Vårmammor 2010 &Co del 15 <3

Sv: Vårmammor 2010 &Co del 15 <3

Börja ytterst och arbeta dig inåt, då har du en linje att gå efter. Jag brukar ha slätt på utsidan av tårtan för det är så krångligt att spritsa rosor åt det hållet.

Glöm inte att ta kort. :laugh:

Känner att jag borde ha koll på detta då både min sambo och lillebror fått ut invaliditetsersättning efter trafikolyckor, eller ja trafik å trafik, brorsan kraschade med snöskotern och bröt lårbenet å blev efter det låghalt pga en nervskada å sambon smällde in i ett träd med rallybilen och skadade ryggen. Tror inte dom fick i närheten så stora summor som Armani men några tusingar blev det iaf. Båda är mellan 3-4% invalid och tror jag har Sveriges största försäkringsbolag.( Samma bolag har dom iaf. )

det låter väldigt mkt. Var det från en trafikförsäkring eller en privat?

Det var genom min personförsäkring, alltså min barnförsäkring eftersom jag var (är) under 25 :D Ja det kanske är mycket jag har ingen aning, men om man slår ut det på hu många år jag har haft och kommer ha ont så tycker jag nog inte att det är så mycket :)

Kl
Viv - är dö nyfiken på din tårta och vill själv göra en en dag, så jag hoppas verkligen du visar bild sen!

jo jag har förstått att man får mera ju yngre man är. När det gäller trafikolyckor så går alla bolag efter samma tabell, iaf sa personen jag pratade med idag det. Sen kan man få ut på privat försäkring förutom fordonets trafikförsäkring.

Kl

Tänkte bara meddela att jag inte fick jobbet :( Vi var 3 som kallades till slutintervju och de valde en som hade erfarenhet av ett liknande projekt. Inget att säga om det, bara en kunde vinna. Men trist ändå. De hade bara positiva saker att säga i övrigt och hoppades jag skulle söka igen om det dyker upp fler jobb.

Så vem vet, kanske blir att starta eget i slutändan. Fick en förfrågan att göra logga och webbsida till en hovis. Hojta till om ni är sugna på att tycka till om loggan, behöver göra en marknadsundersökning för den är lite annorlunda ;)

Vad tråkigt. :( aldrig kul att inte få ett jobb man ville ha.

Jag tittar gärna på loggan. :) håller på med att försöka göra en logga till vårt företag och är besatt av att titta på olika loggor just nu.

Ja våldgästa köket och visa dem hur man ska göra desserter så att du samtidigt kan göra en videoinstruktion :D
Det ser ju ut som du har en liten knix på rosorna men det kanske blir så?

Tråkigt med jobbet. :( trisst när man gått så långt och så skiter det sig iaf. Tycker att det låter som att du har lätt för att få in jobb ifall du skulle starta eget! :)

Vad tråkigt med jobbet. :( Men ge inte upp, förr eller senare är det din tur! :laugh:

Äntligen fredag!!! :banana: Det är välbehövligt, för imorse låste jag upp ena bilen och stod och ryckte i handtaget på den andra bilen och undrade varför dörren inte gick att öppna... :cool:

skönt med flera förvirrade persiner. När jag åkte till jänköping tidigare i vecka körde vi inom värnamo. När jag ska betala hittar jag inte mitt visa-kort. Börjar fundera och då kommer jag på att jag tankade dagen innan och stoppade kortet i jackan medan jag tankade. Där låg det kvar och jackan var hemma. Tur att mamma var med och kunde lösa ut mig resten av dagen :D

Nu har jag inte varit inne här på superlänge och inte läst allt efter din fråga. Men jag ligger i "tvist" med mitt försäkringsbolag sedan en trafikolycka för drygt två år sedan. Så om det är en trafikolycka och du har fått 4% så bör det gå efter TSN´s tabellverk. Om du är 30 år och får 5% ska ersättningen från trafikförsäkringen vara ca 50 000 kr. Förutsatt att försäkringsbolaget håller med din läkare om 4% invaliditet.

Om du även har en separat olycksfallsförsäkring kan du även få ut pengar för invaliditet på den. Tänk på det :)

KL

Annars är det som sagt länge sen jag var här, men några av er har jag ju kontakt med på Wordfeud :love: Det är enklare att skriva där med telefonen, än här. Nu sitter jag dock på jobbet och har bestämt mig för att inte stressa runt som en tok idag (som jag gjort alla andra dagar den här veckan, ingen bra idé att jobba med fransmän (och tyska fransmän), det är mkt snack och liten verkstad...) Så nu ska jag läsa ikapp tråden :)

Hur går det för alla på förskolan? För oss blir det värre och värre att lämna... Idag började Tuva snyfta redan när vi gick in för att byta till galonisar och gummistövlar... Sen blev det jättegråtigt när vi lämnade över henne till Anna-pedagogen... Men enligt personalen är hon "lätt" att avleda, hon gråter inte alls länge. Hur är det för alla er?

En annan sak som är riktigt roligt tycker jag, är att hon kan så många ramsor nu och alla handrörelser som hör till. Hon blir verkligen överlycklig när jag försöker härma det de lär sig (men jag kan ju verkligen inte... Någon som vet en internetsida där de vanligaste texterna finns?)

FÖRLÅT! Jag har inte ens kommenterat din film... Den funkade inte att titta på här på jobbet och jag har inte haft datorn på hemma... Ska genast skriva upp det, så det inte glöms bort! Och jag kollar jättegärna på logga också :)

Hang in there i jobbsökeriet. Till slut kommer det komma ett perfekt jobb för dig, som du får! :D

För några veckor sedan åkte jag iväg till Ica-butiken för att hämta ut ett paket. När jag väl var framme och de ville se mitt leg visade det sig att jag glömt plånboken hemma... Det var bara att åka hem (ca 12 km t.o.r) och hämta den... Rätt irriterande... :mad:

Isabella är ledig idag med mig och gått runt här och sprider sina leksaker över bottenvåningen.
Igår när jag lämnade henne så började hon snyfta redan när jag parkerade bilen men hon hade bråttom med att sätta på sig skorna hemma. Sedan när vi kom in på förskolan så ville hon vara i min famn men gick snällt över till en av pedagogerna och vinkade av mig.
I onsdags hade hon gråtit när M lämnade henne men hade ändå vinkat och fått beröm för det av en annan pedagog (de är 4 pedagoger). I tisdags var det full gråt men blev glad igen innan jag ens hade hunnit lämnat gården och i måndags så var hon trött och fattade inte vad som hände.
Så för oss har det gått bätte och bättre men det känns som om det kommer att börja om snart igen med gråt för det kommer bli lite hipp som happ med förskoletiderna nu när M ska opereras på måndag.

Fast jag känner att med Isabella så gör det inget att hon gråter lite eftersom hon tycker verkligen det är roligt där och har inte direkt bråttom hem = jag vet att hon har det bra. Hon tyr sig väldigt mycket till pedagogerna men det gör hon med alla vuxna och vill helst sitta i famnen och får tack och lov göra det! De är så rara pedagogerna som tar sig tid med vår närhetskrävande dotter och får mycket kramar av henne under dagen :love: de kunde ju lika gärna säga att nej du får leka med de andra barnen. Låter som om Isabella inte leker med de andra barnen men det gör hon fast hon har tydligen stenkoll på var pedagogerna är.

Så nu har det tagit 15 minuter för mig att skriva detta med Isabella i bakgrunden :D

Jag känner igen den där beskrivningen :) Tuva tyr sig väldigt till pedagogerna, speciellt en :) Sen har hon ju sin låstasmormor på avdelningen bredvid, så blir det kris så finns hon att tillgå. Men hennes pedagoger säger att det funkar bra på dagarna och hon kommer inte direkt springande när man kommer och hämtar henne :) Så hon har det nog bra, men det är hjärtskärande att lämna henne...

Sedan när vi kom in på förskolan så ville hon vara i min famn men gick snällt över till en av pedagogerna och vinkade av mig.
Vad korrekt du är! :D Här vägrar jag säga nåt annat än dagis och fröknar (trots att ena fröken är en kille)! :p Men jag tillhör väl den äldre generationen. :D

haha, jag är ju ( i så fall) också av den äldre generationen (nyss fyllda 30) men jag säger också bara dagis och fröknar. :D

typ kl

..och här ska vi på ett andra besök hos häst-dagmamman på tisdag. Så att maken också får spana in och tycka till. Vi hade tänkt åka dit i onsdags men då hade de magsjuka. Vilket öppnade ytterligare en frågeställning - vad gör man om dagmamman är sjuk? :confused:

Ååh, vad svårt det är att bestämma sig! Jag vill ha ur-och-skur-tänket, en liten grupp och närheten till djuren. Men gör vi då avkall på en massa nyttig pedagogik, pyssel, rim och ramsor? Eller ska jag inte bry mig så mycket om det? Kanske dagmamman är en jäkel på pyssel? Hon har ju iaf nån barnskötarutbildning i grunden även om hon inte är förskolepedagooog (;)).

Jag vill inte bestämma något för jag vill inte sluta vara hemma med H :( En knapp månad kvar nu av "ledigheten". Denial, denial, denial.

Liknande trådar

• Artikel Artikel
Dagbok Jag vet att jag har skrivit tidigare men jag blir för ledsen av att läsa om det och jag har inget minne av vad jag har skrivit pga...
Svar
10
· Visningar
1 362
Senast: Rosett
·
Fritid På onsdag 28/8 börjar Paralympics och det sänds på SVT/svtplay. Ska ni kolla? :banana: Här finns sändningstider och deltagare: 28...
Svar
12
· Visningar
469
Senast: Rosett
·
Hästmänniskan Hej! Vill nog egentligen mest skriva av mig, det känns tungt och jobbigt och vet inte hur jag ska tänka. Jag har haft egen häst...
Svar
15
· Visningar
1 195
Senast: Bison
·
Tjatter Nej men nu är det väl hög tid, tycker ni inte? 2024 års upplaga av Secret Santa är här! 🤓 Ni som har varit med tidigare har koll på...
50 51 52
Svar
1 024
· Visningar
33 585

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka