Vårmammor 2010 &Co del 15 <3

Sv: Vårmammor 2010 &Co del 15 <3

Kl

Grattis Vera i efterskott!

Har så mycket att stå i just nu att jag knappt hinner kika in här alls.. Igår kväll var jag så trött att jag slocknade vid 22,30, då mina kvällar i princip precis har börjat i vanliga fall :D

Pappa lagade (förhoppningsvis..) bilen åt oss igår. Jag målade, hade Milton, rensade ogräs och målade ännu mer, mamma rensade ogräs åt oss och sambon jobbade.
Idag var jag uppe och målade vid 9, gick in för en halvtimme sen för att lägga Milton och byta av sambon som skulle åka till jobbet.
När Milton somnat så blir det ut och måla igen och så ska pappa och jag sätta fästen i golv för boxarna, det tar sig! Bilder kommer!!

Grattis antar jag? :)
Hmm... har du provat sjukvårdsupplysningen? De kan kanske inte säga något men då har du iaf pratat med någon vårdutbildad. Jag skulle inte mixtra med doserna själv eftersom ditt BT är normalt nu men vad händer om du slutar? Hoppas du mår bättre snart iaf.

TacK!

Det är normalt nu, men det är inte bra att gå ifrån högt till lågt så där. Det sliter på organen. Blodådrerna är vana vid ett visst tryck. Ifall jag slutar kommer trycket stiga. Ifall inte deras egen läkare ville ta något beslut så lär inte sjukvårdsupplysningen vilja ta något, de kommer bara säga att jag får vänta tills i morgon när jag ska in i alla fall...

Ja det är ju sant, finns det någon gynakut eller nåt då? Fast de kanske inte heller har öppet på söndagar. Tänkte de uppe på gyn är väl utbildade så att de kan ta beslutet åt dig.
Hur lång halveringstid är det på bt-medicin? Får du effekt av den direkt du slutar med den eller skulle du i princip lika gärna vänta tills imorgon för det inte kommer bli någon förändring förrän dess?

Det är en depåtablett. Glömmer jag ta på morgonen känner jag av det på em. Så i dag kan de inget göra.

Grattis :bump: vad kul! Men mindre kul med medicinerna :( Hoppas du får ordentlig hjälp iaf. Har du alltid haft högt blodtryck eller kom det i samband med förra grav?

Men grattis vad roligt!! Hoppas det rättar till sig med blodtrycket och att du får bra hjälp imorgon :) Kan inget alls om det så någon vidare hjälp är jag inte :D

Du kan göra rosor med philadelpia/florsocker på samma sätt. Jag använder mig oftast av marängsmörkräm :d 4 äggvitor, 250 g strösocker värm i vattenbad tills sockret har smält. Vispa till marängsmet och ha i 250 g rumsvarmt smör. Vispa ihop.

Philadelphiablandningen är lite friskare i smaken medan marängsmörkrämen är söt

Grattis! :banana: Fast jag tycker lite synd om dig också. ;) Fy vad sur och less jag börjar bli nu. :mad:

Hoppas det ordnar sig med blodtrycket. Tur att det är söndag idag iaf.

Nu ska jag ta tag i den roliga uppgiften att betala räkningar. Eller så får det vänta tills sambon kommer från jobbet och jag njuter av en stund i lugn och ro istället :D
Månadens tråkigaste uppgift... Låter skönt att leja bort det, men jag tillåter inte min man att göra det. :o Jag vill ha kontroll på ekonomin. :p Ska sätta mig vid datorn och göra det nu...

Månadens tråkigaste uppgift... Låter skönt att leja bort det, men jag tillåter inte min man att göra det. :o Jag vill ha kontroll på ekonomin. :p Ska sätta mig vid datorn och göra det nu...

Hållet med dig, månadens tråkigaste uppgift, men känner som du ändå att jag aldrig skulle lämna över det till sambon :D Han får gärna sitta med och vi gör det tillsammans, men jag vill själv hålla koll på det. Och det är tydligen sambon fullt nöjd med :D

nu missförstod ni mig. Valet var att göra det medan A sov, eller när sambon kommit hem och kunde underhålla honom ;)

Hur var det nu med välling på arlanda....
Får jag ha med pulver i en nappflaska genom passkontrollen?

De upptäckte det vid inskrivningen, men troligtvis har jag haft det en tid. Inte på den tiden jag var ung och åt piller men någon gång efter...

Nu har jag också betalt räkningar.. Dystert var det denna månad :(
Aja, liksom ni andra, så är det även jag som sköter ekonomin i hemmet :D

Macken22: Grattis till plusset :banana: Hoppas att det går bra hos doc i morgon så att du får koll på blodtrycket.

ja, men du får smaka på det. Lika om du blandat klart med vatten. bara att smaka och se glad ut

Liknande trådar

• Artikel Artikel
Dagbok Jag vet att jag har skrivit tidigare men jag blir för ledsen av att läsa om det och jag har inget minne av vad jag har skrivit pga...
Svar
10
· Visningar
1 360
Senast: Rosett
·
Fritid På onsdag 28/8 börjar Paralympics och det sänds på SVT/svtplay. Ska ni kolla? :banana: Här finns sändningstider och deltagare: 28...
Svar
12
· Visningar
469
Senast: Rosett
·
Hästmänniskan Hej! Vill nog egentligen mest skriva av mig, det känns tungt och jobbigt och vet inte hur jag ska tänka. Jag har haft egen häst...
Svar
15
· Visningar
1 176
Senast: Bison
·
Tjatter Nej men nu är det väl hög tid, tycker ni inte? 2024 års upplaga av Secret Santa är här! 🤓 Ni som har varit med tidigare har koll på...
50 51 52
Svar
1 024
· Visningar
33 580

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Hålvägg
  • DIY hästvård
  • Atletix