Vårmammor 2010 &Co del 15 <3

Sv: Vårmammor 2010 &Co del 15 <3

*kl*
Nu har jag och Oscar varit och pratat lite med de på dagis :laugh:
Som mest kommer det vara 8 barn där, varav Oscar och två barn till är födda 2010.
Blev lite ändring av tiderna. 8-12 mån-ons inklusive lunch, 8:30-11:30 på torsdagar utan lunch.
Halv ett kommer fritidsbarnen, då blir det rätt fullt i den lilla villan de inhyser dagiset på, men då är ju inte Oscar där.
De har inskolning under en vecka, då ska jag vara med Oscar aktivt.
Sen på måndag ska jag lämna honom som vanligt. Kommer nog bli toppen detta.
Nu ska jag sätta mig och kolla igenom och fylla i bibban med papper jag fick med mig hem.:)

Jag tror du måste börja betrakta studierna som ditt jobb, och inte ta studietid till att handla, fixa stall och vad det nu är. Jag menar, om du hade jobbat hade det väl inte känts ok att strunta i att gå dit och bygga stall istället?

Jag pluggar visserligen inte, men har ett jobb med fria arbetstider där jag kan jobba hemma om jag vill. Och man måste vara benhård, är det jobb så är det jobb (ok, lite buke ibland kanske...:angel:), och inte ok att fixa privatärenden på arbetstid utan att veta att man kan jobba igen den tiden senare.

+ till er andra som svarat - tack! Ni säger så kloka ord och jag vet att ni har rätt. Jag vill som sagt så mycket och känner att de flesta projekt som är igång här hemma är "mina" (stallet, hästhagar som ska fixas, trädgården (eller ja inte trädgården, men det är mer mitt intresse än sambons, så att säga) förutom gräsmattan :D ), det är nog därför jag känner mig tvungen att fixa och vara med.
Men det får nog vara slut med det nu, förutom på kvällstid och helger, dagarna måste nog gå åt mina studier, annars kommer jag aldrig orka = kommer aldrig klara av det.
Någon (ber om ursäkt över mitt dåliga minne) skrev om studieteknik, förhoppningsvis kommer det och även jag får väl någon form av studieteknik i framtiden. Just nu läser jag mest och allt bara snurrar och känns svårt, konstigt och allmänt jobbigt.

Idag är sambon hemma och vabbar, Milton får ha ett par hemmadagar i och med förkylningen.
Emmah: Vi har haft olika läkare varje gång vi varit på vårdcentralen, allt från fantastiska AT-läkare, till dryga gamla stofiler ;) Vi ger det någon vecka till nu med nya medicinen, som ändå verkar hjälpa, men som gör honom otroligt hes och slö :( Känns lite som pest eller kolera typ.. Nä, vi ger det kanske inte en vecka till, men ett par dagar. Annars åker jag in och sätter mig på barnakuten och så får de göra något på plats på sjukhuset. För nu skiter jag i vårdcentralen faktiskt.

Tyvärr så tror jag inte att barnakuten kommer att göra något annat än att skicka dig vidare till vårdcentralen. Kan du inte begära en remiss till någon öra-näsa-halsbarnläkare och kräva en grundlig undersökning?

Tycker verkligen synd om er och lille Milton. :(

Tyvärr så tror jag inte att barnakuten kommer att göra något annat än att skicka dig vidare till vårdcentralen. Kan du inte begära en remiss till någon öra-näsa-halsbarnläkare och kräva en grundlig undersökning?

Tycker verkligen synd om er och lille Milton. :(

Nej jag är också osäker faktiskt.. Tror dock att det tar tid om de skickar en remiss innan vi får tid, eller hur lång tid brukar det ta?

Tycker också så himla synd om honom.. De på dagis är underbara, men jag tycker det känns så dumt att lämna honom med den där hostan, men han har ju hostat så länge och är ju inget som smittar, så jag tror inte de tycker på i alla fall. Fast idag är han hemma för att han var så snorig igår och i morse, imorgon är han ledig, så det blir nog skönt för honom med extra vila ett par dagar.

Jag förstår verkligen att det är jobbigt! Blir hostan värre på kvällen? Eller är den likadan oavsett tid på dygnet? För om den blir värre på kvällen så borde ni kunna åka in till barnakuten och säga att ingenting hjälper, det hade jag gjort efter såhär lång tids hostande. Ni kanske kan få en remiss därifrån?

S är också lite förkyld och det skar lite i hjärtat att lämna henne på dagis idag, vi kom mitt i lämningen av två andra barn som störtgrinade, så det blev ingen bra lämning heller. :( imorgon får sambon lämna, jag orkar inte vara the bad guy alla dagar i veckan...

Ja det blev Phillyfrosting. Det verkade enklast :angel: Men jag tror jag gjorde inifrån och ut? Som en spiral liksom som gick klockans håll? Men sen gjorde jag dem i köket där det var typ 25 grader så de började smälta :crazy: Därför vissa kanske ser lite konstiga ut :)

Idag tog sambons 4 månader långa föräldraledighet slut och jag och Iggy har vart själva för första gången på lika länge. Det känns lite konstigt när man vant sig att ha sambon hemma. Nu steker jag lite pannkakor som Iggy ska få när han vaknar och sen ska vi bege oss till Öppnis. Regnet öser ner och har gjort hela dagen, himlen är helt jämngrå så det fortsätter nog ett tag till :grin:

Ikväll ska jag hämta hem vår nya familjemedlem :bump: bild kommer senare.

Ja, den blir värre på kvällen. Och när han leker/anstränger sig. Ett alternativ helt klart, fast värst är den när han har lagt sig och legat en stund, åker vi in till akuten så lugnar den säkert ner sig väl på plats..
De har ju lyssnat på honom varje gång på vårdcentralen och det låter ingenting i lungorna, allt låter som vanligt och han låter inte ens ansträngd då. Fast vi hör ju hur jobbigt han har när han hostar och att han låter ansträngd mellan varven, svårt att förklara för dem känns det som :cool:

Tråkigt med Selmas dagislämningar, vet precis hur ni har det. Vi har det så varje gång också. Tack och lov så turas vi om att lämna, förstår att du också vill slippa göra det ibland, det är inget roligt alls :( Hos oss är det Milton och en annan liten kille som är de som är mest ledsna, det gör så ont i mig att se Milton bli så ledsen när jag går, även om jag vet att det går över efter en stund :(

Ohh va spännande med ny familjemedlem!!

Våran nya familjemedlem som, faktiskt va snäll i morse, men hamnade på minus igen när jag upptäkte att han hade skitit i korgen under nya vagnen. :mad: hoppas verkligen att det inte upprepas.

Ang. kia så fick vi tid hos vetrinären kvart i två idag. Alltså snart dax. Sambon och hon som haft henne tills nu har varit ute i skogen med henne och åker sen till vet. ihop. Jag är hemma med Milton då det känns bäst.

Tack för omtanken, men UL är först på Onsdag ;)

Idag är jag hemma med en genomsnorig kille med rinnande ögon och näsa. Det blev inte mycket sömn för någon av oss inatt. Nu hoppas jag att mamma kan ställa upp och passa honom när jag ska bada med mvc i varmvattenbassängen imorgon.
Sen ringde väninnan som skulle med på UL på onsdag och sa att hon inte kunde. Om mamma är ledig så får jag fråga henne om barnpassning då med och gå själv :(
Tror knappast att A är pigg till på onsdag nämligen.

Åh kramar till er allihop! :cry: Vad "skönt" att ni fick en tid så snabbt ändå.

Inte så kul med bajs under vagnen :( vad blev det förresten för namn på den lilla filuren? Har tänkt på det flera gånger men glömt att fråga.

Nu har sambon kommit hem och dom har begravt Kia. (lite knasig placering enligt mig men kan inte direkt klaga, fast jag kommer störa mig på det länge)

Men sambon är helt knäckt! Har aldrig sett honom så ledsen :cry: så nu har han gått och lagt sig. Vet inte vad jag ska göra. Jag är kass på det här med döden och känner mig taskig som inte storgrinar. Jag känner mig mest lättad faktiskt :o ingen mer oro över vart hon ska ta vägen eller att jag nånsin behöver ge bort en katt igen för att vi måste ta hem henne. Jag känner mig jätte taskig men hon kom mig aldrig riktigt inpå. :o
Jag hoppas sambon kommer igenom det!

kl

Idag har vi med varit och hälsat på förskolan och imorgon börjar inskolningen (3-dagars) det ska bli spännande eftersom M är så blyg, men hon gillade iaf förskolan och alla leksaker ;) som fanns där, fröken var dock lite läskig... Men det ska nog gå bra det med.
Sen känns det väldigt bra med förskolan för de var väldigt flexibla och inget var något problem, vi fick välja mellan 3tim/5dagar eller 5tim/3dagar, och det var absolut inga problem att vara längre om man fick intervju/möte mm :)

Dessutom så fyndade vi en Didriksson overall på tradera igårkväll :D dryga 200kr så även om fotresåren var lite sliten så känns det riktigt bra. Tänkte köpa någon impregnering att spreja på efter första tvätten så borde det nog bli bra.
Sååå idag känns som en bra dag :)

Ikväll ska jag hämta hem vår nya familjemedlem :bump: bild kommer senare.

Och vi ska strax åka iväg och kika på två potentiellt nya familjemedlemmar :D

Aneka: Fy sjutton vad jag lider med er :( Och angående att begrava så har jag ännu inte lyckats begrava urnan med min hunds aska (känns fortfarande makabert att skriva så!). Måste väl göra det snart, men då känns det som att jag kör ut henne ur huset på något konstigt sätt..

Liknande trådar

• Artikel Artikel
Dagbok Jag vet att jag har skrivit tidigare men jag blir för ledsen av att läsa om det och jag har inget minne av vad jag har skrivit pga...
Svar
10
· Visningar
1 364
Senast: Rosett
·
Fritid På onsdag 28/8 börjar Paralympics och det sänds på SVT/svtplay. Ska ni kolla? :banana: Här finns sändningstider och deltagare: 28...
Svar
12
· Visningar
469
Senast: Rosett
·
Hästmänniskan Hej! Vill nog egentligen mest skriva av mig, det känns tungt och jobbigt och vet inte hur jag ska tänka. Jag har haft egen häst...
Svar
15
· Visningar
1 199
Senast: Bison
·
Tjatter Nej men nu är det väl hög tid, tycker ni inte? 2024 års upplaga av Secret Santa är här! 🤓 Ni som har varit med tidigare har koll på...
50 51 52
Svar
1 024
· Visningar
33 593

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka