Vårmammor 2010 &Co del 15 <3

Sv: Vårmammor 2010 &Co del 15 <3

:bow: skönt att du känner skillnad på de två sakerna i alla fall :D

Jo kaffe och kaffe är skillnad men jag är inte tillräckligt finsmakare för att känna skillnad på om det är nymalet eller direkt ur kaffeburken. Jag har känsligt smaksinne och det har retat gallfeber på pappa i alla år med de små orden från mig; det smakar konstigt.

Idag ska jag till jönköping och shoppa.

Varför läste jag inte detta i morse för?
Va ju med i jkpg idag :D

*kl*
Jag har lite bekymmer...
En kompis till mig ska gifta sig nu i september. Och på lördag är det möhippa.
Vi ska tydligen till ett ställe som gör att det blir nästan 30 mil fram och tillbaks för mig att åka. Där finns nåt som heter Bodaborg, är tydligen nåt "Fångarna på fortet" liknande.
Alltså, jag vill ju gärna hippa min kompis, men just att åka så långt och jag och massa konstiga hinder, problemlösningar och banor är absolut inte min grej :crazy:
Sambon måste dessutom tröska av det sista av spannmålen plus att han ska köra av grannens med. Har då egentligen ingen som kan ta Oscar. Sambon kan ju försöka köra allt på söndag, men vill ju inte han ska stressa ihjäl sig heller. Han har fullt upp ändå.
Har ju mina föräldrar som back-up, men det känns som jag har "dumpat" av honom där rätt mycket på sistone.

Är jag världens sämsta kompis som inte hänger på? Vill ju så gärna, men ändå inte...

Min bästa vän var inte med på min möhippa och jag tycker fortfarande om henne lika mycket ;)
När det är 30 mil och det finns en massa annat som är viktigt så tycker jag definitivt inte att du är en dålig kompis! Jag antar att hon har fler kompisar som kan roa henne på hennes möhippa :idea:

Skippa eländet, möhippor/svensexor borde utrotas...... :cool:

Kl

Ganska behagligt på balkongen måste jag säga, kan det vara 25'c typ..... :p

kör nu 30 mil upp till Boda borg å roa dig människa!! Jag kan passa Oscar under tiden, är ju inte superlångt bort för mig. ;)

Nä, skämt åsido, klart du inte skall med om det är klurigt med barnvakt, långt/dyrt att åka och om du inte känner att det skulle vara nått för dig. Klart att din kompis kommer bli lite besviken, det skulle nog vara kul om du blev med, men kan man inte så kan man ju inte. Hon kommer nog knappast att avsäga sig kompisskapet med dig.

Själv var jag iväg på sånt där "fångarna på fortet" i stockholm i våras när en av mina bästa vänner fyllde 30, å fan vad skoj vi hade :D

Jag tycker det med! Hålla på att förlöjliga människor bara för att de ska gifta sig.
En av anledningarna till att jag inte vill gifta mig "publikt" Vill gå, helt oannonserat till nån till rådhuset och få det avklarat.

Skippa eländet, möhippor/svensexor borde utrotas...... :cool:

Nja, det beror nog på vad man har för kompisar/vänner/bekanta, de som vill förnedra en eller de som gör en rolig och bra dag för den blivande frun/mannen.

Jag hade faktiskt inte velat varit utan min möhippa med facit i hand för mina vänner planerade en fantastisk dag bara för mig och jag hade ap-roligt. Inga pinsamheter ingenting, bara underbart roligt!

Så det behöver faktiskt inte vara ett elände.....

Fast å andra sidan har jag inte hört nåt mer av den som arrangerar möhippan, får se om det blir av överhuvudtaget..
Är fortfarande kluven, vill, men ändå inte...
Hmm, ska ringa och höra mig för med mamma i morgon om barnpassnig. Så det är ordnat om jag skulle få för mig att åka.

Var i stockholm var du då? Vi ska ju iväg med jobbet på kickoff/teambuilding imorgon och jag misstänker att det bland annat är fångarna på fortet. Vi ska två dagar till Vaxholm.

Jag har aldrig pratat om förnedrande, jag tycker att själv grejen är onödig. Förstår inte poängen med det, fira bruden/brudgummen gör man ju på bröllopet.
Oftast är hela grejen steriotypt eller så uppenbar. Spa, massage, silversmide, afrikansk dans eller gokart, paintball, fiske, skytte, ölprovning osv osv.
Varför dessutom bara fira den ena parten, typ sista kvällen med gänget, som om man aldrig mer kommer att träffas utan partnern...
Tack och lov så lyssnade mina vänner på mig när jag sa att jag absolut inte ville ha möhippa.

Men jättebra att du var nöjd med din.

hemkommen efter en heldag iväg. Gissa om jag är trött.
Var på babyproffsen och spanade in syskonvagnar och har väl nästan besämt mig för en babytravel. Jag blev imponerad när jag fick se den ihopfälld, den tog inte mera plats än vad A:s vanliga vagn gör.
Sen blev det A6 och hm för min del. Hittade någon tröja och kofta, byxor har jag två par jeans redan och är för snål för att köpa nya. Det är ju inte så långt kvar, och hemma springer jag mest runt i mina mammatights :D

På vägen upp körde vi om värnamo och var inne i en garnaffär och självklart handlade jag mera garn. Nu ska här stickas barnstrumpor!!
Ringde sambon vid fyra och då sa han att de skulle fira av deras chef som sålt företaget. Försökte ringa igen vid sju när vi passerade stan för att höra om han behövde skjuts men han svarade inte. När jag kommer hem så ligger hans mobil på diskbänken :cool: Ursäkta, men är det inte jag som ska vara gravidförvirrad?
Jag uppskattar verkligen att vet att jag kan nå honom om det skulle vara något. Nu finns ju numret till hans kollegor i mobilen och jag vet var de skulle gå och äta, men ändå. Det kan faktiskt hända saker här snart och då vill jag inte behöva ringa runt till halva stan för att få tag i honom. Jo lite sur blev jag allt :mad:

Ett elände uppfattar inte jag som något onödigt utan att man har samma syn som AKB att det går ut på förnedring och förlöjligande. Hade du skrivit att det var onödigt hade jag nog inte ens svarat dig men när det blev ett elände som ska utrotas så låter det som att ingen får haft roligt och tyckt om sin dag.

Vi sammanslöt faktiskt med grabbarna på kvällen men hade dagen separerad utan stereotypa aktiviteter.

Han kanske har gått in helhjärtat för att ni är gravida tillsammans så även han har fått gravidhjärna :D

Tyvärr så har jag bara varit på möhippir där den blivaande frun kläs ut och får stå och dansa på torget ungefär. Gärna med alkohol i kroppen.
Fast jag tror denna hippan kommer gå rätt lugnt till. Och det gör det rätt lockande att medverka.

Om jag skulle gifta mig så känner jag mina kompisar. De skulle göra alllt för att skämma ut mig. Inte för att vara elaka, bara det att de är väldans skojfriska:D

Ja man hör där, han har ju fullt gått in att ni är gravida tillsammans :D
Jag hade hoppats på att M skulle sympatisera i min viktuppgång när jag var gravid men det hände aldrig :p

Har med haft lite span på babytravel. Inte för att jag är gravid, men om det går som jag vill kommer Oscar vara 2 år och några månader när ett eventuellt syskon anländer. Då vill han nog sitta i vagnen ibland iaf.
Vad bra att den inte tog så mycket plats ihopfälld! Har bara sett den uppfälld :)

*kl*
Sista jobbardagen sedan är det helg för min del :banana: tyvärr så verkar jag sjukna om?! Brukar man få bakslag på förkylningar? :o

/Michellan som inte är van vid att vara sjuk numera.

Det är DIN uppfattning ja. Min är någon helt annan.

För mig kan elände vara något onödigt.

Dessutom måste jag tillägga att det är elängigt att AKB tvekar till giftemål pga något så onödigt som möhippa.....

Jag är inte mycket för puttinuttiga/romantiska/förlöjligande/osv saker överlag och möhippa räknas in där för MIG därav utrotningen.

Liknande trådar

• Artikel Artikel
Dagbok Jag vet att jag har skrivit tidigare men jag blir för ledsen av att läsa om det och jag har inget minne av vad jag har skrivit pga...
Svar
10
· Visningar
1 361
Senast: Rosett
·
Fritid På onsdag 28/8 börjar Paralympics och det sänds på SVT/svtplay. Ska ni kolla? :banana: Här finns sändningstider och deltagare: 28...
Svar
12
· Visningar
469
Senast: Rosett
·
Hästmänniskan Hej! Vill nog egentligen mest skriva av mig, det känns tungt och jobbigt och vet inte hur jag ska tänka. Jag har haft egen häst...
Svar
15
· Visningar
1 179
Senast: Bison
·
Tjatter Nej men nu är det väl hög tid, tycker ni inte? 2024 års upplaga av Secret Santa är här! 🤓 Ni som har varit med tidigare har koll på...
50 51 52
Svar
1 024
· Visningar
33 583

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Unghästfasoner?
  • Hålvägg
  • DIY hästvård