Vårmammor 2010 &Co del 15 <3

Sv: Vårmammor 2010 &Co del 15 <3

Michellan: Nu kan du köpa en Kax-overall med gott samvete eftersom den fick betydligt bättre resultat än Didrikson i sista testen! :idea:

Vad skönt för jag har nog allt gått och funderat på att göra det ändå men har inte skrivit det av olika anledningar.

Konstigt det känns att sitta här och det är alldeles tyst när fnul-i-lulen somnar redan kl 19.oo

Tror nog att de flesta overaller är helt okej. Fast Ö&B, där går gränsen! :D Jag hade tänkt köpa en Didrikson, men nu vet jag inte längre. Frågan är ju om uppföljaren av förra årets testvinnare är så mycket sämre. :confused: Jag litar inte riktigt på såna test känner jag nu.

Här är det också lugnt och skönt. Det har varit otroligt snabba/smidiga nattningar här sen han började på dagis. Han är så himla trött och vill lägga sig tidigare än förut. Men det gör också att han vaknar tidigare, vilket inte är så kul. Onödigt att vakna 5:30 när han ska vara på dagis 7:45.

Läste på aftonbladet (?) att testen verkar vara lite beroende på vem som har beställt testet men jag vet inte. Vem vill visa att man har blivit sämst i test?
Jag går gärna på rekommendationer och ingen har ju direkt sagt att KAX har varit dåliga i verkliga livet utan folk har ju varit nöjda med torra och varma barn. Får se vad det blir i slutänden, tycker det är svårare med skor efter att ha varit in på Ryns, vilka är bra? Alla kostar ju ungefär lika så prismässigt spelar ju ingen roll frågan är ju hur är kvaliten?

Bellan fick sova en stund efter frukosten idag på förskolan. Hon var supertrött redan kl. 8 :D hon är verkligen inte van att behöva gå upp tidigt.

Kax är säkert jättebra, jag ska nog också titta på en sån. Det här testet antar jag är beställt av ViFöräldrar, så det borde ju vara oberoende. Men man vet ju aldrig. Man får gå på egen känsla och plånbok. Jag tänker då inte köpa en Reima för 1800 kr, det är verkligen över min budget.

Skor har vi inte funderat på så mycket än. Än får de vanliga dojjorna och gummistövlarna duga.

Just ja, jag missade att kommentera din disktrasa! :D Snygg!! :D Ser fram emot att titta på den live och äta en kaka gjord i din fina bakmaskin! :idea: Och titta på fina köket och klappa häst! :love:

Nej smärtgränsen för en overall går väl där vid didriksons så en overall för 1800 nja men men som sagt vi får se vad vi får tag på.
Isabella har fått ett par fodrade gympaskor från skopunkten så hon klarar sig tills snön kommer i alla fall :)

Jag är lite förtjust i min disktrasa det är jag, 50% fick jag på den också. Men så är jag en riktig sucker för dansk design :love: menu, eva solo och georg jensen är mina tre stora kärlekar i indredning :D

Jag håller med, mer än 1000 kr vill jag inte betala för en overall.

Ang inredning hemma ligger allt sånt på is just nu. Skittråkigt, men vi har iaf bestämt att fixa vardagsrummet sen om ca 2 år när vi har fullgod ekonomi igen. Fast det är långt tills dess... :(

Jag tog in vagnen nu. Det går liksom att krama vatten ur dynan. Det kommer säkert att ta flera dagar för den att torka. :mad:

Vi är väldigt renoveringströtta, nu är det mest inredning som känns roligt. Vill t.ex. ha cult design till diskmedel och tvål, nya köksstolar där sitsen inte är sprucken. Vi räknade ut att om vi får de vi brukar få i julklapp av M's föräldrar och morföräldrar så köper vi 4 nya stolar till köket :)

Det är ju lite konton som ska fyllas nu så inredningen får ju också gå på sparlåga men när cervera hade 50% på disktrasan var jag bara tvungen att slå till :D

Gud så surt med vagnen, bokstavligen! Att de inte tänker sig för när de vill låna den till Vilgot. Nu har de ju ingen vagn att lägga honom i ju!

Fasen så trist att den är så blöt! Är det Teutonian? Då kan du ju ta bort allt tyg och hänga upp det så torkar det nog snabbare.

Jag plockade bort dynan och hängde den på tork. Tur att vi har en till vagn om det skulle krisa (ja, det var Teutonian) men vi tänker inte ta med vagnen igen. Det var ju främst de första dagarna som han hade svårt att somna på långbänken, men på slutet har det ju gått bra.

Fy vad taskigt med vagnen, hade blivit skitsur faktiskt. Tycker det är riktigt dåligt av dem och det minsta de kunde göra hade varit att hjälpa dig hem med allt, även om det inte är långt så är det fullt tillräckligt med allt det där!

Kl

Min första skoldag idag, och än är den inte över.. Ska sätta mig med uppgifterna nu då jag precis har fått igång ett skrivprogram på min MacBook, bra där Fanny att du är tidigt ute, eller inte :grin:
Har fått två lite svåra uppgifter till imorgon, känns sådr och jag känner mig inte alls förberedd för det, utan hade gärna enbart haft introduktion idag och dragit igång ordentligt imorgon, men men, så är det väl när det ska vara en intensiv utbildning ;)

Såå, dags att sätta fart, kram på er!

Aha! Finns den på Duka?! :idea: Jag är så nyfiken på den, så jag ska nog gå in på Duka när jag har vägarna förbi! :D

Jag vet inte hur det är med Duka, finns ju inte häromkring iaf?
Nu är det sängen, god natt!

God natt! Jag ligger i sängen och kollar på Hollywoodfruarna. Har alltid varit emot att ha tv i sovrummet, men när vi fixade iordning Vilgots rum så fanns ingen bra plats för extra-tv:n längre. Men det är rätt mysig med tv i sovrummet faktiskt! :D

Har spanat in Kaxs overall på deras hemsida nu. Men finns den bara i rött och rosa?? Det kan väll inte stämma?

Liknande trådar

• Artikel Artikel
Dagbok Jag vet att jag har skrivit tidigare men jag blir för ledsen av att läsa om det och jag har inget minne av vad jag har skrivit pga...
Svar
10
· Visningar
1 360
Senast: Rosett
·
Fritid På onsdag 28/8 börjar Paralympics och det sänds på SVT/svtplay. Ska ni kolla? :banana: Här finns sändningstider och deltagare: 28...
Svar
12
· Visningar
469
Senast: Rosett
·
Hästmänniskan Hej! Vill nog egentligen mest skriva av mig, det känns tungt och jobbigt och vet inte hur jag ska tänka. Jag har haft egen häst...
Svar
15
· Visningar
1 178
Senast: Bison
·
Tjatter Nej men nu är det väl hög tid, tycker ni inte? 2024 års upplaga av Secret Santa är här! 🤓 Ni som har varit med tidigare har koll på...
50 51 52
Svar
1 024
· Visningar
33 582

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• DIY hästvård
  • Atletix
  • Födda 2024