Vårmammor 2010 & Co del 17! <3

Sv: Vårmammor 2010 & Co del 17! <3

Ja jag är tacksam för min mamma, tackade henne många gånger för skor och ytterkläder. Jag hade inte köpt skor för 750kr. Jag stod och höll i ett par skor för 500 och tyckte det var mycket pengar samtidigt som jag funderade på hur dåliga vinterskor från skopunkten egentligen kan vara.

Blir inte många julklappar här hemma faktiskt. Blir nån leksak/kläder till Bellan och sedan något till hennes kusiner. Brorsan min får väl också något men sen har vi för mycket pengar som ska betalas av på köket.

Men hade inte skopuntens skor fått riktigt bra resultat i vinterskotesten?

Jag har ingen aning om vad vi ska köpa. Ska nog kolla testen igen, men jag betalar inte hur mycket som helst för ett par skor.

Inte ens susning hur det ser ut i test på vinterskor. Hade nog tänkt att köpa extra skorna där oavsett just för deras erbjudanden med flera par skor. Jag och M brukar köpa våra skor där med väldigt varierande resultat. Förra året lämnade M tillbaka sina skor efter 2v för att sulan hade släppt. Så vi brukar säga att från sko punkten får man vad man betalar för men för de priserna kan man ta sig råd att köpa två par utan att komma upp i några 750 kr. Inte ens mina skor kostar så mycket så det är ju inga pengar jag vill lägga ut och har inte heller lagt ut på skor till Bellan.

Senast ändrad:

*kl*
Oscar kommer att ha kavat Defender i vinter. Hoppas de är bra, de är rätt stora och klumpiga trotts rätt storlek.

Och julklappar har jag upplevt blir billigare och billigare för oss :D
Köper i princip bara till syrrans ungar, lillebror och Oscar. Och om nån kompis nödvändigtvis vill byta klappar. Kanske nån bok eller nåt till sambon då jag kanske får en chokladask av honom.
Åh, får inte glömma den obligatoriska kattkalendern till svärmor :D
Är inte så sugen på det här med julen längre. Bara hets och hysteri för en enda dag.
Nej, jag är mer av en påskmänniska. Då äter vi typ samma saker, alla träffas med det är mindre hysteri ;) Och så det det ju vår då!!

Jag gillar inte jul, har aldrig gjort. Bara en massa tjafs om vem man ska fira hos och tråkiga barndomsminnen. Nyår en vecka senare däremot, lugnt och skönt, M har nästan i alla år jobbat nyårsdagen så vi har firat den sparsamt med god mat och sedan tittat på fyrverkerier från sovrumsfönstret :love:

Funderar också på Kavat Defender klämmde på dom när vi va in i skohuset sist. Tyckte inte dom känndes så mkt mer klumpiga än Miltons första röda kavatskor. Samma stil på dom. Men kanske får gå dit igen och mäta hur stora dom är innuti så kan jag beställa rätt storlek sen. Milton ska ha stl. 21 nu(beroende på skon då såklart) Men ska man satsa på en vintersko i stl. 22 då? Så kan man ha tjocka strumpor och hans fötter borde ju växa en del fram till mars-april. Hur har ni tänkt?

Jag går mot strömmen och gillar julen! Mys! Och extra mycket nu när vi inte längre kan åka iväg (pga egna stallet, hähä) utan folk får komma till oss :D

Jag vill gilla julen och tycker att förväntningarna är mysiga. Fast blir nästan alltid besviken varje år. Varför vet jag inte riktigt bara är så. Men jag vill att Milton ska växa upp och älska julen därför vill jag gärna skämma bort honom redan nu fast han är så liten. Nyår älskar jag men det är ju bara för att jag fyller år då så det alltid firas med god mat och fina fyverkerier. Påsken tycker jag är onödig, gillar inte maten så det känns bara onödigt.

Oscar har stl 24 nu, så han fick skor i stl 25 för att kunna växa i samt ha extra sockar.

Mycket av mitt jul-ogillande beror på sambons satkärring till faster! Visst är det synd om kärringen vars man trillade av pinn för herrans massa år sen och inga barn har hon.
Men bara för det behöver hon inte bjuda in sig till oss år efter år när hon har en syster till som hon kan fira med :grin:
Hon är av den där typen som man måste lyda, annars blir det gnäll deluxe :devil:

Jag går mot strömmen och gillar julen! Mys! Och extra mycket nu när vi inte längre kan åka iväg (pga egna stallet, hähä) utan folk får komma till oss :D

Jag kan bara hålla med dig, jag älskar julen! Allt som hör julen till. Innan vi fick Milton firade vi jul var för sig dock :o Mest för att vi är såååå familjära bägge två och kan inte tänka oss att fira jul utan våra systrar och föräldrar :D Men nu får vi nog dessvärre tänka om :( Det fungerade förra året, eftersom våra föräldrar firade jul i samma by och då kunde vi börja hos sambons familj och avsluta hos min. Så kommer det inte kunna vara alla år. Och vi vill absolut inte ha julen här = då blir det bådas familjer och nej, det orkar nog ingen av oss med! Så det är faktiskt enda nackdelen jag kan komma på.
Oj vad svamligt det blev!

kl
Förresten, någon som vet hur kavat defender är i storlek? Har funderat på sådana till Milton också, de verkar vettiga =)

Jag håller med dig! Julen är min favorithögtid. Jag har redan börjat planera julbak, sillinläggningar, julgodis, pynt här hemma- vart stakarna ska stå osv. Julklappar däremot är mindre kul. När första advent kommer går jag hemma och myser ända fram till jul :love: men så fort julafton varit är julen slut och julsakerna åker oftast ut innan nyår.

Har ju då defenders i stl 25. Försökte mäta invändigt med ett måttband och fick det till 16 cm. Googlade lite och fick fram att runt 16 är stl 25. Så de är nog rätt normala i storleken invändigt. Sen är de så tjocka att utifrån sett ser de enorma ut!

//Anna, som torkat hundspya numero femtielva på en timme. Börjar bli lite orolig för min labbe. Men han är en äkta soptunna och här väl hävt i sig nåt päckel ute :grin:

Hur har det gått med Douglas föresten? Va inte han dålig igen för ett tag sen? Eller minns jag helt galet?

Han va ju som sagt risig igen. Han hade samma symtom som när han fick sitt akuta diskbråck. Men jag hade honom på strikt vila. Bara bära ut för att låta han göra sina behov sen in i buren med värme. Och nu är han sitt gamla vanliga jag igen.
Vet inte om det bara va en känning eller nåt. Men jag va ju helt inställd på att behöva avliva, låter inte han gå igenom en operation igen. För hundens skull, sen att jag skulle gråta blod i flera veckor är en annan femma.

Va skönt att det försvann med bara vila den här gången! Hoppas det håller sig bra nu för förstår att du inte vill låta operera honom igen. Han är verkligen fin din Douglas! :)

Vi gick inte på något traumasamtal med kurator, däremot så var vår barnmorska och läkare inne och pratade med oss flera gånger om vad som hänt, varför och hur vi kände. De gick igenom alla förlopp och bad om ursäkt för vissa saker. "vår" bm gick ju av passet när jag var fullt öppen kl 6 och blev skitförbannad när hon fick höra hur lång tid det tagit till snitt, så de bm vi hade sist ville jag inte se igen, vilket jag också slapp.

Jag trodde att jag var okej efter förlossningen och alla samtal vi hade på förlossningen, men jag märkte efter ett tag när jag kommit hem att varken jag eller sambon var okej, men då ville inte han gå tillbaka till sjukhuset för samtal. Däremot har vi mer eller mindre bestämt att vi ska göra det nu inför denna förlossning, för nu sitter jag här med en stor klump i magen och är livrädd för vad som komma skall.

*kl*
Selma vaknade helt plötsligt halv två och nu sitter jag här vid hennes sida i hennes rum. Vi försökte ha henne i vår säng, men hon var som en liten virvelvind, så jag gav upp. Nu mår jag så fruktansvärt illa att jag är helt snurrig i huvudet och borde antagligen äta för att inte kräkas, men jag vågar inte röra mig, för jag tror äntligen att hon somnat om. Nu ska jag bara klara av att smyga ut ur rummet och inte snubbla på någon leksak...

På tal om ingenting så är jag så himla glad på våra stallgäster. :love: en av smågnagarnas häst är halt, så hon har hjälpt min sambo med hans häst och det har gått sååå bra! Han har ju världens största kliv, men hon lyckas gunga med hur bra som helst och idag (igår) skuttade de över några hinder tillsammans, så nu har min sambo övertalat henne att vara me på samma pay and jump-tävling som min lilla b ska hoppa. :) det ska bli så kul! Hon har varit lite ledsen över lite grejer i hennes skola, så det är så kul att se henne så glad och få lite extra självförtroende igen. :love:

Vi är nog tvärt emot på DEN punkten då - varken jag eller maken bryr oss om att vara med familjen på julafton :D dvs familj lika med våra syskon och föräldrar. Däremot vill vi till varje pris vara med varandra. Vi har båda skiljda föräldrar och alltså 4 familjer att fira med i 3 olika kommuner. Så det har förr om åren kunnat se ut som min mamma dagen innan julafton, hans pappa julaftons förmiddag, hans mamma julaftons kväll och min pappa/farmor (viktigt med farmor!) juldagen.

Viv: jag håller med, julklapparna kommer långt ner på listan!

Funderar också på Kavat Defender klämmde på dom när vi va in i skohuset sist. Tyckte inte dom känndes så mkt mer klumpiga än Miltons första röda kavatskor. Samma stil på dom. Men kanske får gå dit igen och mäta hur stora dom är innuti så kan jag beställa rätt storlek sen. Milton ska ha stl. 21 nu(beroende på skon då såklart) Men ska man satsa på en vintersko i stl. 22 då? Så kan man ha tjocka strumpor och hans fötter borde ju växa en del fram till mars-april. Hur har ni tänkt?

Skon bör vara 2 cm för stora när dom tas i bruk. Så måtta Miltons fötter o lägg till två cm, så letar du efter skor/storlek som har de innermåttet.

Samma här. Vintern är fantastisk, först fyller min man år, sen jag, så kommer julen och därefter nyår. Fatta vad mycket jag får baka :banana:

Jul firas här, vi vägrar åka någonstans, till de flestas glädje ;)
Nyår brukar kompisgänget fira tillsammans, vi brukar vara mellan 15 - 22 st. Vi turas om att vara hos varandra, fast de senaste fem åren så har vi bara varit hos oss och ett annat par. I år är det vår tur igen, trerätters menyn började planeras i våras men har ändrats ett otal gånger :D

Julklappar får endast barnen, resten får ett värdebevis på något. Förra året så lånade vi ut pengar till småföretagare i Afrika. Året innan det så var det från Unicef. Mycket smidigt och känns bra för oss att slippa hysterin runt julklappar. Det är dags att fundera ut årets julklapp...

Liknande trådar

Hästmänniskan Hej! Vill nog egentligen mest skriva av mig, det känns tungt och jobbigt och vet inte hur jag ska tänka. Jag har haft egen häst...
Svar
15
· Visningar
1 077
Senast: Bison
·
Fritid På onsdag 28/8 börjar Paralympics och det sänds på SVT/svtplay. Ska ni kolla? :banana: Här finns sändningstider och deltagare: 28...
Svar
12
· Visningar
469
Senast: Rosett
·
Tjatter Nej men nu är det väl hög tid, tycker ni inte? 2024 års upplaga av Secret Santa är här! 🤓 Ni som har varit med tidigare har koll på...
49 50 51
Svar
1 018
· Visningar
33 022
Senast: netia
·
Gravid - 1år Det är dags för en ny tråd :heart Försökte hitta den senaste listan men vet att det hänt en hel del sen dess, så uppdatera gärna...
38 39 40
Svar
787
· Visningar
74 129

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Vad gör vi? Del CCVII
  • Vilket är ert favoritgodis?
  • Gravid som "äldre"

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat