Vårmammor 2010 &Co del 15 <3

Sv: Vårmammor 2010 &Co del 15 <3

Jag förstår att en absolut stelbenthet och noll ambition att utveckla barnen känns trist. Jag är jättenöjd över att vår förskola uppmärksammar alla barnen som individer i en kollektiv situation. De arbetar fokuserat på gruppdynamiken så att alla ska få utrymme och för att få en harmonisk stämning. På det individuella planet så uppmuntrar o utmanar de medvetet både barnets talanger och svagheter. O för att få lite uppdateringar och feedback så ska vi ha utvecklingssamtal. Vi känner faktiskt att det är en pedagogisk verksamhet och inte bara en barnförvaring. Sen så får man väl se om det bara är tomma ord o inte kan uppfyllas i praktiken. Men än så länge så känns det bra.

Nu misstänker jag att ni har sökt runt både en, två och tre gånger. Men det kan vara värt att se runt i omgivningen en vända till. Jag vet om två förskolor i närheten en montessori och en engelskspråkig som inte finns med på den kommunala hemsidan och inte gör någon marknadsföring. Dessa är alltså okända även hos de mest desperata förskole föräldrar som bor i området. Enda anledningen till att jag känner till dem är att vi har bekanta vars barn går på den ena och maken fick höra om den andra på jobbet.

*kl*

Idag ska jag RIDA!!! eller rida och rida. Åka 180 hög häst. Så mycket rida vet jag inte om det blir. Om jag kommer upp.

Det går jättebra för Alicia på dagis. Imorse sprang hon från bilen och in. Och inte en tår, inte från mej heller ;)

Jag behöver din hjälp!
Har precis varit hos frissan och är SÅ missnöjd.. Måste byta.. Funderar skarpt på att ta mig ända bort till Köping. Kan ju göra det i kombination av att jag ändå måste dit och besöka lite leverantörer titt som tätt.

Lyssnar du på kunderna?

Å så det viktigaste.. Ha så skoj när du skall rida!!! :bump: (foto?)
Har ni fler hästar som behöver ridas/tränas så anmäler sig min syster frivilligt, nu börjar hon bli smått less på att vara hästlös..

*kl*
Idag började det 11:e barnet på avdelningen och tyvärr innebar det att Isabella blev väckt av det barnet efter 30 minuters sömn för det barnet kunde inte heller sova. Kändes lite surt eftersom hon hade sovit 2h igår och vi trodde väl att hon äntligen kände sig så pass hemma nu att hon kan sova som hon gör hemma. Hemma sover hon ju när tåget kommer ;) Vi hoppas på bättre sömn imorgon :)

kl

Hej på er! Första gången jag sitter på rumpan idag, eller ja annat än i bilen då förstås :D
Inskolning idag, både jag och sambon idag som är ledig. Vi for iväg 1,5 timme ungefär och for upp till svärmor och fick i oss lite god frukost, härligt och lyxigt med frallor en tisdag :)
Sedan for vi och hämtade Milton, hem med honom för lunch och sedan sov han i 2,5 timmar. Under tiden rensade vi upp i "festlokalen" sen lördag, pinsamt att vi inte gjort det tidigare och FY vad äckligt det var :o . Vi fyllde släpet med skit och möbler sen festen som skulle tillbaks efter lånet. Jag passade på att rensa lite ogräs under tiden som sambon rensade det sista i källare och uthus som skulle med till tippen.
När Milton vaknade var det gos, mellanmål och iväg. Sedan fick han vara hos farmor medan vi for och lämnade låne-möblerna och sedan soptippen. Efteråt köpte vi äntligen fler stolpar till hästarnas nya hage :banana: . Vi for sedan tre mil åt ett annat håll och hämtade två fönster till hästarnas fönster i stallet.
Nu är Milton hämtad och i säng. Nu ska jag slänga i mig min väldigt sena kvällsmat och sedan gå ut och måla i stallet. Sambon jagar, han får minsann hjälpa till att måla sen :D
Hur har er dag varit? Kram på er!

Min dag har varit jobb, 8-18. Hem och åt mat strax innan 19 och sedan nu ca 45 min senare så har jag gett upp att natta Isabella så hon ligger här i soffan och kikar och jag har tagit den där te-koppen jag trodde att jag skulle dricka för 30 min sedan :D

Min dag har varit jobb, 8-18. Hem och åt mat strax innan 19 och sedan nu ca 45 min senare så har jag gett upp att natta Isabella så hon ligger här i soffan och kikar och jag har tagit den där te-koppen jag trodde att jag skulle dricka för 30 min sedan :D

Oh vilken lång arbetsdag!! Hur kommer det sig att du jobbar så länge, är det så att du då slutar tidigare en annan dag?
Mysigt att hon vill ligga i soffan och kika, Milton ser soffan som värsta lekplatsen :D Där ska bara klättras och busas, tokiga unge! Han trillade ner ordentligt igår och fick ett jättemärke vid ena tinningen. Jag har gett upp det där med att vakta honom i soffan, känns hemskt, men hur mycket ska man passa dem?

Äsch jag får ju sluta tidigare imorgon så det fungerar, förr jobbade vi även torsdag 8-18, nu är det bara 8-16.30 :)
Soffan brukar vara rolig men är hon trött så tycker hon det är mysigt att ligga bredvid och kika på den som sitter bredvid. Fast nu har M tagit upp henne för nån minut sedan för att se om hon somnar nu när hon är lite tröttare :idea:
Vi passar inte Isabella nämnvärt i soffan, hon är ju väldigt lugn så det händer inte så mycket. Vi har bara koll på att hon inte klättrar på ryggstöden.

Usch, jag kommer också att ha en sån där jättelång dag imorgon... Ska ta hand om en spanjorska som är här på introduktion och imorgon ska vi åka iväg till "stora fabriken" och träffa folk. Åker 6:30 och hoppas på att vara hemma före kl 20. :mad: Enda fördelen är väl att jag får en del övertid.

Jag bara avskyr att vara social och kallprata på engelska!!! :crazy: Hon ska med i bilen hem (drygt 2 h resa + stopp för kvällsmat) och det kommer ju att bli en plåga. Måste ut och äta på tors också och då ska min chef med, så det blir ännu värre. Han sitter oftast bara tyst på middagarna och säger ingenting. :confused:

Hoppas resten av veckan går fort. :crazy:

kl

Jag ska på intervju imorgon för ett jobb som låter baske mig som skräddarsytt efter det jag vill göra :laugh: De ringde idag, och telefonsamtalet kändes riktigt bra. Förutom att jag flåsade som en hund i värmen eftersom jag precis var ute och gick med barnvagnen längs värsta backiga sträckan :D Tyvärr är det bara ett kortare föräldraledighetsvik, men exakt inom mitt område så det är ändå en fin merit i CV:t om jag får det!

Ska även på en intervju på fredag, men det känns som ett nödlösningsjobb.. Så även om det är tillsvidare så kommer jag hellre tacka ja till vikariatet.

Nervööööst!

Milton är ganska aktiv nu mera, tyvärr :D och inte Sveriges smidigaste unge direkt ;) Så olyckor händer det en hel del, han får lära sig att bli försiktig helt enkelt. Vi brukar dra undan bordet så han inte ska trilla på det och sådana säkerhetsgrejer, men drattandet ner i golvet kan vi inte göra något åt tyvärr :)

Måste fråga en sak, Milton har en tendens att bli så himla trött av för mycket intryck och blir trött så himla fort vid sådana tillfällen. Nu med dagis så är det nya och massor av intryck varje dag. Detta gör då att Milton inte ens orkar dessa två inskolningstimmar om dagen utan vi får gå hem mellan en kvart och en halvtimme tidigare än alla andra, vilket känns tråkigt.. Jag börjar bli nervös inför nästa vecka då han ska börja på riktigt...

Men alltså, jag vet inte alls vad jag vill med detta och förmodligen löser det sig. Men i morgon ska vi till exempel vara där tre timmar.. Och om han inte ens orkar två så känns det sådär :(
Jag går alltid tillbaks in till Milton en halvtimme innan tiden är ute, så att säga. Kanske är det dumt, för det är ju personalens jobb att ta hand om honom och nästa vecka blir det ju ännu mer så.

Just nu förtar detta lite av allt det roliga, jag blir lite ledsen eller vad man ska säga, vill ju att han ska skolas in ordentligt och orka med det, men det gör han inte alls.. Hur är era barn?

Nu håller ju inte jag på att skola in, men tror du inte att "orkesnivån" kommer höjas allt eftersom? :laugh: Försök stålsätta dig imorgon, för precis som du skriver och vet så ska och kan personalen fixa det.

*kl igen*
För en gång skull har jag mycket nya hästbilder så tänkte slänga upp en från löshoppningen idag

dsc00143_163128661.jpg

Ja, början på dagen har ni ju redan fått. Den fortsatte med att sambon fördärvat ryggen igen och denna gången värre än vanligt. Han vred till sig på jobbet och jag misstänker diskbråck. Han har problem med ryggen sen hans trafikolycka ibland och naprapaten brukar kunna fixa till det, jag är dock tveksam till om det går denna gången. Iaf så har han en tid till imorgon och jag hoppas att det hjälper, det är ju bra om iaf en av oss kan springa efter A :cool:
Tur i oturen är att jag har haft en ganska bra dag värkmässigt sett ;)

Nu sitter jag ensan i soffan och stickar på ett par rosa bäbissockar :D

kl

Tänkte slänga in lite bilder från helgen :)

Mikaela träffar Blixten(Bilar)
IMGP0802.JPG

Mikaela handlar i racerfart ;)
DSC_0183.jpg

Mikaela äter hallon...
DSC_0192.jpg

(tur det finns relativt heltäckande haklappar)

Sötfian!! Måste ha buke fika snart igen!! :)

Modett: Lycka Till på intervjun!!!!! Finfin häst!!

*kl*
jätte kul att läsa om era inskolningar och era dagis olika rutiner! Ska bli kul och se hur det blir för oss sen!

Idag har vi stosat runt i Helsingborg på fm, kollat affärer och på båtar! :)
På em så åkte vi till en hästaffär och givetvis så fick Milton prova lite ;)

IMG_6143.jpg

IMG_6146.jpg

IMG_5969.jpg

Men hans mamma va lite snål :D så vi får nog invänta rean på västen. Sen så behöver han nog ha en egen ponny innan jag kan motivera ett hjälmköp! ;)

Förstår att det måste vara jobbigt med all säkerhet å sånt...men samtidigt tänk OM.... usch vill inte ens tänka tanken. Ni får köpa er en gammal SAAB å bränna runt med på by'n :D

*kl*
har vart värsta husmorn ikväll. Plockade blåbär, lingon och kantareller i dag. Så nu ikväll har jag kokat sylt och i morgon ska jag väl tilldela svampen lite kärlek. Blev lite syrak när min syster berättat att hon vart å plockat alla svampar på "mitt" ställe igår bara för att nån annan redan plockat på hennes :mad: så jag fick plocka dom som fanns på mitt reservställe = svamp till 2 mackor ungefär....Men men...

Nä krypa till kojs kanske!

Go natt!

Åh! Är det där en Casco-hjälm? Har bara spanat på såna på nätet och undrat hur den sitter på ett litet huvud. Verkade ju sitta finfint på Milton :)
Va det stl xs? Då kanske man skulle satsa på en stl s, och sen ha en tunn mössa under.
Här är det ingen fråga om Oscar vill bli hästkille. Han ska bli en ;):D

Liknande trådar

• Artikel Artikel
Dagbok Jag vet att jag har skrivit tidigare men jag blir för ledsen av att läsa om det och jag har inget minne av vad jag har skrivit pga...
Svar
10
· Visningar
1 356
Senast: Rosett
·
Fritid På onsdag 28/8 börjar Paralympics och det sänds på SVT/svtplay. Ska ni kolla? :banana: Här finns sändningstider och deltagare: 28...
Svar
12
· Visningar
469
Senast: Rosett
·
Hästmänniskan Hej! Vill nog egentligen mest skriva av mig, det känns tungt och jobbigt och vet inte hur jag ska tänka. Jag har haft egen häst...
Svar
15
· Visningar
1 161
Senast: Bison
·
Tjatter Nej men nu är det väl hög tid, tycker ni inte? 2024 års upplaga av Secret Santa är här! 🤓 Ni som har varit med tidigare har koll på...
50 51 52
Svar
1 024
· Visningar
33 572

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka