Sv: Vårmammor 2010 &Co del 15
Nu har jag inte varit inne här på superlänge och inte läst allt efter din fråga. Men jag ligger i "tvist" med mitt försäkringsbolag sedan en trafikolycka för drygt två år sedan. Så om det är en trafikolycka och du har fått 4% så bör det gå efter TSN´s tabellverk. Om du är 30 år och får 5% ska ersättningen från trafikförsäkringen vara ca 50 000 kr. Förutsatt att försäkringsbolaget håller med din läkare om 4% invaliditet.
Om du även har en separat olycksfallsförsäkring kan du även få ut pengar för invaliditet på den. Tänk på det
KL
Annars är det som sagt länge sen jag var här, men några av er har jag ju kontakt med på Wordfeud
Det är enklare att skriva där med telefonen, än här. Nu sitter jag dock på jobbet och har bestämt mig för att inte stressa runt som en tok idag (som jag gjort alla andra dagar den här veckan, ingen bra idé att jobba med fransmän (och tyska fransmän), det är mkt snack och liten verkstad...) Så nu ska jag läsa ikapp tråden
Hur går det för alla på förskolan? För oss blir det värre och värre att lämna... Idag började Tuva snyfta redan när vi gick in för att byta till galonisar och gummistövlar... Sen blev det jättegråtigt när vi lämnade över henne till Anna-pedagogen... Men enligt personalen är hon "lätt" att avleda, hon gråter inte alls länge. Hur är det för alla er?
En annan sak som är riktigt roligt tycker jag, är att hon kan så många ramsor nu och alla handrörelser som hör till. Hon blir verkligen överlycklig när jag försöker härma det de lär sig (men jag kan ju verkligen inte... Någon som vet en internetsida där de vanligaste texterna finns?)