Vårmammor 2010 & Co del 17! <3

Sv: Vårmammor 2010 & Co del 17! <3

Jag kan tipsa om youtube om du vill ha förslag på olika knytningar. Finns länkar till flera i tråden här på buke: Vi som bär i sjal/sele! :)

åh vad skönt att du inte tog min peppning som något jobbigt. Jag tycker att du är väldigt stark som lyckats gå ner 8 kg. Det är ju mycket! Att man sen går upp en del igen, så är det ju tyvärr för många. Vad har du för strategi? Inga sötsaker bara, eller inlagt mer motion också?

Mikan, Nu har jag sett henne (efter att först ha letat på fel sjukhus hela gårdagen, hehe). Vilken sötnos!! :love: så sött med hår, mina killar har ju inte haft många fjun på skallen. Namnet passar bra. Vill du inte slänga in den bilden här? (webbisar alltså)

Zody. Ja, fy fan vad jag hatar cancer jag med. Allt för många i min närhet har tagits ifrån mig av den grymma sjukdomen.. Dessutom, av min mammas 5 syskon, så har alla 4 systrar fått bröstcancer. Kul gen att ha, nä fy :cry: Läkarna misstänker att min mormor har magcancer nu, för hon har så ont i magen och problem med mat osv. Min farmor gick bort av livmoder- och skelettcancer. (bara för att nämna några)

Michaellan, Jag hade ju tänkt komma den 22:a. Men si det gick inte :( Sambon skulle till Västerås den helgen och mamma och syster är borta på öppet hus på syrrans skola, så jag är själv hemma med båda barnen.. Å jag tar INTE med mig 2 torpeder till en träff. Skittråkigt, men jag får hänga på nästa gång helt enkelt. För jag vill ju träffa er alla.

Modett, Fan vad impad jag är över er som kan välja bort det göttaste i matväg (dvs kolhydraterna). Det skulle jag aldrig palla.

Vad hemskt med din farmor. :( cancer är verkligen en fruktansvärd sjukdom. Jag förlorade min morfar i det också. Han fick beskedet i april och i augusti var han borta, för evigt saknad. Ta vara på varandra på slutet, jag ångrar verkligen att jag inte var mer vid hans sida, men det var så otänkbart att han skulle försvinna så fort.

*kl*
Igår var en riktigt bra idag, lyckades sova hela natten och det gjorde underverk! Fick min häst riden och alla pållarna fick nya skor på sig. Sen rök jag och sambon ihop om en småsak och bråkade halva kvällen. Vilket såklart gjorde S uppspelt och orolig, så att hon sov väldigt oroligt och vaknade mitt i natten och var vaken i två timmar, så idag mår jag SKIT och måste ut i stallet 10, mocka och ta in två hästar och sadla på, sen in och laga lunch tills min väninna kommer för att äta lunch och rida hästen. Pust. Funderar på att skaffa små kräkpåsar att ha med i fickan dygnet runt...

Tänkte inte ens på att länka från webbis sidan, säkert mest pga att jag är så himla dåligt insatt i hur det fungerar. Någon som kan och har en hand ledig får gärna göra det!

Det är ju jättebra att ha gått 8 kg.

Klart att man får svackor, men det är bara att köra på igen.
Själv har jag svackor var tredje dag.... :grin:

Ställde mig på vågen i morse. Hade visst "bara" gått upp ett kilo igen:)
"Bara" 31 kilo kvar tills jag är nöjd, men det får bli på väldigt lång tid eftersom jag hade planer på att starta syskontillverkning i december :D
Men ska gå ner så mycket jag kan fram till dess iaf.

Jotack jag håller med! Kolhydrater och socker är ju det bästa :d Mina portioner brukar bestå av ett jättelass spagetti och en liten slev köttfärssås. Men men, har gått bra såhär långt. Sen kommer vi inte vara så himla strikta tror jag, om nu detta håller i sig, men kan väl vara bra att äta lite GI-inspirerat och framförallt inget godis/fika på veckorna och lyxa på helgen.

Kl

Jag blev nyss lite förgrymmad på en jobbarkompis. Han ska bli pappa igen och dottern kommer då att vara 8 år. De har sparat allt från henne, även babyskydd. Jag upplyste honom att det är begränsad livslängd på såna, men han sa bara "äsch, det funkar ändå!" :eek: Eeeh, ja, kanske det, men om de krockar rejält kan det ju faktiskt vara skillnad på liv och död för den lille!! :crazy: Dessutom har det nog hänt en hel del med utvecklingen av babyskydd, att det bara är dumsnålt att använda en sån gammal.

Kolla förresten lägenheten jag länkade till på Fb!! Precis så vill jag bo sen när killarna blir lite äldre. Det är ju bara att inse att den drömmen aldrig kommer att bli sann... :( Jag spanade på den lägenheten varje dag när vi bodde i huset bakom, men aldrig trodde jag väl att den skulle vara sååå dyr...

Vilken sötis du fått! :love: och vad hår! Har hon fjun på ryggen också? Det hade S när hon var en färsking, så mysigt. :D

Tycker att Ester var ett väldigt fint namn. :)

Men så får du inte tänka! När killarna är så gamla så har ni ju hunnit jobba upp en buffert igen. :)

Hur har ni gjort? Har ni sparat allt från Vilgot? Vi kommer använda S skydd till vår nying. Vagn får vi se hur vi gör med. S åker ju i stort sett inte vagn längre och hon sover aldrig i den, utan här är det springa som gäller. Funderar på att skippa att köpa syskonvagn faktiskt och köra på platta som S kan stå på om vi ska åka någonstans. Får sån seperationsångest av tanken på att behöva sälja någon av våra vagnr. :o

Just nu skiljer det nästan 5 milj i värde mellan vårt hus och den här lägenheten. På 15 år måste jag spara 27700 kr i månaden. Det fixar jag ju lätt! :banana: :angel:

Vi har ju sparat allt utom babyskyddet. Vi sålde det pga platsbrist och även för att få ett helt nytt till lillbebis. Sen hade vi ju inte riktigt räknat med att lillbebis skulle tillverkas bara ett par månader efter försäljningen. :o Sen har vi inte köpt något mer än syskonvagn. (Där ljög jag lite, men inga stora grejer) Det är ju en Phil & Teds och det är enbart den vi använder till Vilgot nu. Teutonian kommer vi nog bara att ha kvar över vintern, dvs så länge lillbebis ligger ner. P&T är ju knappast optimal att ha som liggvagn.

Jag är i valet å kvalet när det gäller syskonvagn. Theo sover lunch i sin vagn varje dag och lillebror ska väl förhoppningsvis också sova ute i vagn. Så valet står mellan en liknande vagn som den vi har så dom "får" var sin eller en syskonvagn men ändå behålla den vi har. Är rätt sugen på en UJ Duo. Åkplatta är nog inget alternativ för oss ffa nu i vinter. Hmmm nä det är inte lätt, promenerar ju en del hemma vid och vill ha en smidig syskonvagn om vi nu ska ha en. Finns en syskonvagn från EL hos mamma å pappa men den blev jag lite skeptiskt till när Theo lyckades välta den :eek:

Jättebra ju med 8kg, och det är klart det vandrar lite upp och ner :)
Jag började ju jag med men står faktiskt på ca 8kg minus från slutet av juli :) har gått lite upp och ner och jag bantar ju verkligen inte nu men försöker iaf tänka på lite vad jag stoppar i mig, så jag är väldigt förvånad faktiskt...

Lottch - ang syskon så har ju inte vi sparat något tyvärr :( så det kommer bli en dyr historia det här, men det är ju några underbara människor här inne som erbjudit sig att sälja lite småkläder sen till oss :love:
annars så är det ju ett babyskydd vi måste skaffa och syskonvagn har vi ju redan iom att vi skaffade P&Ts till M, ska bara köpa till själva syskonsitsen :) M trivs ju ännu väldigt bra med att åka vagn. Spjälsängen har vi iaf kvar.

Mikan - Vilken sötis hon är din lilla Esther.

Liknande trådar

Hästmänniskan Hej! Vill nog egentligen mest skriva av mig, det känns tungt och jobbigt och vet inte hur jag ska tänka. Jag har haft egen häst...
Svar
15
· Visningar
1 061
Senast: Bison
·
Fritid På onsdag 28/8 börjar Paralympics och det sänds på SVT/svtplay. Ska ni kolla? :banana: Här finns sändningstider och deltagare: 28...
Svar
12
· Visningar
469
Senast: Rosett
·
Tjatter Nej men nu är det väl hög tid, tycker ni inte? 2024 års upplaga av Secret Santa är här! 🤓 Ni som har varit med tidigare har koll på...
49 50 51
Svar
1 018
· Visningar
33 015
Senast: netia
·
Gravid - 1år Det är dags för en ny tråd :heart Försökte hitta den senaste listan men vet att det hänt en hel del sen dess, så uppdatera gärna...
38 39 40
Svar
787
· Visningar
74 129

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Oseriös avel 2023
  • Utreda för allergi eller inte
  • Akvarietråden V

Hästrelaterat