Vårmammor 2010 &Co del 15 <3

Sv: Vårmammor 2010 &Co del 15 <3

skippa nötterna då :D

En sachertårta ska testas framöver. Likaså Schwarzwald så att lite körsbär går åt...

Nej det vill jag inte :D får göra en sån när inte brorsan ska komma helt enkelt :p

schwarzwald är ett ord som inte går att nämna här hemma. M's favorit tårta ;)

Vi ger flytande ipren till Oscar när det behövs. Han blir helt galen när han ser sprutan och bara suger i sig :D Smakar rätt sött, den flytande alvedonen är inte lika poppis.

Kl

Blir så knäckt.. Sambon och jag har väl sovit en timme allt som allt då Milton hostar och blir ledsen om vart annat :( Nu blev det Alvedon, tandsalva, ny blöja, välling och en "puff" för hostan. Hoppas nu att vi alla får sova lite.. Börjar själv få ont i halsen och känner mig skitstressad.. Sambon jobbar imorgon och från 8 när jag måste gå upp så är jag uppe ett dygn eftesom jag jobbar imorgon natt, kul.. Not... Får väl försöka sova när Milton gör det.. Godnatt (förhoppningsvis...).

Vad jobbigt för er :( hoppas familjen har fått sova i natt efter att du skrev här.

*kl*
Själv ha jag smugit upp före hela familjen, bara jag och katten som är vakna och det är ganska mysigt. Funderar på att slå på vattenkokaren och ta mig en kopp te i min ensamhet. Tänk nästa vecka (och veckan där på) så kommer jag få sitta här ensam och äta frukost innan jobbet, känns konstigt. Har svårt att smälta att det är dags att börja jobba men det känns eg helt okej. Det som inte känns bra är att jag fortfarande inte har fattat att jag inte kommer få dela mina dagar med Isabella. Fast det blir väl vardag det också, eller?

Vildhallon är så gott! Fast jag har en släng av maskfobi, skitlöjligt egentligen för de är ju pyttesmå. Vi har massor av vildhallon på tomten och i skogen just vid huset. Dock är jag för lat för att plocka mer än en liten Harryburk ;)

Älskar den här årstiden! Är sån lyxkänsla att bara gå ut och plocka mellis till H: blåbär, hallon, vinbär, jordgubbar..

Jobbigt :( här har H snurrat runt och härjat, mellan sömn och vaka, sedan halv 5. Men jag har åtminstone kunnat halvsova.

Har nog aldrig hänt här, att jag gått upp före resten av familjen :D Fast det låter ju mysigt på pappret ;)

Eftersom jag sover dåligt på nätterna så brukar jag inte gå upp förrän resten av familjen gör det för att det är mysigt att ligga kvar men idag kände jag att jag ville gå upp. Rå om mig själv en stund :)
Vaknade kanske 6.20 för en stund senare plingade klockan nere i matsalen och då var klockan 6.30 :D

Vildhallon är så gott! Fast jag har en släng av maskfobi, skitlöjligt egentligen för de är ju pyttesmå.
Det är inte alls löjligt! Jag äter inte ens hallon som någon annan än jag själv plockat. Hallon är gott, men jag vänder ut och in på alla hallon jag plockar och äter bara de som är 200% maskfria. :D

usch vad jobbigt :(
Hoppas att ni fått sova mer nu och att alla medikamenter gav någon effekt.

Visst är det mysigt att vara uppe alldeles ensam på morgonen! Det är den stora fördelen med att jobba och ha maken hemma på pappaledighet. Fast jag undrar lite hur det ska bli när vi båda ska upp och jobba, men Vilgot inte ska till dagis förrän kl 8. Han vaknar ju oftast kl 6, så då kommer det nog att bli lite kaosartat på morgonen.

Jag kastar oftast hallon med mask i på ren reflex, som att jag bränt mig. Fast jag "vet" att man kan peta bort och äta ända. Men urk, masken har ju varit där och snaskat!

Fast faktiskt så har jag hittills hittat väldigt få hallon med mask i buskarna runt gården :) Hjälper säkert till att jag inte ens tittar i dem som ser det minsta suspekta ut ;)

Jag går till stallet kl sex varje morgon. Det är så skönt. Ingen stress och helt tyst och tomt. Underbart!

Vad jobbigt för er :( hoppas familjen har fått sova i natt efter att du skrev här.

*kl*
Själv ha jag smugit upp före hela familjen, bara jag och katten som är vakna och det är ganska mysigt. Funderar på att slå på vattenkokaren och ta mig en kopp te i min ensamhet. Tänk nästa vecka (och veckan där på) så kommer jag få sitta här ensam och äta frukost innan jobbet, känns konstigt. Har svårt att smälta att det är dags att börja jobba men det känns eg helt okej. Det som inte känns bra är att jag fortfarande inte har fattat att jag inte kommer få dela mina dagar med Isabella. Fast det blir väl vardag det också, eller?

Nej vi fick inte sova allt för mycket under någon del av natten, skit alltså! Jag har faktiskt sjukanmält mig nu i helgen, mina två sista nätter. Jag måste få sova, ont i kroppen har jag och ont i halsen, så det kändes helt rätt.
Samtidigt kändes det skittråkigt att göra det, hatar att sjukanmäla mig, känner mig så dum.. Och så hade jag velat träffa mina kollegor och tanter och gubbar en sista gång, eftersom jag kanske inte kommer jobba där alls längre :cry: :banana: :D

Vad mysigt att gå upp innan resten av familjen! Önskar så att jag kom upp innan Milton någon dag :D Men jag är alldeles för morgontrött, tyvärr! Men eftersom Milton, normalt sätt, inte går upp förrän 7,30-8 och jag lär gå upp tidigare i höst, det ska bli skönt faktiskt, att ibland få rå om sig själv, gå ut till hästarna i lugn och ro och äta frukost själv, MYS!

Förresten, jag var på vårdcentralen i morse med Milton, allt såg fint ut. Möjligen lite röd i ena örat, men inte så pass att det kunde klassas som öroninflammation. Blir nästan besviken när det inte är något, då hade vi ju åtminstone fått en förklaring till hans skrik och tårar och dåliga sömn och kanske penicillin eller något som hade hjälpt honom (och oss!). Men då är det förhoppningsvis fler tänder på gång, också en helt okej förklaring :D

KL

Idag traskar Vera omkring utan stöd flera meter :banana::banana:
Vågar knappt säga det till maken, han tyckte att jag skulle putta omkull henne om hon försökte den här veckan han är borta (på skämt alltså) :D
Där fick han för att han åkte iväg :devil:

Hon säger dessutom BLÄ klockrent :rofl:

Förstår vad du menar, hade varit skönt om det hade varit något art "skylla" beteendet på. Håller tummarna för att Milton mår bättre idag och inatt!

Själv mår jag ganska visset, vet inte vad det är. Jag är hemskt trött och lite lock för öronen, annars är ingenting dåligt? Jag var tvungen att gå och lägga mig och sova nu när Selma sov middag, och det har inte hänt på hur länge som helst! Är tyvärr inte gravid, annars hade jag nästan skyllt på det. :p

Visst va det Selma som hade ett ull underställ förra vintern? Vad va det för märke på det? Vet att du sagt det men minns inte.(om det nu va ni som hade ett sånt?)

*kl*
Jag och Milton har varit på stan och provat didriksson overaller på fm. Stl 80 kommer bli super på honom och troligen perfekt på mini nästa vinter. Han kunde traska omring bra i den också. Hon hade reima overaller också men orkade inte prova dom. Dessutom så va didriksson snyggare tycker jag. Milton va supersöt i deras blårandiga med lurv på luvan! :D Ni som varit ute och tittat mer vad har dom legat i pris på andra ställen? Tänkte på hur hon ligger i pris ungefär? tror hon ville ha 699 eller 799 för den blå. :)

Alicia hade ett från Pop. Kommer köpa ett i år igen. Det var superbra!

Låter som ett jätte bra pris! :) KappAhl's KAX vinteroverall kostar 699, bara slå till och se glad ut :idea:

Liknande trådar

• Artikel Artikel
Dagbok Jag vet att jag har skrivit tidigare men jag blir för ledsen av att läsa om det och jag har inget minne av vad jag har skrivit pga...
Svar
8
· Visningar
1 094
Senast: Rosett
·
Fritid På onsdag 28/8 börjar Paralympics och det sänds på SVT/svtplay. Ska ni kolla? :banana: Här finns sändningstider och deltagare: 28...
Svar
12
· Visningar
467
Senast: Rosett
·
Hästmänniskan Hej! Vill nog egentligen mest skriva av mig, det känns tungt och jobbigt och vet inte hur jag ska tänka. Jag har haft egen häst...
Svar
15
· Visningar
861
Senast: Bison
·
Tjatter Nej men nu är det väl hög tid, tycker ni inte? 2024 års upplaga av Secret Santa är här! 🤓 Ni som har varit med tidigare har koll på...
46 47 48
Svar
946
· Visningar
29 569
Senast: Keb71
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar