Vårmammor 2010 &Co del 15 <3

Sv: Vårmammor 2010 &Co del 15 <3

Jag går in i v. 33 på torsdag :eek:

När jag tänker på att det snart är dags för förlossning så får jag lite panik för att det snart är dags. De stunder som jag har som mest ont så undrar jag hur jag ska stå ut i 8 veckor till :cool:
Nu bävar jag för UL nästa vecka, vet ärligt talat inte hur jag kommer att reagera om jag får besked om KS.

A har sådan grym separationsångest just nu. Idag var min mamma här på fm för jag skulle till sjukgymnasten. När jag hade henne här så tänkte jag passa på att gå på toa ensam, med STÄNGD dörr (kraven på vad som är lyx minskar med småbarn) detta resulterade i vilt skrikande A. På em följde en väninna med mig till vc, jag skulle dit och kolla upp ett märke på benet efter fästingbett. Jag gick in i rummet och de satt kvar i väntrummet, Då börjar A gråta och de följer med in i rummet. När A ser sköterskan börjar han illvråla och värre blir det när hon dessutom pratar med honom. På torsdag är det dags för dagis igen, när jag väl lämnat så går det bra men det är jobbigt att han ska bli så upprörd hela tiden. Sen är han samtidigt väldigt självständig. Han springer mer än gärna iväg ensam när vi är någonstans. Det är visst en helt annan sak när han försvinner.

För att återkomma till distriktsköterskan så såg det enligt henne inte ut som borrelia. Sen tyckte hon det var märkligt att det inte försvunnit och frågade mig efter andra blåmärken. Igår fick jag ett precis under ögonbrynet, det fanns inte där på morgonen och när jag skulle göra mig iordning så trodde jag först att jag var smutsig innan jag såg att det såg ut som ett brustet kärl eller liknande. Hon sa att får jag flera så ska jag kontakta läkare med en gång och hon frågade när jag skulle till bm nästa gång. Kan ju inte säga att jag blev lugnare av hennes reaktion...

När jag gick vid dagmamma brukade mamma ofta hämta mig med min häst :-D hon kom på cykel med mitt puss i grimskaft o med sadel och hade med en hjälm till mig så fick jag rida hem ;-) han var så duktig att när han kom lite väl efter så travade han ifatt cykeln o sen fortsatte han skritta när grimskaftet blev slakt igen... Det var tider det ;-)

Åh vad mysigt! :laugh:
Får ta och träna stillastående med ponnyn nu då så han stannar kvar när jag går in efter honom.
Eller sen, när han är lite större. Skaffa sån där extrasits för barn man sätter bakom westernsadeln så kan jag rida ner på Julia och hämta honom.

Men vad otäckt det låter, både med blåmärken och sköterskans reaktion. :/

S påminner väldigt mycket om A. Sen hon började på dagis har hon blivit mycket mer "mammig" när jag ska gå, även fast hon själv kan gå iväg på egna promenader och då är det helt okej. När jag lämnar på dagis så är det grååååt tills hon inte ser mig längre. Tycker det är gamla skönt att höra att hon slutar gråta innan jag lämnar dagis.

*kl*

Min förkylning eskalerade verkligen igår. Vaknade och mådde ganska dåligt, men ingen feber, så jag gick ut i stallet och spolade rent väggar och golv. Efter det var jag helt slut och mådde ganska dåligt. Hämtade S på dagis och tog tempen och hade nästan 39graders feber. Så det var bara att lägga sig i sängen och ta det lugnt. Nu mår jag mycket bättre, men har fått order att inte göra något kroppsligt. Har enormt svårt för att bara sitta still en hel dag... Suck.

Fick tag på vet efter 20 samtal igår och han skulle försöka komma ut nu i veckan och röntga. :) fick mail från hon som äger den vita hästen som min sambo har till låns just nu där hon undrade hur vi ville göra då hon skulle vilja sälja honom . Inner mig lite stressad då vi pratade om att ha honom på lån i 3 månader, men nu har det dykt upp en grej så att hon behöver pengar. Jag har ingen lust att köpa hästen innan han är röntgad, vill inte stå där med grisen i säcken senare.

Nu vaknade S, hejdå. :p

Jo det var olustigt när hon reagerade så. Fast å andra sidan så skulle hon väl skickat in mig till doktorn om hon trodde det var något allvarligt. (försöker jag intala mig själv iaf ;))

Fy vad jobbigt att vara förkyld, jag har klarat mig än så länge (peppar, peppar)
Har inte människan tid att vänta några dagar på veterinären? Kan ni inte skriva in något i köpekontraktet annars att köpet hävs ifall hästen inte går igenom röntgen/besiktning?

Idag ska jag till jönköping och shoppa. Ska bla in och titta på barnvagnar och jämföra de olika modellerna. A har växt ur en massa kläder och det ska bli spännande att se hur lång han egentligen är vid nästa bvc besök. Tror det är vid 1.5 år, är det inte vacc då med? Han väger iaf nästan 14 kg. Jag köpte en pyjamas i 92 som såg enorm ut på galgen, men när den kom på så satt den precis lagom. Idag blir det att handla i storlek 98, iaf i tröjor.
Och jag behöver någon varmare tröja, vi ska på kräftksiva på lördag och jag vill ha något snyggare än sambons huvjackor på mig:D
H behöver med några nya kläder. Häromdagen gick jag igenom hans garerob och fick rensa ut en massa där med som var för smått. Hittar jag en söt klänning på babyavdelningen så åker den ev ner i korgen den med :angel:

När jag gick vid dagmamma brukade mamma ofta hämta mig med min häst :-D hon kom på cykel med mitt puss i grimskaft o med sadel och hade med en hjälm till mig så fick jag rida hem ;-) han var så duktig att när han kom lite väl efter så travade han ifatt cykeln o sen fortsatte han skritta när grimskaftet blev slakt igen... Det var tider det ;-)

Åååhhh!!!!! :love: :love:

Fan! Jag hatar den här jävla skitmagen!!!!! :devil: Jag hatar att vara som ett svällande jävla kolli som knappt kan röra sig!!!!! :cry: :cry: :cry:

Usch vad less jag är!!!!!! :crazy:

Jo, det är klart att hon väntar, hon har inget annat val, hehe ;) Men det skulle kännas så hemskt om han inte gick igenom, sambon tycker så mycket om honom och hon behöver verkligen pengarna. Sablarns hästar och alla deras skador.

Selma drar ju också 90 och håller verkligen med dig om att de kläderna ser GIGANTISKA ut när de hänger på galgar. Jag har fortfarande inte fattat att Selma inte är bebis längre. :(

Själv sitter jag framför datorn och håller på med att skapa en fakturamall, insåg att det var ett tag sedan jag höll på med excell. Jag minns det som mycket lättare. :o Är det här ett tecken på att man håller på att bli gammal? Är fortfarande dödsförkyld och det enda jag fått i mig på tre dagar är tre st dubbelnougater, te och lite nachochips. Nyttigt värre...

:(

Finns inte så mycket att säga, förutom att jag verkligen förstår hur du känner. Jag längtar inte efter en till graviditet, utan jag längtar efter nästa barn. Får ångest bara jag tänker på att bli så handikappad med illamående, foglossningar och gigantisk mage. Vi ska inte tala om ångesten som kommer bara jag tänker på nästa förlossning.

Haha, och ändå blir jag lika ledsen varje gång jag får minus på den där jävla stickan. :D

Usch vad jag önskar nu att jag hade haft ett tungt jobb, så jag hade kunna få vara hemma istället. Just nu vill jag bara gå i ide och inte träffa en enda människa. Har precis bestämt att jag, precis som förra gången, går hem 3 veckor innan bf.

Jag blev så himla ledsen igår över att knappt orka åka och handla och laga mat ensam utan att bli liggandes på soffan i flera timmar efteråt. Magen var hård som ett bowlingklot hela kvällen. :mad: Jag tröståt en Plopp bara för det.

Min älskade unge gjorde mig iaf lite glad sen när han skulle gå och lägga sig. Jag ropade och frågade om jag fick någon godnattkram. Han kom springandes och gav mig en kram och sprang sen iväg igen. Efter några meter vände han och kom tillbaka och gav mig en till kram. Sen upprepade han det där flera gånger, så jag fick nog 5-6 kramar!! :love:

Tur att att det är värt besväret, att gå runt och lida. ;)

Siri har fortfarande 74-80 i sina kläder... Jag funderar på ifall man ska köpa vinterkläderna i 86 så att de håller hela vintern. Problemet är att hon har kortare ben och 80 i byxor är på tok för långt. Där kan hon ha 68 utan problem. Men överkroppen har hon 74-80 på kläderna. Känns lite stort då med 86.

Och så har det blivit krångel med min antagning till univeritetet. Jag fanns med vid uppropet men det går inte att registrera sig. Sen skickar de ut en ny kallelse och då hamnar jag i en annan grupp, jag som fått ändra mammas tider en gång redan då det blev nytt schema i fredags. Min mamma ska ha Siri när jag är i skolan, det är typ två timmarspass tre gånger i veckan. Blir så hattigt att ha på dagis ena dagen tre timmar nästa dag inte alls och tredje dagen en full dag, nä, hon har det bra hos mormor de timmarna. Hon kommer tids nog få gå där i alla fall. Jag får åka till öppna förskolan i stället!

Jag har problem med en kollega. Skrev ett långt inlägg om det igår, men raderade allt innan jag skickade iväg det. Personen har varken personliga egenskaper, intresse eller kunskap att göra sitt jobb på ett bra sätt och det har både jag och andra påpekat för chefen. Ändå är det nu bestämt att h*n ska fortsätta göra detta jobb. Jag ser dagligen hur allt bara förfaller och jag kan inte göra något åt det. Personen tar lätt åt sig personligt pga dåligt självförtroende och det är en jättesvår balansgång mellan vad h*n uppfattar som hjälp eller anklagelser.

Jag tänker inte göra något åt det hela, jag har redan sagt vad jag tycker och erbjudit min hjälp, men utan framgång. Fast det är himla tragiskt att se allt jag jobbat för och byggt upp under flera år bara falla samman. :(

Så, nu fick jag ur mig det utan att gå in på för mycket detaljer. Hur hade ni agerat?

Om jag hade pratat med chefer och försökt prata med kollegan hade jag nog tagit ett kliv tillbaka och låtit kollegan köra allt i botten. Ännu mer i ditt fall när du inte jobbar så länge till. Du kan ju uppenbarligen inte påverka situationen.

Kl
Jag tror att jag är på väg att bli frisk! Jag är feberfri och lite piggare idag så jag klarar nog av kickoffen som börjar imorgon, vilken tur va? Jag är jätteglad åt det :)
Dessutom såg jag idag ett mail från chefen där han bokat in ett uppföljningsmöte nästa fredag, jag antar att det handlar om min anställning så det är både nervöst och spännande :)

Förnekelse kan göra livet lite lättare! Jag tänker som du, men brukar förtydliga när jag pratar med andra. :D

Och vad gäller boendet så håller jag inte riktigt med. ;) :D Tänk sen när nya shoppingcentret öppnar, det blir jättenära dit! Och dyrt! :angel:

Jag ser fram emot det nya shoppingscentrat samtidigt som jag blir lite orolig att hela city/centrum kommer att döut :( undrar när politikerna fattar att de måste ordna mycket billigare parkering eller gratis parkering i form av p-skiva eller likn. för att hålla centrum levande.

Vilken mys-Vilgot du har, Isabella är inte ett dugg mysig. Bara gnäll för att hon sover för dåligt på förskolan.

Jo, du har helt rätt. Jag undviker city pga parkeringsavgifter och för att det är bökigt att ta sig in dit. Har jag bara tid så brukar jag parkera uppe vid landstinget och gå ner. På helgerna är det gratis vid stora grusplanen vid hamnen. Jag har verkligen allergi mot parkeringsavgifter. :p

För oss blir det jättesmidigt när de öppnar på Erikslund. Ser verkligen fram emot det! Då kan jag och lillValter shoppa medan storVilgot är på dagis! :banana:

Det är inte jätteofta han visar sin gosiga sida, men ibland överraskar han! Idag när jag hämtade honom på dagis fick jag tre pussar! :love:

Äh egentligen är Isabella ganska mysig, får lite kramar och pussar men när jag skrev tidigare idag gick hon mest runt och gnällde här hemma. Hennes pappa ska snart gå och natta henne. Pluttan kryper runt i soffan men vi vill gärna att hon håller sig vaken till 19.

Erikslund blir perfekt för oss också, vi handlar numer alltid på city gross och jag är ju ganska såld på IKEA :angel: Allt där mellan de två butikerna är stor bonus :love:
Fast jag gillar ju centrum också för jag gillar gallerior och alla fik som finns.

Det är ett jäkla skit att vara sjuk. Vad skönt att du mår bättre nu! Jag var orolig för att jag skulle bli sjuk när Vilgot blev snuvig efter första veckan på dagis. Men vi blev aldrig smittade och ni är även V snorfri.

Du har helt rätt. Det är bara att låta det vara. Det är inte mitt problem. Synd vara att vår chef aldrig kommer att fatta det. Han har verkligen noll koll på dessa arbetsuppgifter och det är säkert pga det han inte fattat vad vi sagt. Det ska bli skönt att gå hem så jag slipper eländet.

Hoppas det blir några bra fik/matställen när de öppnar. Just nu är det ju typ obefintligt både på Erikslund och Hälla, iaf när man som jag är lite kräsen. :o

V ska också gå och lägga sig nu. Just nu är dom och borstar tänderna och sätter på pyjamas! :D

Jag är nog inte så kräsen på fika eller mat. Finns en hel del som jag äter men det finns nog lika mycket som jag inte äter :o Eftersom jag inte är en tvättäkta kaffedrickare så är jag väldigt kinkig på kaffesmaken och det är väl typ det som jag kan kinka ihop på på ett fik. IKEA t.ex. har riktigt vidrigt kaffe :crazy:

Mitt smaksinne är nog lika dåligt som mitt luktsinne tror jag. Jag kanske kan känna skillnad om jag jämför två olika kaffe på en gång, men inte från gång till gång. :o Jag fattar inte vad det är för fel på mig. :crazy: Men så länge jag känner skillnad på Plopp och salta bilar är jag nöjd! :D

Liknande trådar

• Artikel Artikel
Dagbok Jag vet att jag har skrivit tidigare men jag blir för ledsen av att läsa om det och jag har inget minne av vad jag har skrivit pga...
Svar
10
· Visningar
1 361
Senast: Rosett
·
Fritid På onsdag 28/8 börjar Paralympics och det sänds på SVT/svtplay. Ska ni kolla? :banana: Här finns sändningstider och deltagare: 28...
Svar
12
· Visningar
469
Senast: Rosett
·
Hästmänniskan Hej! Vill nog egentligen mest skriva av mig, det känns tungt och jobbigt och vet inte hur jag ska tänka. Jag har haft egen häst...
Svar
15
· Visningar
1 178
Senast: Bison
·
Tjatter Nej men nu är det väl hög tid, tycker ni inte? 2024 års upplaga av Secret Santa är här! 🤓 Ni som har varit med tidigare har koll på...
50 51 52
Svar
1 024
· Visningar
33 582

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• DIY hästvård
  • Atletix
  • Födda 2024