Sv: Vårmammor 2010 &Co del 15
För min del så tycker jag att det blir skitjobbigt när F åker iväg (vilket alltid dock är via jobbet) eftersom det blir så tungrott för mig. Bara det där med att smita ut 5 min och ta in hästarna är osäkert, för inget garanterar ju att H sover gott. Självklart har jag alltid monitorn med mig, och hittills har det gått bra, men vad göra om han vaknar mitt emellan hage och stall? Nåja, kanske jag gör det värre än det behöver vara. Han klarar nog att vänta i spjälsängen de (MAX!) 2 min det skulle ta för mig att få in kusarna och springa in.
Sist han var iväg, 2 nätter var det då, så bad han svärmor att komma hit och hjälpa till med barnpassningen
Vilket faktiskt var tur, för både jag och H råkade på en jätteförkylning den helgen. Point beeing, kan du få någon att sova över hos er om du tycker det känns jobbigt att han far av samma anledningar som mig?
*åsså lån*
Var och hälsade på hos - kanske - blivande dagmamman idag. Hon var trevlig. Det är den här hästnära verksamheten jag berättat om tidigare, där barnen tillbringar mycket tid utomhus ("ur och skur" stuket) och tillsammans med ett gäng ponnysar och hundar. 2 personer på 4 eller max 5 barn vid all hästverksamhet. H var helt lyrisk, det var TVÅ
stooora brrrumm (traktorer
) där och en leksaks brrrumm, två små vovvar som slickade honom i ansiktet så han kiknade av skratt och ett gäng fjärrkontroller.
Gaah, det känns ju så avlägset! Hon startar upp verksamheten nu i höst, men sa att hon nog kunde hålla en plats till i januari om vi var intresserade.
Skriver vidare på mitt mastodontinlägg. Var därefter på intervjun, kom såklart inflängandes på klockslaget med andan i halsen och det som en gång varit en frisyr dåmera spretandes åt alla håll. Sminket hade jag svettats bort, och självklart hade jag gnuggat ögonen. Ovan med smink? Trevlig tjej i alla fall som höll i intervjun, känns som att jag har gjort allt de letar efter och jag har bra referenser. Men såklart ska de intervjua fler
och sedan välja ut till en andra intervju. Har väl inte några skyhöga förhoppningar, försöker tänka att det var en seger bara att få komma dit idag.