Vårmammor 2010 &Co del 15 <3

Sv: Vårmammor 2010 &Co del 15 <3

Hur mycket är en extra stor flaska? Vi har de stora mam flaskorna. Undrar om det finns större??

Just ja glömde berätta att vi fick tag på nån på kommunen idag dom kunde berätta att Milton har fått plats på förskolan!! Yey! Känns betryggande att det är klart. Det skulle komma papper nåndag men när det fick man inte veta. Säkert en vecka innan han börjar :grin: men skönt nu kan vi satsa på att han börjar i nov! :)

Hur mycket är en extra stor flaska? Vi har de stora mam flaskorna. Undrar om det finns större??

Vi har de flaskorna som man inte kan inte kan skruva av botten på, de som är superstora. Där har vi tagit 210 vatten och fem mått pulver. Nu kommer vi istället ta 240 vatten och 6 mått.
Är det samma flaskor som ni har? De andra är ju så små så de fungerar inte alls här längre. Annars går de stora att köpa i Ullared ;)

Vi har de man kan skruva bort botten på men blandar sex skopor i den. Ibland känns det som vi skulle behöva en större. Tack för tipset. Ska helt klart kolla i Ullared:)

Men då finns det större flaskor, det blir mycke lättare att blanda med dem :)De finns i vanliga barn-butiker också, vet inte om Maxi etc. har dem, annars finns de som sagt i Ullared :D

Kl
Wiiiiiii !! Milton har sovit hela natten och sov nu också när jag gick hemifrån strax efter sju!! Stackaren, så har vi inte förstått att han har varit lite hungrig de andra gångerna :o
Han hade iofs förmodligen inte vaknat vid de andra tillfällena om det inte varit för hostan, då har han vaknat till och känt att han är hungrig. Inatt när han har hostat så har han pepit till men sedan sovit vidare, jag är SÅ glad!
Inte utvilad dock men det kan jag ju inte skylla Milton för. Hade jättesvårt att somna och kom inte till ro förrän närmare 02 tror jag, blä.. Nu grupparbete resten av "arbetsdagen" hej på er!

Skönt att ett av problemen var så lättlöst som mera välling :) Att man sen inte kan sova när barnet väl gör det är ju bara typiskt. Hoppas att det går snabbt med remissen och ni får komma till läkaren snabbt, att ringa och vara besvärlig brukar hjälpa ;)
Jobba på nu, vill inte se dig här förrän tidigast efter 4 :D

Ja vi köpte den billiga madrassen. Den passar precis. Eller hur mkt förkort pratar vi om? Flera centimeter?

:mad: Ja, ca 5 cm för kort är den. Vi fick rulla ihop en stor handduk och lägga i glipan vid fotänden. Då ska jag banne mig reklamera den. Men jag har väl inget kvitto kvar. :grin:

Om du betalat med kort kan de leta fram kvittot ändå, kolla med internetbanken vilken dag och exakt summa så brukar de kunna ordna det. Just IKEA är generösa när det gäller reklamationer, jag har lämnat tillbaka grejoer utan kvitto och det har inte varit några problem.

Tack för tipset, det är värt att prova. Tyvärr har jag inte samma erfarenhet av att lämna tillbaka saker utan kvitto. Jag trodde att de var generösa, för det är vad jag hört, men när jag skulle lämna tillbaka en trasig lampa var det helkört. Köpte en, för att vara Ikea, ganska dyr bordslampa med fot och skärm. Skärmhållaren hade världens sämsta konstruktion och var helt sned. Försökte bara böja till den lite så skärmen inte skulle sitta snett och då gick den sönder i ena svetsen. De hade inte ens nån ny hållare.

Jag kollade förresten på hemsidan igår och då fanns inte den billiga madrassen där längre. Tror jag betalade 150 kr och de billigaste nu kostar ca 500. Lite surt, för då är det ju inte bara att byta, utan jag får betala för att få en annan.

Jag har alltid fått byta/reklamera utan kvitto, tex en 1 1/2 år gammal lampa som tände och släkte sig själv. Du måste ha råkat ut för en suris :idea:

Kl
Gud vad det var skönt att komma hem till den egna sängen, till min kroppsgrop bara formad efter mig. Och vattnet sen, vårt fantasiska brunnsvatten :d
Med fy vad vi fryser, regn och rusk, kallt ute och inne. Det blir till att sätta igång och elda i pannan.

Nu ska jag gå och göra handlingslista till min första beställningtårta :banana:

jag tror att det snart är klart ang häst.. Men vågar inte säga något förens det står en till häst i stallet. ;)
Dock är den tänkta pållen inte tävlingsklar med samma, utan måste ha en stund på sig att komma igång, får se om det blir någon träning alls i höst.

Ja, vad gör man när barnen slåss.. Alltså slåss C som är 4,5 så kan man tala honom till rätta. Men när S 1,5 år slåss så är det svårare att tillrättavisa. Han slår/nyper och säger "AJ" och sen skrattar han. Jag säger "Nej, så får man inte göra. Ajja bajja", men han bara skrattar och fortsätter. Eller om man säger till barskt så störtgrinar han hur länge som helst. :crazy:

Liiiiiiite avis är jag allt ang Ullared,måste nog ta tag i den där trippen som jag, systrarna och mamma skulle göra i höst.

Aneka: Fick ni platsen på den nya avdelningen som du ville ha?

Armani_: Men vilken tur att ni iaf kom på att han nog var hungrig, tänk om ni fortsatt med att tro att han var knölig bara.

Bollen: Spännande, kan du avslöja vad det blir för någon tårta? Jobbar du helst med mmf eller sugarpaste?

Oregano: Jag har bara bra erfarenheter av att lämna tillbaka/få ut saknade delar från paket hos IKEA utan kvitto. Prova iaf.

Åh, det måste vara jättesvårt att hantera de små när de är lite bråkiga. M är ju lite yngre men det som fungerar bäst när hon gör något oönskat är att börja prata om något annat och totalt ignorera det dåliga beteendet. Gör hon något riktigt illa säger jag självfallet ifrån och då får hon bli ledsen.

Jag frågade förresten själv idag på dagis när jag lämnade M om bitmärket och de hade inte uppmärksammat att hon blivit biten, hon hade inte blivit ledsen sa dem. Det känns lite sådär faktiskt, vi som är så nöjda i övrigt. Dock sa ena pedagogen att de är väl medvetna om att problemet finns och att de jobbar stenhårt med det och försöker förekomma det barnet. Då kändes det lite bättre, men tigermamman i mig vill ju lyfta bort ungen från avdelningen...

Annars sitter jag på kurs där nivån på de övriga deltagarna är låg. Riktigt låg. Blir lite ock ande när vissa inte ens har grundläggande datorkunskaper och därför inte hänger med alls i övningarna i systemet osv. Sånt stör mig faktiskt.

Kan avslöja så mycket som att tårtan ska till åklagarmyndigheten :D

Jag har hittills inte täckt med sugerpaste, utan det gör jag figurer och dekoration av. Men det är mest slöhet från min sida. Dels tycker jag att det är jobbigt att färga sp och så måste man ha smörkräm som "klister" på tårtan. Annars svettas den.
Mmf är enklare att färga direkt när man gör den, så det blir oftast det och ibland marsipan.

Mmm, det såg ut som han kom direkt från Talibanien eller nåt och knappt kunde han svenska heller. :o Kanske är värt att prova igen och hoppas på att det är nån annan där.

Försök igen, se riktigt gravid och lidande ut så går det säkert bra!

två bra saker idag, UL var ok och jag slipper KS (iaf planerat) och jag har äntligen fått brev från försäkringsbolaget. Det blev mycket mer än vad jag vågat hoppats på. Med tanke på all stress och värk som jag har haft sedan olyckan är det inte särskilt mycket pengar, men då jag vet hur svårt det är att få ut något öht så känns det faktiskt ok.
Nu ska jag titta på nya sängar till oss, och planera in en ullaredsresa :D

En mindre bra nyhet, bebis är STOR. Blir en klump till på minst 4 kg enligt bm.

Va trisst. Men gör dom en förtkort madrass och inte har kvar samma i sortimentet så får dom väll ge er en likvärdig. Det kostar ju för er att åka tillbaka så det en ny madrass kostar får dom bjuda på kan man tycka. Men dom verkar ju ha blivit fattiga nu eftersom man måste betala extra om man vill ha mer sås eller sylt. :p
Kan kika om jag hittar vårat kvitto isåfall kan du få det om dom bråkar.

Får du behålla grejerna eller måste du ge bort lite? :) skönt att fliken flyttat på sig och att du får mer pengar än du räknade med! :)

Såg svaret om könet i hösttråden!!

Senast ändrad:

Tack för ditt tillägg i kommentaren, jag fattade inte vad du menade med "grejorna" först.
Jag har redan glömt vad jag skrev igår. Ska bli skönt när graviditet och amning är över och hjärncellerna vaknar igen :angel:

Mmm, det såg ut som han kom direkt från Talibanien eller nåt och knappt kunde han svenska heller. :o Kanske är värt att prova igen och hoppas på att det är nån annan där.

:crazy: allvarligt eller? Jag hoppas att jag tar detta på fel sätt, men jag förstår inte vad hans ursprung eller språkkunskaper har med kundbemötande att göra?

Men ja, testa att få reklamera madrassen.

Jag blev bara så himla sur för att han var så otrevlig när det var uppenbart att konstruktionen var utkass och och inte tålde någon som helst belastning. Skillnad vore väl om jag bara ångrat mig och ville lämna tillbaka en använd men hel pryl.

Liknande trådar

• Artikel Artikel
Dagbok Jag vet att jag har skrivit tidigare men jag blir för ledsen av att läsa om det och jag har inget minne av vad jag har skrivit pga...
Svar
10
· Visningar
1 364
Senast: Rosett
·
Fritid På onsdag 28/8 börjar Paralympics och det sänds på SVT/svtplay. Ska ni kolla? :banana: Här finns sändningstider och deltagare: 28...
Svar
12
· Visningar
469
Senast: Rosett
·
Hästmänniskan Hej! Vill nog egentligen mest skriva av mig, det känns tungt och jobbigt och vet inte hur jag ska tänka. Jag har haft egen häst...
Svar
15
· Visningar
1 199
Senast: Bison
·
Tjatter Nej men nu är det väl hög tid, tycker ni inte? 2024 års upplaga av Secret Santa är här! 🤓 Ni som har varit med tidigare har koll på...
50 51 52
Svar
1 024
· Visningar
33 595

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka