Vårmammor 2010 &Co del 15 <3

Sv: Vårmammor 2010 &Co del 15 <3

Tårtan va jätte fin! :)

Skönt att få sova så hårt och länge men samtidigt bli väckt och få se sin gullunge!! :)

Oj vad tråkigt att behöva läsa att ännu ett djur ska lämna vår värld :( men ni gör ju rätt, måste vara jobbigt för Kia att vara så osäker och instabil i psyket. Hon är ju väldigt fin, så söt bild så :)

Nu har det varit mycket djur-tråkigheter i tråden :( Sambons hund hade säkert varit en av dem som varit avlivade om nu inte svärmor haft möjlighet att ta hand om honom.

Kräftskivan igår var väldigt trevlig, de har som tradition att börja redan klockan 4 på em så när klockan var 10 kunde vi åka hem med gott samvete. Då var det många som varit rejält berusade ett tag redan. Klockan 11 sov både jag och sambon som stockar. Jag ringde hem vid 9 och då hade A somnat utan problem, men när vi kom ner till mamma idag så berättade hon att han vaknat vid 10 och hade haft diarré och sen magknip till klockan halv 2. sen sov han oroligt till klockan 6 och är nu dessutom snorig.
Imorgon har dagis ändå stängt pga planeringsdag men resten av veckan har jag bad, UL och annat planerat på fm när han skulle varit på dagis. Hoppas att han kryar på sig snabbt.
Idag har vi varit ute och förberett för hösten. Har varit jätteskönt väder och A har med sprungit runt på gräsmattan och jagat alla djuren.
Han sover sedan klockan sju men sover oroligt och sambon måste springa upp och stoppa om honom med jämna mellanrum.

Vad jobbigt med magontet :crazy: Stackarn. Tar ni föräldradag när dagis har stängt? (tänkte att det blir väl samma som om dagmamman är sjuk..?)

Stackars A. Hoppas det är något snabbt övergående. Typisk att bli dålig när han sov borta. Precis som M blev första natten han skulle sova hos farmor då fick han tredagarsfeber.

Hoppas det går bra på UL i veckan och att fliken flyttat på sig och att det är samma kön den här gången! :)

Jag har ju fått GP så jag är ju hemma, hur andra gör vet jag faktiskt inte. De som inte har släktingar som kan ställa upp måste kanske ta Föräldrarledigt eller semester.

Aneka, Jag är faktiskt nervös inför UL på onsdag. Jag går dit med en väninna, de hade bara dumma tider att välja på och sambon kan inte komma ifrån kl 11. Annars hade vi fått vänta någon vecka till och det vill jag verkligen inte. Hoppas att fliken är borta och att hon ser samma kön denna gången, annars får jag sälja en del saker på tradera :angel:
Skulle A vara sjuk så får jag väl gå ensam och använda kompisen som barnvakt. Vet inte hur jag reagerar om jag får besked om att det blir KS :confused:

Har inte du kontakt med en Aruora? Kan inte hon följa med dig dit så att hon kan ge dig det stöd du behöver direkt?

*kl*

Alltså, jag brukar sällan och aldrig vara besviken på mina föräldrar men nu är jag faktiskt det. Va där å middag i kväll och berättade om lillebror, men tyvärr fick vi ingen vidare respons. Upplevdes som att alla blev besvikna över att det inte är en tjej, inte ett grattis, frågade inte ens när han kommer. Blev faktiskt jätteledsen :cry: svärmor upplevdes också besviken över att det inte va en tjej men gratulerade iaf å frågade när han skulle komma.

Smsade min lillasyster nu när vi kom hem, hon skrev att dom inte blev så väldans förvånade bara....nääää jag är sällan å aldrig besviken på min familj men just nu känner jag bara för att inte åka dit nåt mera....trodde iaf dom skulle tycka det va lite roligt för Theo. Viktigast för gudsskull är väl att bebis är och får vara frisk?!

Lite snurrigt inlägg kanske men jag vill bara skriva av mig, det gör så ont i mig att bli bemött så där av min familj :( kanske bara överreagerar men....

Jo, jag har en Aurora bm i Halmstad, Ul görs på bm-mottagningen i Ljungby. Fast om det är ett gränsfall vill Halmstad säkert göra ett Ul till för att bedömma läget eftersom det är där jag ska föda.

Jag hade blivit jätteledsen om min familj reagerat så :(
Det är ju deras barnbarn, oavsett kön!

Fyy va taskigt av din familj. Förstår att du är besviken. Precis som Mikan skrev det är ju deras barnbarn för tusan oavsett kön. Tror mina gravidhormoner råkade hoppa in nu för jag blev faktiskt lite arg på din familj. :( Hoppas dom hinner tänka igenom det till nästa gång ni ses och be om förlåtelse och gratta då ist! Skickar en stor kram till dig!!

Min lillasyster skrev att dom visst blev glada osv men hur mkt hon än skriver så så upplevdes det inte alls som så just då. Okej, hade väl inte förväntat oss värsta pompa å ståt men iaf ett grattis. Eller ja jo pappa tog fram en flaska punsch och frågade om dom skulle fira, men det blev som bara mmm åsså bytte man samtalsämne. Eller så blev dom väl glada då med hade säkerligen redan förstått allt och blev som min lillasyster skrev kanske inte så väldans förvånade.

Jaja, är fortfarande lite ledsen å besviken men men jag längtar då som rackarns efter Spjuver II :love:

Vad tråkigt med fina hunden, vilket tufft beslut, men jag är övertygad om att ni fattar ett helt rätt beslut, men lika sorgligt och jobbigt är det ju ändå :( Vad fin hon är förresten, jag har ju en fallenhet för den typen av hund.

Mina föräldrars rottweiler är ju, vad många skulle kalla, en opålitlig hund. Har gjort en del utfall tidigare (testat gränserna hos också, men inte extremt mycket ändå), gillar inte människor mer än folk han känner etc. men vi har alltid kunnat kontrollera hans beteende och därför är han en kanon-hund, mot oss. Hade det inte fungerat, så var vi hans sista chans och då hade det fått bli avlivning även här.
Jag tror att det är det bästa, både för människor och djur i hundens närhet, men framför allt för hunden själv i fråga. Hunden mår ju inte bra själv :(
KRAM till dig!

Viv - åh, vad fin tårtan var, förstår att du vann! Var den svår att göra? Var den god??

Vi har det tufft här hemma, förlåt över mina senaste gnällinlägg, men jag vet att ni tar emot dem lika väl som positiva inlägg :love:
Miltons hosta är jobbig, vi sover tack och lov lite bättre om nätterna *peppar peppar*. Nu är han snorig igen, så vi får väl bli hemma imorgon, han och jag.. Ikväll har det tagit ungefär två timmar att lägga honom, han vägrar ligga ner i sin säng och han vägrar sitta och somna i famnen :( Sambon håller fortfarande på där uppe.
Och så är jag så besviken på mig själv med mina skoluppgifter. Jag ligger redan efter med läsandet av böckerna. Jag hinner inte, jag orkar inte, det är för många som drar i mig överallt och hela tiden.... Jag trodde verkligen mer om mig, men det är så tufft med Milton just nu, stallbygget tar knäcken på mig, trädgården som ska skötas, huset ska hållas iordning. Och så känner jag mig så skyldig.. Snälla fina familjemedlemmar är här och hjälper till med stallet då framför allt och jag vill på något vis hinna och orka bjuda igen, en gång har jag varit förberedd med middag till dem, annars har det väl blivit kaffe och ett par kex möjligen. Ja, och pizzabullar en gång. Detta då på hela sommaren ungefär.

Jag har gått en vecka i skolan och känner mig redan helt sönderarbetad. Det är dumt med hemstudiedagar har jag kommit fram till, förra veckan la jag en halv av dessa dagarna på studierna, annars var det till att handla mat, hjälpa min pappa med stallet någon timme, lämna bilen på verkstad och ta mig hem därifrån och så sedan hämta Milton på dagis. Sedan kan jag inte återuppta pluggandet förrän han sover för natten..
Hur gör andra studenter?? Trodde verkligen att detta skulle fungera bra. Det måste fungera, jag vägrar hoppa av..... Det är två år av mitt liv som jag måste stå ut, men just nu orkar jag ingenting :(

Jag har läst 4 sidaor av min litteratur.... Är förkyld och varit ensam med S hela helgen. Ett studietips, man behöver inte läsa ALLT. Man får sålla lite och se vad det är som är viktigt. Vissa saker behöver man bara skumma igenom lite snabbt.

Snyggt jobbat!
Blev det philadelphiatopping?
Hmm nu blev jag fundersam hur jag förklarade rosspritsning... Inifrån och ut, för det ser ut som det är spritsat utifrån och in? alltså tårtan blev jättefin ändå!

Det kan ju se väldigt olika ut från utbildning till utbildning, men.. Vi hade mycket hemstudier. Jag läste aldrig en hel kursbok. Jag gick på föreläsningarna och slog sedan lite i index för att hitta lämpliga referenser. Klarade mina 3 år utan bekymmer. Den enda omtentan jag hade var just på första kursen, för det tar en stund att komma in i det och lära sig sin egna studieteknik/hur man ska skriva/vad institutionen kräver. Så ge inte upp! Och se till att avsätta studietid varje dag! Förstår att hus och annat pockar på, men du får se det som ett arbete. Kanske du får mer gjort om du åker iväg till biblioteket några timmar och verkligen fokuserar på studierna?

Hade jättestora problem själv med mina hemstudier när jag läste en kurs på universitetet. Förstår att det nog är ännu tuffare för dig med nytt hus, stallbygge etc. Det är ju knappast så att man vill sitta inne å plugga när ens nära å kära är utanför å sliter. Men samtidigt så kan man ute vara överallt heller. Heltidsstudier motsvarar ju ett heltidsarbete sa dom alltid när jag läste. Klart du ska klara det här, det är ju det hör du vill!! Du får kanske säga som så till dina släktingar och vänner att du verkligen uppskattar deras hjälp men att du själv måste läsa. När allt är färdigt där hemma så får ni ha en lite tackfest kanske?!

Sen att ni inte får bättre hjälp för Miltons hosta är ju vansinne! Det låter ju inte alls bra. Har han alltid samma läkare på VC? Eller prova att ta kontakt med öron, näsa, halsmotagningen själv. Vet att dom ta måste lämna remisser hit å dit men det kan ju vara värt ett försök. Eller kanske BVC kan hjälpa er med det?!

Skickar iaf en jättestor peppkram!!! :banana:

Usch vad taskigt av din familj!! Det var alltså nu ni berättade om graviditeten och de visste inte om det sen tidigare? Jag fattade det så eftersom de inte visste när han skulle komma. Riktigt jäkla dåligt av dom!! :mad:

Själv har jag precis kommit från barnmorskan och känner mig lite låg. :( Visst kan inte hon förändra världen, men när vi pratade om förlossningen sa hon att det var bättre att stanna hemma och ringa ambulans istället för att åka in själva om jag känner att det gått för långt liksom när maken kommer hem. :( Vill verkligen inte att det ska bli så.....

Jag har gått en vecka i skolan och känner mig redan helt sönderarbetad. Det är dumt med hemstudiedagar har jag kommit fram till, förra veckan la jag en halv av dessa dagarna på studierna, annars var det till att handla mat, hjälpa min pappa med stallet någon timme, lämna bilen på verkstad och ta mig hem därifrån och så sedan hämta Milton på dagis. Sedan kan jag inte återuppta pluggandet förrän han sover för natten..
Hur gör andra studenter?? Trodde verkligen att detta skulle fungera bra. Det måste fungera, jag vägrar hoppa av..... Det är två år av mitt liv som jag måste stå ut, men just nu orkar jag ingenting :(

Jag tror du måste börja betrakta studierna som ditt jobb, och inte ta studietid till att handla, fixa stall och vad det nu är. Jag menar, om du hade jobbat hade det väl inte känts ok att strunta i att gå dit och bygga stall istället?

Jag pluggar visserligen inte, men har ett jobb med fria arbetstider där jag kan jobba hemma om jag vill. Och man måste vara benhård, är det jobb så är det jobb (ok, lite buke ibland kanske...:angel:), och inte ok att fixa privatärenden på arbetstid utan att veta att man kan jobba igen den tiden senare.

Liknande trådar

• Artikel Artikel
Dagbok Jag vet att jag har skrivit tidigare men jag blir för ledsen av att läsa om det och jag har inget minne av vad jag har skrivit pga...
Svar
10
· Visningar
1 364
Senast: Rosett
·
Fritid På onsdag 28/8 börjar Paralympics och det sänds på SVT/svtplay. Ska ni kolla? :banana: Här finns sändningstider och deltagare: 28...
Svar
12
· Visningar
469
Senast: Rosett
·
Hästmänniskan Hej! Vill nog egentligen mest skriva av mig, det känns tungt och jobbigt och vet inte hur jag ska tänka. Jag har haft egen häst...
Svar
15
· Visningar
1 199
Senast: Bison
·
Tjatter Nej men nu är det väl hög tid, tycker ni inte? 2024 års upplaga av Secret Santa är här! 🤓 Ni som har varit med tidigare har koll på...
50 51 52
Svar
1 024
· Visningar
33 593

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka