Vårmammor 2010 &Co del 15 <3

Sv: Vårmammor 2010 &Co del 15 <3

Ja vad roligt att han fick jobbet, du får gratulera!

Jag har förresten tips på två bra shopping-appar om ni inte redan har hittat dem, den ena är Ica maxi om man handlar där, den sorterar allt i butiksordning! Den andra är liztor, där man kan dela inköpslistan med sambon så är den synkad och båda kan uppdatera, jättesmidigt!

Appråpå sjuka barn så har vi ett till här, eller snorigt iaf, vi föräldrar har ont i halsen så vi får se hur det här går...

Uva! Jag såg dig och E igår i Farsta C men hann inte fram och hälsa innan ni försvann :)

Stort grattis till Vera får jag ju inte glömma att säga heller!

Vera tackar för alla gratulationer.
Imorgon blir det kalas och kylarna är fulla med muffins, tårta, morotskaka, körsbärspaj och en massa korvar :D

Allstå jag är totalt livrädd för åska. Men jag måste säga att min brors hund som vi är hundvakt åt, är sju resor räddare. Har suttit här i hallen 20 minuter och strukit på en darrande hund, som nu äntligen har lagt sig igen. Stackarn!

Tur att åskan dragit förbi nu, jäklar vad det åskade och blixtrade!! Jag är inte rädd, utan blev mest irriterad på allt oljud och blinkande. Strömmen gick ett tag och när den kom tillbaka så låter ju varenda maskin här i huset.

Vilgot vaknade inte då, men nu har vi en väldigt pigg liten kille som sitter och tittar på tv... :cool: Idag ska vi på 1-årskalas hos grannen. Vad har alla andra på agendan idag?

Kaktus: Maken tackar! :D

Det åskovädret vaknade vi av igår. Jäklar va det blinkade. Så antagligen lär vi få se det igen om det kryper uppåt.

*kl*

Nu har jag och Milton klivit upp. Jag är jätte trött(somnade strax innan 3 så är väll inte så konstigt) Men ska låta sambon sova till 9 och sen sks nog jag krypa ner i sängen en stund till. Hemresan gick jätte bra. Åkte vid halv 7. Strax innan Milton skulle sova och sen sov han större delen av vägen! Väldigt skönt och gjorde att vi slapp stanna så mkt. Men ikväll blir det en 22mil till tor då vi ska hämta hem katten idag! :banana:

Jag ska snart gå och ta in tvätten som var torr igår, men som jag antar är dyblöt i hällregnet... :smirk: ibland blir jag så trött på mig själv när man inte "orkar" göra något direkt utan skjuter upp det till morgondagen.

Annars har vi en väldigt lugn agenda. Ska jaga änder på förmiddagen, förhoppningsvis ta ur änder efteråt och sen är det bara slappning och filmtittning som gäller för mig och sambon. S sover fortfarande, tror hon är trött sen hennes febereskapad fortfarande. Alla andra här hemma sover också för den delen. :)

Låter som ni fick åskovädret som vi på lite sydligare breddgrader vaknade av igår. Jädrar vad det small och blixtrade! Jag tycker det är döläskigt och är faktiskt lite rädd :o

Idag ska jag utnyttja min morsdagspresent :bump: jobbar till 16 först men efter det kommer en bil och hämtar upp mig o sambon och så ska vi äta på restaurang i Göteborg. Och efter det ska vi på Dolly Parton :banana: såg henne 07 i Globen senast och då var det bland det bästa jag sett. Ska bli skönt att komma iväg och göra nåt kul nu efter alla tråkigheter som varit.

Vågar man sig på att göra en Red velvet tårta till bröllopet nästa helg utan att provbaka den innan? Tänkte göra den på fredagen o bröllopet är på lördagen. Håller den sig? Något speciellt att tänka på?

Jag tycker åskoväder är jätte mysig och älskar att stå och titta på blixtarna. Hos mamma och pappa så ser man en sjö från huset och där brukade det bli massa blixtar så jag och pappa brukade stå på trappen och titta. Jag hoppas att Milton slipper bli rädd. Än är det lugnt, han hade stått och diggat till mullret i sängen igår när han vaknat av det :D

Åskan måste ha gått utanför oss för vi såg massa blixtar men hörde nästan inget muller. Det var ganska skönt eftersom ologiskt nog så är det mullret jag tycker är otäckt.

Oregano: Vi skulle också ha varit på 1-årskalas idag men det fungerar ju inte när 2/3 av familjen är förkylda och sen träffa en massa småbarn. Jag hade inte uppskattat sånt besök.

Det är klart du vågar!
Tänk på att den är ordentligt gräddad i mitten, jag har varit för ivrig någon gång och då var den kladdig fortfarna de. Det var lite jobbigt att dela bottnarna då....

Det är bara bra om du gör tårtan dagen före så hinner den stå och dra åt sig smaken av bären (om du nu ska ha det).
Om du vill göra rosor på tårtan så använder du en spritspåse med en stjärntyll. Börja spritsa rosen inifrån och runt ut. Hänger du med? Annars kan jag passa på och fota idag. :idea:

Här blir det kalas. Nästan allt är klart, ska bara lägga på nektariner på tårtan.

Jag tror jag hänger med, har vart inne tjuvkikat på din blogg ;) men så såg jag också att du inte hade philadelphiafrosting utan någon annan? Vilken är enklast att göra och godast? Kan man göra rosor med philadelphia oxå?

*kl*

A sover och jag har redan gjort det som jag planerat att göra under hans sovtid. Båda barnen gick ut i sandlådan på fm så jag kunde dammsuga och plocka undan då. Ibland är det bra att ha stor ålderskillnad på barnen ;)
Å andra sidan har A ätit lunch och jag tjatar på H att han ska äta frukost..

Nu ska jag ta tag i den roliga uppgiften att betala räkningar. Eller så får det vänta tills sambon kommer från jobbet och jag njuter av en stund i lugn och ro istället :D

kl

Grattis Vera

Alltså jag håller på att bli tokig... Har högt blodtryck sen grav (och tidigare) Äter blodtrycksänkande och nu är blodtrycket för lågt! Jag får blodtrycksfall, har fått de sista dagarna. Från att ha haft ca 140-145/95-85 så hade jag nu i dag när jag kollade 100-115/70. Inte undra på att det snurrar i skallen. Plusade för ca en vecka sedan och MVC-läkaren ville att spec-MVC skulle ansvara för mina mediciner och de har inte hört av sig. Vet inte ens ifall jag bör äta den medicinen jag äter. (ja hade den varit skadlig hade de plockat bort den direkt) Om inte annat känns det som om jag äter lite för stor dos just nu. I morgon em ska jag ta ett nytt blodtryck och får se vad de säger. Jag har lust att bara sluta ta min medicin men det törs man väl inte göra? Inte kan jag ringa någonstans i dag eftersom det är söndag. :(

Liknande trådar

• Artikel Artikel
Dagbok Jag vet att jag har skrivit tidigare men jag blir för ledsen av att läsa om det och jag har inget minne av vad jag har skrivit pga...
Svar
10
· Visningar
1 360
Senast: Rosett
·
Fritid På onsdag 28/8 börjar Paralympics och det sänds på SVT/svtplay. Ska ni kolla? :banana: Här finns sändningstider och deltagare: 28...
Svar
12
· Visningar
469
Senast: Rosett
·
Hästmänniskan Hej! Vill nog egentligen mest skriva av mig, det känns tungt och jobbigt och vet inte hur jag ska tänka. Jag har haft egen häst...
Svar
15
· Visningar
1 168
Senast: Bison
·
Tjatter Nej men nu är det väl hög tid, tycker ni inte? 2024 års upplaga av Secret Santa är här! 🤓 Ni som har varit med tidigare har koll på...
50 51 52
Svar
1 024
· Visningar
33 575

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Uppdateringstråd 30
  • Akvarietråden V
  • Förbereda hundar inför bebis?

Hästrelaterat