Vårmammor 2010 &Co del 15 <3

Sv: Vårmammor 2010 &Co del 15 <3

*kl*
Vi har börjat att natta Isabella uppe i sin säng, sitter här och försöker värja mig mot att springa upp och ta över. Isabella är en anings övertrött och M har bara försökt att lägga henne i 25 minuter (max) men jag hör henne ibland på "radion" och det rycker i hela mig att gå upp och ta över.
Jag ska inte gå upp! Han kommer inte upp till mig de gånger jag har suttit där uppe med henne men jag brukar alltid komma upp bara för att jag ber oftast honom att gå upp med henne och då känner jag mig skyldig.

Hjälper inte tandsalvan om, ni haft på den överallt? Så är det nog något annat. Har han haft problem med öronen tidigare? Tagit någon temp?

Det är inte så lätt att få på tandsalvan på ett stark och bestämd liten kille ;) Smart det där som lottch gjorde, och använder tandborsten, jag tar på fingret, men ska testa tandborsten imorgon. Så jag vet inte om jag har fått på tandsalva på alla ställen där den borde vara på.
Han hade 38 i temp i förgår kväll, ingen feber efter det. Han har ju haft dubbelsidig öroninflammation en gång tidigare, dock är det inte riktig samma symptom som då, så jag är osäker.
Gör nog som michellan skrev, att det blir en tur till vc imorgon Vi bor ju så pinsamt nära så det vore dåligt av mig att inte gå dit :o

*kl*

Vet att jag egentligen borde filmat, men här är ett bildbevis på att han nu går helt själv.

281566_10150253165417130_608077129_7990253_428470_n.jpg

Är fortfarande löjligt stolt över detta. Undra om det kommer vara så med allt i fortsättningen? När han lärde sig sitta, krypa, äta riktig mat etc så var jag lika stolt :laugh:

Känner igen det där med tandsalvan. Blir hysteriutbrott varje gång den ska på här men såfort den är på plats så är det bra. Vi får inte borsta tänderna nu heller. Men tror det kan vara för att det bryter fram tänder både uppe och nere nu. Kanske är någon kindtand som spökar. Hoppas att vc har något svar imorgon!

Ni bakgalningar härinne ;) nu behöver jag hjälp och tips!

Jag ska baka en tårta till ett bröllop vi ska på. Istället för att köpa tårta har brudparet valt ut 8 gäster/par som ska ta med sig en tårta. Och vi har blivit utvalda :crazy: Den finaste tårtan kommer att få stå högst upp på en ställning de gjort. Den lilla tävlingsmänniskan i mig vill ju självklart vinna, men jag inser mina egna begränsningar. Vad ska jag göra för tårta som är relativt enkel, ser fin ut och smakar gott :d

*kl*

Vet att jag egentligen borde filmat, men här är ett bildbevis på att han nu går helt själv.

281566_10150253165417130_608077129_7990253_428470_n.jpg

Är fortfarande löjligt stolt över detta. Undra om det kommer vara så med allt i fortsättningen? När han lärde sig sitta, krypa, äta riktig mat etc så var jag lika stolt :laugh:

:love: :love: :love:
Duktiga Iggy!! Jag är också skitlöjlig, sitter och blir sådär löjligt stolt över det mesta jag också, bara en sådan sak som att nu kunna äta lite med gaffel och dricka ur vanligt (plast)glas, till att resa sig på eget bevåg, idag helt utan stöd från golvet :love: :cry: :D

På tal om tårta så tyckte jag att den jag tipsade om inför 1-års-dags-planerandet var ganska lätt att göra och god och så var det inte så svårt att få den fin ;)

Känner igen det där med tandsalvan. Blir hysteriutbrott varje gång den ska på här men såfort den är på plats så är det bra. Vi får inte borsta tänderna nu heller. Men tror det kan vara för att det bryter fram tänder både uppe och nere nu. Kanske är någon kindtand som spökar. Hoppas att vc har något svar imorgon!

Ja alltså alvedon och tandsalva är ett gissel att få i! Hur gör ni andra med alvedon, vi kör ju med flytande alvedon, kanske hade det varit lättare med supp. Flytande får vi ju tvinga i, likaså tandsalvan. Och det är lika hemskt varje gång :(

Enkel tårta :eek: :D

ja du....

En red velvet cake är så grymt god. Den är lite tråkig på utsidan om man bara stryker på frostingen. Men jag har ju spritsat den som rosor och då blir det riktigt läckert.

Annars någon sorts mousse-tårta, till exempel scokerkaksbotten, jordgubbar, rabarbermousse.

Eller varför inte en Meloncheesecake ;)

Eller så gör du sockerkaksbottnar som du delar till 3. Hallon mellan ena lagret och grädde blandat med vaniljsås (smakar vaniljglass då) mellan andra lagret. Täck tårtan med grädde och lägg ett hjärta av hallon som dekoration.

Ska jag fortsätta? :D

Gör mmf lock och sen kan du ju köpa färdig dekorering om du inte orkar/har tid att sitta själv och hålla på. Kanske kan specialbeställa något roligt från någon tårtmakare i närheten, eller klassas det som fusk? Alltså bara dekoreringen.

*kl*
Någon som kan tipsa om en bra sida på nätet där man kan kolla på barnoveraller?

Ja din red velvet-tårta är så extremt vackert att jag nästan får gåshud!! En dag ska jag baka en sådan, nu har jag ju både receptet och bild på hur den ska se ut :love: :love:

Vi har flytande och vi har suppar, hitentills så kör vi alltid suppar. Provade förra veckan när hon var dålig med flytande eftersom hon har börjat protestera vid både temp.tagning och nu även med supparna. Det fungerar inte att tvinga i henne, jag vill veta att hon får i sig rätt mängd och då är det enklast att få i en supp snabbt på 2 sekunder och sedan trösta.

Vi har suppar också, ska testa det imorgon istället, om det behövs alvedon vill säga. Men det behövs det alldeles säkert, tyvärr..
Går ju, som du säger, fortare, att ge det än att tvinga i med det flytande.

:o

Tack!

God är den, det lovar jag. Speciellt med vildhallon i :d

Vaddå hallon som du plockar själv? Vad dumt det lät kände jag, men det är det du menar va? :o
Jag tycker det är lite äckligt att plocka hallon, tycker där är mask i var och varannan. Dock lever Milton och jag just nu på björnbär till mellanmål om dagarna, herrejisses vad gott och så finns det så mycket av dem!

Barnen ser så stora ut bara sådär när dom huxflux går! Självklart blir man stolt! Jag har också varit löjligt stolt fort Milton lärt sig något nytt. Men som mest stolt är jag nu när han kan äta mat. Kan inte riktigt smälta det att han huxflux bara gör det som om han inte gjort annat!

Iggy ser verkligen ut som om han inte gjort något annat än traska runt så där! :) Sötnosen!

Vildhallon är hallon som växer vilt i skogen/diken ja du vet.... Dessa är mindre (oftast) och smakrikare än odlade hallon som man har i trädgården.
Nä maskarna är inte så roliga, men efter att jag läste en artikel om hur nyttiga maskar/larver och insekter är att äta så känns det bättre. Men jag vill poängtera att jag rensar så gott jag kan....

Snart är mina sega björnbär klara :d

Vi kör också med suppar. Har inte testat den flytande än. Men gissar att den slunka slinka ner lika som med d-dropparna(som milton älskar) Suppar är ju så smidigt för det kan man ju ge när dom sover också om man är smidig. Ifall man vet att den snart går ut men barnet äntligen sover.
Ska köpa hem flytande sen och se vad han tycker om saken. Men vi har inte behövt ge alvedon så många gånger. Typ två vad jag minns. Vid tredagarsfebern(då gavs det iofs fler gånger än en) och en gång vid vaccinering. Men lär ju säkert blir fler gånger sen när han börjar på dagis.

Liknande trådar

• Artikel Artikel
Dagbok Jag vet att jag har skrivit tidigare men jag blir för ledsen av att läsa om det och jag har inget minne av vad jag har skrivit pga...
Svar
8
· Visningar
1 094
Senast: Rosett
·
Fritid På onsdag 28/8 börjar Paralympics och det sänds på SVT/svtplay. Ska ni kolla? :banana: Här finns sändningstider och deltagare: 28...
Svar
12
· Visningar
467
Senast: Rosett
·
Hästmänniskan Hej! Vill nog egentligen mest skriva av mig, det känns tungt och jobbigt och vet inte hur jag ska tänka. Jag har haft egen häst...
Svar
15
· Visningar
855
Senast: Bison
·
Tjatter Nej men nu är det väl hög tid, tycker ni inte? 2024 års upplaga av Secret Santa är här! 🤓 Ni som har varit med tidigare har koll på...
44 45 46
Svar
919
· Visningar
28 665
Senast: Halcyon
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar