Vårmammor 2010 &Co del 15 <3

Sv: Vårmammor 2010 &Co del 15 <3

*kl*

Tjohoo min tårta vann :bump: :bump: har fått jättemycket beröm för både utseende o smak :) kommer bild imorgon!

Nuså sover äntligen Milton och karln har åkt till jobbet så jag har bäddat ner mig i sängen med en kurrande katt brevid mig. Ska bara iFåna lite innan jag somnar! :)

Nuså sover äntligen Milton och karln har åkt till jobbet så jag har bäddat ner mig i sängen med en kurrande katt brevid mig. Ska bara iFåna lite innan jag somnar! :)

*Gillar* :D
+1 på den förresten förutom att ingen katt är här och karln sitter i vardagsrummet.

Lite sent svar, men vi hade inget fångarna på fortet.
Vi hade en kort konferens när jag sent om sider kom fram, missförstånd ledde till att jag var vid fel kaj och så tog det en timme att få tag i en taxi, alla bilar var bokade, galet!

Efter lunch hade vi filminspelning, vi blev uppdelade i lag och skulle göra reklamfilm, skitkul!, och mitt lag vann. Efter det hade vi lite egentid innan det var dags för fördrink och god trerätters. Efter middagen var det filmvisning, kul att se vad alla fått till :) När film odlingen var slut var det party hela natten lång! Skitkul var det!

Klockan 9 morgonen efter skulle vi iväg med båt, inget roligt vill jag lova. Vi tog oss ut till någon ö där vi hade någon form av samarbets 5-kamp som gick lite sämre för vårt trötta lag... Det var iaf 2 kockar där som fixade kanonlunch i skogen och sedan var det valfria aktiviteter innan båten gick tillbaka till hotellet för hemfärd.

Samma eftermiddag som jag kom hem var det någon sanslöst värdelös människa som backat in ordentligt i vår bil, så nu är hela framskärmen och delar av förardörren förstörda. Den går knappt att öppna, sambon fick knäcka sönder allt mer för att öht få upp den. Och idioten hade ju såklart bara dragit och inte lämnat någon lapp.

Va roliga grejer ditt jobb hittat på!!

Morr på den elaka j*vel som backat in i er bil. Sånt gör mig tokig när man bara sticker utan att ta sitt ansvar. :mad:

Håller med aneka, vilka roliga grejer ni får göra! :laugh: Det enda roliga som händer på mitt jobb är att jag har tid att bukesurfa på iPhone under de 45 min som det tar för min dator från 2005 att starta upp. :grin:

På så vis har. Jag världens bästa jobb. I slutet av oktober åker vi på kurs i Stenungsund och då är det kurs med PARTY!! Ska bli jättekul.
Och i mars åker vi på mässa i Bolonga i Italien. ( stavas det så??)

Bologna tror jag det stavas. :) kul lät det iaf. ;) själv är det mest spännande jag ska göra med jobbet att åka på hästmässa på fredag... :p

@kaktus: Vilkn jävla idiot! Fy vad arg jag blir. Hatar sånna som inte kan stå för vad man gjort. :mad:

Vilken fin kisse! :love:

Ja han är fin, han har fått mycket beröm för sitt utseende under sina levnadsår. Tur att han inte förstår för han skulle nog bli ganska mallig om han visste vad folk sa om honom ;) Perfekt päls har han också som aldrig blir tovig :love:

*kl*
Igår fick vi en kaffemaskin (korrektord är nog espressomaskin :o ) och oj vad gott kaffe :d på tal om kaffesmak här om dagen :D

*kl*
Jag va med på halva möhippan igår:D
Vi va ute ochh åt på resturang och sen krogen :bump:
Skulle ju köra hem sen, så det fick bli alkoholfritt. Såg framför mig att jag fick sitta och smutta på en tråkig cola hela kvällen.
Men sjuttsingen vilka goda drinkar bartendern fick till som smakade "riktig" drink.
Kommer nog bannemig (såå ofta som jag är på krogen, en gång varje millennium eller så) så blir det nog alkoholfritt. Mycket biilligare, nästan godare, man kan köra hem och man slipper baksmällan :D

Skoj med espressomaskin! Jag kom på att jag visst känner skillnad. Jag dricker nästan bara kaffe från vår espressomaskin och jag känner tydlig skillnad när jag tvingas dricka bryggkaffe. Men däremot har jag svårt att känna skillnad på olika espressobönor, malningsgrad osv.

Blä! Jag håller på och ska lägga ut vinterns PoP-kläder på Tradera. Orkar egentligen inte hålla på med sånt, men jag är lite snål också. :o Men så när jag äntligen tar mig för att göra det så funkar inte vårt internet. Ovanligt. :grin: Vi har stadsnätet via fiber och det kan man ju tycka ska vara pålitligt, men icke. :mad:

Nu håller Vilgot och hans pappa på att busa järnet hör jag. Bara väntar på att han ska trilla och slå sig och gallskrika. :cool:

Nej jag känner inte skillnad på de olika bönorna jag heller men nog känner jag om det är gott eller inte :D Sedan så är nymalt kaffe från espressomaskinen godare än kaffet från en bryggare.
Nu ska jag bara försöka förstå mig på mjölkskummaren också så att jag kan göra mig en latte :idea: Har en såndär liten visp från OBH Nordica men den hade jag inte tänkt att stå och handjaga med.

Hur gick det med Vilgot? Klarade han sig från att trilla?

Isabella slocknade redan 10.15, får se hur länge hon sover idag. 3h igår och 3h i fredags! Hon är verkligen supertrött efter(/av) förskolan tror jag.

Det tar några försök (iaf gjorde det det för mig) att skumma mjölk och få till blandningen espresso/mjölk innan det blir perfekta lattes. Sen ska man såklart ha riktig baristamjölk, det blir :d. Vad är det för maskin du har?

Jo, han klarade sig från att trilla! :D

Krups XP7220 står det på kartongen :D propotionerna är nog (förhoppningsvis) inga problem för mig eftersom päronen har haft div. olika maskiner under min uppväxt problemet är att få till skummet perfekt :) en liten mjölkskummingsmaskin står högt upp på önskelistan men det är väl 1200-1300 för en bra sån från krups.

Jag tog Isabella på armen och åkte till Ica och handlade mig en latte-mjölk här på morgonen :angel:

Liknande trådar

• Artikel Artikel
Dagbok Jag vet att jag har skrivit tidigare men jag blir för ledsen av att läsa om det och jag har inget minne av vad jag har skrivit pga...
Svar
10
· Visningar
1 364
Senast: Rosett
·
Fritid På onsdag 28/8 börjar Paralympics och det sänds på SVT/svtplay. Ska ni kolla? :banana: Här finns sändningstider och deltagare: 28...
Svar
12
· Visningar
469
Senast: Rosett
·
Hästmänniskan Hej! Vill nog egentligen mest skriva av mig, det känns tungt och jobbigt och vet inte hur jag ska tänka. Jag har haft egen häst...
Svar
15
· Visningar
1 197
Senast: Bison
·
Tjatter Nej men nu är det väl hög tid, tycker ni inte? 2024 års upplaga av Secret Santa är här! 🤓 Ni som har varit med tidigare har koll på...
50 51 52
Svar
1 024
· Visningar
33 588

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka