Vårmammor 2010 & Co del 17! <3

Sv: Vårmammor 2010 & Co del 17! <3

Svarar på lite allt möjligt..

H har fått en Reimaoverall av sin farmor och har även bla en ärvd Didriksson från min minsta lillebror (som är 4 bast). Så jag har inte ens funderat på overaller i år :D Skor däremot.. Han har några ärvda vinterskor men vete fåglarna om han kommer kunna ha dem. Några är i strl 20 = antagligen för små till vintern och några är i strl 24 = antagligen för stora. Men har inte testat dem så vet inte hur de är i storlekarna :) Och annars är det väl bara att köpa nya - vi har ju trots allt sluppit köpa overall!

Hur H sover.. vet jag inte längre. Är inne på tredje veckan med hosta. Förvisso blir den allt mildare, men stör fortfarande nattsömnen. Vanligtvis somnar han vid 20-20.30. Gode segsövd för det mesta, kan ta en 30 min.. beror mkt på att han är mitt emellan att behöva sova 1 eller 2 ggr/dag. Sover han bara 1 så somnar han kanske redan vid 19 och det är i tidigaste laget tycker jag, för den som jobbar hinner ju knappt se honom :crazy: Och dessutom så vaknar han i ottan då. Somnar han vid 20.30 sover han till mellan 06-07. Vaknar nån gång mitt i natten och flyttar över till vår säng.

Gällande "praktikplatsen" så har jag slängt ut några små krokar igår och det är positiv respons. Tror jag det, få välutbildad arbetskraft gratis..

Och blomman, mkt ovanligt som sagt :D En rosenkalla är det, som passar finfint i köksfönstret. Tror jag ska ge min karl lite sweet lovin senare, det är ju sexigt med sådana överraskningar ;) :D

Då byter jag ämne och berättar en rolig grej från idag när jag var på njurstensröntgen.

När läkaren kallade in mig så visade han mig till ett skynktäckt omklädningsrum med orden "ta av dig din bh, men lämna toppen på. Byxorna drar du ner när du kommit in till oss" :rofl: Jag skulle ha svarat, nej men inte på första daten :D

Hur Milton sover beror lite på hur kvällen blev med mat och välling. Har han ätit lite och inte all välling så vaknar han 1 gång under natten och vill ha välling men somnar om direkt den är uppäten. Visst ibland kan han vakna och ropa till men då räcker det med nappen eller så blir det bara ett rop och sen somnar han om igen.

Han går och lägger sig kl 19 och sover oftast till 07(ibland till 06.30) Vet inte hur fort han somnar men jag gissar att det går fort(han somnar själv i sitt rum vi lägger bara ner honom och gå ut)
Vi kan ha trassliga perioder då han är uppe längre eller vaknar fler gånger men efter någon vecka så går det alltid tillbaka till 19-07.
På dagen sover han antingen två kortpass eller ett långpass som mest 3h tror jag det brukar bli.
Det är oftast jag som lägger. Lägger sambon så måste jag iaf gå upp och lägga om så vi har blivit lite lata. Men är inte jag hemma så funkar det bra med att sambon lägger.

När läkaren kallade in mig så visade han mig till ett skynktäckt omklädningsrum med orden "ta av dig din bh, men lämna toppen på. Byxorna drar du ner när du kommit in till oss" :rofl: Jag skulle ha svarat, nej men inte på första daten :D

:rofl: tänk om du hade svarat så :D låter ju lite suspekt när de tycker att underkläderna ska av och byxorna nerdragna :p Haha guld!

Nu ska jag titta på "Drömmen om ett barn"
Det ska bli kul att titta för på ett bekant par är med så ska bli kul att få se hela deras resa även om man fått läsa en del under resans gång! Tror dock inte dom är med ikväll. :)

Senast ändrad:

Jag hade svårt att hålla mig för skratt.... :D
Lite mer förklaring hade ju suttit på sin plats.:idea:

Jag hade nog också haft svårt att hålla mig för skratt. Hur gick det då? Var det vanlig röntgen eller något special? :)
Och på tal om att hålla sig för skratt så klämde min tdl ut en hel spruta idag på bänken med kalkpasta som var oanvänd. Var bara gå och hämta en ny och låtsas att det regnade utan att patienten märkte att tdl hade tabbat sig.

Modett: Jag har varken köpt skorna eller ytterkläderna till Isabella, snälla mamma köpte dem :love: Men jag ska ju fortfarande lägga ut för en overall så jag kommer väl inte så lindrigt undan ändå men en uppsättning slapp jag betala för ändå :)

Hahaha, förstår att du hade svårt att hålla dej för skratt :rofl:

Flisan har fått en Reimaoverall och så har jag en till overall som kanske får bli stalloverall... Ett par vikingkängor har vi köpt oxå men de är nog mer höstskor tror jag så det får nog bli ett par till. Snart är det "klädbytardag" här i stan och jag ska be svärmor kolla efter en till reimaoverall där (är på kurs i stenungsund den helgen) att ha i stallet.
Och så blir det ett par ullunderställ. Fleeceunderställ har hon redan flera stycken. Och en tjock pälsfodrad mössa som går ner över kinderna :love:
Just ja, ett par långa reimavantar ska inhandlas oxå.

Alicia somnar mellan åtta och nio på kvällen och sover till mellan halv sju och sju. Vi åker till dagis vid kvart över åtta. Jag brukar hinna ducha innan hon vaknar.

Apropå kläder, vad anväder man för vantar nu snart när det blir halvkallt? Är det galonvantar som gäller eller hur tänker ni?

Det var en brits som åkte in i en rund tunnel. Vet inte om det är den vanliga varianten. Jag har röntgat ett knä en gång, men det var så många år sen så då var det en annan variant. När jag röntgade huvudet så var det någon liknande fast den lät betydligt mer tror jag.

Det fanns ingen sten, så antagligen har den "avgått av sig själv" med fint läkaruttryck :D
Jag har inte haft ont på 2 veckor, förutom att det först nu börjar avta med svidandet när jag kissar.

Hehe, slöseri :D Ibland får man låtsas som ingenting, nej nej det är helt naturligt att kolla om sprutan fungerar :angel:

Nu kanske jag trampar lite på dina tår Elin, men har du funderat på att ge honom välling? Iaf efter att du ammat honom om/eftersom du vill fortsätta med det. Bara för att "fylla upp" så att han sover bättre? Mina killar har jag dreamfeedat. Iofs var det när de var lite mindre.

Var sover Ture? I er säng, eller i egen säng inne hos er, eller i egen säng i eget rum? Mina barn har fått flytta ut från vårt sovrum efter att vi märkt av dålig nattsömn för oss alla. Man väcker så lätt varandra när man sover i samma rum. Det fick vi bittert erfara igen under semestern till Corfu när hela familjen sov i samma rum. Tror inte jag sov mer än 1,5 h sammanhängande under den veckan. Någon rörde på sig, lillparveln vaknade till. När han somnade så vaknade storebror osv osv osv. Nä, det är mycket skönare att sova var för sig. (i längden iaf, så att man får sova ostört.. Jag lovar!)

Jag tror att du behöver börja tänka lite mer på dig själv. Du måste ju få sova ordentligt för att orka med att vara glada mamman också.

Ang nattningarna så gör som Michaellan skriver, ta varannan natt så får du ändå ägna dig åt hästarna en kväll, och sen är du med Ture kvällen efter. Han överlever. Du överlever! Det är bara en invänjningsprocess.

Sorry om jag gör dig upprörd.

Samuel sover ungefär 19-08 utan uppvak. Vi lägger bara ner honom i sängen efter välling, säger godnatt och stänger dörren. Somnar på 1 minut ungefär.
Han sover 1 timme på dagis nu för tiden, efter lunch. Vissa dagar måste vi väcka honom vid 7:15 pg dagis, andra dagar sover han till 9-9:30 om det är helg tex.

Vad skönt om stenen är borta och att du är på bättringsvägen! :)
Jag tror de gjorde likadan röntgen på mig när jag ramlade av Michelle, det var en tunnel och den var ganska tyst med lite brummande ibland eller så var jag hög på morfin och minns inte bättre :o

Ja vi använder samma kanyl till två olika saker och det var tydligen stopp i kanylen. Såg bara hur kanylen flög iväg och när jag skulle ta fram en ny så såg jag tdl sitta snopen på sin stol med tom spruta :D Tur att man alltid testar att det kommer något ut sprutorna innan man stoppar dem i munnen på folk :rofl:

Oregano: Just nu har vi tunna tumvantar som Isabella faktiskt gillar. Sedan har vi vantar från förra året som är lite tjockare från pop och sedan lär det väl bli varma vattentäta till fsk. Hon har ett par men de är alldeles för stora.

Ja det här med vantar. Jag undrar hur dessa små händer ska lyckas leka ute med vantar på sig på senhösten och sen i vinter. Har testat lite olika vantar på Milton men han kan ju inte göra så mkt mer än greppar något mellan två händer. Visst det viktigaste är att dom är varma men hur kul kommer det va för dom att inte kunna använda händerna ute. Testade didrikssons långa vantar och då va vanten stor men fleece fodret inne va smalt och slutade 1cm innan yttertyget. Någon mer som varit ute och testat olika vantar?

Nu kanske jag trampar lite på dina tår Elin, men har du funderat på att ge honom välling? Iaf efter att du ammat honom om/eftersom du vill fortsätta med det. Bara för att "fylla upp" så att han sover bättre? Mina killar har jag dreamfeedat. Iofs var det när de var lite mindre.

Var sover Ture? I er säng, eller i egen säng inne hos er, eller i egen säng i eget rum? Mina barn har fått flytta ut från vårt sovrum efter att vi märkt av dålig nattsömn för oss alla. Man väcker så lätt varandra när man sover i samma rum. Det fick vi bittert erfara igen under semestern till Corfu när hela familjen sov i samma rum. Tror inte jag sov mer än 1,5 h sammanhängande under den veckan. Någon rörde på sig, lillparveln vaknade till. När han somnade så vaknade storebror osv osv osv. Nä, det är mycket skönare att sova var för sig. (i längden iaf, så att man får sova ostört.. Jag lovar!)

Jag tror att du behöver börja tänka lite mer på dig själv. Du måste ju få sova ordentligt för att orka med att vara glada mamman också.

Ang nattningarna så gör som Michaellan skriver, ta varannan natt så får du ändå ägna dig åt hästarna en kväll, och sen är du med Ture kvällen efter. Han överlever. Du överlever! Det är bara en invänjningsprocess.

Sorry om jag gör dig upprörd.

Samuel sover ungefär 19-08 utan uppvak. Vi lägger bara ner honom i sängen efter välling, säger godnatt och stänger dörren. Somnar på 1 minut ungefär.
Han sover 1 timme på dagis nu för tiden, efter lunch. Vissa dagar måste vi väcka honom vid 7:15 pg dagis, andra dagar sover han till 9-9:30 om det är helg tex.

Håller med dej där. Hade likadant med sonen. Ammade honom tills han var 1½ år och fick aldrig sova en hel natt. Fick ingen hjälp av pappan heller att vänja av honom. En dag var vi och fkade hos grannen och när de fick höra hur vi hade det skällde det ut pappan och den natten gick pappan med sonen , hela natten, på andra sidan huset för att han inte skulle känna av mej. Efter det sov han hela nätterna.... Nu åt sonen aldrig välling utan han fick en halvliter fil på kvällen :D

Hmm, kände att det där blev svamligt, men iaf...

På Ryns hittade vi skorna :idea: Viking Play GTX heter dem. Apdyra så jag är glad att mamma betalade dem.

Oscar har ofodrade galonvantar från Didriksons. Fungerar rätt bra, men jag vet inte hur pass ofta dagispersonalen sätter på dem. Det är bara på torsdagar som han är ute när jag hämtar honom, då är han utan.

Har precis varit på mitt livs första föräldramöte:laugh: Tyvärr så hade många föräldrar bangat. Vi va inte alls många. Men det va rätt informativt. Blev tillfrågad om jag ville sitta i kommunens brukarråd och representera Trädet. Skulle fundera på det, men det lockar faktiskt lite :laugh:

Blev nyss uppringd av en som ville sälja försäkringar, så här sent! :eek:
Blir ju lite lack när de ringer nu när jag har prime-time och Oscarfri:devil:

Misstänkte att dom va apdyra. Kommer bli fattigt här hemma efter att allt är inköpt inkl. julklappar. Önskar att jag också hade någon far-/morförälder som hade råd att köpa dyra kläder till Milton. Men men det ska nog gå runt med lite planering får vi hoppas.

Liknande trådar

Hästmänniskan Hej! Vill nog egentligen mest skriva av mig, det känns tungt och jobbigt och vet inte hur jag ska tänka. Jag har haft egen häst...
Svar
15
· Visningar
1 078
Senast: Bison
·
Fritid På onsdag 28/8 börjar Paralympics och det sänds på SVT/svtplay. Ska ni kolla? :banana: Här finns sändningstider och deltagare: 28...
Svar
12
· Visningar
469
Senast: Rosett
·
Tjatter Nej men nu är det väl hög tid, tycker ni inte? 2024 års upplaga av Secret Santa är här! 🤓 Ni som har varit med tidigare har koll på...
49 50 51
Svar
1 018
· Visningar
33 022
Senast: netia
·
Gravid - 1år Det är dags för en ny tråd :heart Försökte hitta den senaste listan men vet att det hänt en hel del sen dess, så uppdatera gärna...
38 39 40
Svar
787
· Visningar
74 129

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Värma spenat?
  • Vad gör vi? Del CCVII
  • Gps tracker för Android?

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat