Vårmammor 2010 &Co del 15 <3

Sv: Vårmammor 2010 &Co del 15 <3

Såhär i sista sekund måste jag ju gratulera till bebisen-i-magen och på födelsedagen - Grattis!!
Hoppas allt löser sig med blodtryck etc.

kl

Nu är jag förhoppningsvis färdig med mina uppgiften, första muntliga redovisningen imorgon på fleeeera år, lite nervöst. Inte så nervöst just att stå där framme, utan mest eftersom jag inte vet hur de andra har gjort, är mitt betydligt sämre? Har jag missuppfattat hela uppgiften??
Jaja, det märker vi imorgon, kram på er, nu sängen..

Förresten, vi har en så ledsen Milton (som som tur är är ledig från dagis imorgon..) Har väl sovit 6 timmar på ett dygn nu - ca 5,5 timmar förra natten och en halvtimme på dagis.. Vi vet inte riktigt vad det är, om det är alla nya intryck och allt som snurrar i huvudet på honom? Eller om det är något som är fel? Hans urin luktar väldigt mycket, kan det vara ett tecken på UVI? Hans hosta ger aldrig med sig, trots inhalator etc.
Imorgon beger sig Milton och pappa till vårdcentralen för typ fjärde gången på 3 veckor, känns nästan lite löjligt, men vad ska vi göra?! Den här jäkla hostan alltså har hållit på i månader nu och han blir aldrig av med den, stackaren :(

Jaja, nu ska jag försöka få lite sömn i alla fall. Kommer ju en (skol-)dag imorgon också :D Kram igen

God natt! Jag ligger i sängen och kollar på Hollywoodfruarna. Har alltid varit emot att ha tv i sovrummet, men när vi fixade iordning Vilgots rum så fanns ingen bra plats för extra-tv:n längre. Men det är rätt mysig med tv i sovrummet faktiskt! :D

Vi har haft tv i olika omgångar men det fungerar inte här hemma. M somnar ifrån TV'en och sedan så får jag väcka honom när han måste stänga av den för att jag vaknar av den.

Har spanat in Kaxs overall på deras hemsida nu. Men finns den bara i rött och rosa?? Det kan väll inte stämma?

Nej det finns iaf svarta också. Det är tråkiga färger på KAX men för mig gör det inget eftersom jag helst vill ha en röd overall oavsett märke till Isabella :)

Armani: Starkt doftande urin kan var UVI men det kan lika gärna vara Milton som har druckit dåligt så att urinen är mer koncentrerad.

KAX kommer det att bli här. En overall till äldsta killen. Lillebror får ju ärva. Sen kommer jag att köpa en back-up overall om/när jag åker till Ullared. Ev så blir det vingåkers outlet om vi inte kommer iväg till Ullared, men det är lite dyrt där tycker jag.

Armani: Jag säger som Michaellan - be dem vara noga med att han verkligen får i sig dricka på dagis. Vi hade det problemet med S han fick inte i sig tillräckligt med vatten i början när han inte kunde säga till själv, och dricka ur deras pipmugg el glas. Hoppas att det går bra hos doc idag. Tar de sänkan på honom?

Hur är det med A idag? Har det brutit ut nått eller är hon på dagis idag?

Det blev 1 häst kollad i lördags och 4 hästar kollade i söndags.. Svårt val. Ingen är 100% perfekt.. Men 2 av dem kan bli. Problemet med dem är att de inte riktigt är helt igång, så det är svårt att veta vad som händer när träning osv trappas upp. Men, ingen träning i kväll heller, skit!

4-åringen är inte alls redo att tränas. Hennes bensin tar tvärslut efter 15 min i paddocken nu. Dessutom är hon lite svullen i ena frambenet idag. :(

Men visst köptes vissa duka upp och blev till "inspiration"? Eller var det bara i södertälje det blev så? Noll koll. :p

Idag har min förkylning brutit ut på riktigt. Vaknade inatt av att hela kroppen värkte, ögonen tårades, ont i öronen, snuva och halsen var helt genomsvullen. Känner mig lite bättre efter en kopp te och halstabletter. Har ingen feber, så jag tänkte köra högtrycken i stallet med värme på och se om ångan hjälper. ;)

Hur mår kaktus idag? Bättre?

Det var nog bara i s-tälje ;) Själva duka gick ju i konkurs och sen togs väl själva butikerna över av andra intressenter, tror att cervera var en stor aktör där.

Kaktus mår Inge vidare idag heller, det är konstigt att jag är så jäkla sänkt utan att ha direkt feber. Har dock huvudvärken från helvetet och är snorig som fasen samt att en käck hosta hittat hit också. Har också sjukt ont i kroppen, känns som att hela jag värker. Är inte lite skönt att M är på dagis nu, dessutom är hon så jäkla rolig att lämna, hon springer in och stannar alltid till vid deras ladugård och tar med sig ett djur innan hon röjer vidare och vinkar glatt när jag går.

Vi har haft tv i olika omgångar men det fungerar inte här hemma. M somnar ifrån TV'en och sedan så får jag väcka honom när han måste stänga av den för att jag vaknar av den.

Be han sätta tvn på timmer! Har gjort de hos gammlingar! Ska finnas någonstans där man kan ställa in att den ska stänga av sig efter X minuter!

Aha, nä då förstår jag att man inte vill ha tv i sovrummet. :D Här har vi inga såna problem. Vi slår på den på morgonen om Vilgot är vaken och vi vill ligga och dra oss lite till :o men det är ytterst sällan den används kvällstid. Det är i princip bara om jag vill titta på något som börjar kl 21, för det är ju jättesent! ;)

Den här dagen har varit bättre än igår. :bow: Vilgot var på ett strålande humör när jag hämtade honom och det hade gått kanonbra hela dagen. :laugh: Sen åkte vi till maxi och handlade, men det blev alldeles för mycket för mig. Det är så svårt att styra runt en tung kundvagn med jättemage. Fick sammandragningar hela tiden och till råga på allt blev det avstämning. Var totalt slut när jag kom hem, fast då var det bara att börja laga mat eftersom maken var sen. Nu ligger jag på soffan iaf och så tänker jag göra resten av kvällen.

Be han sätta tvn på timmer! Har gjort de hos gammlingar! Ska finnas någonstans där man kan ställa in att den ska stänga av sig efter X minuter!

Oh nej! Jag vill inte ha TV i rummet, tycker det är fult och osocialt så det är mycket smidigare att säga nej helt och hållet till dumburk i sovrummet :D

Oreagno:
Isabella satt tydligen i sandlådan idag när M kom och skulle hämta henne och där ville hon vara :love: känns väldigt skönt att hon har tagit förskolan så lätt trots tårar vid avlämning på morgonen. Enda idag var att hon hade tittat snett på en pappa som skolade in sitt barn :angel:

Samtidigt som jag faktiskt är avundsjuk på din mage så är jag glad att det inte är jag som går med mage i vädret :o

Jag är egentligen himla nöjd med att vara där jag är (går in i v 30 idag) för sen slipper jag det! Även om allt känns pest så är det sluttampen nu! :banana:

Tänk v. 30! Ni plussade ju nyss :eek: bara 10 veckor kvar och det betyder ju att det snart är snö ute också :crazy: Vill verkligen inte ha vinter, tycker hemskt illa om mörkret....

Jo, ser man tillbaka har det ju gått rätt fort ändå. Fast det är 11 veckor kvar, jag räknar påbörjade veckor. Men eftersom Valter ska komma den 11:e, så är det ju bara lite drygt 10 veckor kvar! :D

Jag gillar inte heller mörker. :( Jag hade nog faktiskt inte pallat med att bo ensligt på landet. Förr ville jag bo på landet, men nu har jag ändrat mig. Vi bor alldeles lagom lantligt just nu.

Fast du bor mer "in the middle of nowhere" än vad jag gör tycker jag. Du är bara förvirrad av alla hus ;) jag har bara 200-300m till närmsta granne eller nåt men ser dem inte pga alla träd i skogen :angel:

Jag räknade också påbörjade veckor och räknade att när jag kom in i v. 30 så var det 10 v kvar :D kändes mycket kortare så.

Förnekelse kan göra livet lite lättare! Jag tänker som du, men brukar förtydliga när jag pratar med andra. :D

Och vad gäller boendet så håller jag inte riktigt med. ;) :D Tänk sen när nya shoppingcentret öppnar, det blir jättenära dit! Och dyrt! :angel:

*kl*

Kände att jag bara behövde skriva lite här, blir inte så mycket skrivande här för min del nuför tiden. Varför vet jag inte, är ju inne och läser mycket.

Här så knallar allt på som vanligt. Jobbar stenhårt med min vikt, jag SKA bli smal. Eller ja, pinnsmal kan jag bara inte bli. Har verkligen inte benstomme för att vara det. Men betydligt lättare tänker jag bli.
Målet är att jag vill kunna visa kort ifrån vår Skottlandresa för andra utan att skämmas ;)

Oscar börjar på förskolan den 5e :bump: Det ska bli lattjolajbans, förrutom då att bilen är på verkstan de första två veckorna. Så det blir att cykla. Är ju bara 3 km. Men iom att han bara går tre timmar så känns det som att det bara blir hem och vända igen. Vill ju hinna göra nåt. Motionera hästen eller så. Skulle ju kunna köra shettisen till samhället och hämta, det vore nåt :D

Annars så är jag sjukt bebissugen! Blir definitivt till att tillverka en i nov/dec :D Hur det ska gå med pluggandet då får vi se, bör ju kunna hoppa av och sen läsa vidare när mammaledigheten är över. Är ju bara komvux, inte högskolan direkt ;)

Usch vad jag är avis på dig som kan påbörja nedräkningen. Jag har hela 5veckor kvar tills dess. Här ges inget minus då Milton tittade ut på +5. Men vägrar lägga på en vecka. Räcker att jag blev flyttad en vecka vid ul. Iofs så har jag ställt in mig på den 18e men räknar iaf ner till bf. Känns inte lika tungt :p snart bara 100dagar kvar iaf!!! :banana:

Kul för Oscar med förskolan! Hihi va häftigt att hämta på förskolan med häst och vagn. Pappa jag och min syster körde vårt russ in till Shell engång och handlade. Där kan vi snacka blickar från stora vägen som gick precis brevid! :D

Förstår att du är bebissjuk. Jag är så tacksam att jag redan är gravid(och en bit påväg) för jag är sjuuukt bebissugen nu! Men snart ska goda vänner till oss föda(bf på fredag) så då får jag gosa bebis!! :)

När jag gick vid dagmamma brukade mamma ofta hämta mig med min häst :-D hon kom på cykel med mitt puss i grimskaft o med sadel och hade med en hjälm till mig så fick jag rida hem ;-) han var så duktig att när han kom lite väl efter så travade han ifatt cykeln o sen fortsatte han skritta när grimskaftet blev slakt igen... Det var tider det ;-)

Åh, sluta prata bebis nu med er :mad: :D Är också så galet bebissugen, men har allt annat än tid just nu att skaffa litet. Studierna är redan i ett helt galet tempo, förstår faktiskt inte hur jag ska orka!
Måste dock skryta lite idag, för idag var mitt projekt ett av fem som blev utvalt och ska arbetas vidare med (20 stycken projekt var det sammanlagt). Känns bra det i alla fall!

Milton har inte sovit på tre nätter, hostar, vaknar, är jätteledsen... Vårdcentralen idag och hostmedicin blev det, någon receptbelagd. Hoppas nu att den hjälper lite och att vi alla får sova. Han är ju inte sjuk alls egentligen, men han sover inte och är SÅ ledsen :(

Liknande trådar

• Artikel Artikel
Dagbok Jag vet att jag har skrivit tidigare men jag blir för ledsen av att läsa om det och jag har inget minne av vad jag har skrivit pga...
Svar
10
· Visningar
1 361
Senast: Rosett
·
Fritid På onsdag 28/8 börjar Paralympics och det sänds på SVT/svtplay. Ska ni kolla? :banana: Här finns sändningstider och deltagare: 28...
Svar
12
· Visningar
469
Senast: Rosett
·
Hästmänniskan Hej! Vill nog egentligen mest skriva av mig, det känns tungt och jobbigt och vet inte hur jag ska tänka. Jag har haft egen häst...
Svar
15
· Visningar
1 179
Senast: Bison
·
Tjatter Nej men nu är det väl hög tid, tycker ni inte? 2024 års upplaga av Secret Santa är här! 🤓 Ni som har varit med tidigare har koll på...
50 51 52
Svar
1 024
· Visningar
33 582

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• DIY hästvård
  • Atletix
  • Födda 2024