Vårmammor 2010 &Co del 15 <3

Sv: Vårmammor 2010 &Co del 15 <3

*kl*

Nu så har förkylningen hittat hit också. Väldigt otajmat. Iofs är jag inte så dålig men har ont i halsen och näsan rinner. Näsan rinner (iofs bara genomskinligt) på Milton också. Otajmat är det för att våra bästa vänner ska föda vilken dag som helst och jag vill ju vara frisk så vi får gosa bebis nu och inte om en månad. :( aja hoppas på att det går över snabbt!

..och jag har ont i öronen. Maken är ordentligt förkyld, det händer inte ofta. Är det alltid såhär extremt utspridda förkylningar, varje år, eller märker jag det bara mer för att jag numera har barn och rör mig i barnkretsar?

Jag tror att det alltid är så. Fast dom med barn drabbas mest och hårdast kan jag tycka det verkar som. :(

japp, småbarnsåren är inte att leka med.. Är det inte VAB så är det sjukfrånvaro för egen del :(

Här duschar vi nästan alltid på kvällen, en vana som sitter i sedan jag bodde hemma och det eldades med ved utan ackumulatortankar. Det fanns helt enkelt inte varmavatten på morgonen.
Sen hade jag ju alltid varit i stallet och ville duscha innan jag gick och lade mig. Nu kan det hända att jag duschar på morgonen med om det är besök hos läkare/bm tex.

Min näsa rinner med sedan igår och har lite ont i halsen. Idag ska vi på kräftskiva och jag hoppas att jag orkar med kvällen. Ska vila när A sover middag. (det är planen iaf) Kräftskivan börjar redan kl 16 så det brukar inte bli så sent. Mina föräldrar ska ha barnen och de ska instrueras om att vi ringer imorgon när vi vaknat. De får bara ringa och väcka oss om det hänt något särskilt. :D

Skönt med sovmorgon imorgon. :)

*kl*

Har en liten fundering. När ni blir hembjudna till folk på middag som inte har barn, brukar de räkna med att man skaffar barnvakt och bara kommer "vuxna" eller tycket de att det är självklart att ert barn också kommer när de bjuder er?

Bland våra vänner (vilket inte är så många) så räknar man med att M hänger med! Vi har inte möjlighet att skaffa barnvakt i tid och otid för en middag. Då spar vi hellre barnvakten tills vi ska göra något ensamma jag och sambon.
Men snart så har ju dom vi äter hos oftast också barn så då blir det på lika villkor!

Jag längtar tills M vill sova middag. Eller tills gubben kliver upp. Han har natthelg så jag får ingen sovmorgon förens på tisdag. Usch vad jag avskyr att vara krasslig. :(

Är det familjemedlemmar som är energitjuvar blir det helt klart omständigt men jag ser till att inte umgås så ofta med dem :angel: min mormor t.ex. hon träffar jag ganska sparsamt och då orkar jag med henne :o

Modett: Vad roligt med mailet! Vilken helomvändning det blev i ditt jobbsökande helt plötsligt :laugh:

Lottch: Hitentills har vi nog förutsatt att Bellan är medbjuden men det har hänt att vi har frågat också när magkänslan säger att hon nog inte ska med. Jag är nog så pass naiv att jag antar att folk säger till när hon inte får följa med.

Jag har precis lagt S och tycker det är skönt, mår fortfarande dåligt och har noll energi till att aktivera oss. Sambon har sen länge bokat in en mekaniker som kommit hit för att hjälpa till med en av hans leksaker, så han hade S till 8.30 då han var tvungen att gå. Det blev två väldigt långa ensamma timmar...

Har hostat så mycket att jag fått ont i magen. :( Mår verkligen piss.

Eftersom vi inte har några barn att fira så kan jag meddela att min finaste kille fyller 6 år idag :angel:

p102041_105686416.jpg

Tänk att man har haft honom i snart 6 år. Liten skit var han när vi fick honom som 8 veckors (nej det var inte vi som tog honom ifrån sin mamma). Nu är han en gubbe som ligger på sofflocket.

Jag brukar också alltid anta att det är okej att S kommer om de inte säger något annat, jag menar, vi är ju trots allt en trio nu. :) men vi blev bjudna nu idag av ett par och då var jag inte riktigt säker på situationen, så jag skrev att vi inte hade barnvakt så S kommer också, sen dess har jag inte hört något. :/

Aneka: Vi har ju både mormor och farmor som slåss om att få vara banvakt, så ibland får de passa S när vi ska på middag, bara för att det är skönt att bara slappna av och vara vuxen ett tag och kunna slappna av en kväll. :)
Sen vi fick barn tycker jag faktiskt att det är bekvämast att umgås med de som har barn, just för att de förstår situationen bättre. Nu räknar jag inte in våra närmsta vänner, som fullkomligt avgudar S och slåss om att få hålla hand och mata. :love:

Vi var bjudna idag på kräftskiva eg men vi hade redan planerat att mina päron ska komma på middag hos oss och då blir det en situation om det är med Bellan eller utan Bellan. Nu behövde jag iofs inte fråga men där är hon bjuden ibland och ibland inte. De vänder kappan lite efter vinden ifall vi tänker komma eller inte ;) :o

Jag håller med dig om att det är lättare att umgås med folk som har barn.

Eftersom vi inte har släkt på orten så är det svårt eller omöjligt att hitta barnvakt, vilket alla som bjuder på middag vet om :) Men även vi hänger mest med andra barnfamiljer eller våra närmaste vänner tillika H´s gudföräldrar numera.

Vad skönt att höra från alla att det inte bara är vi som ändrat umgänge osv. Mina närmsta vänner som jag förut kanske tagit lite för givet försöker jag verkligen att ta bättre hand om, sen jag sett vilken kärlek de visar S efter att hon kom till världen, jag blir helt varm i hjärtat när mina barnlösa singel/sambovänner kommer och hälsar på och kastar sig över S istället för vissa som gör sitt bästa för att inte låtsas om att det finns något barn i närheten. De blir inte hitbjudna igen...

Nu fick jag svar iaf och de vart bara glada över att S kom med. De vill väl öva lite tills det blir deras tur. ;)

Jo men sen så är det folk med barn har ju lite mer rutiner och fixar även mat som barnen kan äta och även äter på tider son passar barnen. I midsomras så blev maten vid 20.30 tror jag och jag fick värma en burk till Isabella fast det var tänkt att hon skulle äta samma som oss. Det tyckte jag var tråkigt för medan de andra spelade kubb fick jag ta hand om ett hungrigt barn och sedan när maten var klar så var det ju egentligen läggdags för Isabella... nej det är helt klart lättare att umgås med folk som vet hur barn fungerar.

Hoppas ni får trevligt ikväll :) nu ska jag börja plocka här hemma så det bara är dammsugning och moppning kvar tills Bellan vaknar!

Vad spännande och roligt för dig, håller tummarna för att intervjun går bra sen om en vecka!! Och att du får jobbet då givetvis ;)

kl

Inatt är första natten på en halv evighet som vi har snittat mer än 6 timmar, man får vara glad för det lilla ;)
Milton har en så hemsk hosta och jag blir så irriterad på alla läkare som undersöker och som bara säger att det är en förkylning etc. jo visst han är snorig, men har har ju för fasen hostat sedan i våras :cool:
Vi har provat en sorts inhalator som inte har fungerat, alvedon, för det ska visst fungera som hostmedicin till viss del, vi fick någon annan receptbelagd hostmedicin för någon vecka sedan och nu har vi fått en ny inhalator med cortison som vi hoppas ska hjälpa honom. De andra medicinerna har inte hjälpt ett dugg, men denna ska visst vara bra, även om jag inte är så förtjust i cortison.
Om tre veckor blir det ett nytt besök på vårdcentralen, så får vi se vad de säger. Skulle vilja att de verkligen utreder astma och allergi, så vi kan utesluta de bitarna. I alla fall utesluta allergi, astma är nog svårt att utesluta, både jag och hans pappa hade astmatiska problem som små barn och det verkar som att Milton har det samma..

Har så himla mycket med mina studier alla redan. Känns inte riktigt bra faktiskt. Eller jo det gör det, jag trivs med mina studier, men det är tungt och jag är inte van, men det vänder väl det också :)
Nu dags att återgå till mina studier, Milton sover förhoppningsvis en stund till =)

*gnällinlägg* sambon kom upp halv 3 och va pigg. Men sen efter en timme vart han huxflux också dålig. Kl 17 somnar han på soffan så jag lagar mat och passar Milton(vilket han oftast slipper då han är karl och inte kan göra två saker samtidigt) nu halv 7 kommer han upp från soffan och jag tänker: va bra! Trodde han gick ut och rökte men nääädå för han gick in och la sig på sängen. Ghaaaa! Visst han sa förlåt när han kom upp från soffan men åhh blir så irriterad Visst han har jobbat natt men man måste väll inte sova hela dagen för det? Hade varit kul med lite hjälp eftersom jag inte heller är världens piggaste. Tur nog så sov jag och Milton 3h vid lunch. Annars hade nog jag varit död nu. Håller tummarna att Milton somnar snällt sen!

Oj, vad sur jag hade blivit om min karl gjorde så! :mad: Det är inte lätt att orka med allt när man är gravid. Jag har börjat få sammandragningar nu så fort jag rör mig, så jag ligger helst på soffan. :o

Idag har vi inhandlat vinteroverall. Det blev en grå/svart KAXS, såg ingen anledning att betala mer när den hade fått så pass bra betyg. Tyckte dessutom att den var snygg. Men vad svårt det är med storlekar! Overallen blev i 92 och den är stor, men inte för stor. Köpte ett par jeans på H&M i storlek 92 också, men de var jätteförstora så de måste jag byta. Hittade även ett par manchesterbyxor på Kappahl som var lagom i storlek 98!

Nu är han vaken iaf och har tagit hand om disken. Fast M är vaken än dock. Men han är glad iaf. Ska prova lägga honom om en stund igen. För nu vill jag äta mitt godis framför några avsnitt criminal minds.

Liknande trådar

• Artikel Artikel
Dagbok Jag vet att jag har skrivit tidigare men jag blir för ledsen av att läsa om det och jag har inget minne av vad jag har skrivit pga...
Svar
10
· Visningar
1 364
Senast: Rosett
·
Fritid På onsdag 28/8 börjar Paralympics och det sänds på SVT/svtplay. Ska ni kolla? :banana: Här finns sändningstider och deltagare: 28...
Svar
12
· Visningar
469
Senast: Rosett
·
Hästmänniskan Hej! Vill nog egentligen mest skriva av mig, det känns tungt och jobbigt och vet inte hur jag ska tänka. Jag har haft egen häst...
Svar
15
· Visningar
1 195
Senast: Bison
·
Tjatter Nej men nu är det väl hög tid, tycker ni inte? 2024 års upplaga av Secret Santa är här! 🤓 Ni som har varit med tidigare har koll på...
50 51 52
Svar
1 024
· Visningar
33 586

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka