Vårmammor 2010 & Co del 17! <3

Sv: Vårmammor 2010 & Co del 17! <3

Har du testat smörgåstårtorna på Matkassen i Hhr? De är de absolut enda färdiggjorda tårtor jag gillar, för det är inte alls mycket majonnäs i dom. :)

Ja fast de är inte heller goda jämfört med mammas. Mamma har förstört för mig i all framtid om att tycka att annat är hennes är gott :o
Möjligen västerås bagarns kan vara goda.

Men visst är de iaf bättre än de från andra affärer? :D

Nu har vi handlat allt inför ikväll och jag har lagt med i soffan med iPaden. Vilgot sover och maken får laga lunch! :banana:

Vilgot sover mellan 19:30 och 6 i normala fall och ca 2 h på dagen. Det blir 12-12,5 h/dygn vilket nog är alldeles lagom. :laugh:

Vet ni vad?! :idea: 30 dagar kvar och nästa vecka är min sista jobbvecka!!! :banana::banana: Sen ska jag ligga på soffan och vara sur och bitter och invänta lillemannen! :D

Nja det vet jag inte... kanske :p tycker de smakar ganska lika allihopa utom mammas som är utklassning! :angel:

Ja tänk vad tiden gick fort här på slutet! Det kommer ju bara ploppa (lätt för mig att säga) fram bebisar här nu.

Skönt med någon annan som också kommer att vara hemma och vara bitter då, börjar känna mig lite ensam om det härinne nu. ;)

Jag har faktiskt inte mått illa alls idag nästan, utom när jag öppnat kylskåpet. Det är som om ryggsmärtan tog bort illamåendet. :D jag är iaf klar med jaktlunchen och kaffekokande, så nu ligger jag med vetekudde på ryggen och slappar. Min svärmor är här och passar S, så jag tänkte faktiskt dra en rövare och gå och vila en stund. :o

Ja, det är verkligen helt tossigt med jakt överallt! Ska bli skönt när man den värst älgjakten är över och man har fått jaga med hund ett tag... Vi jagar bara med hund 1 gång i månaden okt-jan, så här är det aldrig några större problem med att ta sig ut i skogen med hästarna. :)

Skulle vara dig evigt tacksam för recept. Jag gör ju i princip aldrig smörgåstårta, så då gör det ingenting om receptet är lite krångligt. :)

Du kanske fick en låsning som klämmer på någon nerv så istället för att må illa så tog det bort ditt illamående :idea: oavsett så är det skönt att du får ett andningsuppehåll i eländet även om det innebär att du har ont i ryggen.

Jag ska muta mamsen och se om jag kan få receptet imorgon när vi ska dit :) tror inte det är så krångligt mer än omständigt eftersom det ganska mycket räkor som ska skalas för att sedan koka räkskalet tillsammans med torsk tror jag att det är! När jag tänker efter så vet jag knappt vad det är för ingredienser i den men jag ska nog allt ta reda på det :D

Jag blir bara mer och mer nyfiken på det där receptet alltså, haha :D nu måste du fixa det, annars kommer jag sitta här och undra över räkskalen och torskarna...

Jag tror också det är något sånt, läsning i ryggen. Fick det när jag skulle lyfta upp lillskrotan i famnen. Stackarn blev livrädd när jag vrålade till av smärta, men det gjorde verkligen helt fruktansvärt ont. :o Ligger och försöker vila, men nu börjar ryggen göra riktigt ont, suck, får gå och micra vetekudden igen. Önskar att jag kunde smeta in mig med voltarengel och ta alla värktabletter jag har, men det kan jag ju inte göra nu. :(

Jag har muskelinflammation över revbenen och det har hänt mer än en gång att jag har skrikit rakt ut när Isabella har klättrat på mig i soffan. Än så länge har jag inte fått henne att gråta eller bli jätterädd men jag har fått henne att se rejält chockad ut :o

Jag tror inte mamma kommer vara allt försvår att släppa i från sig receptet ;)

Okej nu har jag fått se alla ingredienser. Den hemliga var passionsfrukt!
Jag har en plan inför imorgon och det känns bra. :banana:

Vad spännande! Lite udda med passionsfrukt men det är ju gångbart bland det mesta :idea:
Om du har en plan så blir det lite sömn i natt då istället för bläddrande i kokböcker? :)

Ledsen Bollen. Vi hade planerat dyka upp på chokladfestivalen för att se dig vinna i morgon. Men som det ser ut nu så kommer jag inte orka. Biverkningarna från medicinen e överjävliga denna helg. Har knappt tagit mig ur sängen sen sprutan igår.

Mår jag bättre i morgon så kommer vi och hejar på dig. O annars: :banana:LYCKA TILL!!! :banana:

knapplånar mig själv

Måste bara berätta vad lustigt men ändå roligt som hänt.

Min mamma ringde i dag när jag lagade lunch
"Hej, vill du ha en häst?" började hon samtalet med.
Då hade alltså min ena morbror som har 2 st travhästar (som han för övrigt avgudar) ringt och frågat henne ifall hon trodde jag ville ha en av hans hästar. Hästen klarar inte av det hårda livet som travhäst, eller ja, det går men morbror kände att nu får det vara nog, man kan inte hålla på spruta knäna hur många ggr som helst. Fungerar bra så länge han inte måste gå snabbjobb eller tävla. Så jag ska åka och kika på han i morgon :o Har väl inte större ambitioner just nu och det sa jag också, men som "rekreationshäst" nu till att börja med iaf. Bara fara ut å lulla några dagar i veckan.

Ska faktiskt bli spännande och rätt skoj. Hade ett varmblod för många år sedan innan Frans och sen att han inte kostar ett korvöre, då kan man som bara inte tacka nej. Så hösten projekt blir isf att vänja honom vid vanlig vagn och sele!

Ska du aldrig få bli frisk din stackare? :(

Frisk? Vad är det? :p
Revbenen har jag nog haft ont i ca 2 veckor tror jag och halsen verkar vara en sån där varannan dag hals som gör ont när jag sväljer.
Nu kommer nog ingen våga komma nästa veckan men jag är med största sannolikhet inte smittsam utan lever kvar på efterdyningar.

Emmah: Vad spännande med hästen! :laugh:

Liknande trådar

Hästmänniskan Hej! Vill nog egentligen mest skriva av mig, det känns tungt och jobbigt och vet inte hur jag ska tänka. Jag har haft egen häst...
Svar
15
· Visningar
1 051
Senast: Bison
·
Fritid På onsdag 28/8 börjar Paralympics och det sänds på SVT/svtplay. Ska ni kolla? :banana: Här finns sändningstider och deltagare: 28...
Svar
12
· Visningar
469
Senast: Rosett
·
Tjatter Nej men nu är det väl hög tid, tycker ni inte? 2024 års upplaga av Secret Santa är här! 🤓 Ni som har varit med tidigare har koll på...
49 50 51
Svar
1 018
· Visningar
32 998
Senast: netia
·
Gravid - 1år Det är dags för en ny tråd :heart Försökte hitta den senaste listan men vet att det hänt en hel del sen dess, så uppdatera gärna...
38 39 40
Svar
787
· Visningar
74 128

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka