Vårmammor 2010 &Co del 15 <3

Sv: Vårmammor 2010 &Co del 15 <3

Igår skulle min sambo gå sista rundan med hundarna, då passar vår rottis (hon lyssnar lite på mig, ingenting på någon annan... ) på att försvinna. Efter 20-30 minuter (jag var i upplösningstillstånd och trodde hon hade blivit riven av ett vildsvin eller liknande, så hittar sambon henne vid hästhagen.

Inatt vid kl 1 vaknar jag av att hon står och hulkar och kräks. Toppen tänkte jag, steg upp och skulle torka upp det och höll på att storkna. Jag är verkligen inte speciellt känslig mot dofter efter att ha haft diverse jobb som inneburit en del illaluktande, men jag höll på att kräkas när jag kom nära. Jag undrar vad sjutton det var hon hinkat i sig, hade inte glasögonen på mig, så jag såg ingenting. Usch, så grymt äckligt.

Det värsta av allt var att jag inte kunde öppna dörren och komma ut, så jag var tvungen att ta tre handdukar och linneskåpet i vårt sovrum. Kommer inte bli kul idag när jag ska tömma ut skiten ur handdukarna. :crazy:

Urk! Min rottis var något av en expert på att gotta i sig allt möjligt äckelpäck.

Lån
Inte mycket sömn de tre senaste nätterna, och natten till idag var värst. Tror han håller på att få nån förkylning, han har hostat en hel del. Sen bidrar väl att han nästan inte sov något igår på dagen eftersom vi var ute och rände.

Åh, vad jag lider med dig... :cry: Det låter som att Chip fick en riktigt bra sista dag. Det är så oerhört jobbigt att behöva ta bort en älskad vän, men iaf tycker jag att det känns lite bättre när det hela är över. Just från man fattat beslutet tills att det är gjort är den absolut värsta tiden. En otroligt söt hund! :love:

Vad bra att du hittat ett garage! :idea: 80 kr/dag kan man ju inte betala. :mad: Jag är allergisk mot parkeringsavgifter och parkerar alltid på gratis platser om jag kan. Fast det funkar såklart inte hela vardagar.

Jag tycker också att det är otäckt att sova ensam. Nu har jag iofs till stor del kommit över det som hände, men direkt efteråt, bara några dagar, var maken tvungen att åka på jobbresa. :eek: Det var inte kul. Känns det iaf inte lite bättre så här års än om det skulle vara typ sent i november och bäcksvart ute? Sen har ni väl larm va? Jag brukar hellarma när jag är ensam, för då kan ingen komma in utan att jag iaf märker det. Det gäller bara att komma ihåg att larma av innan man går ut ur sovrummet! :D

Blä vilken jobbig dag det var igår!! Åkte hemifrån 6:30 och var hemma 19:50. Gissa om jag var trött... :eek:

Förstår att du var trött. Hur gick småsnacket med kollegan då? Överlevde du?

Tack för tipset med USB och ext. Hdd, de höjs med nästan 50% efter 1 sept, så det blev lite beställt igår. :bump:

Vårt verkar lika flexibelt som Oreganos. Iofs har de fast sovtid precis efter lunch, men barnen verkar inte somna vid bordet... (de får sova så länge de vill, eller så länge föräldrarna vill). De verkar inte ha någon pedagogisk verksamhet än så länge, men de inskolar ju 70% av gruppen... så de har nog det framöver. Barnen får äta som de vill, med händer, sked eller matad. Föräldrarna kan beställa maten mosad eller som den är. Vi har sagt till om att A får fri tillgång till vatten hemma ;) (låter som en häst och hö, haha) så han har en mugg på dagis också som han bara kan "säga till" om.

Vad jag lider med er, aldrig roligt att ta bort en vän.. Har gjort det förr och kommer få göra det igen. Inte än på länge hoppas jag, men det är den största nackdelen med att ha djur (den enda nackdelen kanske?) :( Van vänjer sig aldrig.. Usch nu gråter jag och tittar ner på min Yda, vad gör jag den dagen hon försvinner från mig? Hon är, efter Milton, det finaste jag har..
Många kramar till dig

Kl

Idag var en tuff dag på dagis.. Milton var som ett klistermärke på mig, jag fick pussar och kramar och bekräftelse på att Milton helst vill vara hos mig, hela tiden.. Det var ju inte så vår inskolning skulle bli :( Jag var kvar nästan hela tiden och tror att Miltons tårar och klängighet berodde mycket på att där var många andra föräldrar och därför mer fullt hus än i vanliga fall. Idag var det dags att äta middag och då gick de iväg med Milton, vilket nog är bättre många gånger än att jag ska gå iväg från honom. Han hade, som vanligt, ätit som en häst :D Mycket bättre än de andra och hade nog gärna ätit ännu mer, om de inte hade stoppat honom. Inga tårar där i alla fall, alltid något :laugh:
I morgon bestämde jag med fröknarna att jag kommer och lämnar som en vanlig lämning, lite gos, lite överblick för Milton av avdelningen och vilka som är där och sedan hejdå.
Milton har aldrig någonsin tidigare tytt sig till mig (eller någon annan) och aldrig visat att han helst vill vara med mig. Men nu på dagis är det SÅ tydligt. På ett sätt värmer det ju gott, jag betyder verkligen mycket för honom och han visar det så tydligt. Inget ont som inte har något gott med sig ;) Han kunde ju gärna ha fått visa det mer, men kanske inte på dagis, hahaha, här hemma kanske hade det varit mysigt om han kröp upp i knäet eller om vi är iväg hos andra etc. Han har alltid varit så neutral tidigare, men här är det för tydligt :D

Haha! Jo, det gick bra. Vi var väl lika trötta båda två så det var ju knappast att vi pladdrade oavbrutet, men det kändes aldrig pinsamt tyst. Idag är hon på vår avdelning, men idag har jag hjälp av min supersociala och pratglada kollega, vilket känns skönt! :D Och jag slipper gå ut och äta ikväll!! :bow: Chefen skulle fixa det själv.

Jag träffade förresten en gammal klasskompis vid kaffeautomaten på fm. :love: Vi lekte jättemycket när vi var små och hon flyttade till en annan stad när vi gick i femman. När jag började på mitt jobb -03 så såg jag hennes namn av en ren slump i telefonkatalogen (interna) så jag mailade och frågade om det var hon, och det var det ju. Hon bodde i staden jag var till igår och jobbar på "storfabriken" där. När hon såg på intranätet förra året att jag skulle vara f-ledig mailade hon mig och önskade lycka till osv. Efter det har hon gått och blivit nån typ av chef och hamnat i vår organisation trots att hon håller till på "storfabriken". Eftersom de andra på samma sida i organisationschemat sitter i samma hus som jag, så har jag tänkt att jag nog förr eller senare kommer att träffa på henne. Idag såg jag en tjej som kom fram och frågade om vi träffats och sen presenterade hon sig. Jag hade mina aningar när jag såg henne, men vad olik sig hon var! Hon var jättesöt som barn och hon var precis lika fin nu, men 22 år äldre. :D Det var iaf jättekul!
(intresseklubben har väl antecknat ordentligt nu?! :p)

skönt att du slipper gå ut i kväll :) Eftersom du inte vill det, annars är det ju en bonus med gratis mat hihi.

Intresseklubben antecknar nog för fullt.. Det börjar ju bli så dött i tråden nu för tiden så allt som skrivs är intressant :D
Kul att träffa på gamla bekanta senare i livet, och speciellt kul är det ju ifall man har en kemi fortfarande.

*kl*
usch.. snart skall jag till tandläkaren.. Uääää :cry:

Ja som du säger är det jobbigast från man ringt samtalet tills själva avlivningen. Man vill ha det "avklarat" direkt.

+ ni andra, Tack :love: det värmer otroligt mycket! Det kommer kännas bättre snart. Nu ska jag strax till jobbet och det är jobbigt när man har nära till gråten hela tiden. Många tycker nog man är lite fjantig... Det är ju "bara" en hund :grin:

Iggy's inskolning idag hade gått bra. Idag lämnade vi honom 1,5 timme och han hade inte sagt någonting. Men han hade självklart ramlat och skrapat upp hela ansiktet och en stor bula i pannan :( stackarn. Men han hade inte vart ledsen särskilt länge. Det känns bra att personalen kan trösta honom också. Idag var de båda ledsna pojkarna där samtidigt och de var lika ledsna idag :( Så jobbigt det måste vara, undra om föräldrarna får veta att de varit så ledsna under en längre tid eller om personalen säger något annat? Ofta tycker jag dagispersonal överlag säger att de är ledsna vid lämnandet och sen glömmer de fort av det och är glada. Men det stämmer ju verkligen inte på dessa två pojkarna. Det kanske blir bättre för dem på eftermiddagen.

Jo, visst är gratis middag gott, men inte just idag när jag var borta hela gårdagen. Sen måste jag erkänna att det var mycket roligare att gå ut i jobbsammanhang när min man var på samma avdelning som jag. :D

Lycka till hos tandläkaren, det går nog jättebra! :laugh:

Ang dagis. Är "era" fröknar bra på att rengöra barnet efter maten? Lortiga ungar är det värsta jag vet och jag är alltid jättenoga med att torka bort varenda liten matrest från Vilgots lilla tryne. Jag fick en smärre chock när jag såg honom häromdagen. Han hade mat på näsan och hakan och lera i hela näsan. :eek: Sånt blir jag faktiskt äcklad av. :crazy:

"Våra" pedagoger verkar inte försköna utan de säger som det är om barnet har varit ledsen. Isabella hade ju t.ex. inte blivit glad förrän hon fick gå ut i sandlådan sist.

Idag har "tyvärr" Isabella varit hemma efter en ganska sömnlös natt med nästäppa. Känns lite dumt för troligen blir hon ju hemma imorgon också och då har hon varit borta 4 dagar och ska lämnas sin första hela dag på måndag :crazy: Går säkert jätte bra bara om hon får sova ordentligt och inte bli väckt.

Oregano: Här verkar de vara noga att tvätta barnen och väldigt noga att de inte har smutsiga kläder på sig. De hade bytt body på henne i tisdags och då var det bara en lite fläck på ena armen på den de bytte ut.
Skrev kontrakt idag och fr.o.m. imorgon parkerar jag i garage på stan :D

Blir det träff på lördag så kan jag kanske komma med :bump:
Jobbar sista dagen imorgon sen är det GP som gäller!
Blev rejält irriterad på jobbet igår, jag hade beställt en blankett från fora ang AGS försäkring. Igår när jag kom till kontoret ligger kuvertet uppslitet och blanketten är sönder . Det står på den att den ska maskinavläsas dessutom.
Öppnar man verkligen ett brev där det står ett personligt namn på även om företagets namn står överst? Sen sa de inte till mig att jag fått brev öht.
Idag försökte jag skriva ut en ny blankett på datorn när en av ägarsönerna kommer och frågar vad jag gör. När jag surt säger att mitt brev var ju sönderslitet och pappret sönder och kommenterar att det var öppet så säger han bara jo men det stod ju företagets namn....
Så nu är det visst fritt fram för alla att läsa allas post, bara företagets namn står på, bara så att ni vet det om ni vill spionera på kollegan :cool:

Sambons rygg är helt kass fortfarande, vi fick tid till sjukgymnast idag och sen har han varit ganska nerdrogad av vad jag kunde hitta i skåpet hemma :D
Tur i oturen är att jag har varit bättre några dagar så vi turas om med att vara krymplingar. Men han ska jobba imorgon säger han...
Efter jobbet ska jag åka och klippa A för på måndag är det foto dags på dagis!

Våra fröknar är olika bra på att torka rent beroende på hur många barn som är där. De är snabba med att byta tröja om hon blivit våt eller smutsig. :)

*kl*

Svärmor är här och jag har jätteont i huvudet = ingen bra combo... När jag och sambon ridit så tog jag S ur vagnen som hon satt i och lät henne hälsa på hästarna, som hon älskar, då råkade lilla B kliva på min tå (aj) och jag puttade bort honom och då vände han på huvudet och råkade komma åt S huvud, så att supertrötta S började att gråta. När jag står där och tröstar henne så kommer hon fram till mig med utsträckta armar och då blv jag ganska arg. Vet inte varför, men jag tyckte att det var att passera min gräns på vad som var okej. Så jag sa att hon skulle ta ett steg tillbaka och att Selma skulle klappa hästen först så att hon inte blev rädd.

Suck, känns som om jag blir sur vad hon än gör nu. I tisdags när de var här så satt hon och beklagade sig över alla stackars barn som var länge på dagis. "tänk att det finns de barn som är på dagis från öppning till stängning" då sa jag, lite torrt, att jag var en av de barnen och jag har inga men från det, tvärtom var dagis en av de lyckligaste Tiderna i mitt liv. Då blev hon tyst. Jag tycker inte att man kan klaga och lägga sig i andras liv.

Min svärmor var väldigt het på att erbjuda sig ta honom när han var ledsen förr, det har blivit något bättre men nog är hon snabb på att vara där och vilja ta över. När H är ledsen så vill han ha sin mamma eller kanske pappa - det visar han med all önskvärd tydlighet. Och jag tror inte att han är unik på den punkten ;) Visst ska andra kunna trösta, men är man själv i full färd med att göra just det så..

*kl*
Såg ni den hemska nyheten :eek: wtf?!

http://www.bukefalos.com/f/showthread.php?t=1116844

Liknande trådar

• Artikel Artikel
Dagbok Jag vet att jag har skrivit tidigare men jag blir för ledsen av att läsa om det och jag har inget minne av vad jag har skrivit pga...
Svar
10
· Visningar
1 356
Senast: Rosett
·
Fritid På onsdag 28/8 börjar Paralympics och det sänds på SVT/svtplay. Ska ni kolla? :banana: Här finns sändningstider och deltagare: 28...
Svar
12
· Visningar
469
Senast: Rosett
·
Hästmänniskan Hej! Vill nog egentligen mest skriva av mig, det känns tungt och jobbigt och vet inte hur jag ska tänka. Jag har haft egen häst...
Svar
15
· Visningar
1 161
Senast: Bison
·
Tjatter Nej men nu är det väl hög tid, tycker ni inte? 2024 års upplaga av Secret Santa är här! 🤓 Ni som har varit med tidigare har koll på...
50 51 52
Svar
1 024
· Visningar
33 572

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka