Vårmammor 2010 & Co del 17! <3

Sv: Vårmammor 2010 & Co del 17! <3

När vi var små och fick paket brukade vi barn få varsitt paket i taget att öppna och sen var det viktigt att tacka och krama den man fått paketet av och den som köpt paketet kunde förklara om det låg något särskilt bakom gåvan. Jag blev faktiskt lite chockad och illa till mods när vi förra julen firade med sambons familj och hans brorsöner bara slet upp paketen, inte ett tack, utan mer missnöjesrop om det var något som var mindre kul. Hälften landade i en hög på golvet, blandat med skräppapper och de lyckades riva sönder alla paket som låg under granen som inte var till dem, som jag spenderat timmar med att fixa och slå in. Det kändes bara så grymt otacksamt.
Det kunde ha varit jag som skrivit det där. Hemma har vi alltid öppnat ett paket i taget och det är den bästa stunden på hela julen! Att se vad alla köpt och fått.

Hos makens familj delas allt ut på en gång, alla sliter upp allt samtidigt, ingen vet vem de fått paketen av och allt äf över på 10 min. :crazy: Skittråkigt!

Nä du är ingen surkärring, ditt hus dina regler. Usch jag hade blivit galen om jag var du. Vi gör på samma sätt du beskriver. Vi delar ut alla klappar och sen väntar vi in pappa som vart på kyrkogården och tänt ljus ;) när han är tillbaka går vi varvet runt och alla får öppna varsitt paket sen håller vi på så tills alla paket är öppnade.

Jag förstår vad du menar och blir själv irriterad av sånna kommentarer... Jag äter också mycket och ganska fort och får ofta liknande kommentarer som du får.

Den värsta kommentaren jag vet är "härligt att se en tjej som verkligen äter", känner mig som en flodhäst varje gång då.

Skönt att jag inte är ensam om att tycka att kaosartad paketöppning är på gränsen till jobbig. :) Jag längtar till den här julen, känner mig mer stark nu än förra året då allt var så nytt med sambons släkt och Selma. Jag slet som ett djur med att göra allt, iår tänker jag köpa mer färdigt, utom sillen som jag älskar att göra själv. Men lax och alla röror får vår kompis som är fiskhandlare och kock stå för. :love:

*kl*
idag har varit en riktigt pissig dag. Spydde i boxen när jag mockade, sa att jag var magsjuk och vår gårdskarl erbjöd sig att mocka lösdriften och fylla på vatten. :love: så jag har kunnat sitta inne och bara ta det lugnt. Jag hoppas verkligen att det går över snart, vill ju kunna rida i eftermiddag...

Jag sitter här och är alldeles pirrig i kroppen. Jag fyller år imorgon så våra vänner ska ta med oss på någon överraskning. Vi fick order om att vara klara vid halv 6. Jag är barnsligt förtjust i sånt här:D Iggys morfar kommer om em timme och hämtar honom så ska han sova där i natt. Sovmorgon :bump:

Men hallå så säger man väl ändå inte :eek: oavsett om jag tycker någon äter mycket eller lite så kommenterar man inte det. Det är väl bara att hålla truten. En del människor tycks sakna uppfostran :devil:

Dina nätter med Ture låter som mina med Thea.
Hon har tills förra veckan bara sovit i våran säng, nu har jag börjat natta i egen säng.
Läser bok, kramas, men det slutar ALLTID med att hon ammas till sömns =jävligt ont i ryggen eftersom jag sitter som en förvriden trädstam på golvet.
MEN hon somnar i egen säng!!!!!
stora framsteg.

Men jag är förbannat trött på att amma och vill INTE men samtidigt är jag så lat och bekväm för det är lätt att få henne att somna =/
Hon vill inte ha välling alls.

Annars.
hej på er alla.
Jag läser nästan varje dag men har sällan tid att svara.:o

Hej på dej :laugh: kul att höra av dig och veta att du finns i bakgrunden :) Hur går det med flytten?

*kl*
Vi är en "ohyffsad" familj som delar ut paketen och sedan öppnar alla samtidigt men eftersom varken jag heller brorsan (vi var de enda barnen väldigt länge) är giriga så har vi vetat vilka paket som var från vem och kunnat tacka alla för paketen. Vi har iofs aldrig slitit upp våra paket trots att vi har gjort paketutdelning på det sättet som verkar vara ofint.
Nu i vuxen ålder så öppnar vi paketen fortfarande samtidigt allihopa och man hinner både studera och tacka för presenterna innan man fortsätter med nästa paket. Det händer att vi t.o.m. ha genomgång vad alla har fått när allt är öppnat (även när vi var små) men det verkar bero på när själva paketutdelning blev av.

Det är eg. bara julafton jag tycker illa om. Huset är välpyntat och jag älskar 23 dec när vi åker hem till mina föräldrar, äter julskinka och tittar på film :love: Skulle kunna gå i ide den 24 och sedan vakna igen den 27.

uppdatering efter nästan en vecka utan mobil eller internet. I lördags kväll 18.17 fkddes vå4 dotter i v 36+2. 49 cm och 3145 gram. Förlossnignen gick helt perfekt, vi är på neo då hon behöver sola. annars mår vi bra och hon äter duktigt, vi hoppas på att komma hem imorgon. Jag saknar de där hemma och A är förvirrad och frågar efter mamma, vilket är jobbigt för mig då han är för liten för att förstå. Samtidigt har han blivit enormt stor denna vecka sedan lillasyster kom.

Ska läsa ifatt i tråden så småningom...

Grattis!!! Skönt att höra att förlossningen gick så bra!! Underbart att höra ifrån dig!!! :)

Grattis :love:

Michellan: vi öppnar också samtidigt. Med så stora familjer och så många klappar skulle det nog ta flera timmar annars.. Däremot så tackas det och alla är nyfikna på vad de andra fått och av vem. Förutom min mellanbror :mad: han är 15 år och var så grymt oförskämd förra julen så mamma gick upp på övervåningen och grät. Jag var nådigt förbannad.. Jag hoppas han växer ur det.

Och så dagens jobb-update :D Deringde från superjobbet och vill att jag ska komma på en andra intervju :bump: tog bara 3 1/2 vecka. Så tisdag morgon gäller det..

Annars så snackade jag med personalchefen på gamla jobbet. Hon ska lobba för en kanske 50% tjänst åt mig. Vore inte heller dumt, trivs så bra på det företaget.

För övrigt tredje dagen som arbetslös. Jag känner mitt människovärde sjunka för varje dag som går :cool:

Vi försöker dela ut paketen i lugn å ro men oftast blir det lita smått kaosartat när alla barn är med. Småttingarna tycker i regel att pappret å snörena är många ggr intressantare än själva grejen dom får :o

Varför inte dom vuxna får paket är 2 anledningar, svårt att veta vad man ska köpa till alla sen är vi totalt i min familj 16 stycken (+ 6 stycken på sambons sida) som ska ha paket så även om man bara ger nån liten grej till alla så blir det rätt dyrt :crazy:. Därför körde vi med 100:- klapp ett tag men som jag skrev till Armani, den blev oftast bara liggandes i nån vrå. :o Så vi myser mest, dricker glögg å äter alldeles för mkt choklad och knäck :)

Varför tycker du illa om julafton?

För att som liten på den tiden vi hade kontakt med min bio.pappa så var det alltid bråk om var vi skulle fira och vi barn ville fira hos mamma. Fick givetvis fira hos mamma då men man fick inte tro att man skulle komma undan med gott samvete heller.
Min bio.pappas sambo har skällt ut mig efter noter av att jag bara åt julskinka av det kalla. Jag är ingen sillmänniska och korvar brukar jag äta några få av (hemma hos mamma finns mera gott typ ägghalvor m.m.). Sedan har hon betett sig ganska grisigt överlag annars också, riktigt utfrysningsmetod.

Sedan när jag var ungtonåring så fick min morbror ett gäng ungar som är mer vilda än tama. Ganska ouppfostrade faktiskt för deras pappa aka min morbror tror att det är så man är en bra pappa, man låter barnen härja fritt bara man ber dem hacka hål i parkettgolvet försiktigt. Sedan de barnen kom så har julafton varit allt annat än lugn, prata i samtalston finns inte i deras värld.

Min mormor och hennes man är gifta, klarar sig inte utan varandra men kan inte leva med varandra. Alla julaftonar bråkar de om allt möjligt, från det att maken råkar säga något på fel sätt (fel tonläge) till att de vill åka vid olika tider. Min mormor har även suttit en julafton och deklarerat att gammal är det onödigt att bli, bättre att lägga sig ner och dö än att bli gammal. Min mormor är väldigt speciell och har varje år någon hang-up.

Så nej, mina julaftonar brukar inte vara så himla roliga och har en massa dåliga minnen. Jag vill bryta traditionerna och börja fira med våra familjer (föräldrar och syskon) hemma hos oss (enklast med tanke på hästarna) men vad ska de andra släktingarna säga. Kan inte byta traditioner inte...

uppdatering efter nästan en vecka utan mobil eller internet. I lördags kväll 18.17 fkddes vå4 dotter i v 36+2. 49 cm och 3145 gram. Förlossnignen gick helt perfekt, vi är på neo då hon behöver sola. annars mår vi bra och hon äter duktigt, vi hoppas på att komma hem imorgon. Jag saknar de där hemma och A är förvirrad och frågar efter mamma, vilket är jobbigt för mig då han är för liten för att förstå. Samtidigt har han blivit enormt stor denna vecka sedan lillasyster kom.

Ska läsa ifatt i tråden så småningom...

Grattis!! :banana::bump:
Vad roligt att höra att allt gått bra :) ganska stort barn för att vara född i v. 37 och så roligt att förlossningen blev så bra!

Grattis :love:

Michellan: vi öppnar också samtidigt. Med så stora familjer och så många klappar skulle det nog ta flera timmar annars.. Däremot så tackas det och alla är nyfikna på vad de andra fått och av vem. Förutom min mellanbror :mad: han är 15 år och var så grymt oförskämd förra julen så mamma gick upp på övervåningen och grät. Jag var nådigt förbannad.. Jag hoppas han växer ur det.

Stackars din mamma :(

tack för att ni tänkt på mig. Nu vill jag bara hem, mamma och svärmor var här innan idag med sönerna. Jag började gråt så fort jag såg dem och det gjorde H orolig innan jag lyckades förklara varför jag var ledsen. A såg ut som om han inte vågade lita på att det var jag. Efter 45 min nere i cafeterian kommer en ssk och hämtar mig för tjejen har vaknat och vill ha mat. Var tvungen att sätta ner a som bkrjar gråta . H följde med upp på avd. Jag har gråtit mest hela em, saknar de där hemma. Tur att mamma hade med sig min mobil iaf..

Grattis Mikan!! :banana::bump:

Och en jättestor kram till dig som längtar efter dina pojkar! Måste vara jättejobbigt att vara ifrån dem :(

Kram igen! :)

Åååh så jobbigt det måste kännas mitt i det glada för nya lilla familjemedlemmen! Hoppas ni får åka hem snart.

Usch va jobbigt :( förstår att du saknar dina pojkar där hemma! Kommer också längta ihjäl mig efter M om jag måste stanna längre än 1 natt. Hoppas verkligen att du får åka hem imorgon! Skönt också att du äntligen fick din mobil du måste ha kännt dig riktigt isolerad. Men nu är det inte många (vakna)timmar kvar till imorgon och då håller vi tummarna att du får åka hem!!

Liknande trådar

Hästmänniskan Hej! Vill nog egentligen mest skriva av mig, det känns tungt och jobbigt och vet inte hur jag ska tänka. Jag har haft egen häst...
Svar
15
· Visningar
1 077
Senast: Bison
·
Fritid På onsdag 28/8 börjar Paralympics och det sänds på SVT/svtplay. Ska ni kolla? :banana: Här finns sändningstider och deltagare: 28...
Svar
12
· Visningar
469
Senast: Rosett
·
Tjatter Nej men nu är det väl hög tid, tycker ni inte? 2024 års upplaga av Secret Santa är här! 🤓 Ni som har varit med tidigare har koll på...
49 50 51
Svar
1 018
· Visningar
33 022
Senast: netia
·
Gravid - 1år Det är dags för en ny tråd :heart Försökte hitta den senaste listan men vet att det hänt en hel del sen dess, så uppdatera gärna...
38 39 40
Svar
787
· Visningar
74 129

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka