Vårmammor 2010 & Co del 17! <3

Sv: Vårmammor 2010 & Co del 17! <3

När jag ammade så hade jag Purelan till tuttarna. Blev lite nyfiken, så jag prövade att ha på läpparna med. Nu skulle jag nog aldrig använda nåt annat än Purelan till mina läppar, helt fantastiskt. Jag får även munsår några gånger om året, och det har faktiskt förkortat läketiden massor med hjälp av det :laugh:

Och jag har ett ställe som jag alltid biter mig i, blir sånt jättesår varje gång :crazy:

Börjar ha testat en hel arsenal känns det som :cool: Nivea, Idomin, Css, Clinique, Rapsolja, till och med Locobase och Bepanthen. Dock inte försvarets, maken har en sån men smart förvarad på jobbet.. Css är det som hjälper bäst hittills. Riktigt jobbigt att det håller i sig så länge och så intensivt, verkligen svider och blöder. Så brukar jag inte ha det.

Kan nog faktiskt ha ett sånt där Purelan-test i skötväskan från när H var nykläckt, ska testa den isf!

Det som är så grymt jobbigt med att bita sig en gång ordentligt är att kinden sväller upp så man biter sig igen och igen..

Ja, Purelan innehåller ju bara en grej, ullfett eller vad det är. Inget vatten, som inte är särskilt bra när det är kallt ute. Har efter alla munsår fått riktigt känsliga läppar, och hittills har detta fungerat allra bäst :laugh:

Det låter bra! Jag har blivit allt mer anti alla konstiga ingredienser.. Är därför inte så förvånad att Vera by CSS funkar bäst av dem jag testat, det ska ju bara vara aloe vera och "naturliga oljor". Nivea kände jag direkt att det bara blev värre av :crazy:

Ohhh tack så mycket. "Ta med bidraget" är klart ett efter en del svettanden och misslyckad dekoration :eek: Men jag lyckades ta bort och göra om :banana:.

Allt är packat, det blev en full liten rullväska och halva väskan med mina kläder är fylld med kokböcker. Påminnelse till mig själv: MÅSTE KOMMA IHÅG PADDAN.....

Armani:
För din skull så går jag nu in och uppdaterar bloggen :D
Och TACK! Jag tror jag behöver det! :love:

Jahaa, jag har heller inte förstått vitsen med bloglovin, det kanske skulle vara smart ändå, har ju också en hel drös bloggar som jag följer, då kanske man skulle kunnat hålla reda på dem i alla fall :D
Tack för tipset!

Bloglovin, nänänä. Det är Google reader som gäller. Subscribe alla bloggar man är intresserade av.

Kl

Jag är trööött.... :crazy: Vaknade vid 2 och var kissnödig, sen var det omöjligt att somna om. Vid 5:30 vaknade Vilgot och sen dess har det varit full fart....

Vad ska ni göra idag? Våra grannar kommer ikväll på middag, så vi måste handla mat och vin och fixa och dona. Måste nog köpa ny jacka, ev skor och flera byxor åt Vilgot också. Känns som att han vuxit rejält på sistone. Ska på 18-månaderskontroll på torsdag och det ska bli intressant.

Nu ska jag pallra mig upp ur sängen och hjälpa till med en för tillfället missnöjd Vilgot. :cool:

Jag är faktiskt pigg idag! Milton försökte komma upp 20 i 6 men det gick jag inte med på. Vid 6 somnade hab om iaf och vi sov sen till 8 så uppenbarligen så va han trött. Nu äter vi frukost och sen blir det städning som gäller för runt lunch får vi besök av en mamma och hennes barn på 8mån.

Annars så håller jag på och kikar efter en dagisvagn på blocket då barnen bara kan sova i sina vagnar där. Finns ingen annan plats och när Milton är på dagis så vill jag köra bebis i El:an.

Hoppas du hinner ta en liten powernap under dagen iaf så du orkar med kvällen! :)

Själva tävlingen låter ju väldigt rolig med hemliga ingredienser m.m. :laugh:
Självklart håller även jag (och gubben, Bellan är tyvärr lite oförstående på den punkten) tummarna för dig på söndag men jag trodde nog inte att man behövde önska lycka till förrän imorgon. Har nog allt tänkt på dig under veckan och sett framför mig hur du med mjöl ihåret provar recept på löpande band :p

Oregano: Oj vad jobbigt att inte somna om. Jag hade en ledsen tjej kl. 4 imorse som jag gick och hämtade som sedan lät mig (generöst nog) "sova" på hela 30 cm av sängen :grin:

Blir lugnt hos oss idag, Bellan hostar men pigg för övrigt, Mikael är förkyld och jag är jätte dålig med värk i kroppen. Imorgon blir det fika hos mamma, antagligen på någon äcklig köpt smörgåstårta. Mamma har nog världens godaste recept på smörgåstårta men hon gör den bara en gång var 10:e år och köper istället de där äckliga övermajoniserade smörgåstårtorna från maxi :crazy:

Är du villig att sno smörgåstårtereceptet från mor din? Min sambo älskar smörgåstårta och jag är på jakt efter det ultimata receptet. :)

*kl*

Igår var en helt överjävlig dag, kom knappt upp ur sängen, men som tur var var min mamma här och kunde hjälpa mig med S. Inatt sov jag hyfsat bra och mår faktiskt inte så illa, istället lyckades jag dra på mig ryggskott när jg skulle lyfta upp S, så jag är helt invalid. Min väninna erbjöd sig att komma och ge akupunktur, är det ofarligt för bebis?

Den 26 ska jag på inskrivning hos bm och ta blodprov, veckan efter de blir det ultraljud för nupp/kub. Den här bm verkade hur bra som helst, håller tummarna för att hon är lika bra som hon verkade i telefon. Tänker inte gå tillbaka till den förra, ursäkta, kärringen vi hade.

Nu sitter jag och S och äter knäckemackor, mm. Vi har jakt hemma idag, så snart ska vi ut och koka kaffe åt tanterna och gubbarna. :)

Verkar vara mycket jakt denna helg. Här hemma skjuter de också i skogen denna helg och sedan på andra sidan åkrarna där kompisen har sin häst skulle de driva 4 älgar från en liten skog till en annan skog och sedan hade de rätt att skjuta två.
Ringde min hovslagare i torsdags som viskade i telefonen, han satt tydligen i skogen han också :D

Jaja ett sidospår :angel:

Jag ska se om jag kan få sno mamma recept :idea: lite omständigt recept med koka räkskal och allt vad man ska göra men den blir sååå god :d

Theo gjorde morgon kl 06.00 idag, men vi lyckades få honom att sova i vår säng fram till 8 iaf!

Jag och Theo ska åka ner på ridklubben och kika lite idag, det är "Hästens Dag" där och mina systrar ska köra en liten uppvisning med sina hästar. Ska även passa på att tvätta upp alla Frans täcken så dom går att sälja sen. Ja det är väl det som står på schemat än så länge!

Ingen som behöver lite täcken i 155??!! :angel:

oj, stackars er som har barn som vaknar så tidigt. De behöver ju eg sova längre, eller?

Min lilla skrutt.. Ja, han sover än :o till pappans förtjusning. Kl är ju ändå 9:35!! Men jag har varit uppe sedan 6:30 typ, hästarna skall ju ha frukost och få komma ut i hagen. Stora sonen vaknade kl 8 så vi har haft mysfrukost i soffan bara han och jag. :love:

Dagens plan är att vänta in sadelutprovaren för att få lite mått och sånt till 2 av hästarna. Sen finns inte så mycket inplanerat. Stora sonen tjatar som bara den på att vi måste åka iväg och göra nått kul. Lek och bus-landet ligger högt på listan. Men jag vill inte åka dit ensam/med bara våran familj. Det är roligare för honom att ha en kompis med. Tyvärr är alla kompisar upptagna den här helgen. Så det är lite tjurigt här just nu.

I morgon skall sambon iväg och hjälpa en kompis att bygga och renovera. Så jag och barnen funderade på att ta med mormor och moster ner till Sharpman i Mjölby :angel: , men jag vet inte.. Vi skall ju till Globen i november, å det kommer väl att shoppas massor där antar jag.

Isabella sover normalt ca 11h per natt utan uppvak så somnar hon strax efter 19 som hon brukar så vaknar hon runt 6-tiden. Alla barn, precis som vuxna, sover väl så mycket de behöver eller hur tänkte du nu? :)
Däremot sover hon ca 3h på dagen (helger) så hon kompenserar väl då för att hon sover "få" timmar på natten.

Liknande trådar

Hästmänniskan Hej! Vill nog egentligen mest skriva av mig, det känns tungt och jobbigt och vet inte hur jag ska tänka. Jag har haft egen häst...
Svar
15
· Visningar
1 055
Senast: Bison
·
Fritid På onsdag 28/8 börjar Paralympics och det sänds på SVT/svtplay. Ska ni kolla? :banana: Här finns sändningstider och deltagare: 28...
Svar
12
· Visningar
469
Senast: Rosett
·
Tjatter Nej men nu är det väl hög tid, tycker ni inte? 2024 års upplaga av Secret Santa är här! 🤓 Ni som har varit med tidigare har koll på...
49 50 51
Svar
1 018
· Visningar
32 999
Senast: netia
·
Gravid - 1år Det är dags för en ny tråd :heart Försökte hitta den senaste listan men vet att det hänt en hel del sen dess, så uppdatera gärna...
38 39 40
Svar
787
· Visningar
74 129

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka