Vårmammor 2010 & Co del 17! <3

Sv: Vårmammor 2010 & Co del 17! <3

Haha, tack, eller vad man ska säga. :D
Just nu ligger den lite stiltje, tyvärr, det är inte mycket action på dagarna nu precis... ;)

Som michellan skrev, avfuktare, avfuktare, avfuktare! Det är en väl värd investering om ni vill kunna använda fuktiga utrymmen.

Ni har ungefär dubbelt så mycket förvaring som vi har, det här huset verkar ha planerats av personer som inte ägt mer än ett set kläder och skor... Nu när vi bygger ut så står förvaring högt på listan! :)

*kl*
S vaknade, till vår stora glädje, klockan 6... Det är konstigt, men varje gång min svärmor lägger S så vaknar hon antingen för tidigt eller mitt i natten? Jag förstår inte?

Nu har vi iaf ätit frukost och ska packa in oss i bilen och åka till dagis, S står redan och bankar på dörren och vill åka. :D

Tack lottch, michellan och aneka, då är kanske en avfuktare att tänka på :) En fråga till bara, drar de mycket ström?

Frågade sambon, men han trodde inte att de drog så mycket ström. Bra koll av en vvs:are... :p

På tal om ingenting, men ville du ha bilder på vår lösdrift? För vi ska vinterbona den imorgon med en massa halm, så då kan jag passa på att ta bilder. :)

Förlåt att jag gnäller, men bläääää, jag mår illa hela tiiiiiiden. Som tur är så kräks jag inte hela tiden, men det känns som om man ständigt går omkring med en spya i halsen. Trevligt värre.

Är det vanligt att man får bedövning vid sugklocka?

Ingen aning faktiskt. Vad jag minns så gick hjärtljuden ner och genom dimman hörde jag att de diskuterade sugklocka, att de kallat på barnläkaren och att de skulle lägga bedövning under tiden. Som jag skrev tidigare hade jag inte vågat trycka på något under krystningen innan, men efter att jag fått bedövningen och när jag fattade att det var lite akut, så tryckte jag. Då började det hända grejer och V var ute, utan hjälp, på 5 min.

Frågade sambon, men han trodde inte att de drog så mycket ström. Bra koll av en vvs:are... :p

På tal om ingenting, men ville du ha bilder på vår lösdrift? För vi ska vinterbona den imorgon med en massa halm, så då kan jag passa på att ta bilder. :)

Förlåt att jag gnäller, men bläääää, jag mår illa hela tiiiiiiden. Som tur är så kräks jag inte hela tiden, men det känns som om man ständigt går omkring med en spya i halsen. Trevligt värre.

Hahaha, bra där, tack för informationen :p

Ja jag vill jättegärna se foton på lösdriften!!

Jag fick bedövning när de prövade att få ut S med sugklocka, men helt ärligt så var jag så väck att jag inte kände om det gjorde on eller vad de kallade bedövningen för. :D

@Armani: Då ska jag komma ihåg att ta bilder imorgon. Det är roligare att göra det när det är fint därinne. :)

Vad står det i journalen då? Skulle vara intressant att veta. :laugh: Jag är på jobbet nu :angel: men kan kolla igen sen. Men jag tror verkligen att det bara står infiltration och inget annat. I rutan bedövning finns alla olika bedövningar uppräknade och endast infiltration är ikryssad för mig. Konstigt med tanke på att det bara var sättet man lägger den på.

Där stod det bäckenbottenbedövning. Ingen infiltration här inte. ;) Det kanske är annorlunda om man fått epidural eller inte?

Är det vanligt att man får bedövning vid sugklocka?

Jag vet inte om jag fick bedövning. Min första son är ju tagen med sugklocka. Men jag upplevde ju hela den förlossningen som HEMSK, och traumatisk, så jag har faktiskt inte vågat läsa journalen alls. Kommer aldrig att göra det heller. Jag orkar inte rent känslomässigt.

Men som sagt, jag har inget minne av någon bedövning, det var väldans bråttom när de tog fram klockan och jag minns (tyvärr) att det gjorde fruktansvärt ont. Klockan lossnade dessutom en gång. Så de var tvungna att sätta om den.. AJ..

Usch å fy.. jag skulle inte ha skrivit om det, för det rör upp så många obearbetade känslor inom mig.... :cry::cry::cry:

Äh, vad fan.. Jag postar det iaf. Nu har jag ju ändå skrivit det.

Vi har avfuktare i ett av våra fuktigaste utrymmen. Den står på "dygnet runt", visst drar den lite el. Men inte så att jag satt kaffet i halsen när jag fått räkningen. Knappt märkbart. Kan kolla på den ifall det står något watt antal på den.

Vi har avfuktare i ett av våra fuktigaste utrymmen. Den står på "dygnet runt", visst drar den lite el. Men inte så att jag satt kaffet i halsen när jag fått räkningen. Knappt märkbart. Kan kolla på den ifall det står något watt antal på den.

Ja kolla gärna upp med, vi behöver nog investera i en sådan verkar det som.

Och du, angående förlossning med sugklocka, så knyter det sig även i min mage när jag tänker på förlossningen och just det "momentet". Det var oerhört traumatiskt och smärtsamt både fysiskt och psykiskt, jag blev totalt fasthållen av flera personer och kunde inte göra någonting. Jag har (tack och lov) aldrig upplevt en våldtäkt, men detta var nog det närmaste en våldtäkt jag har kommit :(

Köp en med timer så att den slår på och av sig själv beroende på hur fuktigt det är så slipper den stå och gå hela tiden. Tror inte dom drar så mkt ström. Hade en i mitt förra hus och hade inga extrema elräkningar där. :)

Tycker verkligen så synd om er som fått traumatiska förlossningar - jag vill ha en rosafluffig och rättvis värld där alla får fina och okomplicerade historier!

*kl*
Var ju då på AF igår.. och det kändes faktiskt rätt okej efteråt :) "Tanten" som skrev in mig var bra och förnuftig, och hon tyckte att eftersom jag får gå på intervjuer trots att 100-tals söker samma jobb så har jag uppenbarligen "något". Så hon föreslog att jag skulle söka praktikplats och få motsvarande a-kassan i ersättning för att få mer erfarenhet = det som det alltid faller på. Och det lät ju bra. Har tagit ut 1000 kr mindre i FP än vad jag får i a-kassa så det går ju uppenbarligen att leva på det. Samtidigt så känns praktik lite.. tonårigt :o Men tanken är ju att det blir som en projektanställning, med skillnaden att det inte är företaget som betalar lönen. (Jag gör en Doris ;) och postar fastän jag överväger att radera.)

Och skryter lite genom att visa fina blomman som stod på köksbordet när jag och H gick ner i morse :love: tillsammans med en "grattis på namnsdagen jag älskar dig"-lapp. Olikt min karl ;)

dsc01425_169207547.jpg

ååh, fy faaan. Det går rysningar i hela kroppen när du skriver så där.. PRECIS så var det för mig med. Fy fan säger jag bara..
Det var 2 st som höll fast mina ben, 2 st som höll fast mina axlar, 1 som tryckte så mycket den orkade på magen och 1 som drog i sugklockan, med ett team av 4 pers bakom var beredda att springa till akutrummet. Jag har ALDRIG känt mig så liten och förbisedd som då. Känner precis som du om att det där var så nära en våldtäkt som man nog kan komma. Och det där vill jag aldrig någonsin vara med om igen. Och jag önskar ingen annan att få behöva uppleva det heller.

Å så tillbaka till avfuktaren igen.
Kollar när jag går ut till verksan nästa gång ang om det står någon watt på den som vi har.

Jag tycker att det låter som om du (faktiskt) fått helt ok hjälp på AF. Det är ju lite ovanligt ;)
Och att ha en praktikplats, så håller jag med om att det låter lite "för de yngre" men å andra sidan så om du ser det som en projektanställning så får du ju faktiskt erfarenheten som du behöver = super.

Vilken go karl du har.. Min skulle nog aldrig komma på tanken att köpa hem en blomma till mig :D Fin var den ju också!

Va gulligt att din karl! Han har väll kännt på sig att du varit besviken på honom!

Grattis på namnsdagen!!! :)

Tycker verkligen så synd om er som fått traumatiska förlossningar - jag vill ha en rosafluffig och rättvis värld där alla får fina och okomplicerade historier!
+1 på den. Ibland känner jag mig nästan skyldig som hade enklast möjliga förlossning, men jag vet ju att det inte är något man kan rå för. Alla är ju skapta på olika sätt och har olika förutsättningar. Inget som någon, tyvärr, rår över.

Däremot kan det skrämma mig lite inför den här förlossningen. Sist hade jag ju ingen aning om hur det skulle bli och jag förväntade mig det absolut värsta tänkbara. Nu blev det ju inte så, utan väldigt mycket lättare än jag kunnat föreställa mig, även om det gjorde ONT en kort stund.

Det jag bär med mig nu är ju känslan "det var ju inte så farligt" och det innebär säkert att det kommer att kännas jobbigare den här gången. Även om jag vet om den risken, så kan jag inte tänka om.

Fy, jag lider verkligen med er som har så hemska minnen från förlossningen. :(

Jag måste bara fråga dig Doris, även fast det är privat och du behöver inte svara, men hur orkade du hela Samuels graviditet efter din förlossning? Det enda som håller mina tankar någorlunda borta från förlossningen är för att jag mår så illa och inte orkar tänka på något. Varje fån jag tänker på hur det kommer att bli så får jag panik. Jag är livrädd för både kejsarsnitt och om det, mot all förmodan, skulle bli en naturlig födsel.

Gick du och pratade med någon? Jag vet att min sambo är, om möjligt, ännu mer livrädd för en till förlossning, så jag kan inte lasta all min skräck på honom känner jag. På många sätt var ju vår förlossning värre för honom än för mig...

Ta upp det med din bm redan vid första besöket, så ni verkligen får prata med någon. Det låter ju helt fruktansvärt att gå en hel graviditet med hemska obearbetade minnen... :(

Liknande trådar

Hästmänniskan Hej! Vill nog egentligen mest skriva av mig, det känns tungt och jobbigt och vet inte hur jag ska tänka. Jag har haft egen häst...
Svar
15
· Visningar
1 082
Senast: Bison
·
Fritid På onsdag 28/8 börjar Paralympics och det sänds på SVT/svtplay. Ska ni kolla? :banana: Här finns sändningstider och deltagare: 28...
Svar
12
· Visningar
469
Senast: Rosett
·
Tjatter Nej men nu är det väl hög tid, tycker ni inte? 2024 års upplaga av Secret Santa är här! 🤓 Ni som har varit med tidigare har koll på...
49 50 51
Svar
1 018
· Visningar
33 022
Senast: netia
·
Gravid - 1år Det är dags för en ny tråd :heart Försökte hitta den senaste listan men vet att det hänt en hel del sen dess, så uppdatera gärna...
38 39 40
Svar
787
· Visningar
74 129

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Tips ang "spjälka" ben
  • DIY hästvård
  • Atletix