Vårmammor 2010 &Co del 15 <3

Sv: Vårmammor 2010 &Co del 15 <3

Har tyvärr ingen aning :o Det va hans far som satte på den och tog av den. Men du har väll inte allt för långt hit? Då kan du ju prova. Den satt perfa på Miltons lilla huvud iaf! Hade jag haft stall hemma så hade Milton inte heller haft något val. Fast han älskar hästar!! Favoritgosedjuret är en häst. Han vet hur man gnäggar blir helt till sig om han ser en häst om det så är irl eller i en bok. Gillade även ponnyridningen! Så det ska nog bli en liten hästpojk av honom också! :)

:DÄr väl en sisådär 30 mil till Helsingborg ;)
Tror de säljer såna hjälmar på hästaffären 2.5 mil härifrån, prövar nog där ;)
Ska nog svänga förbi där i morgon. Han har vid ett par tillfällen suttit framför mig i sadeln och verkar tycka det är skitkul, så det får nog bli nåt bättre än cykelhjälm till grabben :laugh:

Aha det är såpass långt iaf. Är lite kass på hur långt det är mellan saker här nere för antingen åker vi åt det ena eller andra hållet neråt. Men hittills aldrig i sidled.(någon som förstod det där?) Förstår om du hellre provar på hästaffären 2,5mil bort ;) klart Oscar ska ha en riktig ridhjälm!! Du får köpa en cowboyhatt att sätta utanpå ;)

Jo jag tror i och för sig att orkes-nivån kommer att höjas, och säkert rätt fort också. Tycker bara att det känns konstigt att Milton orkar så pass lite, jag hade förstått om han var 10 månader, men 15 månader, ska de inte orka mer än 1,5-2 timmar då? Nu är ju alla barn olika, det vet jag :D De andra barnen verkar orka så mycket mer, inte han som precis fyllt ett och inte heller går än, han blir också trött, men som sagt så är ju Milton några månader äldre än denne pojke.

I morgon ska jag verkligen försöka hålla mig där ifrån, de får väl ringa mig om det verkligen är kris, de har ju mitt nr, det är väl bäst, eller vad tror ni?

Det var Iggys andra dag idag så jag kan inte riktigt säga hur han verkar då vi bara vart där en timme än. Säger personalen till att ni ska gå undan eller gör ni det själva? Vi försöker hålla oss i bakgrunden men ändå så att Iggy kan se oss om det skulle vara nåt. Men han verkar strunta i oss. Han har fullt upp :) Idag slog han ett annat barn. Jag sa inget utan lät personalen hantera det och det gick bra. När Iggy blir sådär jätteglad eller exalterad så slår han gärna. Han vet inte riktigt var han ska göra med alla känslor tror jag.

Den lille pojken som grät igår han grät hela timmen vi var där idag också. Han grät när vi kom och grät när vi gick :cry:

Nu har Iggy blivit superförkyld, ingen feber men jättesnorig och tät. Kan inte sova pga detta. Så typiskt nu mitt i inkolningen. Hur funkar det då? Om han skulle vara sjuk under hela inskolningen, då borde man väl kunna skjuta fram den lite?

Stackars lilla pojke. Vad gör pedagogerna? Försöker de trösta eller e det bara att vänta ut?

Ni som har haft tredagarsinskolning!
Har ni slutat vara med efter tredje dagen? Det mesta ser ut att gå bra på inskolningen förutom maten, så länge pappa är i närheten. Hon ignorerar honom i stort sätt när han är där. Söker utan problem tröst hos pedagogerna. Men så fort han går så blir hon jätte, jätteledsen. Nu ska vi väl se hur dagen går innan vi bestämmer nått men det känns inte helt bra.

De har sagt till oss att vi kan säga hejdå nu och gå därifrån. Idag frågade jag när jag skulle komma tillbaks och de sa att jag kunde komma om en timme igen.
Tänkte på det nu när jag kom hem, han ska bara vara själv en timme idag, av tre timmar, jag ska alltså vara med två timmar. Sedan är det två dagar kvar av inskolningen och sedan ska han vara där 7 timmar själv om dagarna. Är det inte dags för mig att lämna hela inskolningstiden nu?

Idag blev Milton ledsen igen när jag gick, han söker inte alls tröst hos personalen, utan försöker krypa ifrån dem och krypa mot dörren där jag går. Eller ja, det är ju vad jag såg, för sedan gick jag ju.. Men han är inte den som direkt söker närhet och/eller tröst hos någon, möjligen mig eller pappa, men oftast inte det heller, men det har gått bra de andra dagarna.

Reagerar nog mest på att jag inte ska lämna längre stunder än så (de andra föräldrarna lämnar längre, vet inte om det är för att Milton blir ledsen och sådär extrem-trött som de vill ha mig tillbaks fortare). Nackdel med att det är min gamla arbetsplats, så mycket lättare att ifrågasätta och vara lite "tuffare" om jag hade varit helt utomstående.
Har egentligen aldrig varit med och inskolat, bara tagit de barnen som redan är inskolade och så har andra personal varit de som skött inskolningen, så jag har inte så mycket koll på hur de brukar göra heller..

Är det imorgon som hon ska vara själv första gången? För visst är det onsdag idag?

Jag var inte med fjärde dagen, utan då var hon helt själv. Lämnade henne 7.30 och hämtade henne klockan 13 och allt hade gått hur bra som helst, även fast jag grinade halva dagen och tyckte att det var hemskt. Hon grinade inte ens när jag gick, hon var så upptagen med att titta på vad de andra barnen gjorde. Till skillnad från den här veckan, då hon varit ledsen varje gång jag gått, även fast jag hört att hon tystnat så fort jag försvunnit ur synhåll. Idag var det extra jobbigt då vi kom mitt i en annan avlämning och barn var redan ledsna när vi kom in. :( Idag kändes det nästan som ett svek att lämna henne, även fast jag vet att hon har roligt så fort hon blivit glad igen.

*kl*

Oregano: Haha, jag förstod att du skämtade om bilen, men tanken har faktiskt slagit oss. Vi har ju en 14 år gammal Land Rover Defender som jag funderar på att ta istället, även fast man inte kan köra fortare än 80 då den har offroaddäck på just nu, men jag vet inte. Min mamma har en a4, får sno den när hon är här. ;)

Är så sjukt sur idag. Dåligt väder. Dålig början på dagen. Skulle hjälpa sambon att komma upp imorse och ställde iPhonen på ringning kl 6. Är så trött och snurrig i huvudet när jag får tag på den att jag tappar den i golvet. Tror ni inte att skärmen spruckit igen? Ska faktiskt gå tillbaka och klaga, för min förra skärm tålde utan problem att bli tappad sådär. den här skärmen är satt lite längre in än min förra, man känner det på knappen. Sjukt irriterande!

Jaja, nu ska jag ta och äta frukost och sen gå ut och högtryckstvätta stallet. Min sambo och hans kompis har bestämt att hästarna har vilodag idag efter att ha ridit 3 dagar på raken. Förstår inte riktigt hur det gick till när min sambo tog över hästintresset?

Haha, så är det här hemma också, Selma har som inget val, hon ska bli hästtjej... ;) Har också spanat på barnhjälmarna, men inte hittat någon butik här i närheten som har de inne så att man kan prova och Helsingborg känns liiiite långt att åka. :p

Selma satt faktiskt på en av hennes ettåringar igår, för första gången. Hon såg ut som om hon vunnit en miljon på lotto, så det finns hopp om att hon ska bli en liten ryttarinna någon gång. :D

Vad tråkigt med din telefon, jag har ju också tappat min två gånger, eller nä fler gånger :D men glaset har gått sönder vid två tillfällen, så nu går jag runt med ett söndrigt iPhoneglas och så får det vara, hoppas jag hinner byta till femman innan telefonen går sönder mer ;)

Vad jobbigt att Selma blir ledsen när du gå, det känns fruktansvärt när de blir det och jag håller med dig, det känns verkligen som ett svek :(
Men jobbar du på gården nu eller vad gör du för något?
Ska snart bege mig till Miltons dagis igen, vill bara hämta hem honom nu omedelbart. . .

Stackars lilla pojke. Vad gör pedagogerna? Försöker de trösta eller e det bara att vänta ut?

De har honom i knät nästan hela tiden och försöker avleda genom att hitta på saker och så får han ha sin napp och nalle vilket de oftast inte brukar tillåta annars förutom vid vila. Idag var han inte där. Men då var det en annan liten pojke som grät hela tiden :grin: Förstår att det är jobbigt för personalen också för det blir ju en mindre åt de andra barnen. Båda pojkarna är strax över två år och då verkar det som att det är en period där det är extra jobbigt att lämna mamma och pappa.

Vi fick prova att lämna Iggy en halvtimme idag och det hade inte vart några problem. Skönt! Hoppas det fortsätter så.

Nu ska jag och sambon åka ut till Chips favoritställe och ta en lååång promenad. Han ska få nosa hur länge han vill. Kl 13 är det dax :(

En kompis har snickrat en jättefin kista åt honom och igår gjorde vi i ordning där han ska få ligga. Fy vad det här är jobbigt :cry:

kl
Ett litet tips om nått helt annat. Ni som tänker köpa usb minnen och externa hårddiskar. Gör det före 1a sep. Efter det kommer det påföras en upphovsrätts avgift som gör att priset kommer stiga avsevärt.

Förstår att det känns tungt. O det är en sorglig dag. Men du gör rätt. Detta är det bästa även för chip. Massor av kramar.

usch vad sorgligt att läsa :cry: Vad gulligt av er att ta ut honom på sin favvopromenad.
kram

Booooollen.. vart är du?

Jag behöver bakhjälp..
Nu när det är så mycket fina äpplen på mina träd tänkte jag vara smart och göra nått av dem.

Min fråga: Kan man göra i ordning äppelpajjer i aluminiumformar som man fryser in utan att grädda dem och sen bara ta fram och grädda när man får främmande osv? Eller blir det dåligt? Alltså blir det nått skumt med äpplena om de får ligga i frysen först i en paj, innan gräddning? Smakar pajen bra?

äsch, i annat fall får jag väl bara gör en provpaj och se.. ;)

Jag är här!
Nyss hemkommen från helsingforskryssning.....

Det tror jag ska fungera utmärkt. Om du är orolig att äpplena ska mörkna så toppa dem i citronvatten först. Alltså de skalade och skivade äpplena.

Jag antar att det är någon form av smulpaj du ska göra.....

Senast ändrad:

Åh, välkommen hem igen :)

Tack för ditt svar. Jajjamen, det är smulpajjer jag tänkte göra. Vore ju himla smidigt ifall det funkar ju. Färdiga att grädda bara, en drös i frysen.

Men du måste nog ha deg i botten oxå va? Man kan väl inte lägga syrliga frukter direkt i aluminiumformen?

Klart jag lyssnar på mina kunder :) Gjorde inte din frisör det? Tråkigt!! Men du är hjärtligt välkommen hit :)

Det gick bra att rida bjässen igår. Hon var väldigt ridbar trots sin storlek. Det var dock lite för mycket för mina arma ben. Hon åker förhoppningsvis till en tjej som ska tävla henne i helgen och så kommer det folk och tittar på treåringen på måndag så jag hoppas han oxå blir såld.

Liknande trådar

• Artikel Artikel
Dagbok Jag vet att jag har skrivit tidigare men jag blir för ledsen av att läsa om det och jag har inget minne av vad jag har skrivit pga...
Svar
10
· Visningar
1 356
Senast: Rosett
·
Fritid På onsdag 28/8 börjar Paralympics och det sänds på SVT/svtplay. Ska ni kolla? :banana: Här finns sändningstider och deltagare: 28...
Svar
12
· Visningar
469
Senast: Rosett
·
Hästmänniskan Hej! Vill nog egentligen mest skriva av mig, det känns tungt och jobbigt och vet inte hur jag ska tänka. Jag har haft egen häst...
Svar
15
· Visningar
1 161
Senast: Bison
·
Tjatter Nej men nu är det väl hög tid, tycker ni inte? 2024 års upplaga av Secret Santa är här! 🤓 Ni som har varit med tidigare har koll på...
50 51 52
Svar
1 024
· Visningar
33 572

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka