Vårmammor 2010 &Co del 15 <3

Sv: Vårmammor 2010 &Co del 15 <3

A hostar och hostar och snorar pyttelite men är väldigt pigg, ingen feber. Inte så att jag ens skulle överväga att ha honom hemma om det var skola eller jobb, men för dagis blir jag lite tveksam. Nu är han där i alla fall, hoppas de ringer om det är problem.

Hostan låter mer som att det är damm eller ngt han reagerat på (förhoppningsvis inte mina ridgrejor :eek:)

*kl*

Igår var jag ledig men likförbaskat hann jag varken läsa eller skriva. Hade veterinären ut på förmiddagen för chipsmärkning och registrering av fölen. Vi pratade även om mitt sto som har blivit sämre i benet och nu har jag beslutat att ta bort henne efter avvänjning i november :(

Tror A har något på g oxå för hon sov i 2 1/2 timma på eftermiddagen igår. Återstår väl att se om något bryter ut i helgen.

Doris- har ni hittat någon häst än?

Vi har också en sådär lagom spännande fredagskväll framför oss ;) Målning av stallet så fort Milton har somnat, yeah... :D

Modett; Fy fasen vad obehagligt, hemskt och fruktansvärt.. Är så glad över att jag inte klickade mig vidare in på länken, utan "bara" såg det som stod på bukefalos, så att säga, det räckte :(

Oregano; Tänkte på dig idag när jag hämtade Milton på dagis, hahaha :D Skitigare unge fanns nog inte på gården! Nu var de ju fortfarande ute när jag kom, hade de gått in så är jag säker på att han hade blivit tvättad ;) Men oj vad skitig han var! Försöker alltid intala mig själv att "skitiga barn är lyckliga barn" och upprepa det för mig själv inuti huvudet när jag hittar Milton så skitig, hahaha.. Jaja, nu är han tvättad i alla fall ;)

Förresten, dagis gick så himla bra idag!! Vi kom dit, var där ett par minuter med honom, sedan sa vi att nu ska mamma och pappa gå, och så hejdå. Hejdå sa han (eller "annaaa", som han säger på sitt eget språk = hejdå :D ) och vinkade och kröp sedan iväg :love:
När jag hämtade honom tre timmar senare, var han lite ledsen, men då både hungrig och trött så det var ju ingen större fara. Fina unge :love:

Ett rent barn är mysigast att pussa och krama på! :D

Kl
Nu måste jag bara skryta lite eftersom jag är så stolt! :o :D Min älskade man fick jobbet!!! :banana: :love: Han blev ju uppringd av en rekryteringsfirma under semestern och de undrade om han var intresserad av det här jobbet och ville komma på intervju. Det ville han och idag blev det klart! :idea: Är så himla glad för hans skull, för han har länge velat ha en chefstjänst och nu har han äntligen fått det. :love:

Ja jag vet, därför tvättade jag honom illa kvickt :D Givetvis skulle han både pussas och kramas när han var som skitigast, och det var ju bara att tacka och ta emot, kan ju inte neka honom pussar bara för att han är skitig :D

Åh vad roligt för din make, grattis!!!

Jag är kallad på andra intervju, tjohoo! Fast nervöst som.. Tycker en (1) intervju är nog jobbigt, nu ökar ju pressen ännu mer! Synd att jobbet bara gäller året ut. Annars är det så himla perfekt.

Och så lite gnäll. Trött, tröttare.. Är en hårsmån från att ringa till maken och tjata på att han ska komma hem. Men eftersom han tog ledig på förmiddagen när jag var på en annan intervju (ointressant jobb, visade det sig) så är nog chansen obefintlig. Fyra kassa nätter känns, så även om H är go och glad trots förkylningen är jag som en zombie.

Vad blir det för boxar nu då? *nyfiken*

Själv har jag en timma kvar på jobbet. Sen är det helg!!

Tadaaaa disktrasa :D

pict0272_163454197.jpg

Sedan en mugg från rörstrand som ni får se som bonus :love:

M ska sova borta i natt och jag är så äckligt förkyld.... Isabella är lite mosig hon också men hon lekar här och terroriserar mig omvartannat.

I should go out to the stable too, but I'm sooo tired. Vafan, skrev precis ett mail på engelska och tappade bort mig. Jag borde tvätta och måla stallet, men efter att ha haft en sjuk S hängandes på mig hela dagen är jag helt slut. Har inte ens kunnat kissa utan att ha haft henne i famnen. Stackars liten. :(

Sambon har jobbat hela dagen och nu var han tvungen att åka och hämta min pappa som kört hit en båt från vårt landställe, så jag kommer inte att få någon avlastning förrän om tidigast 1,5 timme... :(

Nästan varenda unge är sjuk i tråden känns det som, stackars våra barn :(

*kl*
Har förresten stått och klämt på en vinteroverall idag från didrikson och jag kan ju konstatera att jag inte kommer kunna köpa någon annan storlek än strl. 80. Som sagt 200kr dyrare än t.ex. kappahls kax men bäst i test men usch vad de är dyra :crazy:

Annars finns det billiga overaller på Ö&B! :angel: Maken berättade glatt detta igår och hade sparat reklambladet. "Bävernylon är väl bra grejer?". Jag förklarade lite snällt att Vilgot inte skulle ha någon overall från Ö&B, utan en Didrikson. :D

Vilgot är också sjuk, men det har jag inte ens skrivit här. Han är snuvig, men ingen feber tack och lov. Nu är inskolningen klar och på måndag kommer han att gå fulla dagar utan att någon sitter standard-by liksom. Men hela inskolningen har gått kanonbra. Igår hade han varit lite ledsen ett tag, men annars har det inte varit något problem alls. Han har både sovit och ätit bra. Idag hade han och en kompis stått vid staketet och vinkat åt bilarna som kört förbi! :D

Är A den enda ungen i tråden som inte har blivit sjuk? Vi var hos frisören med honom idag och han var inte alls samarbetsvillig. Som tur var lyckades hon klippa luggen och den var viktigast.

Har jobbat sista dagen idag och nu är det dags att förbereda för bebben!

Aneka och övriga, har ni bestämt något om morgondagen??

Milton är inte heller sjuk!! :) peppar peppar ta i trä så har vi varit friska sen maj nu! :bow:

Nää inget bestämt än. Väntar på att höra om Armani__ har tid eller inte. :)

Nu kändes S helt plötsligt gigantisk, hon har ju 90 i overallen redan nu. Berättade jag förresten att svärmors jobb inte tar in bebiskläder längre utan bara över 100... Snacka om otur att man inte köpte fler saker förra året, suck.

Håller på att lägga S. Vi gav henne (vilt gråtandes) alvedon innan läggdags, så förhoppningsvis kan hon sova inatt. sambon är och köper pizza. Vi skulle göra tacos och sitta ute och mysa, men dagen/kvällen blev inte precis som vi tänkt oss precis, så vi körde den lata vägen idag.

Måste ned och ge sambons häst hans medecin också, skulle helst av allt bara vilja krypa ned i sängen och soooova...

*kl*

Igår var jag ledig men likförbaskat hann jag varken läsa eller skriva. Hade veterinären ut på förmiddagen för chipsmärkning och registrering av fölen. Vi pratade även om mitt sto som har blivit sämre i benet och nu har jag beslutat att ta bort henne efter avvänjning i november :(

Tror A har något på g oxå för hon sov i 2 1/2 timma på eftermiddagen igår. Återstår väl att se om något bryter ut i helgen.

Doris- har ni hittat någon häst än?

Trist med märren :(

Nope, ingen köpt häst ännu. Men i morgon skall vi kika på ett 9-årigt holländskt sto, och på söndag har vi 4 hästar att kika på (sto e Lasandos-Cortez, sto e Landlord-Raff, sen 2 st ston e Akribori-Brisad)

*kl*
Modett, fan vad skoj med intervjuv nr 2 grattis :bump:
Oregano, vad kul för maken din :banana:

Senast ändrad:

T ör inte heller sjuk *pepparpeppar*

Idag har hon gått två veckor ensam på förskolan. Hon älskar det verkligen!!! :)

Jag fördriver fredagkvällen med wordfeud, har ni trist kan ni väl spela med mig :) bara att utmana. Zazzarazz heter jag där med :)

äh, hon är väl inte gigantisk heller..
Min S drar 92 i kläder nu och kommer nog inte ha mindre än det i overaller sen. han får ju ärva av storebror. Och då blir de de äldre lite slitna på dagis och de snygga Pop hemma.

skulle helst av allt bara vilja krypa ned i sängen och soooova...
Jag har redan krypit ner i sängen! :D :o Så himla skönt! Nu väntar jag på lite ryggkli och sen ska jag läsa lite bok innan jag släcker. Jag älskar verkligen att gå och lägga mig, bästa stunden på hela dagen! :p

Liknande trådar

• Artikel Artikel
Dagbok Jag vet att jag har skrivit tidigare men jag blir för ledsen av att läsa om det och jag har inget minne av vad jag har skrivit pga...
Svar
10
· Visningar
1 357
Senast: Rosett
·
Fritid På onsdag 28/8 börjar Paralympics och det sänds på SVT/svtplay. Ska ni kolla? :banana: Här finns sändningstider och deltagare: 28...
Svar
12
· Visningar
469
Senast: Rosett
·
Hästmänniskan Hej! Vill nog egentligen mest skriva av mig, det känns tungt och jobbigt och vet inte hur jag ska tänka. Jag har haft egen häst...
Svar
15
· Visningar
1 166
Senast: Bison
·
Tjatter Nej men nu är det väl hög tid, tycker ni inte? 2024 års upplaga av Secret Santa är här! 🤓 Ni som har varit med tidigare har koll på...
50 51 52
Svar
1 024
· Visningar
33 572

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka