Vårmammor 2010 &Co del 15 <3

Sv: Vårmammor 2010 &Co del 15 <3

jag tänkte göra som jag alltid gör..
Först botten av smuldeg som är lite fastare, dvs inte smulor utan sammanpressat, sedan bär/frukt och sist smuldeg uppepå.. Och i stället för att grädda så slänger jag in dem i frysen. Då kan jag inte ha glasform utan får köra på aluminiumformar. Det är mest mina egna knasiga idéer om att kunna ta vara på äpplena nu när vi har så mycket fin frukt på träden, och samtidigt alltid kunna ha en paj snabbt klar om det kommer besök ;)

Alltså, min frisör lyssnade på vad jag sade, och vi diskuterade lösningar osv.. Men, sen klippte hon inte så som vi hade kommit överens om. Å jag är världens fegis som privatperson så jag törs ju inte säga något i efterhand. Jag har ganska vågigt hår, och klipper man fel så blir det "anksjärtar" vilket jag HATAR. Och guess what? Japp, nu har jag anksjärtar i skallen :devil: :mad: :D

Skoj för dig att få rida iaf! :banana:
Och jag håller tummarna för att ni får iväg hästarna. Hoppas att syrran kryar på sig.

Det låter perfekt.
Här åker äpplena till hästarna, annars skulle vi behöva 729 frysar...... Typ.

Här ska det ridas dressyrlektion mot kvälls kvisten. Bra att skaka ner all buffé mat. Chokladmoussen var fantastisk :d

*kl*
Isabella har gråtit alla tre dagarna nu när M har lämnat henne men hon har tydligen blivit ganska glad igen efter en stund. Idag fick hon gå ut till sandlådan så blev hon nöjd.
Tisdag nästa vecka ska jag lämna henne för första gången och det känns ju lite så där :crazy: Jag har egentligen inga problem att lämna henne men tänk alla tårar som ska rinna hur ska jag kunna köra till jobbet, kommer ju inte se något? :o

Sedan så ang. jobb, jag jobbar i stan = 80kr dagen i parkering = 800kr på 10 dagar och fler dagar än så jobbar man ju. Nu har jag fått tag på garageplats som jag får utnyttja 24/7 året runt för 726 kr/månad :banana:
Varm bil på vintern och inget snöskyfflande för att få fram bilen efter 10h dagarna med snöfall hela dagen. Sval bil på sommaren. Bästa av allt, det är privat så det är låst så bara betalande gäster kommer ner i garaget :laugh:

En tredje grej. M ska fiska på fredag, vill gärna sova borta så han kan lägga nät :crazy: vet inte om jag vill det (att han ska sova borta) men samtidigt så har han inte fått fiska på hela sommaren pga köket. Gaaah...

Fan vad najs med garaget, Det är ju verkligen super!! Så skönt att slippa skotta osv.

I vår familj har vi gjort så att pappa är den som lämnar, och jag hämtar. Det är för allas skull. Lämnar jag så gråter S (C är så stor nu att han inte gråter, han älskar ju dagis) och jag. Så det funkar helt enkelt inte. Visst i nödfall så får det ju lov att gå, men tårar kommer på alla fronter. Personalen tycker också att det är lite jobbigare när jag lämnar av just den anledningen. Han är ledsen så länge då. Med pappa går det bra. Han kan bli lite ledsen med en tår eller två. Eller så skrynklar han bara ihop ansiktet och ser ut som om han skall gråta, men han gör det för det mesta inte utan är nöjd med att fröken tar honom och de går och vinkar hejdå till pappa.

Hur blir det mellan er, alltså stämningen ifall han inte får åka iväg och fiska? Blir det kyligt och avigt, eller spelar det ingen roll?

Fiska ska han på fredag oavsett men han blir extra glad om han får sova borta men kommer hem och jag känner att jag vill ha hem honom. Stämningen kommer inte påverkas alls, vi kommer sakna varandra och bli glada när vi ses. Kommer han hem på kvällen så kommer vi bli glada när vi ses då också. Det är mysigt men krävande att ha Isabella nu när hon är så trött på eftermiddagarna och kvällarna.

M kommer lämna Isabella mer än vad jag kommer att göra för jag vill kunna ta hand om hästarna i lugn och ro på mornarna (det blir ju tidigt ändå för en annan, nu när de sover ute så kan jag gå upp 5.30). Tisdagar och torsdagar börjar jag 8.00 och då hinner jag med hästarna ändå och Isabella får börja en timme senare. Troligen blir det så att jag bara kommer att lämna henne på torsdagar och hon är hemma med pappan på tisdagar (utom nästa vecka förstås :grin: )

Garaget är riktigt nice :banana:

För min del så tycker jag att det blir skitjobbigt när F åker iväg (vilket alltid dock är via jobbet) eftersom det blir så tungrott för mig. Bara det där med att smita ut 5 min och ta in hästarna är osäkert, för inget garanterar ju att H sover gott. Självklart har jag alltid monitorn med mig, och hittills har det gått bra, men vad göra om han vaknar mitt emellan hage och stall? Nåja, kanske jag gör det värre än det behöver vara. Han klarar nog att vänta i spjälsängen de (MAX!) 2 min det skulle ta för mig att få in kusarna och springa in.

Sist han var iväg, 2 nätter var det då, så bad han svärmor att komma hit och hjälpa till med barnpassningen :D Vilket faktiskt var tur, för både jag och H råkade på en jätteförkylning den helgen. Point beeing, kan du få någon att sova över hos er om du tycker det känns jobbigt att han far av samma anledningar som mig?

*åsså lån*
Var och hälsade på hos - kanske - blivande dagmamman idag. Hon var trevlig. Det är den här hästnära verksamheten jag berättat om tidigare, där barnen tillbringar mycket tid utomhus ("ur och skur" stuket) och tillsammans med ett gäng ponnysar och hundar. 2 personer på 4 eller max 5 barn vid all hästverksamhet. H var helt lyrisk, det var TVÅ :eek: stooora brrrumm (traktorer ;)) där och en leksaks brrrumm, två små vovvar som slickade honom i ansiktet så han kiknade av skratt och ett gäng fjärrkontroller. ;)

Gaah, det känns ju så avlägset! Hon startar upp verksamheten nu i höst, men sa att hon nog kunde hålla en plats till i januari om vi var intresserade.

Skriver vidare på mitt mastodontinlägg. Var därefter på intervjun, kom såklart inflängandes på klockslaget med andan i halsen och det som en gång varit en frisyr dåmera spretandes åt alla håll. Sminket hade jag svettats bort, och självklart hade jag gnuggat ögonen. Ovan med smink? Trevlig tjej i alla fall som höll i intervjun, känns som att jag har gjort allt de letar efter och jag har bra referenser. Men såklart ska de intervjua fler :angel: och sedan välja ut till en andra intervju. Har väl inte några skyhöga förhoppningar, försöker tänka att det var en seger bara att få komma dit idag.

Just nu fodrar jag bara hästarna så varken in eller utsläpp är något som behövs och den minuten jag går ut och fodrar är ungefär som att gå och kissa. Kan inte sluta kissa om hon vaknar heller.
Mitt problem är att vi bor på landet där det är mörkt och jag gillar inte att vara "ensam" hemma på kvällar/nätter. Kan inte komma på någon som skulle tänka sig att sova hos mig. Lättare att få mig och fnul att sova borta men det fungerar ju inte med hästar som ska ha kvällsmat.

Roligt med dagmamman och intervjun :)

Ja du ska gissa vilka knipmuskler jag har med mitt jobb när man inte kan och ibland inte hinner kissa när man måste :D ;) Ibland vore astronautblöja något :angel:

*kl*

Nu börjar den här jobbiga dagen gå mot sitt slut. Allt gick bra eller vad man ska säga. Nu sover han gott. Var tungt hos veterinären, eftersom han är gammal med dålig blodcirkulation tog det sån tid innan det lugnande verkade. Veterinären fick ge honom en spruta till innan han var borta och kunde få den sista sprutan. Tyckte också det var jobbigt när vi skulle lägga ner honom i kistan, även om jag visste att han var borta så kändes det hemskt att lämna honom :cry: Det är så tomt här hemma också. Väldigt tyst trots att vi har två hundar till så lät Chip väldigt mycket oavsett om han sov eller var vaken.

Vi tog en långpromenad i duggregn på hans favoritplats, mycket nosande och kissa på varje liten buske. Sen åkte vi en sväng med bilen och han fick sitta fram i husses knä vilket han älskade. Vi stannade till på Mc Donalds och köpte hans favvokäk - cheeseburgare. Jag tror och hoppas att han fick en lycklig sista stund.

313528_10150357466937784_615567783_9990446_7546581_n.jpg

299495_10150357469197784_615567783_9990470_4346754_n.jpg

313528_10150357466957784_615567783_9990449_1643030_n.jpg

313528_10150357466952784_615567783_9990448_6108702_n.jpg

Chip 1998-2011

kl

Jag har slagit i min stortå, det gör så in i hel***es ont och bultar. Dessutom var det så idiotiskt av mig, skulle stänga boxdörren (har en sån som rullar på skena) då rasar den ner och bulten upptill har lossnat, lyckas inte fixa det själv utan i ren frustration sparkar jag till boxdörren. Så nu börjar jag misstänka att jag har brutit den, eller fått en spricka. Funderar på om jag ska åka in på lättakuten i morgon, men det är lite bökigt med S, kan man ha med henne till röntgen? Till lättakuten går det bra i alla fall.

usch å fy vad jag gråter nu :cry: :cry: :cry:
Vad stark du är, och vad fint ni verkar ha haft det ändå. Usch vad jobbigt.
Vet inte vad man skall skriva men jag skickar en styrkekram iaf.

Jag vet allt för väl hur det känns :( helt underbar sista dag. Var väl något sådant jag önskat göra när min bästa tjej somnade i februari, men hon var för dålig, det gick så snabbt. Så om än det är till föga tröst, var nöjda med att ni tog det beslutet innan han blev för krasslig.

Aj, och ÅH så väl jag känner igen det där med att avreagera sig när man är förbannad och få tjugofalt igen. Borde väl finnas någon sköterska eller liknande som kan hålla ett litet öga under själva röntgenproceduren? Jag gissar att barn inte får vara med, eftersom man måste vara 18 för att hålla häst vid röntgen. :)

Det kändes bra då att få avreagera sig, då. Sen fick gubben gå ner och fixa, på 20 minuter hade han satt upp en hylla åt mig, fixat boxdörren som rasta, fixat den andra boxdörren bara för att och smörjt allt. Så varför försökte jag ens själv?????
Jag kan inte varit första som kommer dit med ett barn.
Fast frågan är om jag verkligen kommer få röntgen....

Senast ändrad:

Det låter som att han fick ett alldeles underbart slut på hundvis :) favoritmaten och favoritplatserna, det lät väldigt fint!
Sänder över lite kramar!

Liknande trådar

• Artikel Artikel
Dagbok Jag vet att jag har skrivit tidigare men jag blir för ledsen av att läsa om det och jag har inget minne av vad jag har skrivit pga...
Svar
10
· Visningar
1 356
Senast: Rosett
·
Fritid På onsdag 28/8 börjar Paralympics och det sänds på SVT/svtplay. Ska ni kolla? :banana: Här finns sändningstider och deltagare: 28...
Svar
12
· Visningar
469
Senast: Rosett
·
Hästmänniskan Hej! Vill nog egentligen mest skriva av mig, det känns tungt och jobbigt och vet inte hur jag ska tänka. Jag har haft egen häst...
Svar
15
· Visningar
1 161
Senast: Bison
·
Tjatter Nej men nu är det väl hög tid, tycker ni inte? 2024 års upplaga av Secret Santa är här! 🤓 Ni som har varit med tidigare har koll på...
50 51 52
Svar
1 024
· Visningar
33 572

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka