Sv: Vårmammor 2010 &Co del 15
Vad tråkigt med fina hunden, vilket tufft beslut, men jag är övertygad om att ni fattar ett helt rätt beslut, men lika sorgligt och jobbigt är det ju ändå
Vad fin hon är förresten, jag har ju en fallenhet för den typen av hund.
Mina föräldrars rottweiler är ju, vad många skulle kalla, en opålitlig hund. Har gjort en del utfall tidigare (testat gränserna hos också, men inte extremt mycket ändå), gillar inte människor mer än folk han känner etc. men vi har alltid kunnat kontrollera hans beteende och därför är han en kanon-hund, mot oss. Hade det inte fungerat, så var vi hans sista chans och då hade det fått bli avlivning även här.
Jag tror att det är det bästa, både för människor och djur i hundens närhet, men framför allt för hunden själv i fråga. Hunden mår ju inte bra själv
KRAM till dig!
Viv - åh, vad fin tårtan var, förstår att du vann! Var den svår att göra? Var den god??
Vi har det tufft här hemma, förlåt över mina senaste gnällinlägg, men jag vet att ni tar emot dem lika väl som positiva inlägg
Miltons hosta är jobbig, vi sover tack och lov lite bättre om nätterna *peppar peppar*. Nu är han snorig igen, så vi får väl bli hemma imorgon, han och jag.. Ikväll har det tagit ungefär två timmar att lägga honom, han vägrar ligga ner i sin säng och han vägrar sitta och somna i famnen
Sambon håller fortfarande på där uppe.
Och så är jag så besviken på mig själv med mina skoluppgifter. Jag ligger redan efter med läsandet av böckerna. Jag hinner inte, jag orkar inte, det är för många som drar i mig överallt och hela tiden.... Jag trodde verkligen mer om mig, men det är så tufft med Milton just nu, stallbygget tar knäcken på mig, trädgården som ska skötas, huset ska hållas iordning. Och så känner jag mig så skyldig.. Snälla fina familjemedlemmar är här och hjälper till med stallet då framför allt och jag vill på något vis hinna och orka bjuda igen, en gång har jag varit förberedd med middag till dem, annars har det väl blivit kaffe och ett par kex möjligen. Ja, och pizzabullar en gång. Detta då på hela sommaren ungefär.
Jag har gått en vecka i skolan och känner mig redan helt sönderarbetad. Det är dumt med hemstudiedagar har jag kommit fram till, förra veckan la jag en halv av dessa dagarna på studierna, annars var det till att handla mat, hjälpa min pappa med stallet någon timme, lämna bilen på verkstad och ta mig hem därifrån och så sedan hämta Milton på dagis. Sedan kan jag inte återuppta pluggandet förrän han sover för natten..
Hur gör andra studenter?? Trodde verkligen att detta skulle fungera bra. Det måste fungera, jag vägrar hoppa av..... Det är två år av mitt liv som jag måste stå ut, men just nu orkar jag ingenting