hel del sen dess, så uppdatera gärna...
38 39 40
Svar
787
· Visningar
74 129

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka