Vårmammor 2010 &Co del 15 <3

Sv: Vårmammor 2010 &Co del 15 <3

Jag har ingen aning hur man räknar ut det. Jag har två procent tror jag och jag fick ca 50,000 kr från försäkringsbolaget då. Men det är kanske väldigt olika, har trygg hansa :)

Isabella håller sig på samma nivå hela tiden, tycker inte hon varken blir sämre eller bättre men går det åt något håll så är det väl bättre fast jätte långsamt.
Jag har varit plågsamt trött idag och tjock i bihålorna. Hoppas verkligen inte att jag blir sämre det orkar jag inte. Räcker med magen som strular som sjutton :crazy:

kl

Här har ju M varit ordentligt snorig men det har gått över och senaste dagarna har hon varit pigg o glad och bara lite snorig och lite hosta, men idag på tidig eftermiddag blev hon plötsligt jättevarm och slö, sov massor och vaknade och var gnällig så jag gav alvedon vi 16tiden och sen lite mat en stund senare och nu är hon glad och busig och sitter i badet och plaskar ner hela badrummet :D
Jag fattar inte vad som hände hon har ju bara blivit bättre de senaste dagarna och nu detta... helskumt!
Hoppas bara hon piggnar till sig igen för på måndag ska vi hälsa på förskolan och sedan ska hon skolas in i veckan :)

Givetvis så kan killar ha rött.(m har två rosa piketröjor) men jag vill inte klä honom i en helröd overall för med hans långa hår så är risken att han ser ut som en tjej. Vägrar klippa kort hår på honom. Jag vill att man ska se på honom att han är en kille. Så tråkig är jag. :)

+ia
Ja men se, det finns fler som mig :D

Kl
Nu kom ett måln och störde min solstund, men maken och Alice upp ur poolen så vi får väl snart pallra oss till kvällens buffé.

Lyxlirare där ;)

Imorgon ska det ske... jag ska baka en Red Velvet tårta :crazy: men lite funderingar så här igen inför baket. Ska man alltså ha en hel flaska karamellfärg i? Blir man inte röd i munnen då när man ätit? Och hur delar man kakan sen? Blir det inte väldigt ojämnt? Och hur får man den så där hög? Och sista frågan nu, spritsa rosor? Vad är det för sprits? Och var får man tag i en sån?

*kl*

Vart har ni beställt namnlappar ifrån? Såna man märker kläder med? Vilken sort har ni valt? Jag skulle vilja ha något som lätt tas bort från kläderna när dom har blivit urväxta utifall dom kan säljas sen. Eller så struntar jag i det och skriver direkt i kläderna. Hur har ni gjort och tänkt?

Kommer ha tråkig helg... Gubben är i italien med jobbet fram till söndag kväll. S har varit gnällig de senaste dagarna, håller på att få fina kindtänder... Ska i och försig på loppis på lördag och i morgon har jag en lektion. Fast jag har fortfarande problem med registreringen, så jag kommer inte åt informationen som ligger ut till alla studenter... Bla vad vi ska läsa inför varje lektion och så.
Har stallat in hästarna i dag. så nu blir det lite mera jobb, mocka och ta fodringar. Fastdet är ganska mysigt att stå och plocka i stallet. Fast det är inte kul att vara där längre eftersom hon som har stallet, hennes kille (som jag nämt förrut) är sur på min gubbe(de var ler och långhalm innan) och även mig. Han pratar inte med oss och det märks även på henne.

Just nu har vi (jag) skrivit i kläderna med penna. Jag skulle köpa såna som man stryker på men jag kom aldrig till skott. Kanske gör det nu när man inte behöver vända på alla mynt längre.

Jag har skrivit direkt i kläderna med märkpenna. Eftersom lillebror kommer att ärva de kläder som är välbevarade så ser jag ingen direkt möjlighet att sälja sen. Och ska det säljas får köparen acceptera namnmärkningen. :)

+ ni andra. Vad har ni använt för märkpenna? Vi köpte en som det stod att den skulle klara tvättmaskin osv. Jag och sambon satt en hel kväll o märkte Iggys alla kläder för att efter en tvätt upptäcka att jobbet var förgäves....:devil:

Har letat efter en klädesmärkpenna (vi har på jobbet) men inte direkt aktivt så vi har skrivit med bläckpenna :o

Jag läste på något forum (troligen fl) att många tyckte PoP:s märkpenna var bäst. Det är den enda jag provat, men jag tycker den verkar sitta bra. Visst kommer jag nog att få fylla i efter X antal tvättar, men det kan jag leva med. :)

Ja här ska ju kläderna också ärvas så kanske inte är så mkt kvar att sälja sen. Hum kanske blir att skriva direkt i kläderna iaf då. Kanske får köpa lappar till dom kläder där jag klippt bort alla tvätt- och storlekslappar. Är väll bara ytterkläder jag tänkt sälja iaf. Vanliga kläderna sparas eller ges bort/slängs.

Hehe, det känns extra lyxigt med semester när de flesta jobbar :D

Ja det går år en hel flaska men det blandas i en stor satts smet så det färgar inte av sig.
Jag brukar dela bottnarna med en brödkniv som jag försöker sticka rakt in och sedan skär runt med spetsen kvar i mitten. Hm svårt att förklara.
Eftersom det är 4(?) bottnar så blit tårtan hög, dessutom med fyllning mellan.

Jag använder mig med en vanlig stjärntyll i plats eller i metall. Du hittar dessa i vanliga mataffärer oftast brukar det finnas kit med spritspåse och tyllar.
Stjärntyll

Sedan spritsar du som sagt inifrån och runt ut med tyllen lodrätt.

Det kan gå åt ganska mycket glassyr/marängsmörkräm beroende på hur stor tyll du har, ju större "hål" i tyllen desto större/högre blir rosorna. Ifall du behöver ha dubbel satts, så se till att ha ingredienser hemma.

Har jag missat något?
Fler frågor?

Min man fick förresten syn på några som åkte jetski (stavning?) och tyckte att en sån kan vi väl skaffa... Jag fick honom att lova att alltid ha kalsonger under våtdräkten i så fall :rofl:
Men efter att ha förklarat varför så tyckte han att trampbåtarna nästan såg mer lockande ut :D

Du coachar så bra att jag känner stort hopp inför den här tårtan ;) :D

Ang rosorna, ska man börja göra dem mitt på tårtan eller i kanterna och arbeta sig inåt?

Haha, skönt att min käre sambo kan lära andra att inte göra samma misstag. :D
Förutom att man riskerar skav, så är det hur roliga leksaker som helst dock! :)

*kl*
vi har påstrykningsbara lappar från filur här hemma och märkpenna från pop som fungerar helt ok. Jag vägrar sy som min mamma gjorde...

Hm vrida på handen? Nej alltså man har handen i samma vinkel, men gör cirkelrörelsen med armen. Fast i mindre skala då :D

Kanske får våldgästa dessertköket här och filma :idea:

Liknande trådar

• Artikel Artikel
Dagbok Jag vet att jag har skrivit tidigare men jag blir för ledsen av att läsa om det och jag har inget minne av vad jag har skrivit pga...
Svar
10
· Visningar
1 362
Senast: Rosett
·
Fritid På onsdag 28/8 börjar Paralympics och det sänds på SVT/svtplay. Ska ni kolla? :banana: Här finns sändningstider och deltagare: 28...
Svar
12
· Visningar
469
Senast: Rosett
·
Hästmänniskan Hej! Vill nog egentligen mest skriva av mig, det känns tungt och jobbigt och vet inte hur jag ska tänka. Jag har haft egen häst...
Svar
15
· Visningar
1 195
Senast: Bison
·
Tjatter Nej men nu är det väl hög tid, tycker ni inte? 2024 års upplaga av Secret Santa är här! 🤓 Ni som har varit med tidigare har koll på...
50 51 52
Svar
1 024
· Visningar
33 585

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka