Vårmammor 2010 &Co del 15 <3

Sv: Vårmammor 2010 &Co del 15 <3

Vilken dålig stil! :mad: Det skulle iaf inte hända på mitt jobb, även om det händer mycket konstigt där också. Idag frågade t.ex min chef för tredje gången på tre dagar om vår spanska tjej bor på Stadshotellet. Idag blev jag irriterad och sa att hon fortfarande bor på xxxxx. :grin:

Vi kom ju överens på förmiddagen att han ensam skulle ut och äta med henne ikväll. Då tror ju naturligtvis jag att han själv, på eget initiativ, bestämmer med henne när de ska ses och vart de ska äta. Men nähe!!! :mad: Jag fick påminna honom om det! :eek:

Dessutom har jag precis insett att de dragit mina föräldraledighet helt jäkla galet under året jag varit hemma. Jag har haft på känn att något varit fel, men dum som jag är har jag ändå litat på att de har haft koll. Ny när jag suttit och kontrollräknat har de flera månader dragit av mer än jag haft in i lön, dvs att jag fått en skuld som dragits så fort jag varit på jobbet igen. Jag har inga problem med att räkna, men det kommer att bli otroligt knepigt att reda ut alla fel som varit under året. Och jag känner att måste ha kontroll på det själv innan jag lämnar ärendet till lönekontoret. Men räkna tänker jag göra på arbetstid imorgon. Det går inte att räkna när Vilgot drar i mig och när han sover är jag för trött. Sen blir jag trött i förebyggande syfte, för nu väntar ett nytt års ledighet. Ska jag behöva ringa lönekontoret och bråka varje månad bara för att de tror att man kan dela månadslönen med antalet vardagar och sen dra av 7 vardagar per vecka??? :eek:

Jag minns inte så mycket från min dagistid, jag var nog där ganska mycket jag också (7/8-16 kanske?!) men jag började som 3-åring. Innan hade min mormor hand om mig och min bror :)

*kl*
Nej det blir ingen förskola för Isabella imorgon. Lilla vännen var så trött och så ledsen över att inte kunna andas genom näsan och för att ta det säkra före det osäkra så blev det alvedon, nässug och droppar. Precis som för en månad sedan när hon var förkyld beter hon sig nu. Tror inte det är öronen denna gång heller för hon suger på både napp och flaska utan det verkar vara näsa och ev. halsen som är hennes problem.
Slår aldrig fel, Isabella blir jämt sjuk när vi träffar vännernas två-åring :D

Det låter som att ni skulle behöva en liten paus från varandra. Irritationen bara växer när man träffad för ofta. Allt bara ackumuleras. Precis så är det med min chef. Det räcker att jag ser hans bil på morgonen när jag parkerar min för att jag ska bli irriterad. :o

haha, jag kan tänka mig att det var trevligare då din man jobbade på samma avdelning..
Som jag och sambon har det nu. Vi tar affärslunch någon gång ibland.. Vi jobbar ju på samma jobb. Det är vår vardagslyx, iom att barnen är på dagis också :)

Tack!! Det gick bra hos the dentist faktiskt. Kostade inte en krona heller hihi. Fick lite diflouride penslat på min onda tand och nu lever jag i 7:e himlen. Tror jag skall köpa mig en sån flaska och ha hemma och pensla på med jämna mellanrum.

Om något helt annat; Vilken app är det du använder och skriver shoppinglistan i? Tipsade pappa om att skriva inhandlingslista i sin iphone men då vill ha veta vilken som är bra ;)

Typiskt dig att komma ihåg en som orelevant sak som att jag använder shoppinglista i iPhonen!! :eek: :D :love: Shop shop heter den. Det är en gul ikon som det står bread butter milk på. Jag gillar den skarpt och använder den alltid! :laugh:

Så bra att det gick bra hos tandläkaren! Mitt onda har äntligen försvunnit och jag kan tugga nästan precis som vanligt. :bow:

Haha, ja det är väl jag i ett nötskal :D
Min pappa är så kaxig över sin iphone och så frågade jag honom idag om han visste om att det fanns appar för shoppinglistor. Snabbt som attan hade han tagit fram appar men visste inte vilken han skulle välja :angel:

Det är en skön och underskattad känsla.. Att kunna tugga som vanligt.
Jag har ju bara tuggat på ena sidan eftersom jag har så ont i en tand. Men efter pensling så kan jag tugga lika bra på båda sidor :banana:

Armani__ och ni andra skånemammor!!! Hur har ni det på lördag?

Jag ska verkligen försöka hinna, vill så gärna ses!
Men måste verkligen måla färdigt mitt stall i helgen och sätta stolpar till en ny hage. Sambon jobbar i helgen och imorgon så allt för mycket hjälp har jag inte där, mer än imorgon kväll och lördag eftermiddag. Och så kommer min kompis och köper vår soffa på lördag och på söndag måste vi till Ikea och köpa ny soffa.
Och på måndag börjar min utbildning, förstår faktiskt inte hur jag ska hinna med allt :( Hur länge är ni nere? Åker ni hem i helgen??

Jag minns nästan mer från dagis än när jag var hemma när jag var liten, hehe. Mina föräldrar gjorde ju båda "karriär" när vi var små, men för oss var det inte någon fara. Vi blev hämtade av mormor och morfar någon/några gånger i veckan och det var veckans höjdpunkt. :love: dessutom minns jag att jag tyckte det var ganska mysigt när det bara var några få kvar. Då fick man följa med bak på "lagret" och fylla på med pärlor och kritor osv. Man var helt klart betydligt mer lättroad då. :D

Oregano: Du har nog rätt... Lite svårt att be sambon att inte bjuda ut sina föräldrar bara för att jag behöver en paus. ;) suck, tänk att något så litet kan växa och ligga och gro. Jag tycker ju jättemycket om min svärmor egentligen och hon menar jätteväl.

*kl*

Idag har verkligen ingenting gått riktigt som det ska. Veterinären var ute och klämde på en knöl min häst fått på låret. Efter det blev han halt. Så nu måste jag ringa ut veterinären och röntga. Sambons häst var helt blockhalt idag. Sambon undrade varför han inte ville trava när vi två red på banan. Jag hade inte tittat på dem utan koncentrerat mig på min häst, trodde bara att han var lat och skulle jävlas med sambon, så vi bytte häst. Jag red dressyrsadel för första gången på flera år btw. När jag sitter upp och smackar igång honom så försvinner hela hästen och jag bara skriker. Helt tokigt halt.

Ringer ut veterinären igen, som av någon underlig anledning så kom sambons vän förbi, som även är hovslagare. Efter undersökningar fram och tillbaka så tror de att hans sula är inflammerad. Så det blev en gelsula och antiinflammatoriskt i 5 dagar. Antagligen måste vi sätta gelsula på andra framhoven också. Kostar 500kr/hov...

Som pricken över iet har jag haft brutal huvudvärk hela dagen och när S kom hem från dagis kändes hon varm och mycket riktigt - feber. Jag som hade tusen saker att göra imorgon och skulle åka och träna skytte för första gången sen jag blev gravid. :( nu går sambon omkring och säger att han vill lämna tillbaka hästen också om det bara ska vara problem. Sa att han kommer att vänja sig vid problem om han ska bli hästägare... :p

Många sjuklingar i tråden nu. Har själv en rosslande och sprattlande stackare på min arm. Verkar inte bli mycket sömn i natt heller. Hur jag ska fixa ännu en natt utan sömn är frågan - och så ska jag dessutom på intervju 08.30..

Vi tänkte börja rulla hem på lördag kväll vid 19. Lagomt tills Milton ska sova så vi kan åka så mkt sammanhängande som möjligt. Men vi kan hela lördagen från morgon tills när vi ska åka. Skulle verkligen vara jätte kul att få träffa dig och Mikan!!!

hoppas att era små sjuklingar piggnar på sig snart.

Min S har ju varit sjuk i 4 dygn, men är sedan igår iaf tillbaka på dagis igen. Har inte gått en hel vecka sedan sommarlovet ännu.
För tillfället har det varit feber och tandspricknings förkylning som drabbat honom.

Tack och lov så sover han helt ok ändå. Bara ett par uppvak.

Och nu är även jag förkyld sedan första gången sedan graviditeten (mars -10) :eek: Jag känner ofta i kroppen att jag håller på eller har något i kroppen som aldrig bryter ut. I natt har jag haft gräsligt halsont, har det än och börjar bli snorig och fryser. Lilla pluttan, undrar om hon också har halsont? :(

Missade ditt inlägg igår och jag ser aldrig nyheterna då jag har länk direkt till föräldrarforumet och tittar sällan i marginalen :o
Men det är hemskt och ofattbart och jag mitt dumma fån klickade även på länken med bilder :cool: trodde kanske inte direkt att det skulle vara bilder på hästarna utan på ägarna och omgivningen där det hade hänt....

Hade också helt missat länken. Fy fan... :crazy: jag förstår verkligen inte hur en människa tänker som kan göra något sådant?

*kl*

Ligger och väntar på att prinsessan ska vakna, hon sover fortfarande som en klubbad säl. Har hon inte feber och känns pigg blir det nog dagis ändå, men jag vet inte om jag vågar åka iväg 40 min hemifrån ifall hon skulle börja må dåligt...

Jag känner mig också lite sänkt. Ont i halsen och trött i ögonen. Sambon försvann redan kl 6 imorse när han fick något akutsamtal, stackarn. Han hade svårt att somna igår så han lär vara helt död idag också. Låter som en spännande fredagskväll för oss. ;)

Idag blir längsta dagen hittils, 6 timmar, från klockan 8-14. Hoppas det går bra! (jag hämtar)

Nästa vecka ska vi lämna 7:15 och hämta vid 15... Men jag tror det blir bra, A har verkligen trivts hittils.

Riktigt otäckt! helt obegripligt att polisen inte tar tag i det omedelbart.

Råkade också tyvärr se bilderna, stackars små föl.

(om inte annat så för att sådana nog ger sig på människor förr eller senare. Inte för att jag tycker det ska vara orsaken till prioriteringen såklart.)

Liknande trådar

• Artikel Artikel
Dagbok Jag vet att jag har skrivit tidigare men jag blir för ledsen av att läsa om det och jag har inget minne av vad jag har skrivit pga...
Svar
10
· Visningar
1 357
Senast: Rosett
·
Fritid På onsdag 28/8 börjar Paralympics och det sänds på SVT/svtplay. Ska ni kolla? :banana: Här finns sändningstider och deltagare: 28...
Svar
12
· Visningar
469
Senast: Rosett
·
Hästmänniskan Hej! Vill nog egentligen mest skriva av mig, det känns tungt och jobbigt och vet inte hur jag ska tänka. Jag har haft egen häst...
Svar
15
· Visningar
1 166
Senast: Bison
·
Tjatter Nej men nu är det väl hög tid, tycker ni inte? 2024 års upplaga av Secret Santa är här! 🤓 Ni som har varit med tidigare har koll på...
50 51 52
Svar
1 024
· Visningar
33 572

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka