Vårmammor 2010 &Co del 15 <3

Sv: Vårmammor 2010 &Co del 15 <3

På tal om manduca/selebärande så kan jag berätta att igår gick vi i skogen och jag hade Isabella på ryggen och hittade lite lingon och några kantareller. Idag gick vi ut igen och jag hade pluttan på ryggen och vi var ute 1½-2h i skogen. Tänk vad dumt att jag inte har vågat prova sätta henne på ryggen förut!
Hon sitter ju hur bra som helst där på min rygg, killar mig på ryggen och pillar mig i håret och bara myser :) Har inte dragit ihop drakedjan utan vi har den öppen så är hon ombonad och har det bra förutom lite myggbett i pannan :D

Haha! Jag känner lite samma som du. :o Det är ju jättepraktiskt att sätta barnet på ryggen när man t.ex ska städa köket och måste ha fria händer. Han är nöjd ett bra tag och så är det så mysigt att bli pillad i håret och när han lägger huvudet mot ryggen och gosar in sig! :D

Varför har jag inte använt selen mer? :mad: Men det var ju en period då han blev helt hysterisk av att sitta i den och en gång tappade han ju luften för att han blev så arg.

Skulle så gärna vilja gå till skogen med honom i sele, men tyvärr orkar jag inte ha honom där några längre stunder nu. Men lille Valter får nog tidigt lära sig att åka sele!

Apropå Valter så protesterar maken mindre och mindre när jag kallar bebisen Valter. ;)

Men oj, det lät ju billigt för en Didriksson, eller är jag fel på det, prismässigt? Vad brukar de kosta?

Bättre sent än aldrig heter det ju! ;)

Jag vet ju om att Milton sitter bra på ryggen. Ändå så har jag varit lat med bärandet :o kommer säkert precis som Oregano bära mini mer. Bla när Milton vill vara i lekparken osv. Har planerat att ta med en trikåsjal till bb så man slipper rulla runt på den där plastkorgen i dom trånga korridorerna.

Oregeno: tänke på dig och namnet Valter om du bara kallade bebis det här eller om du sa det hemma också! Men nu fick jag svar på det. Låter bra att han börjar bli medgörlig.

Nu ska jag sova. Jobb imorgon och på söndag. Men vi ska åka ut till klubben och kolla på hopptävlingar så tror inte att jag kommer lida så mkt! ;)

Reima va någon hundring dyrare där. Vet inte men deras regnställ går ju för 500-700kr på nätet. Har inte hittar någon bra sida på nätet än där man kan kika lite mer :(

Selma hade också det från pop! Vi ska helt klart köpa det iår igen. :) det var crèmefärgat med en svart pop-lapp på sig.

Vårt regnställ kostade 499, men det är det ofodrade settet från didriksson. Det känns som om 699-799 låter som ett vettigt pris för vinteroverall. Reiman jag köpte förra året låg på 1000:-. Ska nog ta och spana in didrikssons overaller också om du tyckte de verkade bra. :)

+ Ia* oh va bra! Vi har faktiskt en pop affär i grannstaden så jag får slå en kik där sen när dom börjar få in lite mer vinterkläder.

Ja jag tyckte didriksson känndes bra. Känndes som den skulle stå emot mer blötsnö än reima. Men det är bara för att reima hade det där sladdriga tyget som jag inte riktigt gillar. Men jag tror det va baby overallen vi provade. Inte kids varianten. Va jag har förstått så finns det skillnad på dom iaf. Milton kunde iaf gå och röra sig i den i affären så det borde bli bra.

KL

Jippi, äntligen Lördag!!!! Idag bär det av till Arlanda för att hämta hem maken :banana::banana:

På vägen blir det ett stopp i Upplands Väsby och kanske lite shopping :angel:

God Morgon till dig med!! :)

Bollen: Äntligen! :D Du får berätta om ni köpte något kul sen!

Jag har ju tittat i manualen och då sätter de barnet direkt på ryggen och lyfter upp selen och det hade jag aldrig vågat. Sedan har jag läst om folk som skumpar runt barnen från sida och det låter ju livsfarligt med klumpiga mig men att göra som videon det vågar jag :D stod ju i hallen igår och fick upp henne utan problem, ner också utan att sätta mig i soffan :p
Vi fick ju lov att ta en paus med bärandet vid 4-månader när hon fick katetern och sedan kom ju vintern och vi kände oss omotiverade att ha henne i selen. Under våren har hon väl åkt på min mage 3 gånger men då har jag känt av ryggen jätte mycket.

Jag tror att eventuella syskon i framtiden kommer få åka mycket i selen. Jag gillar ju min sele jätte mycket :)

Bollen: Äntligen :D får du se till att inte släppa i väg honom igen på ett tag ;)

Gomorron! :laugh:

Här är det tomt tomt tomt. T sover hos morfar och det är galet vad tomt det är utan henne... Vad gjorde man innan älsklingsungen kom???

Vi var iaf på bio igår för första gången sen Ett tag innanT föddes. Det var riktigt mysigt, men igen, väldigt tomt nät det skulle sovas...

Nu ska jag åka till stallet och rida för första gången på riktigt på tre månader. Ska bli mysigt att ge herr häst lite tid och kärlek :)

Hrmm... Jag får väl säga Godmiddag då ;)

Jag ska åka och hämta hem syrrans hästar idag. Och hälsa på henne såklart. Sen skulle jag vilja åka och hälsa på hingstungen men jag tror vägen är avstängd för rally så det går väl inte idag heller :grin: Kommer väl inte ens känna igen honom nästa gång jag lyckas pallra mej dit...

Sista dagarna har det varit mycket hästsnack för mej. Flera kunder som har häst och gladerligen snackar. Var på pay n jump i tisdags efter jobbet. Blir såååååå sugen på att skaffa en häst att tävla med!!! Men mindre sugen på att sälja ettåringen... Ska nog kanske lägga ut fölet och se om det finns något intresse..

Armani- Hur går det med stallbygget för dej? Bilder tack :D

God eftermiddag får jag väl säga då :D Känner mig nästan utvilad efter att fått sova hela 5 timmar i natt ;) Och vet ni, Milton somnade på mig en halvtimme i förmiddags i soffan :love: Det händer verkligen inte ofta, men stackaren är väl tröttare än jag och mår säkert lika illa som jag =)

Vad roligt att du frågade om vårt lilla stall, tänkte på dig igår angående brunnar. Vi har faktiskt inte kommit längre än så eftersom vi har väntat på att pappas elever ska börja nu efter sommaren, för e ska svetsa och ha sig.
Men idag har faktiskt pappa och jag varit och besökt ett litet stall bara ett par hundra meter bort från oss och gud vad inspirerad jag blev :banana:

I eftermiddag eller i morgon ska jag bege mig till stan och köpa färg för här ska det målas. Först måste jag dock högtryckstvätta stallet, så det ska jag nog göra i eftermiddag eller i morgon och sedan får det väl stå och torka ett litet tag. Men jag har ju brunnar, så vattnet rinner ju lätt ut ;)

Jag längtar ihjäl mig efter att få in hästarna nu och efter att få mocka, jag älskar att mocka :bump: :bump:

Ja, visst var det enkelt att göra som på filmen! :idea: Och jag som köpte en Beco bara för att det skulle bli lättare. :p Har provat att göra samma procedur med den, men det var inte lika lätt. Jaja, nu har jag två olika selar att välja på iaf. :D

Vi var på stan nyss för att köpa skor till Vilgot. Fanns typ ingenting. :mad: Vi kom hem med "dagisinnekläder" och så världens sötaste body i strl 56 från Fixoni. :love: Hittade en jättecool pyjamas i 56 också.

Han ska aldrig mera få åka bort :love:

Nu är vi hemma igen.
Vi lekte bort 2 timmar i Upplands Väsby. jag köpte piratflaggor till bakverk som är på gång. Alice hittade 1 film och 2 dataspel och Vera fick en bok med spegel i.

Just nu ligger barnen och maken på köksgolvet och lägger det nya Hello Kitty-pusslet som maken hade med sig hem :D

Åh vad härligt att han är hemma igen!! Förstår att du har längtat, jag kommer iaf längta ihjäl mig efter min snart :(

Själv är jag gräsänka hela kvällen då sambon är på fest. Själv lägger jag Milton nu och sedan blir det soffan med en hel påse chips för mig själv. Skitäckligy och jag kommer väl kräkas på mig själv efteråt, men gott ska det bli :D
Och så hoppas jag på full aktivitet här inne ikväll, roa mig!!!

Ja, det är härligt. Fast han är trött och gnäller på tidsskillnaden, men ingen i familjen låter honom sova :cool:

Mmmm chips :d Tur att vi inte har något hemma och det är 1 mil till affären....

Liknande trådar

• Artikel Artikel
Dagbok Jag vet att jag har skrivit tidigare men jag blir för ledsen av att läsa om det och jag har inget minne av vad jag har skrivit pga...
Svar
8
· Visningar
1 094
Senast: Rosett
·
Fritid På onsdag 28/8 börjar Paralympics och det sänds på SVT/svtplay. Ska ni kolla? :banana: Här finns sändningstider och deltagare: 28...
Svar
12
· Visningar
467
Senast: Rosett
·
Hästmänniskan Hej! Vill nog egentligen mest skriva av mig, det känns tungt och jobbigt och vet inte hur jag ska tänka. Jag har haft egen häst...
Svar
15
· Visningar
864
Senast: Bison
·
Tjatter Nej men nu är det väl hög tid, tycker ni inte? 2024 års upplaga av Secret Santa är här! 🤓 Ni som har varit med tidigare har koll på...
46 47 48
Svar
957
· Visningar
29 998

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka