Vårmammor 2010 &Co del 15 <3

Sv: Vårmammor 2010 &Co del 15 <3

Haha nääe kanske inte. Fast du får tänka att dom flesta har ett jobb jag och ett ledigt jag! Eller nått! Hoppas han inte gör något pinsamt! ;)

Håller med alla som svarat ang dina studier att du måste se det som ett jobb. Bestäm när du skall plugga och gör det. Det tar ett tag att komma in i det. Hemstudier var det jobbigaste under mina 4 år på högskolan, det var lättare att göra hästjobbet på tisdagar från 08:00-22:00 lab än att ha hemstudier i 4 timmar på en fredag. Nä, min självdisciplin är inte den bästa kan jag säga.. :angel:

Ge det en 2 veckor iaf och försök ha en tydlig plan dag för dag ang studierna så kommer du klara det galant. Det gäller liksom att aldrig halka efter, jobba varje dag så att du inte får dubbelt upp nästa dag. Stort lycka till!! Du klarar det här :banana:
Släpp kraven på hemmet, ta det tillsammans med gubben varje lördagfm i stället.

Tack för ditt underbara inlägg, oj vad peppad jag blev!! Jag har heller ingen direkt självdisciplin och jobbar bäst under press/stress, inte sådär sporadiskt med att "bara" sitta och läsa. Men jag måste verkligen göra det och jag SKA klara det!

Modett - Vad underbart att ni väljer att adoptera katter, det vill jag också göra, så hemskt gärna. Jag ska nog kolla närmare på det faktiskt :) Nu bor vi ju på landet och behöver katt, eller ja behöver och behöver, jag vill ha!

Emmah - Tack för tipset med att maila dit! Sambon ska till BVC imorgon med Milton, ska höra vad de säger om det först. Men de har säkert inte så mycket att säga.

Oregano - HAHAHAHAHA, dog lite nästan när jag läste det! Frågan är om det egentligen är roligt eller inte :D Jag tyckte det var skitroligt iaf :rofl:

Kl

Michellan - ÅÅÅÅHH vad fint köket blev!!

Förresten, har tagit ett par nya foton på stallet =)

Armani får finast box - putsad vägg möter brädvägg :love:
dsc_1646-omgjord_164917082.jpg

Stökig bild, jag vet :D Till höger är Armanis box där stolpar kommit upp. Till vänster är Malvas box. Gången blir ganska smal, men i förra stallet där hästarna stod så var den exakt lika smal och det fungerade bra, när hovis kommer etc. så står vi ute i verkstan, där det finns rejäla golvytor.
Verkstan är för övrigt utanför denna dörr. Denna dörr ska bara användas som nödutgång och som min utgång till foder- och sadelkammare. Bakom mig i bild ska hästarnas ytterdörr vara.
dsc_1644-omgjord_164917150.jpg

Skivor som ska upp på nederdelen i boxarna. Vi har lagt u-profiljärn uppepå eftersom Armani har en tendens att tugga på inredning ibland.
dsc_1643-omgjord_164917227.jpg

Lampskydden till lysrören. Pappa har gjort dem och jag tycker de är ganska fräsiga :)
dsc_1641-omgjord_164917313.jpg

Usch, blir nervös när jag lägger ut sådant här! Såga inte oss för hårt :o Det är första gången vi bygger stall, men känner ändå oss väl pålästa. Boxarna är fullt godkända (4xknappt 3 meter ungefär), takhöjden (under bjälkarna) är godkänd. Elen ska dras om och en hel del annat smått fix.
Vad tror ni? Vitt och ljust blir det, både hela väggar och tak. Omålad trä (vet inte vilket träslag, pappa har koll :D ) i boxväggarna. Inget galler vill jag ha, möjligen spiltgaller "bakom kameran" i näst översta bilden, för att skydda eluttag och annat smått som kanske ska finnas där. Lampknappen ska finnas utanför stallet, inne i verkstaden.

Kram på er och godnatt!

Haha nääe kanske inte. Fast du får tänka att dom flesta har ett jobb jag och ett ledigt jag! Eller nått! Hoppas han inte gör något pinsamt! ;)

Han åkte ut, så jag kan avslöja att det var han med gitarren. Både skönt och lite synd att han inte blev kvar. ;)

Vilken tur! :)

Vi ska ringa och höra om Milton har fått någon plats eller inte idag. Är nyfiken nu för en av M's kompisar ska börja om en vecka och dom va dit igår och då hade det stått Milton på kroken brevid! (detta dagis har öppnat nu till den här terminen då det va överfullt på alla förskolor) så många milton kan det inte finnas i den här stan som ska börja förskolan nu i höst, men man vet aldrig. Så nu är jag sjukt nyfiken!! :D

Hejhej! Jättejängesen jag läste och skrev här men ska försöka hinna nu, har ju börjat jobba nu och dagarna är mycket lugnare än att vara hemma. ;)

Ture är vild, busig och envis. Springer och klättrar överallt men pratar inget mer än sitt eget språk med lite olika ljud. Han sover oftast riktigt dåligt men han hela munnen full med tänder, saknar nog bara två baktill. Nu sov han hyffsat inatt men tidigare nätter har han varit hysteriskt ledsen mellan kanske 1 och 4. Trötta blir vi...

Jag gillar att vara tillbaks i mitt eget liv och är otroligt peppad på jobbet och lika peppad vad gäller ridningen och hästarna. Nu har vi en lyxperiod då sambon är hemma och pappaledig vilket gör att jag lätt kan rida på em efter jobbet, har ju "barnvakt" då. Ture ska börja dagis i november är tanken.

Enda problemet är att vår gladabusiga sociala kille som alltid älskat andra människor plötsligt börjat tykänns och är mammig och pappig. När han kom till simmis i torsdags så var hans älskade simfröken Theres plötsligt "Jack the ripper" och han skrek hysteriskt och vågade inte gå i bassängen om hon var där. Igår var jag och köpte skor och han var livrädd för butiksägaren. Känns tråkigt att behöva skola in på dagis om han är så här...

Snabb återkoppling från mig, har MYCKET att läsa ifatt men får ta lite i taget!! Ni är saknade!! :)

Du är ju saknad här inne du med ;)
Vi är rätt många som inte hinner skriva så mycket längre, och det är så trist. Men ibland får man en stund över och kan skriva något.

Men du, Ture är väl 16 månader nu.. så han är inne i 8/16-månaders separationsfasen? Då de tyr sig mer till mamma igen och blir blyg för allt och alla? AKB´s Oscar hade en tydlig period av det för en stund sedan, och min Samuel har också varit där. Som tur är så går det över.

Håller med dig om att det är skönt att ha börjat jobba igen, man får mer energi och peppad att göra nått. I mitt fall handlar det om att orka med barnens tjafs/bråk/protester på ett helt annat sätt än när jag var hemma hela dagarna. Nu är jag liksom lugn och tar det hela med ro, stressar inte upp mig lika mycket som tidigare. Så skönt! (för min och sambons del var dock sömnen näst intill obefintlig i natt, men det blir väl bättre när förkylningen släppt för alla familjemedlemmar)

skriver ett svar nu, och hoppas att du inte läser det förens du har en rast i pluggandet ;)
Men vad härligt att du tog mitt inlägg så bra, det var kanske lite rörigt tänkte jag när jag postat det. Men kontentan av mina virriga tankar kom ju fram iaf.

Vad snygt det kommer bli i stallet!! Skall bli kul att få se det helt klart sen. Och du, vad har lampskydden för mått? Kan man beställa sådana av din pappa sen? ;)
Och u-profilen i plåt, är den mått beställd, eller hittade ni rätt dimension på en bygghandel? Jag letar nämligen till våra nymålade/renoverade boxar, för jag har också bävrar i stallet.

Har ni hittat någon häst än?

Alicia har börjat att slåss :crazy: eller hon slår oss och sedan pussas och kramas hon. Och vi säger Ajaj, klappa fint istället. Hoppas det går över.

Armani- vad pyssliga ni är som fixar lösningar till stallet. Jag skulle behöva börja med mitt oxå. Har iaf beställt grus till lösdriften. Och tråd. Vet inte riktigt hur jag ska få ner stolpar i vingerhagen bara för det är massor med berg där.

På fredag åker vi till Gekås, weehoo! Med en låååång lista :D

Jag vill ju med till Ullared, så nu blev jag avis faktiskt!

Min insats i renoveringen av rummet är lika med noll, idag målade mamma taket första gången och ska försöka hinna med en vända till imorgon.
Sambon har inte varit särskilt aktiv heller sedan han fick ryggskott för någon vecka sedan. Nu börjar det iaf äntligen snart bli dags att tapetsera och sedan lägga golv.

A är piggare idag och hade väl egentligen kunnat gå till dagis. Han sov betydligt bättre natten som var och vi med :D
I morgon lämnar jag honom innan jag åker till UL, mamma frågade lite försiktigt om hon fick följa med även när jag inte behövde barnvakt ;)

Idag har han lärt sig att sätta sig i tripp trapp stolen själv, jag har ingen aning om hur han lyckades men jag var i badrummet och packade väskan inför vattengympan. Jag ropade på honom och han kom inte, när jag kommer in i matrummet sitter han snällt i sin stol och väntar. Förmodligen har han krupit över bordet och sedan klättrat i

Vad snygt det kommer bli i stallet!! Skall bli kul att få se det helt klart sen. Och du, vad har lampskydden för mått? Kan man beställa sådana av din pappa sen? ;)
Och u-profilen i plåt, är den mått beställd, eller hittade ni rätt dimension på en bygghandel? Jag letar nämligen till våra nymålade/renoverade boxar, för jag har också bävrar i stallet.

TACK!! Jag ska kolla upp måtten på dem, pappa ville egentligen ha de runda i formen, men det var svårt att få till, så de är lite pyramid-formade (kan man skriva så?!). Hahaha, vet inte om han är så pigg på att ta emot beställningar :D Men ska framför tanken till honom ;)

u-profilerna har pappa böjt till själv efter skivornas bredd. Han är svetslärare, så han gör det på skolan (och så står vi för materialkostnader själva). Det är verkligen guld med pappa som svetslärare och svärfar som maskinuthyrare - snacka om att vi kommer betydligt billigare undan. Likaså har vi helt plötsligt fått bli lite händiga ;) Sambon i alla fall, jag har alltid varit ganska händig, men sambon har fått sadla om!
Tråkigt med bävrar i stallet, vet hur det är. Därför kommer jag att förebygga så mycket som möjligt och täcka över vartenda trä-hörn i bägge boxarna =)

Armani- vad pyssliga ni är som fixar lösningar till stallet. Jag skulle behöva börja med mitt oxå. Har iaf beställt grus till lösdriften. Och tråd. Vet inte riktigt hur jag ska få ner stolpar i vingerhagen bara för det är massor med berg där.

På fredag åker vi till Gekås, weehoo! Med en låååång lista :D

Ja, det gäller att försöka vara lite pyssliga med egna lösningar, vi är ju inte helt ekonomiskt oberoende (tyvärr!) :) Men det tar sig så smått, längtar så tills hästarna ska få komma in. Men än så länge får de gå ute och ett tag framöver, de stödforas lite nu redan. Hur länge får de förresten gå ute, innan de måste ha ett vindskydd? Nu vill jag ju ha in de så fort som möjligt, men det kan vara bra att veta, stallet är ju ändå inte klart än.
Det är ett skit att få ner stolpar, vi har ändå helt plan mark, utan en sten i närheten, varken ovanför eller under mark (tyvärr, för plana hagar är SÅ tråkiga). Fast det förenklar ju det hela med att få ner stolparna etc.

Oj vad roligt med Ullared, vi ska upp om ett par veckor, när vi ska på släktträff om ett par veckor, jag längtar också massor! Du får berätta sen om alla fynd du gör :D

Aneka: Visst köpte ni också den billiga madrassen till Miltons säng? Var den för kort, eller är det fel på vår madrass? :confused:

1okt gäller om vädret inte ärbra nog att ha de ute- tror jag det är iaf. Har varit iaf :)

Kul o se bilder! Det kommer bli jättefi t o bra till dina hästar :)

Jättelänge sedan jag skrev ni men läser ganska ofta :)
Ebba går nu på dagis fr.o.m. Igår. Fungerar jättebra- sååå skönt :)
Hon har sovit hela natten nu två dagar i sträck, sån lyx att jag var helt väck imorse ;)

1okt gäller om vädret inte ärbra nog att ha de ute- tror jag det är iaf. Har varit iaf :)

Kul o se bilder! Det kommer bli jättefi t o bra till dina hästar :)

Jättelänge sedan jag skrev ni men läser ganska ofta :)
Ebba går nu på dagis fr.o.m. Igår. Fungerar jättebra- sååå skönt :)
Hon har sovit hela natten nu två dagar i sträck, sån lyx att jag var helt väck imorse ;)

Tack, då ska vi försöka ha dem inne till dess, gärna innan också! Men det grövsta ska vi nog hinna få färdigt till dess, smått fix kan vi alltid ta i efterhand :)

Skönt att det fungerar så bra med dagis!! Och minst lika skönt att få sova hela nätterna :D Inget som vi är bortskämda här hemma med just nu :cool:

Vad härligt att höra ifrån dig, jag har saknat dig i tråden!

kl

Förresten, Milton var med pappa hos bvc idag, han vägde lite drygt 13,5 kilo och 82,5 cm lång, stora, fina Milton!
Hur stora är era små nu?

Dessutom skulle hon skicka en remiss till en barnläkare för hans hosta, känns skönt! Ska ringa henne imorgon och berätta vilka mediciner vi nu har fått och provat och så får vi se sen vad som händer, känns skönt. Nu kommer han iväg till en barnläkare som kan det här ordentligt kanske, vi får se :)

Och vet ni, jag har nog Sveriges sämsta samvete just nu :o Här har jag gnällt på Milton över att han har varit så besvärlig de sista kvällarna att lägga, vägrar sova, bara är ledsen, ställer sig upp, skriker och vi har hållit på i timmar. Ikväll fick han en extra stor vällingflaska på en gång. Somnade sedan på knappa tio minuter... Att vi inte har tänkt på det? Han har ju varit lite kladdig med maten på dagarna sista tiden (han äter, men slarvar mycket, kladdar och har sig) och det är ju inte så konstigt om han faktiskt inte blir mätt på kvällen.

Vi får se om det håller i sig, ska bli spännande att se om han sover hela natten, tack vare detta =)

Liknande trådar

• Artikel Artikel
Dagbok Jag vet att jag har skrivit tidigare men jag blir för ledsen av att läsa om det och jag har inget minne av vad jag har skrivit pga...
Svar
10
· Visningar
1 364
Senast: Rosett
·
Fritid På onsdag 28/8 börjar Paralympics och det sänds på SVT/svtplay. Ska ni kolla? :banana: Här finns sändningstider och deltagare: 28...
Svar
12
· Visningar
469
Senast: Rosett
·
Hästmänniskan Hej! Vill nog egentligen mest skriva av mig, det känns tungt och jobbigt och vet inte hur jag ska tänka. Jag har haft egen häst...
Svar
15
· Visningar
1 199
Senast: Bison
·
Tjatter Nej men nu är det väl hög tid, tycker ni inte? 2024 års upplaga av Secret Santa är här! 🤓 Ni som har varit med tidigare har koll på...
50 51 52
Svar
1 024
· Visningar
33 594

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka