Sv: Vårmammor 2010 & Co del 17!
Hos makens familj delas allt ut på en gång, alla sliter upp allt samtidigt, ingen vet vem de fått paketen av och allt äf över på 10 min. Skittråkigt!
Det kunde ha varit jag som skrivit det där. Hemma har vi alltid öppnat ett paket i taget och det är den bästa stunden på hela julen! Att se vad alla köpt och fått.När vi var små och fick paket brukade vi barn få varsitt paket i taget att öppna och sen var det viktigt att tacka och krama den man fått paketet av och den som köpt paketet kunde förklara om det låg något särskilt bakom gåvan. Jag blev faktiskt lite chockad och illa till mods när vi förra julen firade med sambons familj och hans brorsöner bara slet upp paketen, inte ett tack, utan mer missnöjesrop om det var något som var mindre kul. Hälften landade i en hög på golvet, blandat med skräppapper och de lyckades riva sönder alla paket som låg under granen som inte var till dem, som jag spenderat timmar med att fixa och slå in. Det kändes bara så grymt otacksamt.
Hos makens familj delas allt ut på en gång, alla sliter upp allt samtidigt, ingen vet vem de fått paketen av och allt äf över på 10 min. Skittråkigt!