Vårmammor 2010 &Co del 15 <3

Sv: Vårmammor 2010 &Co del 15 <3

Det kan man säkert... Känns som om S håller på att bli dålig igen också. :crazy:

Hon vaknade inatt vid tre och var jätteorolig och somnade inte om förrän vid 6-6.30. Jag känner mig som ett kolli. Sömnlöshet och förkylning var ingen bra idé...

*kl*

Jag är världens sämsta släkting, så att ni vet. Jag har ju min farbror strax utanför N.Y vid kusten och inte hade jag en tanke på de när jag hörde att Irene skulle slå till där. :o fick ett mail nu på morgonen där de berättade att de var okej, men utan ström, så de var svåra att få tag på. Känns skönt att allt gick bra, såhär i efterhand. ;)

Ska måla hela stallet idag. Hade jag fått ändra något såhär i efterhand hade jag murat upp med tegel istället för leca med vitmålad puts. Det hade säkert varit okej, om jag inte haft tre hästar som alla gillar att bajsa mot väggarna. Det hade också varit okej om det hade gått bort med högtryckstvätt, men det gör det inte. :smirk: :p

Sen så blev såklart vår vet sjuk så han kan inte komma förrän i början av nästa vecka.

*kl*

Visst var det någon som läst ett nytt overalltest? Var finns det? Älskar verkligen Reima men blev lite fundersam när de halkade ner så mycket i förra årets test.... Skulle vilja veta hur det gick i årets innan jag bestämmer mej helt.

Här mår vi bättre idag efter att ha varit helt däckad igår. Tur att sonen var hemma och kunde ta hand om A för jag bara somnade hela tiden.
Blev helt slut av att mocka en box igår kväll, men nu hoppas jag att det vänt :) däremot lät gubben helt förstörd i morse.

Så idag ska jag försöka pallra mej bort till stallet på dagen så jag bara behöver ta in dem ikväll. Och göra pizzadeg ska jag oxå. Och kanske börja röja i lösdriften, eller det som ska bli iaf.

Jag och min man gick till rådhuset och gifte oss utan någons vetskap! Min man fick en lugn svensexa i efterhand men jag fick inget. Har tydligen inga vänner... Fat jag är glad att det inte blev något.

När jag fyllde 30 skrämde mina vänner upp mej jättemycket. De vet att jag hatar sånt. Så när det var dags så fick jag ögonbindel och blev satt i en bil och åkte läääänge. Hamnade i ett industriområde och blev livrädd och började tänka ut hundra ursäkter. Typ att mitt knä är trasigt och så. Sen när vi går in så är det ett jättemysigt spa! Vi hade det jätremysigt. Men just möhippa förstår jag inte riktigt. Som om det skulle vara sista gången man kan träffas eller något. Men det är ju alltid en ursäkt att få umgås med tjejerna och det blir ju inte för ofta nuförtiden.....

Skuldbelägg inte dig själv. Skönt att allt är bra med dom iaf.
Mina föräldrar är på väg till New York nu. Eller planet går om ca 1 h. :D De var lite oroliga för deras semester när de hörde om stormen. Men nu är säkert allt som vanligt där igen.

Jag drömde om dig inatt kom jag på! :D Vi var hemma hos dig och så skulle vi gå till stallet. Men jag blev lite besviken eftersom stallet låg jättelångt bort och inte alls på din gård som du hade skrivit här. :D Men det var typ det enda som hände också, ganska tråkig och händelselös dröm.

Overalltesten finns i nya Vi Föräldrar. Reima och Didrikson hade typ bytt plats med varandra och det gjorde att jag plötsligt inte litar på såna test. Jag har bestämt mig för att alla overaller är helt okej, iaf när man kommer upp i runt tusenlappen (+- ett par hundra).

Usch, jag har fått världens ångest inför förlossningen. Från makens nya jobb tar det närmare 45 min från dörr till dörr och sen har vi minst en kvart till till sjukhuset. Jag börjar verkligen bli rädd på riktigt. :cry:

Då var jag lika kass när det smällde i Oslo. Min moster bor i närheten men det tänkte jag inte på just då. Det som hände på Utöya tog som all fokus då, kom på det först efter ett par dagar att de kanske varit i centrum vid tid för bomben. Fast tur nog var de inte det!

Lånar egen knapp

H verkar också ha haft någon sorts baksmälla på förkylningen. Han har iallafall varit väldigt pipig, gnällig och trött. Han lärde sig säga "butte" (tutte) i förra veckan eller så, och nu används det flitigt :D Trots att han aldrig varit så intresserad av tutte föruom vid sovdax. Men nu är det "mamma.. butte?" hela tiden.

Funderar också på en Reima. Har själv kläder av det märket som visserligen börjar bli till åren men jag är jätte nöjd!

Macken
GRATTIS!!! :bump:

*kl*
Annars är allt som vanligt här. Theo är hos dagmamman så jag har plockat potatis hela förmiddan och till lunch avnjöt jag mitt hembakta naanbröd och tikka masala :d

Nu ska jag åka till mamma å pappa och provsmaka min inlagda smörgåsgurka jag gjorde förra veckan. Har haft dom på mogning i kylrummet där.

*halvt kl*

Här vart det den Didriksson som jag spanat in från början! Köpte den idag så nu är det äntligen gjort!!(fick ge 645kr för den) Bara resten kvar då :s Men tänkte beställa skorna i veckan och sen får nog resten komma när vi hittar det.

Spanade in Kax overallen också men den gick fetbort pga färgen. Vill inte ha svart och M kan inte ha en röd overall för då ser han nog ut som en tjej. Annars va den fin. :)

2509d800-5392-4b25-a71c-a161f21f02567.jpg

Haha! Vad lustigt! Tyvärr stämmer inte din dröm, stallet ligger 100m från mitt hus och jag har spenderat hela dagen där målandes. Jag tror jag har vita prickar överallt!

Förstår att du är orolig för din förlossning, själv har jag svårt att sätta mig in i din rädsla då jag antagligen aldrig kommer att få uppleva en snabb förlossning, men min sambos partner i firmans sambo har haft liknande förlossningar som din och hon födde i bilen sista barnet. Finns det ingen annan som kan skjutsa in sig till bb tills din sambo kan komma?

Nu var det absolut inte meningen att göra dig mer rädd, utan mest att jag verkligen förstår att du är rädd och det måste vara hemskt att hamna i en sån sits.

Jag förstår att du inte vill göra mig mer orolig ;) men det händer ju uppenbarligen att barn föds innan föräldrarna hinner fram. Jag vill på inga villkors vis vara med om det... :crazy: Sen är jag oändligt tacksam över att jag hade en sån snabb och enkel förlossning förra gången, men nån måtta får det lov att vara. Det behöver verkligen inte gå snabbare än så.

Spanade in Kax overallen också men den gick fetbort pga färgen. Vill inte ha svart och M kan inte ha en röd overall för då ser han nog ut som en tjej. Annars va den fin. :)[/IMG]

Jo, men visst kan killar ha rött? Man behöver ju inte ha fjärilar och blommor på, men rött i sig tycker jag inte är en tjejfärg. Min man går nog oftare i rött än vad jag gör, skulle jag tro.

Dessutom, vad gör det om nån nu skulle ta fel på kön, det vittnar ju bara om den personens fördomar.

Här har det blivit vanligare att det föds barn i bilen sedan de lade ner vårt BB.

*kl*

Tur för sambon att han jobbar över ikväll, mitt humör är inte att leka med idag.
Har varit irriterad på försäkringsbolaget som lovade mig besked förra veckan (efter trafikolyckan) och de hade fortfarande inte hört av sig. Jag ringde och lämnade ett surt meddelande och 10 min senare ringer människa upp och ska göra klart allting idag. Varför måste man bli en sådan där besvärlig och arg person innan något händer??
När jag sen kom till dagis såg jag inte en människa, gick in i matsalen och där var en personal som sa att de satt i ett rum och läste. jag gick dit och där var ingen A, personalen där sa att han var ju med i vilrummet.
De har alltså gått och lagt honom 5 i 12 och han sov som en gris när jag kom. Hade ingen lust att sitta där i kanske 2 timmar och vänta på att han skulle vakna så jag bär en sovande A till bilen och där vaknar han. När vi kommer hem vägrar han att somna om. Jag som är dödstrött och hade planerat att vila med honom var ganska arg på allt och alla då :mad:
Han sitter och sjunger i sin säng och pratar och leker runt i nästan en timme innan jag ger upp och vi går ut. Nu har han äntligen somnat men undrar hur mycket det har stört hans rutiner inför kvällen.

Nu ska jag vila iaf!

+ia
Ja men se, det finns fler som mig :D

Kl
Nu kom ett måln och störde min solstund, men maken och Alice upp ur poolen så vi får väl snart pallra oss till kvällens buffé.

*kl*

Någon som kan det här med hur man räknar ut ersättning från försäkringsbolagen?
Fick reda på att läkaren bedömt mig ha rätt till 4% invaliditetsersättning, men glömde fråga hur det räknas ut. Har fattat att det finns en särskild tabell när det gäller trafikskador men vilket belopp utgår man från?
Skulle få pengar och besked nästa vecka men handlar det om 1000 kr eller 10.000. ? Kan ju vara spännande att vänta men jag vill hellre veta nu...

Liknande trådar

• Artikel Artikel
Dagbok Jag vet att jag har skrivit tidigare men jag blir för ledsen av att läsa om det och jag har inget minne av vad jag har skrivit pga...
Svar
10
· Visningar
1 361
Senast: Rosett
·
Fritid På onsdag 28/8 börjar Paralympics och det sänds på SVT/svtplay. Ska ni kolla? :banana: Här finns sändningstider och deltagare: 28...
Svar
12
· Visningar
469
Senast: Rosett
·
Hästmänniskan Hej! Vill nog egentligen mest skriva av mig, det känns tungt och jobbigt och vet inte hur jag ska tänka. Jag har haft egen häst...
Svar
15
· Visningar
1 179
Senast: Bison
·
Tjatter Nej men nu är det väl hög tid, tycker ni inte? 2024 års upplaga av Secret Santa är här! 🤓 Ni som har varit med tidigare har koll på...
50 51 52
Svar
1 024
· Visningar
33 583

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Unghästfasoner?
  • Hålvägg
  • DIY hästvård